Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lopetetaan valio  (Luettu 5335 kertaa)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Lopetetaan valio
..tai myydään se Arlalle.Kun ei kerran muuten sopua synny,niin olis soma kokea tuokin.Valiolaiset sais ison tukun rahaa,kun osuusmaksut palautettaisiin.Kun ei kerran Valio kelpaa,nii valitkaa Arla.Ja samalla euroopan hintataso.Se onki vähän suurempi pudotus kuin tuo viis senttiä.Vain suomalaiset on niin tyhmiä,että kannattavat kilpailua oman maan rajojen sisäpuolella.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Vs: Lopetetaan valio
Vain suomalaiset on niin tyhmiä,että kannattavat kilpailua oman maan rajojen sisäpuolella.

Juu, onhan siitä erittäin paljon hyviä esimerkkejä miten siunauksellista se on kun maan sisällä ei ole kilpailua... Tietysti riippuen vähän siitä miltä puolelta asiaa katsoo... Sieltä hyötyjän puolelta vai sieltä maksajan puolelta...

Mutta otetaas esimerkkinä vaikka asfalttifirmat. Jotka päättivät että mehän ei viitsitä täällä maan sisällä suotta kilpailla, ihan sulassa sovussa vaan hommat hoidellaan. Niin paljon tuli lisälaskua jokaiselle veronmaksajalle että varmaan jonkun aikaa muistetaan...

Ja toisena esimerkkinä voisi ottaa sähköfirmat yleensä ja Fortumin erityisesti. Sen on ollut erittäin siunauksellista että ei ole ollut merkittävää todellista kilpailua. Optioita on siunaantunut... Ihan tarpeeksi. Onhan siinä sitten sen toisen eli maksajapuolen sähkölasku voinut vähän kasvaa.

Tai vaikka Sonera. Ei kilpailua eli ei vaihtoehtoja niin langat rullalle vaan ja langattomia tilalle.

Mutta että siunauksellista on tuo ihan kaikille kaikissa tilanteissa että maan sisällä ei ole kilpailua...

Viimeksi muokattu: 24.11.09 - klo:16:39 kirjoittanut AimoMela

Sahrami

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 212
Vs: Lopetetaan valio
Miksi pitäisi? Kateeliiset vaan paasaa tääläkin miten huono firma on, mutta tuottajana en mene haukkumaan. Hyvin on hoitanut tonttinsa varsinkin kun muistaa että tuottajat itse omistaa firman. Ei mene joka irto jeni ulkopuolisille yrittäjille saati vieraisiin maihin.

Valio rulez...
Uusi pihatto tulossa - sitten kun minusta tulee lottovoittaja

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lopetetaan valio
Eikös se Valion myynti tai myymättä jättäminen ole enempi omistajien asia, kuin kaikenlaisten räyhähenkien mitä tälläkin foorumilla liikkuu ????

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lopetetaan valio
Eikös se Valion myynti tai myymättä jättäminen ole enempi omistajien asia, kuin kaikenlaisten räyhähenkien mitä tälläkin foorumilla liikkuu ????

näin se on 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Vs: Lopetetaan valio
Eikös se Valion myynti tai myymättä jättäminen ole enempi omistajien asia, kuin kaikenlaisten räyhähenkien mitä tälläkin foorumilla liikkuu ????

näin se on 8)

Jos olen oikein ymmärtänyt niin simmo lienee entinen Valion omistaja?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lopetetaan valio
Eikös se Valion myynti tai myymättä jättäminen ole enempi omistajien asia, kuin kaikenlaisten räyhähenkien mitä tälläkin foorumilla liikkuu ????

näin se on 8)

Jos olen oikein ymmärtänyt niin simmo lienee entinen Valion omistaja?


näin painosanalla entinen eli ei sananvaltaa ;)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Vs: Lopetetaan valio
Eikös se Valion myynti tai myymättä jättäminen ole enempi omistajien asia, kuin kaikenlaisten räyhähenkien mitä tälläkin foorumilla liikkuu ????

näin se on 8)

Jos olen oikein ymmärtänyt niin simmo lienee entinen Valion omistaja?

näin painosanalla entinen eli ei sananvaltaa ;)

Räyhähengeksi en silti kuvailisi parhaalla tahdollakaan?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lopetetaan valio
Eikös se Valion myynti tai myymättä jättäminen ole enempi omistajien asia, kuin kaikenlaisten räyhähenkien mitä tälläkin foorumilla liikkuu ????

näin se on 8)

Jos olen oikein ymmärtänyt niin simmo lienee entinen Valion omistaja?

näin painosanalla entinen eli ei sananvaltaa ;)

Räyhähengeksi en silti kuvailisi parhaalla tahdollakaan?


