Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka  (Luettu 4711 kertaa)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Kyllä lain pitäisi olla sellainen, että valittaa saisi ihan kaikesta. Mutta jos häviää niin jotuisi maksamaan kaikki menetykset kaikille mitä valitus koskee. Korvaus velvollisuuteen kuuluisi myös virkamiesten käyttämä aika.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/miesopettaja-tehtailee-valituksia-tasa-arvolain-perusteella/2042020
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/erotettu-kunnanjohtaja-tehtailee-valituksia-kinnulassa/2002745
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/korkealla-virkamiehella-yli-miljoonan-ulosottovelat-piinannut-viranomaisia-valituksillaan-vuosia/5348450

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Kyllä lain pitäisi olla sellainen, että valittaa saisi ihan kaikesta. Mutta jos häviää niin jotuisi maksamaan kaikki menetykset kaikille mitä valitus koskee. Korvaus velvollisuuteen kuuluisi myös virkamiesten käyttämä aika.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/miesopettaja-tehtailee-valituksia-tasa-arvolain-perusteella/2042020
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/erotettu-kunnanjohtaja-tehtailee-valituksia-kinnulassa/2002745
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/korkealla-virkamiehella-yli-miljoonan-ulosottovelat-piinannut-viranomaisia-valituksillaan-vuosia/5348450

No nyt kun ottaa huomioon missä Kinnula on ja kuka sitä johtaa, niin en ihmettele yhtään. Tuon takiako pitää koko Suomen oikeusjärjestelmä muuttaa. 😜

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Kyllä lain pitäisi olla sellainen, että valittaa saisi ihan kaikesta. Mutta jos häviää niin jotuisi maksamaan kaikki menetykset kaikille mitä valitus koskee. Korvaus velvollisuuteen kuuluisi myös virkamiesten käyttämä aika.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/miesopettaja-tehtailee-valituksia-tasa-arvolain-perusteella/2042020
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/erotettu-kunnanjohtaja-tehtailee-valituksia-kinnulassa/2002745
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/korkealla-virkamiehella-yli-miljoonan-ulosottovelat-piinannut-viranomaisia-valituksillaan-vuosia/5348450

No nyt kun ottaa huomioon missä Kinnula on ja kuka sitä johtaa, niin en ihmettele yhtään. Tuon takiako pitää koko Suomen oikeusjärjestelmä muuttaa. 😜

Noita valittajia on pilvinpimen. Ei tuo Kinnula ole yksittäistapaus. Kerrostalokyttääjät ja viherpiipertäjä stallarit ovat pahimpia valittajia ja niitähän Suomessa riittää.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Kyllä lain pitäisi olla sellainen, että valittaa saisi ihan kaikesta. Mutta jos häviää niin jotuisi maksamaan kaikki menetykset kaikille mitä valitus koskee. Korvaus velvollisuuteen kuuluisi myös virkamiesten käyttämä aika.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/miesopettaja-tehtailee-valituksia-tasa-arvolain-perusteella/2042020
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/erotettu-kunnanjohtaja-tehtailee-valituksia-kinnulassa/2002745
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/korkealla-virkamiehella-yli-miljoonan-ulosottovelat-piinannut-viranomaisia-valituksillaan-vuosia/5348450

No nyt kun ottaa huomioon missä Kinnula on ja kuka sitä johtaa, niin en ihmettele yhtään. Tuon takiako pitää koko Suomen oikeusjärjestelmä muuttaa. 😜

Noita valittajia on pilvinpimen. Ei tuo Kinnula ole yksittäistapaus. Kerrostalokyttääjät ja viherpiipertäjä stallarit ovat pahimpia valittajia ja niitähän Suomessa riittää.

