Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
ja eikös vielä panossuodatinki.... eihän niin kylmää tullu etteikö tuommonen valmetti lähtyny ongelmitta liikenteeseen jos liekkihejku toimi ja pakkosyötön napsautti päälle
Hyvinhän se käynnisty, ei siinä mitään, piti vaan antaa käydä 20-30minuuttia ja eka 5minuuttia kytkin pohjassa.
Jossakin vaiheessa tuli ilmi ettei lohkolämppärin vastus toiminu, oli kyrvähtäny, eipä se vaihtamalla sen ihmeelisemmäks tullu, samanlainen kylmästartti papatuksen säestämänä.