Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Terminator II - 03.04.17 - klo:16:51
-
Tuossa mietiskelin että melkosta monta autoa ollut niistä 4 lava nissania, 2kpl 100A, yksi primera, yksi b11 sunny, sitten voja, mb E280 ja rami. Kaikki ketjulla.
No remmikoneita ollut Kia ja tuo Hyundai Trajet. No Trajetista hihna poikki 60tkm ajolla. Huoltokirjassa 105tkm vaihtoväliksi ilmoitetaan. Melko karsee prosentti hihnakoneita vastaan
-
Jostain syystä tuli mieleen nimimerkki -SS-:n esimerkki tilastomatematiikasta:
Eräällä työpaikalla on 20 työntekijää. 19 on sinistä, yksi punainen.
Työpaikalla päätettiin seurata ihmisten alttiutta sairaspoissaoloihin.
Tulokset yhdeltä vuodelta kirjattiin. Sinisiä työntekijöitä sairastui
vuoden aikana kolme. Punainen työntekijä, harmikseen sairastui myös.
Vuoden lopussa johtoryhmä teki kokouksessaan johtopäätöksen:
Siniset työntekijät sairastavat 16% todennäköisyydellä, punaiset 100%
todennäköisyydellä. Siitä voidaan päätellä, että punaiset työntekijät
ovat 6,25 kertaa alttiimpia olemaan poissa töistä sairauden takia
verrattuna sinisiin.
Punaisia työntekijöitä on siis erityisesti pyrittävä välttämään työhönotossa.
-SS-
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735 (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735)
-
Jostain syystä tuli mieleen nimimerkki -SS-:n esimerkki tilastomatematiikasta:
Eräällä työpaikalla on 20 työntekijää. 19 on sinistä, yksi punainen.
Työpaikalla päätettiin seurata ihmisten alttiutta sairaspoissaoloihin.
Tulokset yhdeltä vuodelta kirjattiin. Sinisiä työntekijöitä sairastui
vuoden aikana kolme. Punainen työntekijä, harmikseen sairastui myös.
Vuoden lopussa johtoryhmä teki kokouksessaan johtopäätöksen:
Siniset työntekijät sairastavat 16% todennäköisyydellä, punaiset 100%
todennäköisyydellä. Siitä voidaan päätellä, että punaiset työntekijät
ovat 6,25 kertaa alttiimpia olemaan poissa töistä sairauden takia
verrattuna sinisiin.
Punaisia työntekijöitä on siis erityisesti pyrittävä välttämään työhönotossa.
-SS-
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735 (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735)
No johtopäätöshän on oikea. Punaisen työntekijän seuraava sairastuminen pitäisi tilaston mukaan olla n.7 vuoden päästä.
-
Jostain syystä tuli mieleen nimimerkki -SS-:n esimerkki tilastomatematiikasta:
Eräällä työpaikalla on 20 työntekijää. 19 on sinistä, yksi punainen.
Työpaikalla päätettiin seurata ihmisten alttiutta sairaspoissaoloihin.
Tulokset yhdeltä vuodelta kirjattiin. Sinisiä työntekijöitä sairastui
vuoden aikana kolme. Punainen työntekijä, harmikseen sairastui myös.
Vuoden lopussa johtoryhmä teki kokouksessaan johtopäätöksen:
Siniset työntekijät sairastavat 16% todennäköisyydellä, punaiset 100%
todennäköisyydellä. Siitä voidaan päätellä, että punaiset työntekijät
ovat 6,25 kertaa alttiimpia olemaan poissa töistä sairauden takia
verrattuna sinisiin.
Punaisia työntekijöitä on siis erityisesti pyrittävä välttämään työhönotossa.
-SS-
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735 (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735)
No johtopäätöshän on oikea. Punaisen työntekijän seuraava sairastuminen pitäisi tilaston mukaan olla n.7 vuoden päästä.
ei se ketjukaan ole autuaaksi tekevä enää nykyaikana kun virallisia ay-pohjaisia asentajia ei juurikaan kuulla vaan tehdään halvimmista värkeistä ketjut ja ohjurit mitä maailmalta löytyy :o :o :o :o
-
Tilastotieteen ekalla luennolla oli pari hyvää esimerkkiä, että ihan pelkkä jakolasku ei aina ole tilastomatematiikkaa. Ei vaikka osaisi muuttaa sen prosenteiksi.
