Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sijaisavusta  (Luettu 10011 kertaa)

Noora

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
  • Muu Maa Mustikka
Sijaisavusta
Miten olette muut tilalliseet tehneet, minulla pitkä sairasloma ollut jolle ajalle saimme kuin saimmekin lomittajia. Suurin osa tekee hommat hyvin, ja viihtyvät meillä. Mutta, miten teette sellaisten lomittajien kanssa jotka laittaa listoihin täydet tunnit, ei tee kaikkia hommia edes ja osa tehdyistäkin hommista vaatii jälkikäteen perässä tekemistä/ jatkuvaa muistuttamista   ::)  Niin ja kun tosiaan täysiä tunteja ei todellakaan tule, kun tekee hommat toisella kädellä! Laskettiin miehen kanssa kuinka paljon tällainen tekee meille rahallisesti, ja puhutaan sellaisista summista jotka laitto vähän mietityttämään että meneekö tämä nyt oikein..

Selvennykseksi vielä, hommat pysyy lähestulkoon kokoajan samoina, on suht helposti tehtävissä (ilman koulutustakin/kokemusta on harjoittelijat hyvin pärjänneet) Aluksi nämä muutamat tekijät oli vielä ok, mutta alkaa pahasti lipsua homma käsistä. Johtaville asiasta sanottu, eikä oteta enää tällaisia tekijöitä.

Kun ei se raha puussa kasva täällä ainakaan, ei edes rahapuussa  ;D

rookie

  • Vieras
Vs: Sijaisavusta
Miten olette muut tilalliseet tehneet, minulla pitkä sairasloma ollut jolle ajalle saimme kuin saimmekin lomittajia. Suurin osa tekee hommat hyvin, ja viihtyvät meillä. Mutta, miten teette sellaisten lomittajien kanssa jotka laittaa listoihin täydet tunnit, ei tee kaikkia hommia edes ja osa tehdyistäkin hommista vaatii jälkikäteen perässä tekemistä/ jatkuvaa muistuttamista   ::)  Niin ja kun tosiaan täysiä tunteja ei todellakaan tule, kun tekee hommat toisella kädellä! Laskettiin miehen kanssa kuinka paljon tällainen tekee meille rahallisesti, ja puhutaan sellaisista summista jotka laitto vähän mietityttämään että meneekö tämä nyt oikein..

Selvennykseksi vielä, hommat pysyy lähestulkoon kokoajan samoina, on suht helposti tehtävissä (ilman koulutustakin/kokemusta on harjoittelijat hyvin pärjänneet) Aluksi nämä muutamat tekijät oli vielä ok, mutta alkaa pahasti lipsua homma käsistä. Johtaville asiasta sanottu, eikä oteta enää tällaisia tekijöitä.

Kun ei se raha puussa kasva täällä ainakaan, ei edes rahapuussa  ;D

C`mon...eihän ton halvempaa työntekijää ookaan kuin sijaisapu tuettuna? Itteki pitkällä sairaslomalla tällähetkellä ja todellakin tuntuu että ompas halpaa työvoimaa kerrankin :)

Lissu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Sijaisavusta
Sen kaaliinpaa työntekijää ei löydäkkään kuin pitkällä sairaslomalla sijaisapulomittajat. Ei ainakaan minun kannata pitää. Varsinkin jos on sellaisella sairaslomalla jota aina kuukauden päästä jatketaan, eli mitään lomituksia ei voi varta, jolloin kaikki hyvät lomittajat on varattu. Tämä systeemi täysin persestä. Suojatyöpaikkoina nämä on, kun kukaan ei niitä halua ottaa navettaansa ja sitten sairaana on pakko ottaa.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Sijaisavusta
ei allekirjoita niitten tunteja, vaan laittaa todelliset tunnit. jos kerran johtavalle lomittajalle sanominen ei riitä niin sit pitää mekastaa ylemmäs.
ja asioista pitää oikeasti kertoa myöskin johtavan lomittajan esimiehelle, koska viesti ei välttämättä mene muutoin sinne asti. kotona tupina ei vaikuta koskaan mitään.

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Sijaisavusta
Eihän niitä tarvikaan allekirjoittaa, nehän hoitaa ainakin meilläpäin tekstiviesteillä työaikailmoitukset.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9828
Vs: Sijaisavusta
Kerran mulla hajos lankapuhelimen mikki, kun toin näkökantaani lomasihteerille selväksi puhelimen välityksellä ::) En tiedä olisko kuulunut sitten ilman puhelintakin sinne päähän vai meinasinko esittää asian vähän tuoreemmassa valossa ::) Mutta lopulta omakantani voitti  ;D

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Sijaisavusta
Sen kaaliinpaa työntekijää ei löydäkkään kuin pitkällä sairaslomalla sijaisapulomittajat. Ei ainakaan minun kannata pitää.
Tekeekö siis lomittajien laatu sen kalliiksi, vai mikä? ??? Tuetun loman hinta ei ainakaan minun mielestä päätä huimaa.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Sijaisavusta
Eihän niitä tarvikaan allekirjoittaa, nehän hoitaa ainakin meilläpäin tekstiviesteillä työaikailmoitukset.

