Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivalantavaunu puolasta magnum  (Luettu 43627 kertaa)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Sis markkinoidaanko noita koneita vain Suomeen...

Sun täytyy kysyy siltä myyjältä suoraan. Facessa on nimi ja yhteystieto. Jos oikein puheistaan ymmärsin, tehdas on aloittelemassa tai vie ainakin Hollantiin ja jotakin Ruotsiin tai Norjaan. Mutta kun tekevät myös apevunuja, jotka kai suurempi tuotelinja rehunkäsittelyvehkeiden lisäksi, niin ei jäänyt mieleen mitä koneita millekin markkinoille menee. Lantavaunut on ymmärtääkeni tulleet apevaunujen jälkeen rinnalle tuotantoon. Hurjia lukuja puhui tehtaan apevaunujen kestävyydestä, 21 miljoonaa kiloa 18 mottisella sotkettu kuulemma jollakin puolalaisella yliopiston koetilalla eikä vielä peruskunnostettu.

no sieltähän tulee palio tietua yhyres tarjoukses ;D

nii ooksä ny setseriini vai jonttu vai mikä tällä hetkellä?


ja erelleen olis kiva tietää se tätä suomeen tuovan virman nimi...

Jonttu ei oo muistanu vastailla aloittamaansa ketjuun. ;D

no sama se.. mä vain haluan tietoja.. ja kuvan pohjakuljettimen taittopäästä pyöriltä, kiristyksestä yms
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Sis markkinoidaanko noita koneita vain Suomeen...

Sun täytyy kysyy siltä myyjältä suoraan. Facessa on nimi ja yhteystieto. Jos oikein puheistaan ymmärsin, tehdas on aloittelemassa tai vie ainakin Hollantiin ja jotakin Ruotsiin tai Norjaan. Mutta kun tekevät myös apevunuja, jotka kai suurempi tuotelinja rehunkäsittelyvehkeiden lisäksi, niin ei jäänyt mieleen mitä koneita millekin markkinoille menee. Lantavaunut on ymmärtääkeni tulleet apevaunujen jälkeen rinnalle tuotantoon. Hurjia lukuja puhui tehtaan apevaunujen kestävyydestä, 21 miljoonaa kiloa 18 mottisella sotkettu kuulemma jollakin puolalaisella yliopiston koetilalla eikä vielä peruskunnostettu.

no sieltähän tulee palio tietua yhyres tarjoukses ;D

nii ooksä ny setseriini vai jonttu vai mikä tällä hetkellä?


ja erelleen olis kiva tietää se tätä suomeen tuovan virman nimi...


Mä siis soitin tarjouksen saatuani siinä ja facessa olevaan numeroon ja juttelin ukon kanssa. Sen lisäksi nettisivuja olen zoomaillu. Pyysin tarjouksen nyt kans numeroa pienemmästä Magnum 12sta ja vertailen sen sit Apollo 14 tarjouksen kanssa joka on 11tn. Onko nää paranoidiset jutut jotain teidän omia perinneleikkejä täällä? Jossain oli ketju, jossa arveltiin puolenkymmentä nimimerkkiä samaksi tyypiksi. Osa näistä humoristeista koittaa tässäkin ketjussa viljellä puujalkahuumoriaan. Tän palstan keskustelukulttuurin kehittymättömyys oli juurikin se syy miksi vuosikausia vain luin enkä halunnut osallistua. Tässä keskustellaan puolalaisesta paskavaunusta, josta kiinnostuin netistä löytämieni tietojen perusteella ja olen siitä kaivanut lisää ja vertaillut muihin ottamiini tarjouksiin. Toivottavasti jollekin on näistä jutuista apua tai vinkkiä.

Te ette tiedä, ettekä myöskään koskaan tule tietämään olenko ulkomailla opiskellut emäntä, joka kampittaa monta miestä konetekniikassa vai olenko poikapari-farmareista se naaras vai koiras. Olenko ollenkaan vai jätänkö olematta. Nimimerkkipalstoilla on vissi tarkoitus ja tämän palstan keskustelukulttuurissa en suin surminkaan omin nimineni kirjoittelisi. Koitan kirjoittaa asiaa ja kiitän siihen oman kontribuutionsa antaneita. Pennin humoristeille vain tämä: Paranoideillakin voi olla vihollisia.