1. Onko peruna tappavan myrkyllinen, kun kaikki kuolleet suomalaiset olivat syöneet sitä.
2. Millä todennäköisyydellä tötteröjäätelön syöminen aiheuttaa hukkumisen järveen/mereen?
-
Eikö nuota ketjuja ja remmiä voi korvata millään muulla?
Jos pelkillä rattailla hoitaisi homman tähän tyyliin jotenkin :)
(http://1.bp.blogspot.com/-W--rtDevhZo/VQ_rqP2NjII/AAAAAAAAGsY/X0lqp-r8qx8/s1600/Hammasrattaat.jpg)
-
Eikö nuota ketjuja ja remmiä voi korvata millään muulla?
Jos pelkillä rattailla hoitaisi homman tähän tyyliin jotenkin :)
(http://1.bp.blogspot.com/-W--rtDevhZo/VQ_rqP2NjII/AAAAAAAAGsY/X0lqp-r8qx8/s1600/Hammasrattaat.jpg)
rupeaa kyllä hymyilyttämään kuun kuvittelee terminaattoria punasessa sata-amppeerisessa datsunissa muitten komukoitten seassa :D :D :D :D
-
Jostain syystä tuli mieleen nimimerkki -SS-:n esimerkki tilastomatematiikasta:
Eräällä työpaikalla on 20 työntekijää. 19 on sinistä, yksi punainen.
Työpaikalla päätettiin seurata ihmisten alttiutta sairaspoissaoloihin.
Tulokset yhdeltä vuodelta kirjattiin. Sinisiä työntekijöitä sairastui
vuoden aikana kolme. Punainen työntekijä, harmikseen sairastui myös.
Vuoden lopussa johtoryhmä teki kokouksessaan johtopäätöksen:
Siniset työntekijät sairastavat 16% todennäköisyydellä, punaiset 100%
todennäköisyydellä. Siitä voidaan päätellä, että punaiset työntekijät
ovat 6,25 kertaa alttiimpia olemaan poissa töistä sairauden takia
verrattuna sinisiin.
Punaisia työntekijöitä on siis erityisesti pyrittävä välttämään työhönotossa.
-SS-
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735 (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735)
No johtopäätöshän on oikea. Punaisen työntekijän seuraava sairastuminen pitäisi tilaston mukaan olla n.7 vuoden päästä.
Se on jännää, tilastomatematiikka. Jos perheessä on kuusi poikaa, mikä on todennäköisyys, että seuraavakin lapsi on poika? Se on 50%.
-
T5 Transportteri, ei ainuttakaan hihnaa eikä ketjua, ei toki valmisteta enää tällä moottorilla :(
-
Jostain syystä tuli mieleen nimimerkki -SS-:n esimerkki tilastomatematiikasta:
Eräällä työpaikalla on 20 työntekijää. 19 on sinistä, yksi punainen.
Työpaikalla päätettiin seurata ihmisten alttiutta sairaspoissaoloihin.
Tulokset yhdeltä vuodelta kirjattiin. Sinisiä työntekijöitä sairastui
vuoden aikana kolme. Punainen työntekijä, harmikseen sairastui myös.
Vuoden lopussa johtoryhmä teki kokouksessaan johtopäätöksen:
Siniset työntekijät sairastavat 16% todennäköisyydellä, punaiset 100%
todennäköisyydellä. Siitä voidaan päätellä, että punaiset työntekijät
ovat 6,25 kertaa alttiimpia olemaan poissa töistä sairauden takia
verrattuna sinisiin.
Punaisia työntekijöitä on siis erityisesti pyrittävä välttämään työhönotossa.
-SS-
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735 (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735)
No johtopäätöshän on oikea. Punaisen työntekijän seuraava sairastuminen pitäisi tilaston mukaan olla n.7 vuoden päästä.
Se on jännää, tilastomatematiikka. Jos perheessä on kuusi poikaa, mikä on todennäköisyys, että seuraavakin lapsi on poika? Se on 50%.
Taitaa olla 51,3%
-
Taitaa olla 51,3%
Niin muuten taitaa ollakin !
-
Jostain syystä tuli mieleen nimimerkki -SS-:n esimerkki tilastomatematiikasta:
Eräällä työpaikalla on 20 työntekijää. 19 on sinistä, yksi punainen.
Työpaikalla päätettiin seurata ihmisten alttiutta sairaspoissaoloihin.
