Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe case 5150 etunapa  (Luettu 12201 kertaa)

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
case 5150 etunapa
elikkäs casesta vuotaa ojanpuolinen etunapa hiukan öljyä, tarttisin neuvoja ja vinkkejä sen stefan vaihtoon tai mikä nyt sielä vuotaakin. öljyä tulee etunavan ja akselin välistä. jos jollain on kokemuksia tästä toimenpiteestä, kyseessähän on carraron akseli. valmetti miehillä saattaa olla kokemuksia tästä samasta etuakselista, kun joissain valmeteissa on sama akseli.
tä?!?!

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: case 5150 etunapa
Ekaksi tutkit onko vielä ööliä jäljellä ?
Jos tuntuu rautaa magneetis, peli ohi.

Peset painepesurilla enimmät savet vuotostefan päältä,
lämpimänä aukaaset propun, paineet  ja liika ööli ulos.

Jos vielä vuotaa niin onko laakeri vika tuhoamassa navan vai
muutoon vaan stefalla aika täynnä...

Välttämättä pieni vuoto joskus ei ole katastrofi, saattaa loppua
ittekseen (ennenku ööli loppuu)  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: case 5150 etunapa
joo, napa vuotaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen :-\ öljyä on navassa, katton sinne aina säännöllisesti. kun öljyä lisää niin se vuotaa aikanaan pois, mutta ei tule kaikkia. eli navassa on kyllä oikea määrä öljyä mutta jos vähänkin lisää niin vuotaa. stefan on luullakseni vain tiensä päässä. uus taitaa maksaa jotaki 130€, onko se jotenki erityinen kun noin kallis? vai onko se niin isoo.
tä?!?!

MF 4000

  • Vieras
Vs: case 5150 etunapa
Napa auki ja malli stefasta mukaan laaeriliikeeseen,huom älä osta  varaosaa maksaapi maltaita eikä kestä kuitenkaan.Homma ei ole vaikea lainkaan tehdä,joten siitä vaan ja öljyt pysyy sisällä 5000 tuntia kunnon stefojen  jälkeen
PS pikku liraus siloin tällöin sinne napaan öljyä tekee stefalle hyvää

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: case 5150 etunapa
5130:n tiputti kylvönteon ajan.Vika oli etuperän huohottimessa joka ei toiminu ja syntynyt ylipaine purkautui stefan kautta.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: case 5150 etunapa
mihinäs se huohotin on?? eihän navassa mitään sellaasta oo?
tä?!?!

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1333
Vs: case 5150 etunapa
Voi olla tosi isotöinen tai helppo remppa riippuen siitä, et
kuinka lujassa olkatapit on etunavan rungossa.

siis kannattaa käyttää alkuperäistä stefaa, ellei just aivan
identtinen tarvikestefan kanssa, muutaman kympin säästö
kostaantuu jos jo parin vuoden päästä uusiksi...

etuakseli tukevasti pukille/pölkylle. pyörä pois, huolellinen puhdistus
ulkoapäin, navasta öljyt pois, napa auki ,riippuen rakenteesta,
trumpettiputken pultit auki, napa pois, suojaa etunavan runko

irroita olkatappien kannen pultit,(tästä seuraa operaatio josta
ei  ;Dvoimasanoja säästellä välillä ::))
helpoimmillaan lähtee kun olkatapin  kanteen ruuvaa pultin
ja irrottaa tällä olkatapin.
yleensä "tiukassa" eli varovasti teräväkärkistä talttaa ja vasaraa
(5 kg) kyllä se siitä lähtee, samalla kannattaa uusia
olkatapin kartiolaakerit, jos ei ole olkatapissa rasvanippaa..

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: case 5150 etunapa
Ei navassa vaan etuakselilla sen yläpinnassa  keinuakselin vieressä. Vuoto on kutenkin samassa paikassa vuoti napa tai perä. Jos avaat etuperän öljyn täyttöaukon ja siellä on painetta niin vika on huohottimessa
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: case 5150 etunapa
Öljyissäkin on eroja, joku teboilin kissanrasva alkaa ennen vaihtoväliä kehittää painetta öljytilaan ja jos tiiviste on huono niin ehtiihän se aikaansa tien ulos.

Tosiaan kun remppaamaan alkaa, niin tiivisteiden kera kannattaa vaihtaa myös olka-akselin laakerikupit laakereineen. Halpa rempata kunnossa ollessaan siihen verrattuna jos napa tippuu ajossa ja hajottaa muitakin paikkoja. Välykset kannattaa kokeilla säännöllisesti kun nostaa etu-akselin ilmaan rasvausta varten. Kun laakeroinnissa on välystä, niin laakerikuppi voi haljeta ja koko laakeri tippuu tielle.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Radon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: case 5150 etunapa
Noiden stefojen tilalle ei kannata mitään perustavaraa mennä laittamaan, ei tule kestämään.

yleensä ensimäiseksi vuotaa niiden akselien stefat, kannattaa vaihtaa oikeat uudet öljyt sisään ensimäiseksi jos auttaisi.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: case 5150 etunapa
ootteko muutes kokeillu tämmösissä tilanteissa jäykempää öljyä? esim. 140:stä. tekeekö hallaa navan voitelulle? talvella liian jäykkää? talveksi norimi litkut?