Ei pidä paikkaansa. olen nyt itse joutunut seuraamaan näitä maa-aines ja ympäristölupa juttuja. Suurin valittaja on alan yrittäjä. Kohta nähdään taas mielenkiintoinen juttu, valittaako taas toisen yrittäjän luvasta. 😊

Tuo on pelkkä myytti, että vihreät valittaisi. Kerrostalokyttääjistä mitään harmia muille kuin naapureille. Stallareita ei oo olemassakaan enää. Naapurikunnassa on vanha kovan luokan kommunisti, kirjoittelee lehteen mutta ei valita. Täyttä kepupaskaa tuo. Tupailloissa kehitelty juttu. 😊

Viimeksi muokattu: 11.01.16 - klo:10:35 kirjoittanut Sepeteus

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Sekin on kepulainen myytti, ettei valittajaa voitaisi laittaa maksamaan kulut, jos häviää. Tää meidän valittaja yrittäjä ei saanut erästä kaupungin urakkaa, vaikka oli halvin tarjous. Valitti hallinto-oikeuteen ja hävis. Oikeus määräsi yrittäjän maksamaan kaupungin oikeudenkäyntikulut. Olin saman yrittäjän kanssa maaoikeudessa kun yrittäjä ei hyväksynyt maanmittarin ratkaisua. Hävisi ja maksoi meikäläisen asianajotoimiston kulut. 🎅

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Vallan kolmijako-oppi on perustava osa länsimaisten demokratioiden hallintomuotoa. Suomen hallitusmuodossa kolmijako-oppi otettiin käyttöön itsenäistymisen jälkeisenä vuonna 1919, mutta alkuperäisestä mallista luovuttiin ajan kuluessa kytkemällä lainsäädäntövalta ja toimeenpanovalta kiinteästi toisiinsa.
Vallan väärinkäytön estämiseksi lainsäädäntövalta, tuomiovalta ja toimeenpanovalta on erotettava toisistaan.
Suomessa ylintä tuomiovaltaa edustavan Korkeimman oikeuden päätökset ovat lain kaltaisia tulkintoja, jotka useinmiten ovat se viimeinen sinetti, joka oikeuskäytännön määrää. Vallitseva tilanne on kuitenkin hyvin kaukana alkuperäisestä vallan kolmijako-opista. Jos Syytäjälle annetaan vielä tuomiovalta, niinkuin Koskelo ehdotaa, ei Suomi missään tapauksessa olisi enää demokraattinen valtio.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Vallan kolmijako-oppi on perustava osa länsimaisten demokratioiden hallintomuotoa. Suomen hallitusmuodossa kolmijako-oppi otettiin käyttöön itsenäistymisen jälkeisenä vuonna 1919, mutta alkuperäisestä mallista luovuttiin ajan kuluessa kytkemällä lainsäädäntövalta ja toimeenpanovalta kiinteästi toisiinsa.
Vallan väärinkäytön estämiseksi lainsäädäntövalta, tuomiovalta ja toimeenpanovalta on erotettava toisistaan.
Suomessa ylintä tuomiovaltaa edustavan Korkeimman oikeuden päätökset ovat lain kaltaisia tulkintoja, jotka useinmiten ovat se viimeinen sinetti, joka oikeuskäytännön määrää. Vallitseva tilanne on kuitenkin hyvin kaukana alkuperäisestä vallan kolmijako-opista. Jos Syytäjälle annetaan vielä tuomiovalta, niinkuin Koskelo ehdotaa, ei Suomi missään tapauksessa olisi enää demokraattinen valtio.

No nyt kepuhallitus etsii säästöjä. Ehdotus on että poliisi voisi määrätä suoraan sakon, jos rikos on sellainen ,että rangaistus on alle 2 vuotta linnaa. Tämä johtaa siihen että varattomat voi tehdä lähes mitä vaan iman rangaistusta, paitsi tappoa ja murhaa. 🎅
Säästöt olisi kuulemma 40 mijoonaa. 😜

