Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sijaisavusta  (Luettu 10012 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Sijaisavusta
ei se lomitus tosiaan matemaattisesti ole kallista mutta jos lomittaja onnistuu tumpuloimaan navetan tuottamattomaksi niin silloin ei paljoa vaikuta vaikka työ on lähes ilmaista.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Sijaisavusta
Juu on lomittajia ja lomittajia. Tällä kulmalla naislomittajat tykkäävät enempi lehmäpaikoista ja kun niitä on aikas vähän niin on päässy valkkaamaan semmoset oikeasti tykkäävät lehmistä ja tekevät työnsä tarkasti...  ;)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Noora

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
  • Muu Maa Mustikka
Vs: Sijaisavusta
Kyllä ne siellä paikallisessa Mtk:ssa sai vaan jotain aikaseksi vuosi sitten, täällä näin, muualla toisin  ;)

Ja kuten ekassa viestissä ilmaisin, maksaisimme ilomielin myös samasta työstä saman palkan, mutta jos luet niin kerroin että nimenomaan kun hommia jätetään tekemättä (ne kasaantuu sit seuraavan tai meidän päälle) Ja tässä tämä minun suurin pointtini onkin.. Paras oli ehkä yksi tumpelo, jonka jälkiä sai jatkuvasti korjailla, sanoa samoista asioista moneen kertaan, ja tunteja meni päivässä kaksi vähemmän kuin listan mukaan, kehtas sitten laittaa vielä ylityöstä jota ei  todellakaan ollut niin listaan lisää!  ::)

Ja kun elukoiden puhtaus on tärkeää sen saamiseksi lihaksi, niin miksi sitä kuiviketta ei voida laittaa kuten sanotaan. Sitten menee taas pari viikkoa saada elukat siisteiksi!  >:(  Eihän se ole lomittajan pussista pois? Eihän lypsyssäkään jätetä lypsämättä niitä jotka vähän jalkojaan nostelee? Tai sonneja ruokkimatta ylimääräisellä kivennäisellä "jos ne kerta kumminkin kohta menee teuraaksi". Tai antibioottia antamatta.

Ja meillä ei ainakaan jää käteen YHTÄÄN sairaspäivärahasta, vaan laskettiin että noin 100€ saadaan maksaa lisää näistä tyhjäntoimittajista..

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: Sijaisavusta
Ikävää, jos lomittajat toimivat noin...  :P

Meillä on onneksi semmoset tekijät, että niihin voi luottaa ja hommat kyllä tehdään viimesen päälle. Lypsykarjassa nuo kiimahommat on semmosia, mistä minä olen erityisen tarkka, että ne pitää kytätä kunnolla. Joillakin on tapana luistaa tästä, mikä ei ole tilan kannalta hyvä. Mutta kun olen asiasta maininnut, niin tilanne paranee.

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Sijaisavusta
Eihän niitä tarvikaan allekirjoittaa, nehän hoitaa ainakin meilläpäin tekstiviesteillä työaikailmoitukset.

Tuas muutoon om sellaane puutoos oikeusturvaha nottei kukaa vissii viä oo havaannukkaa!
Mihinääs vaihes teittillä nua ittensä kirijaa töihi ja pois?
Yritääs sitte nuiren tuntikirijaa jälestempäi selvitellä ko ei oo mittää rokumenttiä olemasda, koska ja mitä....?!!

Pirustako tuon tietää millon kirjaavat ittesä töihin ja pois.
Ei nyt kuitenkaan, noihin vakkarilomittajiin on niin hyvä luotto että en epäile asiaa yhtään. Eri asia sitte, jos tulis sama tilanne kuin edellisen äitiysloman aikaan eli 37 eri lomittajaa vuoden aikana, niin sitte pitäs varmaan vähän asiaa tarkkailla...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Sijaisavusta
Eihän niitä tarvikaan allekirjoittaa, nehän hoitaa ainakin meilläpäin tekstiviesteillä työaikailmoitukset.

Tuas muutoon om sellaane puutoos oikeusturvaha nottei kukaa vissii viä oo havaannukkaa!
Mihinääs vaihes teittillä nua ittensä kirijaa töihi ja pois?
Yritääs sitte nuiren tuntikirijaa jälestempäi selvitellä ko ei oo mittää rokumenttiä olemasda, koska ja mitä....?!!

