Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe maatilan johtaminen  (Luettu 32752 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: maatilan johtaminen
Mites tuolla vapaassa sanassa hyväksyit kirjoittajien vanhempien herjauksen ? Vaikuttasko se kirjoituksiini jollain tavalla aatteleppa ite suuri egoisti?Itse aloitit
aatteleppa sitä !
En hyväksynyt enkä tuominnut. Osoitin, että odotat itsellesi parempaa kohtelua kuin mitä olet valmis muille osoittamaan. Enkä aloittanut yhtään mitään, kommentoin asiallisesti tätä ketjua samoin kuin vapaan sanan osastoakin, tuomitsematta tai hyväksymättä: ottamatta kantaa. Neutraalius tai asiallinen suhtautuminen on sinulle myrkkyä, ollaan joko puolella tai vastaan. Solvaaminen alkoi heti.

Mulla on nyt narsismiannos täynnä ja lopetan tähän.

Sinun hanssasi väitteleminen on aika hedelmätöntä... intät omia ajatuksiasi loputtomiin, kaikki muut väsyvät keskustelemaan ja sitten julistat itsesi voittajaksi.

Viimeksi muokattu: 02.06.14 - klo:10:19 kirjoittanut webmaster2L

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: maatilan johtaminen
Mites tuolla vapaassa sanassa hyväksyit kirjoittajien vanhempien herjauksen ? Vaikuttasko se kirjoituksiini jollain tavalla aatteleppa ite suuri egoisti?Itse aloitit
aatteleppa sitä !
En hyväksynyt enkä tuominnut. Osoitin, että odotat itsellesi parempaa kohtelua kuin mitä olet valmis muille osoittamaan. Enkä aloittanut yhtään mitään, kommentoin asiallisesti tätä ketjua samoin kuin vapaan sanan osastoakin, tuomitsematta tai hyväksymättä: ottamatta kantaa. Neutraalius tai asiallinen suhtautuminen on sinulle myrkkyä, ollaan joko puolella tai vastaan. Solvaaminen alkoi heti.

Mulla on nyt narsismiannos täynnä ja lopetan tähän.

Sinun hanssasi väitteleminen on aika hedelmätöntä... intät omia ajatuksiasi loputtomiin, kaikki muut väsyvät keskustelemaan ja sitten julistat itsesi voittajaksi.

Mikäs Bäkkärin kommentissa ahdisti?
Yllättävän asiallista keskustelua SASsin toiseen viestiin asti, jossa alkoi mahtava itsensä ylentäminen.

Edit: nyt meni jonkun toisen suuhun tämä juttu

Viimeksi muokattu: 02.06.14 - klo:11:14 kirjoittanut -Joomies-

Se mikä ei tapa, se vituttaa

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: maatilan johtaminen
Muistutan että maksakaa edes vähintään se tessin tuntipalkka.
Tiedän tapauksia joissa työntekijä lähtöpassit saatuaan otti yhteyttä liiton lakimieheen
ja niinpä työnantaja joutui jälkikäteen maksamaan lisää liksaa korkojen kanssa.

Miksi ette kommentoineet tuota laatimaani listaa oliko se liiankin tuttua ja kiusallista ?

Se oli vain sinun subjektiivinen näkemyksesi, joka ei perustunut muuhun kuin sinun omiin kokemuksiin, joita niitäkään tuskin on kovin paljoa, itse työntekemisestä vieraalle  ;D
Esitä tutkittua tietoa niin palataan asiaan  ::)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: maatilan johtaminen
Mites tuolla vapaassa sanassa hyväksyit kirjoittajien vanhempien herjauksen ? Vaikuttasko se kirjoituksiini jollain tavalla aatteleppa ite suuri egoisti?Itse aloitit
aatteleppa sitä !
En hyväksynyt enkä tuominnut. Osoitin, että odotat itsellesi parempaa kohtelua kuin mitä olet valmis muille osoittamaan. Enkä aloittanut yhtään mitään, kommentoin asiallisesti tätä ketjua samoin kuin vapaan sanan osastoakin, tuomitsematta tai hyväksymättä: ottamatta kantaa. Neutraalius tai asiallinen suhtautuminen on sinulle myrkkyä, ollaan joko puolella tai vastaan. Solvaaminen alkoi heti.

Mulla on nyt narsismiannos täynnä ja lopetan tähän.

Sinun hanssasi väitteleminen on aika hedelmätöntä... intät omia ajatuksiasi loputtomiin, kaikki muut väsyvät keskustelemaan ja sitten julistat itsesi voittajaksi.

Mikäs Bäkkärin kommentissa ahdisti?
Yllättävän asiallista keskustelua SASsin toiseen viestiin asti, jossa alkoi mahtava itsensä ylentäminen.