Tulokset yhdeltä vuodelta kirjattiin. Sinisiä työntekijöitä sairastui
vuoden aikana kolme. Punainen työntekijä, harmikseen sairastui myös.
Vuoden lopussa johtoryhmä teki kokouksessaan johtopäätöksen:
Siniset työntekijät sairastavat 16% todennäköisyydellä, punaiset 100%
todennäköisyydellä. Siitä voidaan päätellä, että punaiset työntekijät
ovat 6,25 kertaa alttiimpia olemaan poissa töistä sairauden takia
verrattuna sinisiin.
Punaisia työntekijöitä on siis erityisesti pyrittävä välttämään työhönotossa.
-SS-
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735 (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735)
No johtopäätöshän on oikea. Punaisen työntekijän seuraava sairastuminen pitäisi tilaston mukaan olla n.7 vuoden päästä.
Se on jännää, tilastomatematiikka. Jos perheessä on kuusi poikaa, mikä on todennäköisyys, että seuraavakin lapsi on poika? Se on 50%.
Taitaa olla 51,3%
No onhan lotossakin 50/50 mahdollisuus voittaa päävoitto. Sen todennäköisyys on 1:15 miljoonaan.
-
Mul on pettäny Escortissa ketju ja Golffissa hihna. Itteasiassa Golffissa leipoi vesipumppu, joka tuhos melko uuden hihnan.
Eikös vanhat Volvot ollu myös rattailla?
-
Tilastotieteen ekalla luennolla oli pari hyvää esimerkkiä, että ihan pelkkä jakolasku ei aina ole tilastomatematiikkaa. Ei vaikka osaisi muuttaa sen prosenteiksi.
1. Onko peruna tappavan myrkyllinen, kun kaikki kuolleet suomalaiset olivat syöneet sitä.
2. Millä todennäköisyydellä tötteröjäätelön syöminen aiheuttaa hukkumisen järveen/mereen?
yhdessä tv-visailussa oli tehtävä, jossa kilpailijaa koitettiin höynäyttää.... tilastomatematiikkaa tämäkin
ongelmassa kilpailijalla on edessään kolme ovea. Yhden oven takana on palkintona auto, kahden muun takana vuohi. Kilpailija, joka ei tiedä minkä oven takana mikin palkinto on, saa valita ovista yhden. Valittuaan oven hän ei vielä avaa sitä. Jäljelle jääneistä kahdesta ovesta avataan toinen, ja sen takana on aina vuohi. Tämän jälkeen kilpailija saa valita, vaihtaako ensin valitsemansa oven toiseen jäljellä olevaan suljettuun oveen, vai pitääkö ensin valitsemansa oven.
-
ihmeellinen homma jottei noita venttiileitä nykyaikana liikutella jollain solenoidilla, turhaa kitkaa ja kuormaa koko venttiilikoneisto :-\ :-\ :-\ :-\
-
ihmeellinen homma jottei noita venttiileitä nykyaikana liikutella jollain solenoidilla, turhaa kitkaa ja kuormaa koko venttiilikoneisto :-\ :-\ :-\ :-\
Formuiloissa pneumatiikka hoitaa sen puolen nykyään.
Menis heikonlaisesti varaosia. Sen takia Opeli luopui ympäripyörähtävästä koneesta. Mitä siitä tulis kun auto p-paikalla tunkin ja tuen nokkaan 17 millin lista kouraan ja 13 millinen kaveriksi. Eikun uusi remmi paikalleen. töitä 45 minuuttia ja 30€ osiin. Nykyään kun kone pyörähtää ympäri, niin vähintään 2000€ remppa kun jakopää korjataan kuntoon koko kannen kanssa.
On mullakin ketjukoneesta eräs jenkki spesialisti vaihtanut rattaat ja riimut. Mittarissa oli 300tkm! Sanoi että ois jaon pystynyt nostamaan hampaan yli paikallaan.
-
ihmeellinen homma jottei noita venttiileitä nykyaikana liikutella jollain solenoidilla, turhaa kitkaa ja kuormaa koko venttiilikoneisto :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän kompuroissakaan ole venttiilikoneistoa, vaikka venttiilitoiminen onkin :D
Pitäisi alkaa kehittämään kakstahtikonetta, sen yksinkertaisempaa härpäkettä ei olekaan.