Viimeksi muokattu: 29.01.16 - klo:22:47 kirjoittanut Setzerin Briani

I like a good pompadour.
Brian Setzer

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Tuli muuten mieleen että meillä oli kerran puolalainen 80-luvun alussa tullut paskavaunu, mikähän merkki mahtoi olla? Kaksi pienehköä vaakakelaa, vetoaisa oli heti silmukasta levenevä Y-aisa, joka jatkui lavan alla takapyörille asti. Etusäleikössä oli työkaluluukku, etunurkissa valot. Kesti tosi hyvin käyttöä kunnes ruoste vei laidat. Ajettiin sekä paskaa että rehua, noihin myytiin rehulaidat viistoelevaattorilla. Aika painava oli kokoonsa nähden. Tummanpunainen väritys valkoisilla vanteilla, oikealla takana aika iso räikkäpyörä pohjakuljettimelle. Aika pähee vaunu aikoinaan vrt muut Ryskyt ja paskat. Olisi mukava tietää kenen valmistama.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Itsellä ei ole kuivalantavaunua, kun levitys on ulkoistettu. Kaksi urakoitsijaa on ajanut pystykelavaunuilla (Samson ja Jeantil) ja yksi ajaa vaakakelavaunulla (Bergmann). Samson ja Jeantil on etupainoisempina parempia kulkemaan rinnemailla ja isokehäinen ykköspyörä on hyvä kulkemaan myös hiukan pehmeämmällä. Levitysleveys on vaatimaton, jos halutaan tasainen jälki, koska joudutaan ajamaan aika paljon päällekäin. Nurmille ei ole kyseisillä vaunuilla koskaan ajettu, enkä välttämättä ajaisi. Lastauskorkeus ja vaadittava ulottuvuus kuormaimelta on pienemmät kuin Bergmannissa. Purkunopeus on pystykelavaunuissa suurempi, mutta mua se ei paljoa hyödyttänyt, koska molemmat kaverit ajoivat kuutiotaksalla. Bergmann taas on levitysleveydessä ja tasaisuudessa aivan eri luokkaa noihin kahteen verrattuna. Erityisen hyvä ominaisuus nurmille ajettaessa. Siellä kuorma muutenkin riittää pidemmälle, kun levitysmäärä on pienempi. Kiville arka kone, joten pellolla lastauksessa saa olla tarkkana. MP-Liftin 265 kuormaimella hiukan haasteellinen lastata, joten isommalle aumalle otan kaivurin laastaamaan, jos satun saamaan. Nurmella muutenkin hyvä, kun ei sotke auman ympärystä ja puskulevyä vasten saa kaiken kuormaan. Tuntitaksalevityksessä nopea kaivurilla kuormaus on kokonaisuuden kannalta edullinen ratkaisu. Levitetty tavara on pääsääntöisesti ylivuotista eli melko "pehmeää".

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7095
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Tuli muuten mieleen että meillä oli kerran puolalainen 80-luvun alussa tullut paskavaunu, mikähän merkki mahtoi olla? Kaksi pienehköä vaakakelaa, vetoaisa oli heti silmukasta levenevä Y-aisa, joka jatkui lavan alla takapyörille asti. Etusäleikössä oli työkaluluukku, etunurkissa valot. Kesti tosi hyvin käyttöä kunnes ruoste vei laidat. Ajettiin sekä paskaa että rehua, noihin myytiin rehulaidat viistoelevaattorilla. Aika painava oli kokoonsa nähden. Tummanpunainen väritys valkoisilla vanteilla, oikealla takana aika iso räikkäpyörä pohjakuljettimelle. Aika pähee vaunu aikoinaan vrt muut Ryskyt ja paskat. Olisi mukava tietää kenen valmistama.

Polmot vissiin. Sen nimisen ja näköisen muistan olleen, itse ei oo tarvinut kuivapska kamoja katella ku muiden taisteluista :) Urakoitsija levittänyt mitä tarvetta ollut. Helppoa, tehokasta ja ennenkaikkea halpaa. Lietettä sitten muille samalla rahalla, eli lietekärryllä leviää kätevästi ja nopeasti myös kuivapaska :D

Tuossa yllä tuli esille että Bergmann tarkka levitysjäljen puolesta, mulle levitetty Samsonilla ja tehokas peli tuntihinnalla tehtynä kun kaivurilla lastaan, mutta ehkä kaipais tarkempaa tulosta kun väkevää pskaa levitettävänä ja "pehmeää". Joku lautaslevittäjä saisi olla pienillä määrillä, 50tn/ha+ määrillä ei liene enää niin nöpön nuukaa, kuormaa kuorman viereen nopeasti...

