Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 18.04.16 - klo:17:29
-
Onks tää niitä massikkapohjasia??
Sivupelleissäkin lukee 8400.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/8100-4-delta-power/1504553#yritys=loimitraktorioy
-
Selvästi tuo on massikka laatua
-
Selvästi tuo on massikka laatua
Muistan nimimerkki retkun noista joskus varoitelleen. Ei oo hinnalla pilattu tunteihin nähden.
Vaihteistoko se oli joka tuotti harmaita hiuksia, olettaen että niitä on. :-\
Sami T, kerros noista lisää....
-
Kyl ton joku turvenuija ostaa viimeistään huomenna pois, riittää kun lukee 8400 kyles.
-
Eiköhän tuo valmetin tekosia. 8600 oli ainakin niitä maasian risteytyksiä.
-
Eiköhän tuo valmetin tekosia. 8600 oli ainakin niitä maasian risteytyksiä.
Juurikin näin.
Nämä ovat massikkavalmetteja http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet8300.htm
-
Eiköhän tuo valmetin tekosia. 8600 oli ainakin niitä maasian risteytyksiä.
Juurikin näin.
Nämä ovat massikkavalmetteja http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet8300.htm
Jaaha.
No entäs sitten toi hinta/tunnit? Ihmeen halpa ja vähän rullattu.
-
Väärin meni, valmistusvuoden ja ilmoituksessa kirjoitetun perusteella on kyseessä Mega Valmet ja se on Valmetin omalla laatikolla. Tämä yksilö on vielä Delta Poversift, eli laatikkona on T-sarjan Valtrasta tuttu 36-36 laatikko kolmella pikavaihteella. Siitä skänälle traktori eläkeikään saakka. Menee varmasti äkkiä jollekkin tilalle. Huom. ohjaamon lasit on kaarevat.
http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet8000.htm
-
Väärin meni, valmistusvuoden ja ilmoituksessa kirjoitetun perusteella on kyseessä Mega Valmet ja se on Valmetin omalla laatikolla. Tämä yksilö on vielä Delta Poversift, eli laatikkona on T-sarjan Valtrasta tuttu 36-36 laatikko kolmella pikavaihteella. Siitä skänälle traktori eläkeikään saakka. Menee varmasti äkkiä jollekkin tilalle. Huom. ohjaamon lasit on kaarevat.
http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet8000.htm
Juuja, on tosiaankin ku pakasta vedetty ja vielä parisilla. Jos tunnit vaan pitää paikkansa ni ei taida renkaat ehtiä jäähtymään ku on jo menny....
-
Aito suolahtelainen, eli valmetti on, 8100 on 7,4 L koneella, vapari,
Vakiona, turbon kun ruuvaat kiinni, alkaa tehoja löytymään.
8300 ja 8600 oli näitä Valmetin pelleillä olevia ferkuja, hytistä nämä
Tunnistaa ulkoapäin, 3000 srj. Ferkun hytti,
Samoten perästä tunnistaa kumpi kyseessä, moottori kummassakin sisudiesel.
Se 8100 ei ole ihan lelu.... 7,4 motti.
-
Aito suolahtelainen, eli valmetti on, 8100 on 7,4 L koneella, vapari,
Vakiona, turbon kun ruuvaat kiinni, alkaa tehoja löytymään.
8300 ja 8600 oli näitä Valmetin pelleillä olevia ferkuja, hytistä nämä
Tunnistaa ulkoapäin, 3000 srj. Ferkun hytti,
Samoten perästä tunnistaa kumpi kyseessä, moottori kummassakin sisudiesel.
Se 8100 ei ole ihan lelu.... 7,4 motti.
8100 on vapari 6,6l, 8200 on vapari isolohko, eli 7,4l.
Taitaa muuten 8100 olla joitaki malleja turpolla tehtaalta tulles.
-
Aito suolahtelainen, eli valmetti on, 8100 on 7,4 L koneella, vapari,
Vakiona, turbon kun ruuvaat kiinni, alkaa tehoja löytymään.