Edit: nyt meni jonkun toisen suuhun tämä juttu

Mää oon joskus yrittänyt väitellä sassin kanssa, mut kyl se on toivoton homma.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: maatilan johtaminen
Maatilan johtaminen on ainakin mulle hankalaa.En millään pysty samaan kuin suurinosa agrolaisista :-[
 ;D ;D ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: maatilan johtaminen
No eikö nyt jokainen ymmärrä että lista oli aika äärimmilleen vedetty jotta se ärsyttäisi ja keskustelua tulisi ,myönnän että tämä on arka aihe
,mutta mikä siinä on ettei maatilojen työt kiinnosta nykyään,olisko työilmapiirissä paranettavaa ja vähän muussakin,pitäisikö katsoa peiliin ja sitten vasta moittia Sassia kun tuollaisia listoja laatii.
Pari tuttua on sanonut jotka alalla ovat että esim.paha puute on työmaa ruokailun puuttuminen ,joka suurilla työmailla on itsestään selvyys.
Tuo on yleistä että isäntäpari ovat aina väsyneitä ja hermostuneita,
onko haukattu liian suuri pala .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

navettapiika

  • Vieras
Vs: maatilan johtaminen
Tuo johtaminen mikään ongelma ole, kuha tekevät niinku mä sanon.  ;D
Olen lomitellut paljonkin isolla tilalla, missä oli näitä työmiehiä ja harjoittelijoita kesäisin useitakin. Ja sen näin kuinka väsynyt se emäntä jo loppukesästä oli, kun ruokki ison sakin kahdesti päivää ja kahvituksiakin lomiin. Isäntä kyllä osasi johtaa ja hommat sujui, eikä joutokäyntiä tullut. En nyt kovin ihanteena tätä pitäisi.  ???
Meillä nyt ei ole hirveitä johtamispaineita. Porukalla pidetään nokkakoputtelemisia ja sitten tuumataan. Työtkin jaetaan kiinnostusten ja osaamisten mukaan, eikä tasa-arvoisesti puolet ja puolet. Eli kelkasta ollaan jo pudottu, mutta ei sen väliä toivottavasti pysytään pinnalla. ;)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: maatilan johtaminen
Tuo johtaminen mikään ongelma ole, kuha tekevät niinku mä sanon.  ;D
Olen lomitellut paljonkin isolla tilalla, missä oli näitä työmiehiä ja harjoittelijoita kesäisin useitakin. Ja sen näin kuinka väsynyt se emäntä jo loppukesästä oli, kun ruokki ison sakin kahdesti päivää ja kahvituksiakin lomiin. Isäntä kyllä osasi johtaa ja hommat sujui, eikä joutokäyntiä tullut. En nyt kovin ihanteena tätä pitäisi.  ???
Meillä nyt ei ole hirveitä johtamispaineita. Porukalla pidetään nokkakoputtelemisia ja sitten tuumataan. Työtkin jaetaan kiinnostusten ja osaamisten mukaan, eikä tasa-arvoisesti puolet ja puolet. Eli kelkasta ollaan jo pudottu, mutta ei sen väliä toivottavasti pysytään pinnalla. ;)
Oho onko vielä tuollaisia taloja jossa työväelle ruokaa tarjotaantäällä päin työväki on omien eväiden varassa.
Tahtoo talon tyttäretkin olla sellaisa röökynöitä että ruuan teko ei kiinnosta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: maatilan johtaminen
Mites tuolla vapaassa sanassa hyväksyit kirjoittajien vanhempien herjauksen ? Vaikuttasko se kirjoituksiini jollain tavalla aatteleppa ite suuri egoisti?Itse aloitit
aatteleppa sitä !
En hyväksynyt enkä tuominnut. Osoitin, että odotat itsellesi parempaa kohtelua kuin mitä olet valmis muille osoittamaan. Enkä aloittanut yhtään mitään, kommentoin asiallisesti tätä ketjua samoin kuin vapaan sanan osastoakin, tuomitsematta tai hyväksymättä: ottamatta kantaa. Neutraalius tai asiallinen suhtautuminen on sinulle myrkkyä, ollaan joko puolella tai vastaan. Solvaaminen alkoi heti.

Mulla on nyt narsismiannos täynnä ja lopetan tähän.

Sinun hanssasi väitteleminen on aika hedelmätöntä... intät omia ajatuksiasi loputtomiin, kaikki muut väsyvät keskustelemaan ja sitten julistat itsesi voittajaksi.

Mikäs Bäkkärin kommentissa ahdisti?
Yllättävän asiallista keskustelua SASsin toiseen viestiin asti, jossa alkoi mahtava itsensä ylentäminen.

Edit: nyt meni jonkun toisen suuhun tämä juttu

Mää oon joskus yrittänyt väitellä sassin kanssa, mut kyl se on toivoton homma.

