Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 9

Viestit - Darksmoke

tilasin just tänään mäkelältä paripyörät tsa nyykkäriin. vredesteinit. otin samat kuin alla eli 600/480. alla olevat on vuoden vanhat continentaalit.

ajattelin et ajan niillä muutaman vuoden ja sit vaihdan nää uudet alle ja käytetyt parisiksi. ero tuumasarjalaisiin ei ollut hinnassa niin iso, että meinasin tälläi saavan enempi hyötyä

ei kyllä tullut mieleen ostaa pienempiä. korkeintaan käytetyt samankokoiset olisin huolinut mutten jaksanu ruveta mistään penkomaan.

Mikä Tsa? Mahtuuko edessä kääntymään kunnolla jos 480+480 rinnakkain? Mulla 135 vuodelta 2004 ja näyttäis ahdasta tuleva renkaan ja tankin väliin jos levikettä eteen laittais (en ole testannut).

no just samanlainen. tarvii sit rajottaa kääntymistä. tai jättää hyllyyn kyl noi etuset loppu on muutaman vuoden päästä ku asfaltilla tulee paljo ajeltua.

Juu ei tuu mahtumaan. Ottaa tankkiin ja toisella puolella ek hydrauliikkaan. Kokeile ja kerro paljonko kääntöympyrä kasvoi, metreissä  ;D
Faktahan on se että kamerat ajaa 95% mahdollisista hämäräveikoista pois. Se loppu 5% on sitten näitä huumehörhöjä joille ei saa kukaan mitään. Ihan sama vaikka on 100 kameraa tai itte paikalla.

Kamerasysteemeis on sitten valinnanvaraa paljon. Paljonko oot valmis sijoittamaan? Mulle tulee rakennettavalle etätuotantolaitokselle 3 hd kameraa, tallentimet, näytöt ja etäkatselumahdollisuus esim älypuhelimella tai tietokoneella. Hinta on luokkaa 3t€ asennettuna sis alv.
Ei paha hinta :)
Loimaan mies lupas tonnin/kamera-paketin, HD-tason kuvalla. En pitäny pahana. Aikaa tosin jo nelisen vuotta.
 
Vapaa sana / Vs: Ville Vihreä
: 16.10.14 - klo:23:06
Vastakkainasettelu maanviljelijöiden ja muiden välillä ei sovi ympäristöministerille.

"On väärä lähestymistapa, ettei ymmärretä toisten huolia. En usko, että maanviljelijät haluavat Itämeren tuhoutuvan."

Hän muistuttaa, että maataloudella on paljon kannattavuuspaineita talouden taantuman, lisääntyneen byrokratian ja Ukrainan tilanteen johdosta.

 Ja minun näkemys :Kaiken kaikkiaan on se ihmeellistä mitenkä paljon on tervettä maalaisjärkeä suotu kaupunkilaiselle nuorelle naiselle
Se on viksu, kun on Vorssasta kotosin  ;D
Mun käsityksen mukaan sekä lannoitesökit, paalimuovit että yhdyskuntajäte menee pääsääntöisesti penkalle maksua vastaan. Missään ei kait ole kunnon tuottavaa lämpölaitosta joka maksaisi energiastaan. Sensijaan hake, kanto, kivihiili ja mitälie muuta polttavia laitoksia on pitkin suomenmaata ja kaikki maksavat energiastaan vähintään sen verran että saadaan kuljetukset järjestymään ja usein hieman vaivanpalkkaa tuotteen keruullekin. Skänsällä on tähän varmasti joku pätevä syy kun se on naureskellu kun olen päivitelly tätä vääryyttä.

http://www.westenergy.fi/ Tuonne menee aika suuri määrä suomen paalimuoveista yms

Tuolla käyneenä voisin sitä jopa kehua. Ainoa paha haju oli kippaushallissa (sekin vieressä seisseestä duunarista?  ;D) ja paloi "puhtaasti". Ainoa mitä eivät enää ota vastaan, ovat palo-ovet. Juuttuvat kuulemma ikävästi tuhkanpoistossa  ;D
Kai noista helpoimmin eroon pääsee, kun myy pakettina. Joku harrastemetsuri saa siitä ihanan metsälaitteen mönkijän pariksi. 15000 eurolla nettikoneeseen... :-X

Jos haluaa myydä oikeasti, niin 12 000e aivan maksimipyynti.

Retkua lainatakseni, ei mene kaupaksi tällä hetkellä mikään. Ainoastaan satasien laitteet kelpaavat.
Minkä tähden muuten moommassa lähes joka talossa ajetaan yhä sarka-auroilla? Sarkaojien takiako? Täällä varsinaisessa suomessa sarka auroja ei juuri muualla kuin museossa näe.
Täältä Pohjanmaan rajan onnellisemmalta puolelta... suurin osa pelloista on (suur)sarkaojissa, jolloin sarka-aura on OK. Kevyempi, edullisempi, yksi siipi lisää samalla traktorilla. Tarvitaanko vielä muita syitä?
Kukkamulta versus minuuttisavi. Ei mulla muuta  :P
Vetävistä kärryistä olisi edullisin Tempo tai Teko ja kärry olisi varustettu vakiona myös jarruin ja valoilla.  Hintaa verollisena alle 12 teur.

Kokemusta em. kärryistä?

Väliraha 204T + 9T -> 304T + 102HD olisi yli 20keur. Hilliitsee vaihtohaluja kummasti, mutta tuohon ryssäläiseen vetävään pääsisi reilusti alle kympin välirahalla jolloin kuormain jäisi vanha.
Tuon käytetyn vaihtohyvitys pitäisi olla jossain 15000e luokassa (alakanttiin) ja siihen 20ke päälle, lopputulos ihan älyttömän ylihinnoiteltu tuote. Mun mielestäni.