Oksakinhan jo kaipailikin rintintin-romantiikkaa :D
-
>ihmeellinen homma jottei noita venttiileitä nykyaikana liikutella jollain solenoidilla
https://www.youtube.com/watch?v=ppKy6Qp5pLU
-
Molempia mennyt. Ketjut saattaa olla polkupyörästä, ei ne pitkää ikää takaa...
-
Kyllä vaan hyvä puimuri oli natikka 8-41. Siinä oli rullaketjulla melkein koko koneisto.
Sampokin oli puimuri siihen saakka kunnes tuli muutinhihna puintikelalle. Ketju-
vetoisena koneesta sai ajaa läpi vaikka heinäharavakoneen, hiukan krompsahti.
Hihnavetoisena nenällä voi haistaa liian ajonopeuden.
-SS-
-
Molempia mennyt. Ketjut saattaa olla polkupyörästä, ei ne pitkää ikää takaa...
Itse asiassa mennyt kaksi ketjua ja yksi hihna eli täsmällisen empiirisen tutkimuksen tuloksena voidaan sanoa, että ketju huonompi :-)
-
Ketjuista tuli volkkarin moottoreissa ongelmaa, ei niinkään sen toteutuksessa vaan laaduss.Hihnakin kestää kunhan sen vaihtaa ja myös ne apulaitteet esim vesipumppu jota hihna pyörittää.Ransiitissa meni tavara mykkyrään kun ruiskutuspumppu leikkasi ja meni jaot sekaisin.Volsuissa hihnojen kans ongelmia kun tiepöly kuluttaa.Rattahat ne olis hyvät,mikä perimmäinen syy että on jäänyt pois kokonaan.Saabissa V4 motissa oli nailonista jakorattaat.Pitivät omanlaistaan kolinaa
vanhemmiten.
-
13 hihnaa vaihtaneena täytyy sanoa, että 1,5 tuntia sihen menee kerran kahdessa vuodessa ja rahaa palaa 10-60€ :-\
Ketjuja en ole vaihtanut, kun en varmaan osaisi :-\
-
T5 Transportteri, ei ainuttakaan hihnaa eikä ketjua, ei toki valmisteta enää tällä moottorilla :(
Olkohan se se viitoskone jota tehtiin T5 mallin alkutaipaleella ? Omat ongelmansa siinä tais ollla sen jakopään kanssa ja öljyt ja vedet meni aika monesta moottorista alkujaan sekaisin... joku vesipumbu ongelma se oli.
Kaveri taannoin haikaili että mikähän olis hyvä ajettava ja pienruokainen nelikkopaku. En uskaltanut volkkaria ehdottaa vaikka konsernin vehkeillä itse ajankin :D
-
Tuolla Varsinais-Euroopassa hihnoille luvataan sangen paljon pidempiä käyttömääriä kuin täällä pohjan perillä, esim. Oulusa. Tuollainen 200 000 km ei ole poissuljettu ja siellä vehje menee jo siinä vaiheessa paalaukseen.
Meidän perheen yhdessä ranskiksessa on remmi kestänyt 139tkm-285tkm eikä menekään vaihtoon sillä auto jää jo pois vakinaisesta palvelusta. Muutamien siirtoelinten irroituksen jälkeen romumiehelle.
Lyhimmän aikaa autoissani on kestänyt liian kireälle laitettu hihna, hirveän ujelluksen jälkeen 400 km. Uudelleenvaihdettaessa oli leveydestä alle puolet jäljellä, otti kiinni jonnekin suojamuoveihin.
Merkittävämpää kuin hihna vai ketju on käytännössä vaihdon helppous. Se taas tulee ilmi kun kysyy vaihtotyön hintaa, mitä kalliimpaa sitä hankalampaa. Fiiatti näyttäisi olevan halvimmasta päästä. Hihnan voi iloisesti vaihdattaa vaikka kerran vuoteen jos työn ja osien hinta jää sataanviiteenkymppiin.
-
>Saabissa V4 motissa oli nailonista jakorattaat
Eipäs ollut vaan fiiberiä
-
T5 Transportteri, ei ainuttakaan hihnaa eikä ketjua, ei toki valmisteta enää tällä moottorilla :(
Olkohan se se viitoskone jota tehtiin T5 mallin alkutaipaleella ? Omat ongelmansa siinä tais ollla sen jakopään kanssa ja öljyt ja vedet meni aika monesta moottorista alkujaan sekaisin... joku vesipumbu ongelma se oli.