Viimeksi muokattu: 29.01.16 - klo:21:29 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum


Mä siis soitin tarjouksen saatuani siinä ja facessa olevaan numeroon ja juttelin ukon kanssa. Sen lisäksi nettisivuja olen zoomaillu. Pyysin tarjouksen nyt kans numeroa pienemmästä Magnum 12sta ja vertailen sen sit Apollo 14 tarjouksen kanssa joka on 11tn. Onko nää paranoidiset jutut jotain teidän omia perinneleikkejä täällä? Jossain oli ketju, jossa arveltiin puolenkymmentä nimimerkkiä samaksi tyypiksi. Osa näistä humoristeista koittaa tässäkin ketjussa viljellä puujalkahuumoriaan. Tän palstan keskustelukulttuurin kehittymättömyys oli juurikin se syy miksi vuosikausia vain luin enkä halunnut osallistua. Tässä keskustellaan puolalaisesta paskavaunusta, josta kiinnostuin netistä löytämieni tietojen perusteella ja olen siitä kaivanut lisää ja vertaillut muihin ottamiini tarjouksiin. Toivottavasti jollekin on näistä jutuista apua tai vinkkiä.

Te ette tiedä, ettekä myöskään koskaan tule tietämään olenko ulkomailla opiskellut emäntä, joka kampittaa monta miestä konetekniikassa vai olenko poikapari-farmareista se naaras vai koiras. Olenko ollenkaan vai jätänkö olematta. Nimimerkkipalstoilla on vissi tarkoitus ja tämän palstan keskustelukulttuurissa en suin surminkaan omin nimineni kirjoittelisi. Koitan kirjoittaa asiaa ja kiitän siihen oman kontribuutionsa antaneita. Pennin humoristeille vain tämä: Paranoideillakin voi olla vihollisia.

Eikös toi ostajana esiintyminen ole aika lapsellista, kun kaikki kuitenkin tietää, että sama sälli kauppaa näitä vaunuja fasessa?
Olisit nyt pistänyt reilusti omalla nimellä tänne ketjun, vai pelkäsitkö ylläpidon poistavan tän markkinoinnin..

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Lainaus
Polmot vissiin. Sen nimisen ja näköisen muistan olleen

Voi muuten olla, Pol-Mot on näköjään siirtynyt Ursuksen tuotebrändin alle ja heidän pikkukärrynsä näyttää todellakin vähän samanlaiselta, toki vähän modernisoitu viime 30v aikana. Edelleen kelojen yläpuolella roikkuvat piikit muistuu mieleen.  :)

Ursus N-228

Ennemmin tuo merkki kuin joku Metal-Fuck tai tuntematon raudan pilaaja, jos vaunun pitää ostaa Puolasta. N-265
Tai käytetty Bunning saarilta jos punnan kurssi on edullinen.

Viimeksi muokattu: 30.01.16 - klo:09:10 kirjoittanut Cynic

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Jeantil on etupainoisempina parempia kulkemaan rinnemailla ja isokehäinen ykköspyörä on hyvä kulkemaan myös hiukan pehmeämmällä. Levitysleveys on vaatimaton, jos halutaan tasainen jälki, koska joudutaan ajamaan aika paljon päällekäin. Nurmille ei ole kyseisillä vaunuilla koskaan ajettu, enkä välttämättä ajaisi. Lastauskorkeus ja vaadittava ulottuvuus kuormaimelta on pienemmät kuin Bergmannissa. Purkunopeus on pystykelavaunuissa suurempi, mutta mua se ei paljoa hyödyttänyt, koska molemmat kaverit ajoivat kuutiotaksalla. Bergmann taas on levitysleveydessä ja tasaisuudessa aivan eri luokkaa noihin kahteen verrattuna. Erityisen hyvä ominaisuus nurmille ajettaessa. Siellä kuorma muutenkin riittää pidemmälle, kun levitysmäärä on pienempi. Kiville arka kone, joten pellolla lastauksessa saa olla tarkkana.

Tuossa yllä tuli esille että Bergmann tarkka levitysjäljen puolesta, mulle levitetty Samsonilla ja tehokas peli tuntihinnalla tehtynä kun kaivurilla lastaan, mutta ehkä kaipais tarkempaa tulosta kun väkevää pskaa levitettävänä ja "pehmeää". Joku lautaslevittäjä saisi olla pienillä määrillä, 50tn/ha+ määrillä ei liene enää niin nöpön nuukaa, kuormaa kuorman viereen nopeasti...