Pirustako tuon tietää millon kirjaavat ittesä töihin ja pois.
Ei nyt kuitenkaan, noihin vakkarilomittajiin on niin hyvä luotto että en epäile asiaa yhtään. Eri asia sitte, jos tulis sama tilanne kuin edellisen äitiysloman aikaan eli 37 eri lomittajaa vuoden aikana, niin sitte pitäs varmaan vähän asiaa tarkkailla...


itseasiassa muo ei oikeasti kiinnosta paljonko tunteja lomittajat kirjaa kun tuntuu että ei ne kuitenkaan saa oikeudenmukaista palkkaa. Pääasia on että hommat on tehty ja suhtkoht hyvin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

viiri45

Vs: Sijaisavusta

Ja kuten ekassa viestissä ilmaisin, maksaisimme ilomielin myös samasta työstä saman palkan, mutta jos luet niin kerroin että nimenomaan kun hommia jätetään tekemättä (ne kasaantuu sit seuraavan tai meidän päälle) Ja tässä tämä minun suurin pointtini onkin.. Paras oli ehkä yksi tumpelo, jonka jälkiä sai jatkuvasti korjailla, sanoa samoista asioista moneen kertaan, ja tunteja meni päivässä kaksi vähemmän kuin listan mukaan, kehtas sitten laittaa vielä ylityöstä jota ei  todellakaan ollut niin listaan lisää!  ::)


On tääläkin tullut vastaan(monta). Isäntäväki kun on pois puolet jää tekemättä. (luulevat että ei sitä huomata)
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

zxcv

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Sijaisavusta
joo ei oo lomittajissa kehumista! siistimpänä saisivat navetan pitää,mut ei luutaan kosketa kun käskystä, eikä vihtis joka päivä huomautella!
meilläki lomittaja tekee noin 3 tuntia päivässä ja tuntilapussa on 7 tuntia, pitäähän sen lomittajanki elää ::)
ommaa tyhmyyttähän se ku ei teetä enempää töitä, mutta vois ne iliman käskemättä etes navetan siistinä pitää...   on nitä hyviäki lomittajia!!

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Sijaisavusta
Pirustako tuon tietää millon kirjaavat ittesä töihin ja pois.
Eiku tuolta http://www.lomitus.fi/
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Sijaisavusta
No tottahan toki sen tuolta näkee, eipä ole tullut seurattua kun ei se silleen kiinnosta, pääasia että hoitavat hommansa niinkuin on so*****.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Sijaisavusta
Voihan lomituksenkin järjestää itse. Saa varmaan mieleisen lomittajan  ???
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Sijaisavusta
Voihan lomituksenkin järjestää itse. Saa varmaan mieleisen lomittajan  ???

Taikka laittamalla loson autoon lehmät.  ;D Jännä kyllä miten lehmät mulla navetassa vähenee, mutta ei tunnit lomittajan tuntilistassa. Joku vetää välistä, mutta kuka?

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Sijaisavusta
Voihan lomituksenkin järjestää itse. Saa varmaan mieleisen lomittajan  ???

Taikka laittamalla loson autoon lehmät.  ;D Jännä kyllä miten lehmät mulla navetassa vähenee, mutta ei tunnit lomittajan tuntilistassa. Joku vetää välistä, mutta kuka?
Jäähän siinä enempi aikaa lakaista käytävälle ristikkokuvioo... Saman ajanhan se sit loppupeleissä vie  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

rookie

  • Vieras
Vs: Sijaisavusta
Ei tuo kyllä ainakaan halvaksi tule tuo sijaisapulomitus?  ::)
Olin justiisa loppuvuodesta 3kk saikulla, niin minäkin voin kommentoida.  ;)

Sairaspäiväraha 85 e/pv ja lomittaja 35e/pv. Eli 50e/pv tekemättä yhtään mitään...  ::) ::) :P

Ei nyt minusta paha tuo lomittajan hinta, kun sillä tulee elukat hoidettua koko päiväksi.

vitosen tuntipalkalla ilman muita kuluja on kyl jo sama onko työntekijä vaikka kädetön ja sokia...ja jos ei kelpaa niin rahalla saa kyllä tekijöitä..en kyllä ilkiäis valittaa..

Viimeksi muokattu: 26.01.11 - klo:18:15 kirjoittanut rookie

Lissu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Sijaisavusta
Tarjoaahan työvoimatoimisto ilmaisia työntekijöitä, joille he maksavat päivärahan. Ovat yli 25 vuotiaita ilman ammatillista koulutusta. En ole kertaakaan ottanut, kun nehän voi tulla yhtä kalliiksi kuin sijaisapulomittajat. Minullakin on hyvät vuosilomanlomittajat, mutta heitähän ei saa sijaisapuun, kun heidän työlistat on puoleksi vuodeksi täynnä.