En minäkään Simmoa räyhähengeksi nimittele, vastasin vaan Simmon kirjoitukseen, jossa myymisen motiivina oli sovun saaminen tänne, ilmeisesti tänne jonnekkin kun sitä mihin se sopu piti saada ei tarkemmin määritelty ????
Sopua haetaan silloin, kun jossakin tai joidenkin välillä on epäsopua, tai muuta riitaa, joten siitä vastine "räyhähengestä" ....

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Lopetetaan valio


Jos olen oikein ymmärtänyt niin simmo lienee entinen Valion omistaja?

[/quote] aivan oikein,valiolainen henkeen ja vereen vieläkin ;)
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Lopetetaan valio
ihan sama mulle,minä juon valiolaista maitoa edelleen... ;D
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Lopetetaan valio
"Tehokkain keino tilanteen korjaamiseksi on ylitarjonnan estävä tuotannonohjaus. Kiintiöjärjestelmä on osoittautunut toimivaksi tavaksi hallita eurooppalaista maitokenttää. Jollei korvaavaa, toimivaa järjestelmää pian löydetä, tulee vanhalle järjestelmälle keksiä uusi nimi. Tällä tavoin virkamiehet ja poliitikot säilyttäisivät kasvonsa ja maitomarkkina alkaisi hitaasti elpyä."

Näinhän se on, mutta kun byrokratia haluaa päästää alkutuotannon markkinavoimien riepoteltaviksi, liittovaltion huoltovarmuuden kustannuksella. Eli tuotantosuunnan infrastruktuurin alasajon jälkeen tilanteen muuttuessa, omavaraisuuden kasvattaminen on hyvin hidas prosessi.

Ihmeen vähän pellon käyttö energiatuotantoon on silti vaikuttanut elintarvikkeiden ylitarjontaan markkinoilla. Lienee peltoenergian tuotanto kuitekin niin vähäistä, että sillä ei ole markkinoita. Sekä sekin asia, että pellolla tuotettavien energiakasvien markkinatilanne on myöskin kehno. Ei ole menekkiä eikä siitäkään saa hintaa. Lienee muutama kunnon katovuosi tarpeen, ennenkuin suunta muuttuu. Onko peltoenergia samanlainen "kupru" kuin luonnonkuitujen tuottaminen pelloilla? Kauhia kouhotus silloin joskus pellavan uudesta tulemisesta, mutta eipä ole viime vuosina asiasta puhuttu.

Heh, onkohan nämä LHP pellot katovuosien simulointia  :D
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Lopetetaan valio
ihan sama mulle,minä juon valiolaista maitoa edelleen... ;D

Onko paljonkin valinnan varaa? Eli valiota vai arlaa..?   Täälläpäin on paljon terveempi tilanne, kun valikoimista löytyy IOM,Satamaito, ja ingman. Valion purkkia saapi etsiä, kun eivät ole tyrkyllä.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Valiolla laskupaineita
Vahvan tiedon mukaan osa kaupasta on vetänyt hernettä nenään Valion Suomimaitokampanjasta. Tästä seurauksena tulevan alkuvuoden sopimusneuvotteluissa on menetetty joitakin asiakkaita. Samaan aikaan Lidl on opettamassa meitä ruotsimaidolle. Valio hiukan ruuvailee täydennysmaitotilausehtoja. Ongelmana on että vaikka maito kierrättämällä Arlan laskutuksen kautta saa arvoa tiskissä 3 senttiä lisää verrattuna nykytilaan. On valiosta parempi myydä se 1,5 senttiä nykyistä halvemmalla itse ja varmistaa hiukan pienempi täydennysmaitomyynti.

Siirtymiä on ollut ja vuodenvaihteessa joitakin lisää. Nykyisin Arlan suuntaan. Toinen miettii nostaisiko hintaa vai vai peesaisiko kilpailijaa. Johtaja miettii kestääkö edes nykyisen tilityshinnan.

Kaupan hermoilun isänmaateemailussa ymmärtää, siinähän tavarantoimittaja tekee heidän tiskissä veloituksetta omaa kampanjaansa.  Aika näyttää....
Akana

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: Valiolla laskupaineita

Kaupan hermoilun isänmaateemailussa ymmärtää, siinähän tavarantoimittaja tekee heidän tiskissä veloituksetta omaa kampanjaansa.  Aika näyttää....

siis mitä tällä tarkoitat? eikös kaupan tuotteet nyt yleensäkin mainosta ihan erillään ja myös tiskissä? "Ruispalat -Suomen suosituin leipä" noin niin kuin esimerkkinä