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Tiedän tapauksen AB-alueelta(ei siis kepulandiasta) missä tila on joutunut käymään kahteen kertaan kaikki oikeusasteet läpi että on saanut ympäristöluvan. Aina on valitettu ympäristöluvasta seuraavaan asteeseen jollain perusteella tai laitettu uusi valitus vireille jollain syytä. Tänälin päivänä jos roskia poltavat Lauantaina niin ensin käy palokuta katsomassa nuotion, sitten poliisi, maanantaina ympäristösihteeri ja keskiviikkona ely-keskus. jokainen instansi toteaa että roskia on poltettu ja ei ole tehty mitään rikollista.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Vallan kolmijako-oppi on perustava osa länsimaisten demokratioiden hallintomuotoa. Suomen hallitusmuodossa kolmijako-oppi otettiin käyttöön itsenäistymisen jälkeisenä vuonna 1919, mutta alkuperäisestä mallista luovuttiin ajan kuluessa kytkemällä lainsäädäntövalta ja toimeenpanovalta kiinteästi toisiinsa.
Vallan väärinkäytön estämiseksi lainsäädäntövalta, tuomiovalta ja toimeenpanovalta on erotettava toisistaan.
Suomessa ylintä tuomiovaltaa edustavan Korkeimman oikeuden päätökset ovat lain kaltaisia tulkintoja, jotka useinmiten ovat se viimeinen sinetti, joka oikeuskäytännön määrää. Vallitseva tilanne on kuitenkin hyvin kaukana alkuperäisestä vallan kolmijako-opista. Jos Syytäjälle annetaan vielä tuomiovalta, niinkuin Koskelo ehdotaa, ei Suomi missään tapauksessa olisi enää demokraattinen valtio.

No nyt kepuhallitus etsii säästöjä. Ehdotus on että poliisi voisi määrätä suoraan sakon, jos rikos on sellainen ,että rangaistus on alle 2 vuotta linnaa. Tämä johtaa siihen että varattomat voi tehdä lähes mitä vaan iman rangaistusta, paitsi tappoa ja murhaa. 🎅
Säästöt olisi kuulemma 40 mijoonaa. 😜
Koskelo tuskin tässäkään asiassa edustaa istuvaa hallitusta.
Muutoin kyllä voisin kannattaakin Koskelon ehdotuksia.
Esimerkiksi tuo Käräjäoikeuskytäntökin on peräisin jostain 1700-luvulta, jolloin suurin osa kansasta ei osannut edes lukea. On aivan älytöntä, että HO kuulee uudelleen todistajia joskus 5-vuoden kuluttua tapahtumasta. Varsinkin, kun psykologisissa testeissä on todettu, että ihmisten muistikuvat eivät ole enää luotettavia kahden viikon kuluttua.
Suulliselle kuulemiselle annetaan muutenkin aivan liikaa painoarvoa. Tuomarillehan jää oikeastaan varsinkin riitatapauksissa päätettäväksi se, että kumpi valehtelee vähemmin.
Videokuuleminen heti ja sitä nauhoitetta katselee omalta tietokoneeltaan useampi Tuomari. Ennen oikeuskäsittelyä toisen osapuolen kuulemista ei anneta vastapuolelle, vaan vasta käräjäoikeuden tuomion jälkeen.
Nythän käräjäoikeuden on aina katsottava toinen osapuolista häviäjäksi. Käräjäoikeudelle pitäisi antaa mahdollisuus tehdä päätös tasapelistä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Vallan kolmijako-oppi on perustava osa länsimaisten demokratioiden hallintomuotoa. Suomen hallitusmuodossa kolmijako-oppi otettiin käyttöön itsenäistymisen jälkeisenä vuonna 1919, mutta alkuperäisestä mallista luovuttiin ajan kuluessa kytkemällä lainsäädäntövalta ja toimeenpanovalta kiinteästi toisiinsa.
Vallan väärinkäytön estämiseksi lainsäädäntövalta, tuomiovalta ja toimeenpanovalta on erotettava toisistaan.
Suomessa ylintä tuomiovaltaa edustavan Korkeimman oikeuden päätökset ovat lain kaltaisia tulkintoja, jotka useinmiten ovat se viimeinen sinetti, joka oikeuskäytännön määrää. Vallitseva tilanne on kuitenkin hyvin kaukana alkuperäisestä vallan kolmijako-opista. Jos Syytäjälle annetaan vielä tuomiovalta, niinkuin Koskelo ehdotaa, ei Suomi missään tapauksessa olisi enää demokraattinen valtio.

