Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käytetyn etukuormaimen arvo  (Luettu 7094 kertaa)

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Käytetyn etukuormaimen arvo
Ajatuksissa vaihtaa liian vähälle käytölle jäänyt etukuormainkone halvempaan koneeseen. Mietinnässä on jos jättäisi kuormaimen odottelemaan seuraavaa traktoria.. Mikäköhän olisi noin kymmenen vuotta vanhan quicke 10-60? Eli kuinka paljon halvemmalla konetta voisi kokeilla kaupata ilman kuormainta?
Jos tulevassa koneessa ei kuormainta ole valmiina niin uuden ostamiseen menee varmaan helposti 6-7 tonnia? Ja nykynen kuormain on kuitenki hyvässä tikissä ja välyksetön. Mitä arvon raati tekisi tai on tehnyt?  ;D

kysyn_vaan

  • Vieras
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Jos kerran etukuormainkonetta tarvii niin ei vaihda ollenkaan, tai vaihtaa suoraan halvempaan etukuormainkoneeseen. Muu tuntuu vähän turhalta säätämiseltä.

Ja jos se on jo 10 vuotias se traktorikin, niin heikkoa voi olla tehdä järkevää kauppaa halvempaan vaihtaessa.

Red Bull

  • Vieras
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Aina kun kauppaa tekee, niin häviää. Poikkeuksena tietysti nuo koijarit jotka sitä kauppaa teköö.

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Joo, mieluiten pitäis ton koneen, mut nekin rahat mitkä toi kone sitoo seisomalla tallissa, vois käyttää muutenki. Enkä sitä myykään jos en sopivaa hintaa saa. Mut reilun 100 tuntia vuodessa ajais helposti jollain 20 kiloeuron koneella ku on halua itse vähä laitella. Ja nykysestä pitäis saada melko paljo enemmän. Ja vanha kone missä ei oo etukuormainta ollu on saattanu päästä helpommalla. Etuakseli ainaki jos ei muuten.
Ja kysyntähän sen lopulta määrää myykö kuormaimen kaa vai ilman, mut osais edes vähän arvioida paljonko hintaa olis jos kuormain jää mulle.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Monet taitaa tykätä että 10-60 kuormain on jopa parempi kuin seuraaja joka ymmärtääkseni on Q55. Täyttökulmat on paremmat vanhassa ja uudempi taitaa olla suunniteltu joustamaan enemmän. Myös piiloletkut ovat hieman huonommin vaihdettavissa.

Näkeehän noita vaihtokoneita myös pelkillä sovitteilla myynnissä, jos halvempi kone ei ole yhteensopiva sovitteiden osalta, niin uusiinhan ne menevät jokatapauksessa.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
No uus halpa paska maksaa halvimmillaan 7 tonnia ja tuon vanhan romusi hinta kaikkine rautoineen vois olla vaikka 3 tonnia. Mut se uus on kyl sit se halvin romu mitä kaupasta löytyy  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8444
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Joo, mieluiten pitäis ton koneen, mut nekin rahat mitkä toi kone sitoo seisomalla tallissa, vois käyttää muutenki. Enkä sitä myykään jos en sopivaa hintaa saa. Mut reilun 100 tuntia vuodessa ajais helposti jollain 20 kiloeuron koneella ku on halua itse vähä laitella. Ja nykysestä pitäis saada melko paljo enemmän. Ja vanha kone missä ei oo etukuormainta ollu on saattanu päästä helpommalla. Etuakseli ainaki jos ei muuten.
Ja kysyntähän sen lopulta määrää myykö kuormaimen kaa vai ilman, mut osais edes vähän arvioida paljonko hintaa olis jos kuormain jää mulle.

Mää oon ruukannu ajaa kaikki ajot KORKEINTAAN 20 kiloeuron koneella.  :o
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Siis aikomus jättää se kuormain /aisat,periaatteessa vain aisat koska aiot hankkia jossain vaiheessa kuormainkoneen............. huom ne kuormaajan sovitteet pitää sitten olleen sopivat noihin aisoihin eli entiseen kuormaimeen.
Hydelohkot+ muut jää siihen peruskoneeseen
Erikoinen tapaus sanoisin ihmettelen.Mut jos kerran haluja on  siitä vaan.
Siis ne kuormaajan aisat ei  paljon maksa,sovitteen + hydelohko se on joka on arvokasta.
Miksi myydä jos toimiva kampe.vastaavaa tuskin sitten laaultaan samanlaista löytyy.
en suosittelisi moista kauppaa,tai siis kyllä voin ostaa sen kuormaimen sovitteineen kaikkineen  hintaan 1350€