8300 ja 8600 oli näitä Valmetin pelleillä olevia ferkuja, hytistä nämä
Tunnistaa ulkoapäin, 3000 srj. Ferkun hytti,
Samoten perästä tunnistaa kumpi kyseessä, moottori kummassakin sisudiesel.
Se 8100 ei ole ihan lelu.... 7,4 motti.
8100 on vapari 6,6l, 8200 on vapari isolohko, eli 7,4l.
Taitaa muuten 8100 olla joitaki malleja turpolla tehtaalta tulles.
8100TS?
-
Aito suolahtelainen, eli valmetti on, 8100 on 7,4 L koneella, vapari,
Vakiona, turbon kun ruuvaat kiinni, alkaa tehoja löytymään.
8300 ja 8600 oli näitä Valmetin pelleillä olevia ferkuja, hytistä nämä
Tunnistaa ulkoapäin, 3000 srj. Ferkun hytti,
Samoten perästä tunnistaa kumpi kyseessä, moottori kummassakin sisudiesel.
Se 8100 ei ole ihan lelu.... 7,4 motti.
8100 on vapari 6,6l, 8200 on vapari isolohko, eli 7,4l.
Taitaa muuten 8100 olla joitaki malleja turpolla tehtaalta tulles.
AI perskeles, ulkomuistista väärin muistelin, sattuu sitä tekevälle ???
-
8100 on kotimainen 6,6l 120hv vaparikone, 1993 malli on vielä vanhoilla vaihteiston välityksillä ja vanhalla katon etuosassa olevilla säätimillä olevalla lämmityslaitteella, kulkee aika hyvin tiellä, joku 45-46km/h vakiokierroksilla. Mulla oli tuollainen vuoden 1994 mallia ilmastoinnilla ja uudemmalla lämmityslaitteella, jonka säätimet katon oikeassa reunassa, ja hyvä kone olikin, harmi kun tuli myytyä kun köyhällä ei ole varaa pitää kaikkia leluja, on muuten Loimitraktorilla hintaa koneella, sain itse kaksi vuotta sitten koneesta pitkän myyntiajan jälkeen vajaan 17000 euroa verollisena kun ei ollut mahdollisuutta tarjota rahoitusta koneelle, ja se oli erittäin ehjä ja hyvä traktori. Tämä linkin ilmoituksen yksilö ilmeisesti jälkiturbotettu jos tehoilmoitus pitää vähänkään kutinsa.
-
Mulle jäi sellanen muistikuva, ku itelleni megaa etin, että 8100:ssa oli turbon puuttumisen lisäks, jotain pieniä eroja moottorissa, että se oli vähä heikompi ku 8400 vaikka molemmissa 6.6 l. Siistiltä koneelta kyllä näyttää!
-
Onks tää niitä massikkapohjasia??
Sivupelleissäkin lukee 8400.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/8100-4-delta-power/1504553#yritys=loimitraktorioy
moommalaasetki hyväksyy sinut kun edes ja takaa löytyy pariset 8) 8) 8) 8)
-
8100 on kotimainen 6,6l 120hv vaparikone, 1993 malli on vielä vanhoilla vaihteiston välityksillä ja vanhalla katon etuosassa olevilla säätimillä olevalla lämmityslaitteella, kulkee aika hyvin tiellä, joku 45-46km/h vakiokierroksilla. Mulla oli tuollainen vuoden 1994 mallia ilmastoinnilla ja uudemmalla lämmityslaitteella, jonka säätimet katon oikeassa reunassa, ja hyvä kone olikin, harmi kun tuli myytyä kun köyhällä ei ole varaa pitää kaikkia leluja, on muuten Loimitraktorilla hintaa koneella, sain itse kaksi vuotta sitten koneesta pitkän myyntiajan jälkeen vajaan 17000 euroa verollisena kun ei ollut mahdollisuutta tarjota rahoitusta koneelle, ja se oli erittäin ehjä ja hyvä traktori. Tämä linkin ilmoituksen yksilö ilmeisesti jälkiturbotettu jos tehoilmoitus pitää vähänkään kutinsa.