No nyt kepuhallitus etsii säästöjä. Ehdotus on että poliisi voisi määrätä suoraan sakon, jos rikos on sellainen ,että rangaistus on alle 2 vuotta linnaa. Tämä johtaa siihen että varattomat voi tehdä lähes mitä vaan iman rangaistusta, paitsi tappoa ja murhaa. 🎅
Säästöt olisi kuulemma 40 mijoonaa. 😜
Koskelo tuskin tässäkään asiassa edustaa istuvaa hallitusta.
Muutoin kyllä voisin kannattaakin Koskelon ehdotuksia.
Esimerkiksi tuo Käräjäoikeuskytäntökin on peräisin jostain 1700-luvulta, jolloin suurin osa kansasta ei osannut edes lukea. On aivan älytöntä, että HO kuulee uudelleen todistajia joskus 5-vuoden kuluttua tapahtumasta. Varsinkin, kun psykologisissa testeissä on todettu, että ihmisten muistikuvat eivät ole enää luotettavia kahden viikon kuluttua.
Suulliselle kuulemiselle annetaan muutenkin aivan liikaa painoarvoa. Tuomarillehan jää oikeastaan varsinkin riitatapauksissa päätettäväksi se, että kumpi valehtelee vähemmin.
Videokuuleminen heti ja sitä nauhoitetta katselee omalta tietokoneeltaan useampi Tuomari. Ennen oikeuskäsittelyä toisen osapuolen kuulemista ei anneta vastapuolelle, vaan vasta käräjäoikeuden tuomion jälkeen.
Nythän käräjäoikeuden on aina katsottava toinen osapuolista häviäjäksi. Käräjäoikeudelle pitäisi antaa mahdollisuus tehdä päätös tasapelistä.

Käräjäoikeudessa on kolme lautamiesta jotka on maalikkojäseniä ja yksi ammattituomari. Maalikkojäsenien on tarkoitus tuoda maalaisjärkeä päätöksiin. Valitamisen helppous seuraavaan asteeseen ruuhkautta oikeusistuimia. Esim. käytännössä murha oikeuden käynit käy kaikki asteet läpi, vaikka aikaisemminkin olisi tullut tuomio. Sama näissä ympäristöluvissa. voidaan samaa asiaa vatvoa vaikka 5 kaikki oikeusasteet läpi kun valitetaan vain päätöskestä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
eli mikä onkaan päätelmä tuosta?
Vapaan sanan soturi sepe haluaa vapaasti valittaa,asiasta kuin asiasta.

Sipi haluaa lopettaa valittamisen. Putinin venäjällä ei valiteta.🎅
Sipi haluaa saman järjestelmän. Valitetaan vaan napureista. Siis Ruotsista ja Virosta. 🎅
Onhan se iso tappio, jos jokaisesta päätöksestä ei saa vuositolkulla ilmaiseksi valittaa.. Menee monen kansalaisaktivistin elämäntapa ihan uusiksi. ::)

 No aiheeton valitus tulee tänäkin päivänä nopeasti hallinto-oikeudesta takaisin. Suomen kilpailukykyä ei paranneta oikeusturvaa heikentämällä.
  Vuosi sitten oli juttu lehdessä. Kaupunki veti erään vesiosuuskunnan jätevesiputken pienen lammen läpi keltään mitään kysymättä. Rannan asukas valitti hallinto-oikeuteen. Oikeus määräsi käyttökieltoon. Tällaiset valituksetko haluat kieltää? 👺

 Minkä, mökinkö?