30ke laittaisin ajokoneen ja viimeisillä 5ke lavetin sille. Olisi oikea metsäkone ergonomiat kunnossa, eikä mikään (valmetin) kidutuskammio muka hyvässä asennossa.

P.S Kidutuskammio myytävänä  ;D
Hop, hop, hop. Lähdetään nyt ensinnäkin siitä, että minun kärryni on toiminut ok, enkä halua mitään monipalkkista tikapuukärriä. Toisekseen, se kuormaimen kiinnitysalusta kärriin maksoi 600e ja on ehkä 5cm paksua plootua (oletus). Ei voi hajota tuosta pisteestä. Sylinterien suojaus on toteutettu irrotettavilla suojilla, joissa nyt on kohtuullisesti ainevahvuutta. Heikoin lenkki on letkujen asentaminen sillä tavalla järkevästi, ettei ole hinkkaamassa koko ajan johonkin kulmaan. Tuossa olisi Keslallakin vielä miettimistä. Jossain kokoluokassa Keslakin siirtyy monipalkkisiin runkoihin, mutta tässä pienemmässä kokoluokassa tämä yksi palkki on riittävä. Se millä nämä kärryt tapetaan on ne pankon jatkeet. Voi olla, että toiset kärryt kestää paremmin kuin toiset, mutta omalla vastuulla. Meikäläisellä painava peruste yksipalkkiselle oli, että kärryn mahan alla on vähemmän tavaraa ottamassa kantoihin kiinni. Sitten joku oli sitä mieltä, että kaksipalkkinen kippaa helpommin jyrkissä kaarteissa. Siitä en tiedä, kun kokemuksia ei ole kuin tästä yhdestä mallista. Sitten kärryn keveydellä oli myös jonkinlaista merkitystä, koska omissa metsäajoissa ei tule ketjuja käytettyä, niin kuormakaan ei saisi painaa ihan mahdottomia. Jos Patu/Kesla hajoilisi noista SASsin mainitsemista kohdista, niin kyllä siitä olisi kuultu, on tätä aihetta sen verran väännetty.

Menee muuten poikki siitä kuormaimen alta, 10t kärry veteli viimeisiään vaihtoon lähtiessä. Itse en asiaa huomannut, mutta ostaja huomasi...

Olihan se jo -07 kärry, kuutioita takana. Kaksipalkkinen olisi mun valinta, jos maatalouspilkkeihin vielä sorrun.
Itsellä on vetämätön 8tonninen vaunu peruspilkillä 505 perässä, maksimikokoinen vetämättömänä. Pikasen voi parantaa vedettävyyttä esimerkiksi 400-22,5 tai jollain näillä tuumakokoisilla korkeammilla pyörillä.

Nää kymppitonnin kantavuuden vetävät kärryt tahtoo olla kaikki mehuvetoja, muutoin ok, mutta ajovauhti jää hitaaksi, mekaanisvetoisissa taas hinta karkaa korkeelle.

Renkaat vähintään tuo 400-22,5. Mieluummin isommat. Nelivetoinen ympäri ketjutettuna tulee lähes joka paikasta ilman vetojakin.

Kerran tarvitsin mehuvetoa parin vuoden aikana, silloin ei ollut ketjuja. Tyhjänä sillä ei tee juuri mitään. Saa autettua kannon takaa jne ja kasalla pieniä siirtoja.

Yhteenvetona: ei ole ikävä  :P
http://www.nettikone.com/tuhti/m-85/1308541

Kahukauran viljelijälle? Akselit solmussa jo normi laidoilla ja kaurakuormilla  ;D
Tää kaveri on vaan todennut naapurikunnan tuotoksen niin paljon laadukkaammaksi, ettei voinut olla laittamatta tuota myyntiin  ;D

Onhan se hullun hintainen, toinen mokoma kun uppoa helposti traktoriin  :-X. Siinä mielessä se 20ke alv0 Hese olikin jo näppärä peli...  :P
Jälkikasvu voi hakea mulle kahvipaketin R-kioskilta, mutta nuorison päämäärätöntä huviajelua on vaikea enää väittää kuuluvaksi maatalouden harjoittajan yksityistalouteen.

No jos nuoriso vielä alaikäistä ja sinun elätettävänä, niin mitäs muuta se voi olla kuin maatalouden harjoittajan yksityistalouteen liittyvää. Huomaa lain sanamuoto: kuljetuksiin, jotka liittyvät maatilatalouden harjoittajan yksityistalouteen.

Kolme vuotta itsekin kylällä rattorilla rällänneenä sanoisin että antaa nuorison ajaa, huviksi ja hyödyksi.

Mitäpä olisi polliisi-setä sanonu, kun kossina tuli ajeltua kanssa ja itte olin verovelvollinen? Todennäköisesti hyvää illan jatkoa?  8)
Turvallista matkaa ! http://www.nettikone.com/repa/lainataan/1298613

 :o :o

Kärryt painaa 1550kg, joten painon puolesta menee. Muuten en ota kantaa  :P

http://www.nettikone.com/kesla/risukoura/1298858

Katse siintää jo risumetsään  8)
nuffieldmaster löytää jostain pian lähes käyttämättömät piikit 30euron hintaan ja kuljetus ilmainen vielä ;D

Saatana, sää kerkesit. :D
Häh? Eikö se ollu että maksetaan 30e, jos herra huolii pihalle tuotuna?  ;D

Ja siis hei, kuka nyt halua jontikan repeileviä vanteita edes nyykkäriin????

No niimpä. Eka repes p**** ja sitte hermot...  >:(
Sivuja: [1] 2 3 ... 9