Kaveri taannoin haikaili että mikähän olis hyvä ajettava ja pienruokainen nelikkopaku. En uskaltanut volkkaria ehdottaa vaikka konsernin vehkeillä itse ajankin :D
Ramin kun ostaa ja katsoo että kylässä lukee V8 Magnum tai hemi.
-
T5 Transportteri, ei ainuttakaan hihnaa eikä ketjua, ei toki valmisteta enää tällä moottorilla :(
Olkohan se se viitoskone jota tehtiin T5 mallin alkutaipaleella ? Omat ongelmansa siinä tais ollla sen jakopään kanssa ja öljyt ja vedet meni aika monesta moottorista alkujaan sekaisin... joku vesipumbu ongelma se oli.
Kaveri taannoin haikaili että mikähän olis hyvä ajettava ja pienruokainen nelikkopaku. En uskaltanut volkkaria ehdottaa vaikka konsernin vehkeillä itse ajankin :D
Ramin kun ostaa ja katsoo että kylässä lukee V8 Magnum tai hemi.
Mites tuossa se pieniruokaisuus toteutuu ? ;D
-
T5 Transportteri, ei ainuttakaan hihnaa eikä ketjua, ei toki valmisteta enää tällä moottorilla :(
Olkohan se se viitoskone jota tehtiin T5 mallin alkutaipaleella ? Omat ongelmansa siinä tais ollla sen jakopään kanssa ja öljyt ja vedet meni aika monesta moottorista alkujaan sekaisin... joku vesipumbu ongelma se oli.
Kaveri taannoin haikaili että mikähän olis hyvä ajettava ja pienruokainen nelikkopaku. En uskaltanut volkkaria ehdottaa vaikka konsernin vehkeillä itse ajankin :D
Ramin kun ostaa ja katsoo että kylässä lukee V8 Magnum tai hemi.
Mites tuossa se pieniruokaisuus toteutuu ? ;D
Voima ei synny tyhjästä. 18.7 oli keskikulutus n.200km lenkillä.
-
13 hihnaa vaihtaneena täytyy sanoa, että 1,5 tuntia sihen menee kerran kahdessa vuodessa ja rahaa palaa 10-60€ :-\
Ketjuja en ole vaihtanut, kun en varmaan osaisi :-\
Vaihdatko sä johonkin puimuriin kaikki hihnat joka toinen vuosi? Ja vielä noin nopeesti ja halvalla?
Koska ajelet pohojammaalle, saat vaihtaa mun vaariinkin remmet tohon hintaan :)
-
13 hihnaa vaihtaneena täytyy sanoa, että 1,5 tuntia sihen menee kerran kahdessa vuodessa ja rahaa palaa 10-60€ :-\
Ketjuja en ole vaihtanut, kun en varmaan osaisi :-\
Vaihdatko sä johonkin puimuriin kaikki hihnat joka toinen vuosi? Ja vielä noin nopeesti ja halvalla?
Koska ajelet pohojammaalle, saat vaihtaa mun vaariinkin remmet tohon hintaan :)
Opelin eräässä mootorissa vaihdetaan jakohihna 15000-60000km välein sitä mukaan kun katkiaa. Mitään ei säry kun kone sopii pyörähtämään ympäri vaikka jako sekaisin.
-
13 hihnaa vaihtaneena täytyy sanoa, että 1,5 tuntia sihen menee kerran kahdessa vuodessa ja rahaa palaa 10-60€ :-\
Ketjuja en ole vaihtanut, kun en varmaan osaisi :-\
Vaihdatko sä johonkin puimuriin kaikki hihnat joka toinen vuosi? Ja vielä noin nopeesti ja halvalla?
Koska ajelet pohojammaalle, saat vaihtaa mun vaariinkin remmet tohon hintaan :)
Opelin eräässä mootorissa vaihdetaan jakohihna 15000-60000km välein sitä mukaan kun katkiaa. Mitään ei säry kun kone sopii pyörähtämään ympäri vaikka jako sekaisin.
Kasitappisessa....
-
13 hihnaa vaihtaneena täytyy sanoa, että 1,5 tuntia sihen menee kerran kahdessa vuodessa ja rahaa palaa 10-60€ :-\
Ketjuja en ole vaihtanut, kun en varmaan osaisi :-\
Vaihdatko sä johonkin puimuriin kaikki hihnat joka toinen vuosi? Ja vielä noin nopeesti ja halvalla?