No jos olisit lukutaitoinen niin ymmärtäisit. Siellä on nyt yksi vesiosuuskunta käyttökiellossa. 😊

 Ite on, jos muita syyttää...minusta se pe on tosi mukava ja henkevä asijoiden julistaja... Käjetöntä vesiosuuskuntailua, jos kaupungin pitää hommat hoitaa omin luvin... Olkos siinä jäteputken vierellä käyttövesi kanssa?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Vallan kolmijako-oppi on perustava osa länsimaisten demokratioiden hallintomuotoa. Suomen hallitusmuodossa kolmijako-oppi otettiin käyttöön itsenäistymisen jälkeisenä vuonna 1919, mutta alkuperäisestä mallista luovuttiin ajan kuluessa kytkemällä lainsäädäntövalta ja toimeenpanovalta kiinteästi toisiinsa.
Vallan väärinkäytön estämiseksi lainsäädäntövalta, tuomiovalta ja toimeenpanovalta on erotettava toisistaan.
Suomessa ylintä tuomiovaltaa edustavan Korkeimman oikeuden päätökset ovat lain kaltaisia tulkintoja, jotka useinmiten ovat se viimeinen sinetti, joka oikeuskäytännön määrää. Vallitseva tilanne on kuitenkin hyvin kaukana alkuperäisestä vallan kolmijako-opista. Jos Syytäjälle annetaan vielä tuomiovalta, niinkuin Koskelo ehdotaa, ei Suomi missään tapauksessa olisi enää demokraattinen valtio.

No nyt kepuhallitus etsii säästöjä. Ehdotus on että poliisi voisi määrätä suoraan sakon, jos rikos on sellainen ,että rangaistus on alle 2 vuotta linnaa. Tämä johtaa siihen että varattomat voi tehdä lähes mitä vaan iman rangaistusta, paitsi tappoa ja murhaa. 🎅
Säästöt olisi kuulemma 40 mijoonaa. 😜

Tuohan taas johtuu siitä että Suomessa ei voi sakosta laitta istumaan tai pakkotyöhön. Pitäs kaikki ulosototkin saada muuttaa pakkotyöksi tai valtion pitäisi silloin voida määrätä velvoitetyöhön.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Vallan kolmijako-oppi on perustava osa länsimaisten demokratioiden hallintomuotoa. Suomen hallitusmuodossa kolmijako-oppi otettiin käyttöön itsenäistymisen jälkeisenä vuonna 1919, mutta alkuperäisestä mallista luovuttiin ajan kuluessa kytkemällä lainsäädäntövalta ja toimeenpanovalta kiinteästi toisiinsa.
Vallan väärinkäytön estämiseksi lainsäädäntövalta, tuomiovalta ja toimeenpanovalta on erotettava toisistaan.
Suomessa ylintä tuomiovaltaa edustavan Korkeimman oikeuden päätökset ovat lain kaltaisia tulkintoja, jotka useinmiten ovat se viimeinen sinetti, joka oikeuskäytännön määrää. Vallitseva tilanne on kuitenkin hyvin kaukana alkuperäisestä vallan kolmijako-opista. Jos Syytäjälle annetaan vielä tuomiovalta, niinkuin Koskelo ehdotaa, ei Suomi missään tapauksessa olisi enää demokraattinen valtio.

