Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Energiakoura kaivuriin
: 20.09.21 - klo:19:49
Iteltä ääni tmk:lle. Kevyt ja luja kampe. Kerääjän saa ilman sähköä jos haluaa.
Mikähän entisen Valtion Metallin malli oli kyseessä?
6400 2004 vuosimalli
6400 netin kaavion mukaan pumpun vieressä on paineraja 230 bar ja ulkoisen hydrauliikan lohkoilla oma raja 190 bar. Jälkimmäinen lie rakennettu samaan lohkoon jossa itse karatkin ovat. Eli normaalisti lohkon painepäädyssä lienee tuo 190 bar ruuvi. Nostolaitteelle on sylinterien linjalla oma 200 bar shokki.
Voi olla että säätö on vähän pielessä - tai sitten pumppu jo sen verran elämää nähnyt että ei täyttä painetta saa aikaan. EI olisi vanhemmassa koneessa mikään yllätys sekään. Selviää jos ruuvia vähän kiristää, noin 190 pitäisi kuitenkin olla tehdaspaine.
Mikähän entisen Valtion Metallin malli oli kyseessä?
Saman ikäses teeläises lukkojen vika oli toinen jarruvalonpoltin oli palannu.
Ei kai sentään joku ole oikeasti suunnitellut moisia ominaisuuksia traktorin softaan?? Bugi / vika / mikä ihme?
Vaan olihan se joku autokin jossa joku juttu kuitattiin niin että määrätyssä järjestyksessä auottiin ja suljettiin ovia, paineltiin jarrua ja ja sekaan paineltiin nappuloita. Ihan oikeasti. Tyyliin 'avaa ja sulje vasen takaovi 5 kertaa, laita vilkku päälle vasemmalle ja avaa oikea etuovi ja paina jarrua samalla kun....
Mitään taaskaan asiasta tai renkaista tietämättä, niin onko vielä olemassa sitten sisärenkaille tarkoitettuja traktorin päällysrenkaita? Ajattelin vaan että omiin vanhuksiini on tullut rengas sarjat uusittua, siis sekä sisus että päällys mutta valintaan mistä renkaat (päällys) valittiin oli sopiva koko ja hinta. Hankinta ja vaihto on tehty paikallisessa rengaskaupassa. 16,9*34 oli ainakin nykyään jo niin eksoottinen koko, että monella merkillä sillä kohtaa oli viiva. No saattaahan olla , että myyjä tiesi jo historic mallin nimen kuultuaan , että kyseessä sisärenkaallinen ja siksi etsikin vain sisärenkaallisia kumeja.
Tuollainen käynyt mielessä... Mikähän mahtaa olla sähkönkulutus ko. systeemissä kun haketta menee n. 130m3/v?
Valtun originaalissa paluunipassa on 1-2 bar vastapaine. Esiohjausta ei pitäisi siihen laittaa, eikä esim. Hardi Twinin puhallinmoottorin vuotolinjaa. Itse tein em. ruiskun takia omaan 6550 peräöljyn täyttöropun paikalle jatkoputken, jossa sitten vastapaineeton paluuhaara.
Löytyi...
Vanhemmissa 6000-8400 koneissa, runkonro 662343 - 668103 on Autocontrol II , jossa lukko toimii seuraavasti:
a) kytkimen etureuna alhaalla
- lukko on päällä, paitsi jos painetaan jarrua tai nostolaitteen kytkin on yläasennossa
b) kytkin keskiasennossa
- lukko on pois päältä, paitsi kun
c) kytkimen takareunaa painettu (jousipalautteinen asento)
- lukko kytkeytyy päälle. Lukko lähtee pois päältä, jos jarrua painetaan, ja menee takaisin päälle vain keinukytkimellä uudelleen kytkettäessä.
Tämä nyt ei tietysti aloittajan ongelmaa ratkaise, on paljon uudempi kone.
Mikä mahtaa olla vikana kun valo syttyy, mutta ojaa ylittäessä ei ruopinu kun toinen takanen? Sulakkeenkin koitin, mutta ilman sulaketta ei edes valo syttyny. Eikö se kuitenkin ole 100% eikä mikään kitka..
Täytyy nyt vielä varmistaa että onhan käyttöä yritetty keinukytkimen ON-asennossa, eikä AUTO-asennossa? AUTO-asennossa lukon valo kyllä syttyy, mutta pakka ei kytkeydy mikäli nostolaitteet on ns nostoasennossa tai jarrua painetaan. Ja hydraulisesti puristettava levypakka siellä on.