Katos peijooni, Wänkki on tehny tännekin täsmäiskun. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26184
  • vastustan
Vs: maatilan johtaminen



     Vai että yksinkertaista tämä maidontuotanto?

Niin ja ainoastaan työntekijällä, kuten lähes millä tahansa alalla. Johtajan/omistan rooli on ihan eri vaatimus asteella.
hyvä työntekijä osaa kaiken sen minkä isäntä kuvittelee osaavansa, ei se sen monimutkasempaa oo :) :) :) :)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: maatilan johtaminen



     Vai että yksinkertaista tämä maidontuotanto?

Niin ja ainoastaan työntekijällä, kuten lähes millä tahansa alalla. Johtajan/omistan rooli on ihan eri vaatimus asteella.
hyvä työntekijä osaa kaiken sen minkä isäntä kuvittelee osaavansa, ei se sen monimutkasempaa oo :) :) :) :)

 Työntekijä täydentää isännän kuvitellun ja toteutuneen työpanoksen eron. Kerran Kyssin sairaankuljetus yrityksen pomo selitti halpaa hintaa suurella omistajan tekemällä työmäärällä, mutta huonosti kävi. Kymmenen duunarin virmassa kukaan ei tee puolta tunneista.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: maatilan johtaminen



     Vai että yksinkertaista tämä maidontuotanto?

Niin ja ainoastaan työntekijällä, kuten lähes millä tahansa alalla. Johtajan/omistan rooli on ihan eri vaatimus asteella.
hyvä työntekijä osaa kaiken sen minkä isäntä kuvittelee osaavansa, ei se sen monimutkasempaa oo :) :) :) :)

Ei se ole hyvä idea, että palkkaat vain itteä huonompia, ajattele jos kirjanpitäjäksi palkkaisit henkilön joka tajuaa kirjanpidosta sinua vähemmän  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8446
Vs: maatilan johtaminen
Johtaako maatila sähköä? Ja jos johtaa, niin kuinka monella maalilla?
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: maatilan johtaminen
pohjamaalilla, paitsi jos jalassa sievin johtamattomat!        kylä tuo maatilan johtaminen on työstä käynyt.   vain joitain vuosia jäljellä ja sais virman alas, niin hyvä on!                                ja työmiehet?   mikä se on?   en ole nähnyt moneen vuoteen .

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: maatilan johtaminen
Keskustelu maatilan johtamisesta on näköjään mennyt aika suppeaksi. Tuokin sassin lista käsittelee vain vuoropäällikön hommia. Omasta mielestä tuota johtamista maatilalla riittää mutta monikaan ei sitä miellä johtamiseksi kun sen on aina tehnyt. Isäntäväen pitää olla hallitus joka johtaa yrityksen isoja suuntaviivoja, toimitusjohtaja päivittäisten ratkaisujen tekemiseen, talousjohtaja, hankintapäällikkö, markkinointijohtaja, henkilöstöjohtaja ja sitten se vuoropäällikkö.
Minusta jokainen osto- ja myyntipäätös on osa johtamista. Samoin viljelysuunnitelma, budjetointi, ruokintasuunnitelmat yms. Vai kellä työntekijä saa omasta vapaasta tahdostaan päättää pellolle mennessään minkä pellon se kyntää ;)
Myös oma tekeminen tarvii johtamista vaikkei työntekijää olisikaan.
Mulla on ollut työntekijä jatkuvasti viimeset 7 v. ja osan aikaa kaksikin. Raksa-aikana oli muistaakseni parhaillaan 7 verokorttia hallussa. Karkeasti vois sanoa että yhtä työntekijää kohti tarvii 0.5-1 tuntia päivässä aikaa johtamiseen. Riippuu vaan paljon työntekijästä. Maataloustöissä oon huomannu että on kolmea erilaista työntekijätyyppiä: Niitä jotka tarvii jatkuvaa johtamista (valvontaa että työt tulee edes jotenkin tehdyksi), sitten niitä jotka tarvii peräänsä huoltomiehen korjaamaan kaikki mitä työntekijä koheltaa hajalle ja sitten niitä helmiä jotka tarvii vaan työkaverin jonka kanssa jakaa hommat ja vapaapäivät.
Tuo työntekijöille sopan keitto on kyllä niin vanhanaikasta ja typerää hommaa kuin olla voi. Kunnon sosiaalitilat missä voi säilyttää ja lämmittää sapuskansa mutta ei herran jestas oo mitään järkeä maksaa työntekijää ja sitoa sitten itsensä/emäntänsä huolehtimaan työntekijän kahveista ja sapuskoista.
Joskus kyllä meilläkin järjestetään illallisia/saunailtoja työntekijöille mutta se on asia erikseen.
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...