itse olen oppinut välttämään "deboilin" öljyjä. shelliltä ja valtralta saa laatuöljyä.
------

8400 valmetissa pikkusen samaa ongelmaa. teollisuus sige pikksuen vuotaa. kesti muutes alkuperänen stefa 15000h...vai kokeilisko jäykempää öljyä?

teollisuus carraroon olen laittanut x1r öljyn lisäainetta. hyvin pitää öölit kirkkaana öljynvaihtovälin...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: case 5150 etunapa
Voi olla tosi isotöinen tai helppo remppa riippuen siitä, et
kuinka lujassa olkatapit on etunavan rungossa.

siis kannattaa käyttää alkuperäistä stefaa, ellei just aivan
identtinen tarvikestefan kanssa, muutaman kympin säästö
kostaantuu jos jo parin vuoden päästä uusiksi...

etuakseli tukevasti pukille/pölkylle. pyörä pois, huolellinen puhdistus
ulkoapäin, navasta öljyt pois, napa auki ,riippuen rakenteesta,
trumpettiputken pultit auki, napa pois, suojaa etunavan runko

irroita olkatappien kannen pultit,(tästä seuraa operaatio josta
ei  ;Dvoimasanoja säästellä välillä ::))
helpoimmillaan lähtee kun olkatapin  kanteen ruuvaa pultin
ja irrottaa tällä olkatapin.
yleensä "tiukassa" eli varovasti teräväkärkistä talttaa ja vasaraa
(5 kg) kyllä se siitä lähtee, samalla kannattaa uusia
olkatapin kartiolaakerit, jos ei ole olkatapissa rasvanippaa..


***olikos sulla 8400 kaupan...vai sekontanko henkilön. onko kone vielä?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8392
Vs: case 5150 etunapa
Tuollaisen huohottimettomasta navasta kun päästää kuumana paineet pois niin voi pitää vielä kauan.
Mystinen kesälaatumies

MF 4000

  • Vieras
Vs: case 5150 etunapa
Voi olla tosi isotöinen tai helppo remppa riippuen siitä, et
kuinka lujassa olkatapit on etunavan rungossa.

siis kannattaa käyttää alkuperäistä stefaa, ellei just aivan
identtinen tarvikestefan kanssa, muutaman kympin säästö
kostaantuu jos jo parin vuoden päästä uusiksi...

etuakseli tukevasti pukille/pölkylle. pyörä pois, huolellinen puhdistus
ulkoapäin, navasta öljyt pois, napa auki ,riippuen rakenteesta,
trumpettiputken pultit auki, napa pois, suojaa etunavan runko

irroita olkatappien kannen pultit,(tästä seuraa operaatio josta
ei  ;Dvoimasanoja säästellä välillä ::))
helpoimmillaan lähtee kun olkatapin  kanteen ruuvaa pultin
ja irrottaa tällä olkatapin.
yleensä "tiukassa" eli varovasti teräväkärkistä talttaa ja vasaraa
(5 kg) kyllä se siitä lähtee, samalla kannattaa uusia
olkatapin kartiolaakerit, jos ei ole olkatapissa rasvanippaa..

Ei  tuossa naparemontissa tarvita mitään olkatappisulkeisia,eri asia jos akselikotelon stefa vuotaa.Ja minkähän ihmeen vuoksi mun natikassa ovat kestäneet nuo laakeriliikkeestä hankitut normaalit stefat jo 4000 tuntia kun  uutuuden stefat vuotivat jo alle 2000 tunnin  molemmista navoista.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1333
Vs: case 5150 etunapa
Voi olla tosi isotöinen tai helppo remppa riippuen siitä, et
kuinka lujassa olkatapit on etunavan rungossa.

siis kannattaa käyttää alkuperäistä stefaa, ellei just aivan
identtinen tarvikestefan kanssa, muutaman kympin säästö
kostaantuu jos jo parin vuoden päästä uusiksi...

etuakseli tukevasti pukille/pölkylle. pyörä pois, huolellinen puhdistus
ulkoapäin, navasta öljyt pois, napa auki ,riippuen rakenteesta,
trumpettiputken pultit auki, napa pois, suojaa etunavan runko

irroita olkatappien kannen pultit,(tästä seuraa operaatio josta
ei  ;Dvoimasanoja säästellä välillä ::))
helpoimmillaan lähtee kun olkatapin  kanteen ruuvaa pultin
ja irrottaa tällä olkatapin.
yleensä "tiukassa" eli varovasti teräväkärkistä talttaa ja vasaraa
(5 kg) kyllä se siitä lähtee, samalla kannattaa uusia
olkatapin kartiolaakerit, jos ei ole olkatapissa rasvanippaa..


***olikos sulla 8400 kaupan...vai sekontanko henkilön. onko kone vielä?
[
++++ eri henkilö , ei kokoelmissa 8400 , eikä vaihtoaikeita
lähiaikoina, on muuten kysyttyjä hyväkuntoiset 8400 mallit ja vst.