Koska ajelet pohojammaalle, saat vaihtaa mun vaariinkin remmet tohon hintaan :)
Opelin eräässä mootorissa vaihdetaan jakohihna 15000-60000km välein sitä mukaan kun katkiaa. Mitään ei säry kun kone sopii pyörähtämään ympäri vaikka jako sekaisin.
Kasitappisessa....
Tappi aina mielessä!
-
13 hihnaa vaihtaneena täytyy sanoa, että 1,5 tuntia sihen menee kerran kahdessa vuodessa ja rahaa palaa 10-60€ :-\
Ketjuja en ole vaihtanut, kun en varmaan osaisi :-\
Vaihdatko sä johonkin puimuriin kaikki hihnat joka toinen vuosi? Ja vielä noin nopeesti ja halvalla?
Koska ajelet pohojammaalle, saat vaihtaa mun vaariinkin remmet tohon hintaan :)
Opelin eräässä mootorissa vaihdetaan jakohihna 15000-60000km välein sitä mukaan kun katkiaa. Mitään ei säry kun kone sopii pyörähtämään ympäri vaikka jako sekaisin.
Joo, tuo kone on 1.6 litran OHC, ruiskulla ;D ;D ;D
19 000-21000 ajoa ja hihna katkeaa
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
Kumman kanssa MB 3 litran turbo V6 vai Ramin? Otanko varulta köyden matkaan?
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
Tasataanko painot siihen neljään tonniin?
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
Tasataanko painot siihen neljään tonniin?
Juuei, vahvuutensa kummallakin. Tuo tuli mieleen bäkkärin opel höpinöistä. Aikoinaan tuli pikku lietevaunu trailerilla hyvin sievästi diesel vanin perässä, keskikulutus tuolla n. 2500 kilon vetomassalla tais nousta pari litraa verrattuna normaalikulutukseen.
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
Tasataanko painot siihen neljään tonniin?
Juuei, vahvuutensa kummallakin. Tuo tuli mieleen bäkkärin opel höpinöistä. Aikoinaan tuli pikku lietevaunu trailerilla hyvin sievästi diesel vanin perässä, keskikulutus tuolla n. 2500 kilon vetomassalla tais nousta pari litraa verrattuna normaalikulutukseen.
Ramissa näyttää että kulutus vain laskee mitä enemmän tavaraa mättää kyytiin. Sille 200km lenkille kun lähettiin, niin emäntä meinas tarvita nitroja kun mittari näytti nollaamisen jälkeen 27 litraa satasella. Lenkin lopussa Rupes tuntumaan että kohta mennään höyryllä kun kulutus oli 18,7 litraa.
-
Ram 2500 5,9l riisseli max 80kmH matka-ajoo kulutus alle10. Kiireempää kiihytystä ja vähän ylinopeutta niin 20L/100km on helppo nakki.
Ps. Kannattaa välttää sitä ennokoivaa huolto ,säästää satasen ja kokeilee miten pitkälle pääsee!!! Räjähdyksen jälkeen korjaa ja tuhlaa 4000€.
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
Tasataanko painot siihen neljään tonniin?
Juuei, vahvuutensa kummallakin. Tuo tuli mieleen bäkkärin opel höpinöistä. Aikoinaan tuli pikku lietevaunu trailerilla hyvin sievästi diesel vanin perässä, keskikulutus tuolla n. 2500 kilon vetomassalla tais nousta pari litraa verrattuna normaalikulutukseen.
Ramissa näyttää että kulutus vain laskee mitä enemmän tavaraa mättää kyytiin. Sille 200km lenkille kun lähettiin, niin emäntä meinas tarvita nitroja kun mittari näytti nollaamisen jälkeen 27 litraa satasella. Lenkin lopussa Rupes tuntumaan että kohta mennään höyryllä kun kulutus oli 18,7 litraa.
sitä minä vain ihmettelin että 200 sarjan volvoillakin päästiin lähes samoihin lukemiin :o :o :o :o
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
Tasataanko painot siihen neljään tonniin?
Juuei, vahvuutensa kummallakin. Tuo tuli mieleen bäkkärin opel höpinöistä. Aikoinaan tuli pikku lietevaunu trailerilla hyvin sievästi diesel vanin perässä, keskikulutus tuolla n. 2500 kilon vetomassalla tais nousta pari litraa verrattuna normaalikulutukseen.