Noissa lainauksissa se kaikista olellisin on hyvin kiteytetty. Katsotaas jos lauantaiehtoon ratoksi takkatulen loimussa palauttaisi DLG:n sivuilta mieleensä miten ne testit olikaan sielä Saksassa tehty ja miten ne sitten Suomeen tähän muotoon päätyivät:
http://www.tomaskjellman.fi/pdf/dlg-testi.pdf

Noihin kahteen muuhun pystykelan tulokseen en ole perehtynyt, mutta Jentill vs. Bergmann on vähintäänkin originelli tulkinta.

Viimeksi muokattu: 30.01.16 - klo:16:26 kirjoittanut Setzerin Briani

I like a good pompadour.
Brian Setzer

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Pistäppäs setsuuri Piparitalo alkuperäiset prujut tänne, niin nähdään paljonko manipulaatiota on tapahtunut.
Onko edustamasi merkki mukana koestuksessa?

mah

  • Vieras
Vs: Kuivalantavaunu puosta magnum
Otsikossa kaikki. :-X

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Näyttää dlg testanneen n. 15 vuotta sitten, tiedä sitten onko täällä noin vanhoja vaunuja myynnis vai onx sillo jo speksit osuneet kohdilleen ???????

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Pistäppäs setsuuri Piparitalo alkuperäiset prujut tänne, niin nähdään paljonko manipulaatiota on tapahtunut.
Onko edustamasi merkki mukana koestuksessa?

Jeantill
http://www.dlg-test.de/tests/5225.pdf

Samson
http://www.dlg-test.de/tests/4963.pdf

Strautmann
http://www.dlg-test.de/tests/4973.pdf

Bergmann
http://www.dlg-test.de/tests/4968.pdf


I like a good pompadour.
Brian Setzer

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Pistäppäs setsuuri Piparitalo alkuperäiset prujut tänne, niin nähdään paljonko manipulaatiota on tapahtunut.
Onko edustamasi merkki mukana koestuksessa?

Jeantill
http://www.dlg-test.de/tests/5225.pdf

Samson
http://www.dlg-test.de/tests/4963.pdf

Strautmann
http://www.dlg-test.de/tests/4973.pdf

Bergmann
http://www.dlg-test.de/tests/4968.pdf

Miltäs näytti paalinpyörittäjän silmiin, oliko persoonallisesti sovellettu ranskanvaunun markkinoinnin tarpeisiin DLG:n saavuttamia testituloksia vai oliko otettu tulokset sellaisenaan ja julkaistu maamme lannalevittäjille rehti vertailu?

Viimeksi muokattu: 31.01.16 - klo:23:40 kirjoittanut Setzerin Briani

I like a good pompadour.
Brian Setzer

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Pistäppäs setsuuri Piparitalo alkuperäiset prujut tänne, niin nähdään paljonko manipulaatiota on tapahtunut.
Onko edustamasi merkki mukana koestuksessa?

Jeantill
http://www.dlg-test.de/tests/5225.pdf

Samson
http://www.dlg-test.de/tests/4963.pdf

Strautmann
http://www.dlg-test.de/tests/4973.pdf

Bergmann
http://www.dlg-test.de/tests/4968.pdf

Miltäs näytti paalinpyörittäjän silmiin, oliko persoonallisesti sovellettu ranskanvaunun markkinoinnin tarpeisiin DLG:n saavuttamia testituloksia vai oliko otettu tulokset sellaisenaan ja julkaistu maamme lannalevittäjille rehti vertailu?
Kuules Hantta, näytti ihan samalta kuin on tuntunutkin, että 30 tonnia kun levitetään naudan kuivikelantaa, niin jaantilli toimii parhaiten ja broiskulannoissa sitten lautaslevittimet rulettaa  :)

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu puolasta magnum
Kuules Hantta, näytti ihan samalta kuin on tuntunutkin, että 30 tonnia kun levitetään naudan kuivikelantaa, niin jaantilli toimii parhaiten ja broiskulannoissa sitten lautaslevittimet rulettaa  :)

Käytännön tasollahan olemme sitten ihan samaa mieltä eri vaunujen käyttötarkoituksista. Ilmiselvää kuitenkin on, että jätit pyytämäsi dokumentit eli DLG-tulokset lukematta vaikka ne nähtäväksi pyysit. Edelleenkään minä en ole Hantta tai kukaan muukaan luulemasi taho. Sellainen antaisi sinulle aivan liian yksinkertaisen tavan jäsennellä lukemaasi, joka ehkä joltain osin jää ymmärttä.  Konetekniikkaan ja teoriatietoon suhtaudun mieli avoinna ja ennakkoluulottoman uteliaasti. Jatkossakin. Riittää sitten aiheita täällä pohdittaviksi.
I like a good pompadour.
Brian Setzer