Tuas muutoon om sellaane puutoos oikeusturvaha nottei kukaa vissii viä oo havaannukkaa!
Mihinääs vaihes teittillä nua ittensä kirijaa töihi ja pois?
Yritääs sitte nuiren tuntikirijaa jälestempäi selvitellä ko ei oo mittää rokumenttiä olemasda, koska ja mitä....?!!
Täälepäi ko tua lomatoime laskutus om melekose usiaste päi ********!
Ja sem pualivuatta jälesä. Selvitäppäs sitte kuinkaas nua tunnit sitte sattuus kohoraalle??????
Meittillä lomittajaa passaa retoostaa, mutta lomatointa sitte harveemmi!

Noora

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
  • Muu Maa Mustikka
Vs: Sijaisavusta
Niin ja minulla on itsellänikin pitkä kokemus lomittajana olemisesta, enkä ikäpäivänä olisi kehdannut laittaa tunteja enempää mitä oikeasti tuli. No jos joskus jostain vartista/ puolestatunnista oli kiinni niin sitten laitoin, mutta sitä vastoin taas jos tuli ylityötä niin niin tasapainotin niillä oikeaa tuntimäärää.

Ei tuo kyllä ainakaan halvaksi tule tuo sijaisapulomitus?  ::)

Johtaville lomittajille valitettu kyllä niin monet kerrat, ja olenpa Mtk: paikallisjohtoonki soittanut ja valittanut tästä toiminnasta. Ja kun sitten olen joutunut kumminkin aamuisin menemään hommiin kun osa lomittajista ei selviä tietyistä askareista. Vituttaahan se maksaa siitä sitten, ja kun nimenomaan pitäis sairaslomaa vietellä ettei "tapahdu pahoja".. Ja kyse ei kyllä ole todellakaan siitä että olis vaikeita hommia, pösilöitä elukoita tai huono opastus. Niinkuin sanoin, suurimmalla osalla (puolella) hommat toimii hyvin!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Sijaisavusta
onko ne asiat oikeasti hyvin paperilla mitkä on tärkeitä. jollain lapion asennolla tai käytävän harjaamisella ei ihan oikeasti ole mitään merkitystä.

itte yritän hoitaa työasiat suoraan lomittajille jolloin tiedän että sana liikkuu juuri niin kuin haluan. lomatoimistoon en tee kuin viimeisen ilmoituksen ja silloin jo lomittaja tietää että miksi näin käy. onneksi sitä ei ole viellä tarvinnu. Meillä ei oikein rutiinitöitä riitä täysille tunneille jolloin yritän aina antaa jotain sopivaa hommaa lisätyöksi. tunnit saa aina olla maksimit koska en näe syytä miksi sen palkka pitää olla parempi joka käyttää enemmän aikaa tupakanpolttoon. meillä saa samasta työstä saman korvauksen käytti siihen tunnin tai kaksi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Noora

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
  • Muu Maa Mustikka
Vs: Sijaisavusta
Kyllä, olen aivan varma että ohjeistuksessa ei ole mitään vikaa. Edelleenkin, entisenä lomittajana osaan katsoa asioita muustakin kuin tilallisen näkökulmasta. Ja palautetta annettu myös lomittajille tietenkin, näytetty kädestä pitäen, useaan kertaan. Seuraavaksi pitää varmaan ottaa Kiinan kieli apuun. Ja lapion asennolla ei ole mitään väliä, mutta esim sillä on ettei paskaharjalla lakaista ruokintapöytää.

Lissu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Sijaisavusta
Sen kaaliinpaa työntekijää ei löydäkkään kuin pitkällä sairaslomalla sijaisapulomittajat. Ei ainakaan minun kannata pitää.
Tekeekö siis lomittajien laatu sen kalliiksi, vai mikä? ??? Tuetun loman hinta ei ainakaan minun mielestä päätä huimaa.
Sehän riippuu mikä on se loppuhinta pitkässä sairaslomituksessa, onko yhtään elukkaa siemennetty, saatika saatu kantavaksi. Kehataanko katsoa, mitä siihen maitonayteastiaan tulee, vai otetaanko edes suihkeita. Meneekö lääkkeet lantaluoriin vai lehmään. Montaka tuntia istutaan netissä, vaikka sinne ei pitäis olla mitään asiaa. Kestääkö kah*****ti tunnin.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Sijaisavusta



Johtaville lomittajille valitettu kyllä niin monet kerrat, ja olenpa Mtk: paikallisjohtoonki soittanut ja valittanut tästä toiminnasta.

Tää on just sitä väärään paikkaan valittamista. ei se mtk:n paikallisjohto sille mitään voi, koska ei ole johtavan lomittajan esimies. etkö entisenä lomittana tiedä edes lomitusorganisaatiota? kuka on johtavan lomittajan esimies?

retuperä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Sijaisavusta
Soitappa melaan siellä ei oikein tykätä tämmösestä. ite tappelin kans aikoinaan ku oli jopa et piti vahtia aamuisin tuleeko lomittaja vai ei ja kuin monen promillen kännissä.
sekä tunti hommista valitin ku AINA piti saaha 2-3 tuntia ylimääräistä vaikkei oltukaan paikalla,
mela tarkastutti kunnan tunnit ja on aina ilmotellu kuntaan jos olen valitellu sinne.

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: Sijaisavusta
Ei tuo kyllä ainakaan halvaksi tule tuo sijaisapulomitus?  ::)
Olin justiisa loppuvuodesta 3kk saikulla, niin minäkin voin kommentoida.  ;)

Sairaspäiväraha 85 e/pv ja lomittaja 35e/pv. Eli 50e/pv tekemättä yhtään mitään...  ::) ::) :P

Ei nyt minusta paha tuo lomittajan hinta, kun sillä tulee elukat hoidettua koko päiväksi.