Ramissa näyttää että kulutus vain laskee mitä enemmän tavaraa mättää kyytiin. Sille 200km lenkille kun lähettiin, niin emäntä meinas tarvita nitroja kun mittari näytti nollaamisen jälkeen 27 litraa satasella. Lenkin lopussa Rupes tuntumaan että kohta mennään höyryllä kun kulutus oli 18,7 litraa.
sitä minä vain ihmettelin että 200 sarjan volvoillakin päästiin lähes samoihin lukemiin :o :o :o :o
Ja Volvoon edes ei saa koko kylän kamoja mukaan ja jää kiinni jos vähän enemmän kuin 5 senttiä sataa lunta.
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
Meillä on 1 tuollainen 1.6-litrainen niin syvällä kuusiaidassa, että en muista edes alkuperäistä väriä.
Lähde omallasi sellaiselle viivalle, että katsotaan kumpi menee enemmän littanaan kun ajan kaivurilla yli?
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
Tasataanko painot siihen neljään tonniin?
Juuei, vahvuutensa kummallakin. Tuo tuli mieleen bäkkärin opel höpinöistä. Aikoinaan tuli pikku lietevaunu trailerilla hyvin sievästi diesel vanin perässä, keskikulutus tuolla n. 2500 kilon vetomassalla tais nousta pari litraa verrattuna normaalikulutukseen.
Ramissa näyttää että kulutus vain laskee mitä enemmän tavaraa mättää kyytiin. Sille 200km lenkille kun lähettiin, niin emäntä meinas tarvita nitroja kun mittari näytti nollaamisen jälkeen 27 litraa satasella. Lenkin lopussa Rupes tuntumaan että kohta mennään höyryllä kun kulutus oli 18,7 litraa.
sitä minä vain ihmettelin että 200 sarjan volvoillakin päästiin lähes samoihin lukemiin :o :o :o :o
Ja Volvoon edes ei saa koko kylän kamoja mukaan ja jää kiinni jos vähän enemmän kuin 5 senttiä sataa lunta.
Joo tuollainen Volvon F7 kuorma-auto tosiaan vie 27litraa satasella ja ei liiku välttämättä ylämäkeen liukkaalla ilman kuormaa, jota siihen tosin voi laittaa 15 tonnia, eikä 0,5 tonnia.
-
Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀
Meillä on 1 tuollainen 1.6-litrainen niin syvällä kuusiaidassa, että en muista edes alkuperäistä väriä.
Lähde omallasi sellaiselle viivalle, että katsotaan kumpi menee enemmän littanaan kun ajan kaivurilla yli?
Ei kiitos, ei kiinnosta romurepen ura.
Ajelin tuossa muutama viikko sitten Liedon suunnilla Eterno OY nimisen autopajan ohitse. Se vois olla teikäläiselle suorastaan pyhiinvaelluspaikka, siellä oli ainakin 30 ooppelin raatoa pihassa...
Epäilen että tuossa kuvassa ei ole kuin puolet siitä "opelmerestä" :D
https://www.google.fi/maps/place/Eterno+Oy/@60.5464193,22.6846175,185m/data=!3m1!1e3!4m15!1m7!3m6!1s0x468e9ae5546f3783:0x400b551554bab30!2sForssa!3b1!8m2!3d60.8146319!4d23.6339467!3m6!1s0x0:0x1d7f7b77df78971f!8m2!3d60.5464975!4d22.6843717!9m1!1b1
-
Epäilen että tuossa kuvassa ei ole kuin puolet siitä "opelmerestä" :D
Herrajumala! Kyllä perennapenkki on vaan kauniimpi kuin tuollainen näky, pihalla.
-
Ennemmin katselen kuusiaidassa makaavaa ooppelia kuin pihalla seisovaa 700 tai 900 sarjan Valmettia 😅😅.
-
Ennemmin katselen kuusiaidassa makaavaa ooppelia kuin pihalla seisovaa 700 tai 900 sarjan Valmettia 😅😅.
Sehän ei olisikaan somaa, jos Ooppeli seisoisi ja Valmetti makaisi.
-
Ennemmin katselen kuusiaidassa makaavaa ooppelia kuin pihalla seisovaa 700 tai 900 sarjan Valmettia 😅😅.