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Ei kannata edes ajatella. Sen myytävän arvo tippuu todella paljon jos ottaa kuormaajan pois ja se vanha kuormaaja on mitä todennäköisesti ongelma kun se ei kuitenkaan sovi siihen vaihdettavaan koneeseen. Eli vanhan mukaan kuormaaja parempaan hintaqn ja sitten uusi käytetty joko kuormaajalla tai sitten kuormaajaton mihin ostaa uuden ismen tai mp liftin tqi jonkun.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Joo, mieluiten pitäis ton koneen, mut nekin rahat mitkä toi kone sitoo seisomalla tallissa, vois käyttää muutenki. Enkä sitä myykään jos en sopivaa hintaa saa. Mut reilun 100 tuntia vuodessa ajais helposti jollain 20 kiloeuron koneella ku on halua itse vähä laitella. Ja nykysestä pitäis saada melko paljo enemmän. Ja vanha kone missä ei oo etukuormainta ollu on saattanu päästä helpommalla. Etuakseli ainaki jos ei muuten.
Ja kysyntähän sen lopulta määrää myykö kuormaimen kaa vai ilman, mut osais edes vähän arvioida paljonko hintaa olis jos kuormain jää mulle.

Mää oon ruukannu ajaa kaikki ajot KORKEINTAAN 20 kiloeuron koneella.  :o
Näin ,Kuormain ei tuoss hintaluokassa ole enää oleellinen asia,se on tai ei koneen nokalla

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Ei ollut tarkotus mitenkään mollata 20 000 euron koneita, vaan sanoa että siihen hintaan ja halvemmallakin saa oikein päteviä traktoreita millä työt tekee. Ja usein niitten korjaaminenki on halvempaa ku uudempien.

Ja tottakai tulevaan koneeseen pitäis sovitteet hommata lisäks. Mun kokemuksien mukaan vaan käyettyjen koneiden kuormaimet on pääsääntösesti väljiä ja aisat kierot melkein kaikissa.
Tarkotus ei oo ostaa 20 tonnin konetta johon ostaa 10 tuhannen kuormaajan, vaan että sais noin 20 tuhannella koko koneen.  ;)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65712
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
no, onhan se ajan käyttöä tuokin.   ootko ajatellu että otatko sen vaihtokoneen ilmapenkillä vai tavallisella?       mitä ite oon noita etukoneita vaihdellu niin en ole tuota minään onkelmana nähny.  net uudemmat on ehkä jollain lailla jopa parempia.

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Okei, muotoillaan kysymystä vähän niin ei teiän tarvi miettiä niin paljo mun ajankäyttöä ja ongelmia  ;D
Eli kyse olis siitä että kuinka paljon lasken koneen hintaa jos jätän kuormaimen itelleni? Jos siis sattuu käymään niin ettei ostaja kuormainta kauppaan halua. Ja uskokaa tai älkää sellaisiakin ostajia on jotka uskovat pärjäävänsä ilman kuormainta..

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Siis jätät pelkät aisat itelle? Kauppiaat arvostaa etukuormaajan hinnaksi puolet uudesta kun on käytetystä koneesta kyse. Joten jos pelkistä aisoista on kyse niin ei niille paljoa arvoa jää...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Käytetyn etukuormaimen arvo
Okei, muotoillaan kysymystä vähän niin ei teiän tarvi miettiä niin paljo mun ajankäyttöä ja ongelmia  ;D
Eli kyse olis siitä että kuinka paljon lasken koneen hintaa jos jätän kuormaimen itelleni? Jos siis sattuu käymään niin ettei ostaja kuormainta kauppaan halua. Ja uskokaa tai älkää sellaisiakin ostajia on jotka uskovat pärjäävänsä ilman kuormainta..

Riippuu vähän minkä hintainen laite on kyse mutta jos oletetaan että kone maksaa 60000 etukuormaajalla niin on hyvä jos edes saat koneen myytyä ilman mutta jos se menee niin 50000 on ihan maksimi. Tämä siis siksi että kukaan ammattilainen ei halua etukuormaajatonta konetta minkä tietää rääkätyksi etukuormaajalla. Kuitenkin etukuormaajalla koneet on aina aika kysyttyjä.

Tähän siis perustuu ajatus että hukkaa kone etukuormaajalla ja osta mielummin etukuormaajaton vanha johon asennat uuden kuormaajan. Uudet kuormaajat kun ei ihan hirveitä maksa jos ei tarvita mitään järjetntä nostovoimaa tarvitsevaa. Tällöin saat ehjän "nupin" johon saat toimivan ek:n. Täytyy kuitenkin muistaa että vnhemmissa etuakseli ja kytkin sekä laatikko jne ovat myös eläneet sen etukuormaajan kanssa joten nekin voi olla hyvin kuluneet.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.