No nyt kepuhallitus etsii säästöjä. Ehdotus on että poliisi voisi määrätä suoraan sakon, jos rikos on sellainen ,että rangaistus on alle 2 vuotta linnaa. Tämä johtaa siihen että varattomat voi tehdä lähes mitä vaan iman rangaistusta, paitsi tappoa ja murhaa. 🎅
Säästöt olisi kuulemma 40 mijoonaa. 😜
Koskelo tuskin tässäkään asiassa edustaa istuvaa hallitusta.
Muutoin kyllä voisin kannattaakin Koskelon ehdotuksia.
Esimerkiksi tuo Käräjäoikeuskytäntökin on peräisin jostain 1700-luvulta, jolloin suurin osa kansasta ei osannut edes lukea. On aivan älytöntä, että HO kuulee uudelleen todistajia joskus 5-vuoden kuluttua tapahtumasta. Varsinkin, kun psykologisissa testeissä on todettu, että ihmisten muistikuvat eivät ole enää luotettavia kahden viikon kuluttua.
Suulliselle kuulemiselle annetaan muutenkin aivan liikaa painoarvoa. Tuomarillehan jää oikeastaan varsinkin riitatapauksissa päätettäväksi se, että kumpi valehtelee vähemmin.
Videokuuleminen heti ja sitä nauhoitetta katselee omalta tietokoneeltaan useampi Tuomari. Ennen oikeuskäsittelyä toisen osapuolen kuulemista ei anneta vastapuolelle, vaan vasta käräjäoikeuden tuomion jälkeen.
Nythän käräjäoikeuden on aina katsottava toinen osapuolista häviäjäksi. Käräjäoikeudelle pitäisi antaa mahdollisuus tehdä päätös tasapelistä.

Käräjäoikeudessa on kolme lautamiesta jotka on maalikkojäseniä ja yksi ammattituomari. Maalikkojäsenien on tarkoitus tuoda maalaisjärkeä päätöksiin. Valitamisen helppous seuraavaan asteeseen ruuhkautta oikeusistuimia. Esim. käytännössä murha oikeuden käynit käy kaikki asteet läpi, vaikka aikaisemminkin olisi tullut tuomio. Sama näissä ympäristöluvissa. voidaan samaa asiaa vatvoa vaikka 5 kaikki oikeusasteet läpi kun valitetaan vain päätöskestä.
Hovioikeudessa ei ole lautamiehiä. Tekeekö se sen viisaammaksi vai tyhmememmäksi kuin käräjäoikeuden? Jokatapauksessa HO käy asian kokonaan uudelleen läpi ja tekee päätöksensä riippumatta käräjäoikeuden päätöksestä.
Ympäristöluvat käsitellään Hallinto-oikeuksissa, ja siellä hallintoalammaisen ääni on pelkkää piiperrystä muihin verrattuna.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Vallan kolmijako-oppi on perustava osa länsimaisten demokratioiden hallintomuotoa. Suomen hallitusmuodossa kolmijako-oppi otettiin käyttöön itsenäistymisen jälkeisenä vuonna 1919, mutta alkuperäisestä mallista luovuttiin ajan kuluessa kytkemällä lainsäädäntövalta ja toimeenpanovalta kiinteästi toisiinsa.
Vallan väärinkäytön estämiseksi lainsäädäntövalta, tuomiovalta ja toimeenpanovalta on erotettava toisistaan.
Suomessa ylintä tuomiovaltaa edustavan Korkeimman oikeuden päätökset ovat lain kaltaisia tulkintoja, jotka useinmiten ovat se viimeinen sinetti, joka oikeuskäytännön määrää. Vallitseva tilanne on kuitenkin hyvin kaukana alkuperäisestä vallan kolmijako-opista. Jos Syytäjälle annetaan vielä tuomiovalta, niinkuin Koskelo ehdotaa, ei Suomi missään tapauksessa olisi enää demokraattinen valtio.