Varo vaan ettei romumies vie mennessään kun satut olemaan päivätöissä. Sinun onneksi kunnilla ei ole enää varaa pitää katselmuksia, saattais joutua maisemalautakunnan silmätikuksi jos olis liikepaikoilla :)
-
Ennemmin katselen kuusiaidassa makaavaa ooppelia kuin pihalla seisovaa 700 tai 900 sarjan Valmettia 😅😅.
Varo vaan ettei romumies vie mennessään kun satut olemaan päivätöissä. Sinun onneksi kunnilla ei ole enää varaa pitää katselmuksia, saattais joutua maisemalautakunnan silmätikuksi jos olis liikepaikoilla :)
No toi Kadetti on tietty lähdössä, sais vaaan toimeks.
Ei kukaan tarttis tota halvaantunutta Calibraa? Se on aika kaunis romunakin.
-
No toi Kadetti on tietty lähdössä, sais vaaan toimeks.
Ei kukaan tarttis tota halvaantunutta Calibraa? Se on aika kaunis romunakin.
Calibra valmistettu Uusikaupungissa?
-
http://www.ajovalo.net/ketju.htm
Uudet automallit, joissa on ketjukäyttöinen nokka-akseli(t):
Audi A8 6.0
BMW kaikki
Cadillac kaikki
Chevrolet kaikki
Chrysler Sebring/300M 2.7
Chrysler Voyager 3.3/3.8
Ford Ka/Fiesta 1.3
Ford Mondeo kaikki
Ford Galaxy bensamoottorit
Honda S 2000
Jaguar kaikki
Jeep Wrangler 2.5/4.0
Jeep Cherokee 3.7
Jeep Grand Cherokee 4.0/4.7
Land Rover Freelander Td4
Land Rover Discovery, Defender ja Range Rover kaikki
Mazda 6 kaikki bensamoottorit
MB kaikki
Mini kaikki
Nissan kaikki
Opel Agila/Corsa 1.0/1.2
Opel Astra/Vectra/Zafira/Omega/Speedster 2.2
Opel Astra/Vectra/Zafira/Omega 2.0/2.2/2.5 diesel
Porsche kaikki
Rolls-Royce/Bentley kaikki
Saab kaikki
Seat Ibiza 1.2
Seat Leon/Alhambra 2.8
Seat Toledo 2.3
Skoda Fabia 1.4 60/68 hv (Skoda-moottori)
Skoda Octavia 1.6 75 hv
Toyota Yaris/Verso kaikki
Toyota Corolla/Verso/Avensis/Verso 1.6/1.8/2.0 bensa
Toyota Camry 2.4
Toyota MR2/Celica kaikki
Toyota RAV4 1.8
VW Polo 1.2
VW Golf/Bora 1.6 FSI (ennen 2005)/2.8
VW Touran 1.6 FSI (ennen 2005)
VW Phaeton kaikki
-
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/10/27/opelin-jakopaan-kiristin-voi-pettaa-kalliisti
Valkeakoskelaisen Ismo Kaukosen menopeli kohtasi kalliin konetuhon. Bensakäyttöinen Opel Vectra 2.2 vuosimallia 2006 alkoi ensin oireilla kummallisesti, ja myöhemmin moottori hajosi kunnolla.
https://autojerry.fi/hinnat/jakoketjun-vaihto-hinta/opel/
Opel Agila 2003 72000 km 500 €
Aika usein oopelin ketju menee vaihtoon, entäs vw tsi kone
-
http://peugeot-foorumi.com/index.php?PHPSESSID=aikliua391e58glss2pubj8ot1&topic=23336.0
Pösöö diiselin hihnalla voi ajaa 240.000 km
-
Harmi vaan kun bemari on ottanut ainakin neloskoneisiin sen ketjun jostain polkupyörätukun kataloogista. Samaa vikaa noissa vw.n tsi koneissa.
Ja hihnakoneissakin voi olla nokkien välinen välitys ketjulla, omaankin rassiin pitäis se ennakoivasti uusia kuhan alkaa raksuttelemaan, mittarissa 230 tkm. Hihnoja on toki jo vaihdettu ainakin pari kappaletta. Viimeisessä hihnanvaihdossa olivat turanneet yhen hampaan pieleen ja joutuneet tekemään kansipokan. No ompahan ohjurit ja niiden kumit nyt vaihdettu.