No nyt kepuhallitus etsii säästöjä. Ehdotus on että poliisi voisi määrätä suoraan sakon, jos rikos on sellainen ,että rangaistus on alle 2 vuotta linnaa. Tämä johtaa siihen että varattomat voi tehdä lähes mitä vaan iman rangaistusta, paitsi tappoa ja murhaa. 🎅
Säästöt olisi kuulemma 40 mijoonaa. 😜
Koskelo tuskin tässäkään asiassa edustaa istuvaa hallitusta.
Muutoin kyllä voisin kannattaakin Koskelon ehdotuksia.
Esimerkiksi tuo Käräjäoikeuskytäntökin on peräisin jostain 1700-luvulta, jolloin suurin osa kansasta ei osannut edes lukea. On aivan älytöntä, että HO kuulee uudelleen todistajia joskus 5-vuoden kuluttua tapahtumasta. Varsinkin, kun psykologisissa testeissä on todettu, että ihmisten muistikuvat eivät ole enää luotettavia kahden viikon kuluttua.
Suulliselle kuulemiselle annetaan muutenkin aivan liikaa painoarvoa. Tuomarillehan jää oikeastaan varsinkin riitatapauksissa päätettäväksi se, että kumpi valehtelee vähemmin.
Videokuuleminen heti ja sitä nauhoitetta katselee omalta tietokoneeltaan useampi Tuomari. Ennen oikeuskäsittelyä toisen osapuolen kuulemista ei anneta vastapuolelle, vaan vasta käräjäoikeuden tuomion jälkeen.
Nythän käräjäoikeuden on aina katsottava toinen osapuolista häviäjäksi. Käräjäoikeudelle pitäisi antaa mahdollisuus tehdä päätös tasapelistä.

Käräjäoikeudessa on kolme lautamiesta jotka on maalikkojäseniä ja yksi ammattituomari. Maalikkojäsenien on tarkoitus tuoda maalaisjärkeä päätöksiin. Valitamisen helppous seuraavaan asteeseen ruuhkautta oikeusistuimia. Esim. käytännössä murha oikeuden käynit käy kaikki asteet läpi, vaikka aikaisemminkin olisi tullut tuomio. Sama näissä ympäristöluvissa. voidaan samaa asiaa vatvoa vaikka 5 kaikki oikeusasteet läpi kun valitetaan vain päätöskestä.
Hovioikeudessa ei ole lautamiehiä. Tekeekö se sen viisaammaksi vai tyhmememmäksi kuin käräjäoikeuden? Jokatapauksessa HO käy asian kokonaan uudelleen läpi ja tekee päätöksensä riippumatta käräjäoikeuden päätöksestä.
Ympäristöluvat käsitellään Hallinto-oikeuksissa, ja siellä hallintoalammaisen ääni on pelkkää piiperrystä muihin verrattuna.

Onhan se varsin niin. Kun kaupunki tilasi elykeskukselta yvaan(ympäristö vaikutusten arviointi ) luontoselvityksen kaupungin omalta maalta. Maa-ainesten ottoa varten. Alue melkoisen laaja 60ha. Elykeskus ei vahingossakaan löydä kaupungin maalta kasvia tai eläintä joka vaikeuttaisi asiaa. Alueella kasvaa valkolehdokki, muuta elykeskus ei sitä löydä. Kun kysyin asiaa ympäristötarkastajalta, niin häneltä tuli kysymys, oletko varma. Jos eduskunnan vahvistamaa 2014 ympäristölakia noudatetaan ,niin työt pysähtyvät siihen paikkaan jos kasvi löydetään. Mutta jos sitä ei löydetä, niin ei ongelmaa. 😃🎃😜😝😇😚😋😊🎅

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Kepu on aina ollut oikeusvaltion uhka
Vallan kolmijako-oppi on perustava osa länsimaisten demokratioiden hallintomuotoa. Suomen hallitusmuodossa kolmijako-oppi otettiin käyttöön itsenäistymisen jälkeisenä vuonna 1919, mutta alkuperäisestä mallista luovuttiin ajan kuluessa kytkemällä lainsäädäntövalta ja toimeenpanovalta kiinteästi toisiinsa.
Vallan väärinkäytön estämiseksi lainsäädäntövalta, tuomiovalta ja toimeenpanovalta on erotettava toisistaan.
Suomessa ylintä tuomiovaltaa edustavan Korkeimman oikeuden päätökset ovat lain kaltaisia tulkintoja, jotka useinmiten ovat se viimeinen sinetti, joka oikeuskäytännön määrää. Vallitseva tilanne on kuitenkin hyvin kaukana alkuperäisestä vallan kolmijako-opista. Jos Syytäjälle annetaan vielä tuomiovalta, niinkuin Koskelo ehdotaa, ei Suomi missään tapauksessa olisi enää demokraattinen valtio.

No nyt kepuhallitus etsii säästöjä. Ehdotus on että poliisi voisi määrätä suoraan sakon, jos rikos on sellainen ,että rangaistus on alle 2 vuotta linnaa. Tämä johtaa siihen että varattomat voi tehdä lähes mitä vaan iman rangaistusta, paitsi tappoa ja murhaa. 🎅
Säästöt olisi kuulemma 40 mijoonaa. 😜
Koskelo tuskin tässäkään asiassa edustaa istuvaa hallitusta.
Muutoin kyllä voisin kannattaakin Koskelon ehdotuksia.
Esimerkiksi tuo Käräjäoikeuskytäntökin on peräisin jostain 1700-luvulta, jolloin suurin osa kansasta ei osannut edes lukea. On aivan älytöntä, että HO kuulee uudelleen todistajia joskus 5-vuoden kuluttua tapahtumasta. Varsinkin, kun psykologisissa testeissä on todettu, että ihmisten muistikuvat eivät ole enää luotettavia kahden viikon kuluttua.
Suulliselle kuulemiselle annetaan muutenkin aivan liikaa painoarvoa. Tuomarillehan jää oikeastaan varsinkin riitatapauksissa päätettäväksi se, että kumpi valehtelee vähemmin.
Videokuuleminen heti ja sitä nauhoitetta katselee omalta tietokoneeltaan useampi Tuomari. Ennen oikeuskäsittelyä toisen osapuolen kuulemista ei anneta vastapuolelle, vaan vasta käräjäoikeuden tuomion jälkeen.
Nythän käräjäoikeuden on aina katsottava toinen osapuolista häviäjäksi. Käräjäoikeudelle pitäisi antaa mahdollisuus tehdä päätös tasapelistä.

Käräjäoikeudessa on kolme lautamiesta jotka on maalikkojäseniä ja yksi ammattituomari. Maalikkojäsenien on tarkoitus tuoda maalaisjärkeä päätöksiin. Valitamisen helppous seuraavaan asteeseen ruuhkautta oikeusistuimia. Esim. käytännössä murha oikeuden käynit käy kaikki asteet läpi, vaikka aikaisemminkin olisi tullut tuomio. Sama näissä ympäristöluvissa. voidaan samaa asiaa vatvoa vaikka 5 kaikki oikeusasteet läpi kun valitetaan vain päätöskestä.
Hovioikeudessa ei ole lautamiehiä. Tekeekö se sen viisaammaksi vai tyhmememmäksi kuin käräjäoikeuden? Jokatapauksessa HO käy asian kokonaan uudelleen läpi ja tekee päätöksensä riippumatta käräjäoikeuden päätöksestä.
Ympäristöluvat käsitellään Hallinto-oikeuksissa, ja siellä hallintoalammaisen ääni on pelkkää piiperrystä muihin verrattuna.

Onhan se varsin niin. Kun kaupunki tilasi elykeskukselta yvaan(ympäristö vaikutusten arviointi ) luontoselvityksen kaupungin omalta maalta. Maa-ainesten ottoa varten. Alue melkoisen laaja 60ha. Elykeskus ei vahingossakaan löydä kaupungin maalta kasvia tai eläintä joka vaikeuttaisi asiaa. Alueella kasvaa valkolehdokki, muuta elykeskus ei sitä löydä. Kun kysyin asiaa ympäristötarkastajalta, niin häneltä tuli kysymys, oletko varma. Jos eduskunnan vahvistamaa 2014 ympäristölakia noudatetaan ,niin työt pysähtyvät siihen paikkaan jos kasvi löydetään. Mutta jos sitä ei löydetä, niin ei ongelmaa. 😃🎃😜😝😇😚😋😊🎅

vae silläviisiin. mökkitalkkar sitte löysi sen valkolehtokin.  ??? ::) ;D