Kallisko????
Siinä naapuriliikkeesä on 9000 ajettu etukuormainkone, hintaa lähes saman verran.
http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/valtra/8100/298-ram
-
Onks tää niitä massikkapohjasia??
Sivupelleissäkin lukee 8400.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/8100-4-delta-power/1504553#yritys=loimitraktorioy
moommalaasetki hyväksyy sinut kun edes ja takaa löytyy pariset 8) 8) 8) 8)
Sääliä saa pyytämättä, kateus pitää ansaita mutta hyväksyntää saa renkailla???? :o
Mitäv ittuahä????
-
Mulle jäi sellanen muistikuva, ku itelleni megaa etin, että 8100:ssa oli turbon puuttumisen lisäks, jotain pieniä eroja moottorissa, että se oli vähä heikompi ku 8400 vaikka molemmissa 6.6 l. Siistiltä koneelta kyllä näyttää!
Näyttää puuttuvan mäntiä alapuolelta jäähdyttävät öljysuuttimet verrattuna malliin 8400. Vaparikoneessa on eri männät kuin alunperin tehtaalta ahdettuina lähteneissä moottoreissa.
-
Joo on eri männät ja se öljyruiskupuuttuu. Mutta kestääse kone silti ahtamista ja aika kovaa käsittelyä.
-
Rengastus vaikuttaa hintaan. 18,4-38 ja 14,9-28 eivät oikein riitä tuolle koneelle. Kuvat ovat huonot eikä esim. rengaskoko selviä. 20,8-38 ja 16,9-38 olisi hyvä. Vuoden 1993 jälkeen on Megasarjaa hieman vahvisteltu, kun tuolloin niitä urakalla testattiin turvesoilla. Maskeerausta on myös tehty kun pellit vaihdettu.
-
Onks tää niitä massikkapohjasia??
Sivupelleissäkin lukee 8400.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/8100-4-delta-power/1504553#yritys=loimitraktorioy
Kyllä tuo on aito Valtra.Jos on tehdas turbotettu,niin tosi luja värkki.Nuot pellit on voitu tuunauksen vuoksi vaihtaa tuohon.Jotakin tietäisin on noilla suollakin ajettu.Siellä nuot vanhanmallin Valtrat oli kestävimpiä. Mikään kone siellä ei loputtomiin kestä. Pelto ym. kevyissä hommissa karunmiehen ikupeli.
-
Näytti muuten kuvissa aika siistiltä kun tuohon omaan noin 10v nuorempaan vastaavaan vertaa.
-
Joo on eri männät ja se öljyruiskupuuttuu. Mutta kestääse kone silti ahtamista ja aika kovaa käsittelyä.
Mäntien erona teräs vahvistettu ylin ura, vai jotain muuta?
-
8100 on kotimainen 6,6l 120hv vaparikone, 1993 malli on vielä vanhoilla vaihteiston välityksillä ja vanhalla katon etuosassa olevilla säätimillä olevalla lämmityslaitteella, kulkee aika hyvin tiellä, joku 45-46km/h vakiokierroksilla. Mulla oli tuollainen vuoden 1994 mallia ilmastoinnilla ja uudemmalla lämmityslaitteella, jonka säätimet katon oikeassa reunassa, ja hyvä kone olikin, harmi kun tuli myytyä kun köyhällä ei ole varaa pitää kaikkia leluja, on muuten Loimitraktorilla hintaa koneella, sain itse kaksi vuotta sitten koneesta pitkän myyntiajan jälkeen vajaan 17000 euroa verollisena kun ei ollut mahdollisuutta tarjota rahoitusta koneelle, ja se oli erittäin ehjä ja hyvä traktori. Tämä linkin ilmoituksen yksilö ilmeisesti jälkiturbotettu jos tehoilmoitus pitää vähänkään kutinsa.
Kallisko????
Siinä naapuriliikkeesä on 9000 ajettu etukuormainkone, hintaa lähes saman verran.
http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/valtra/8100/298-ram
Raakaa voimaa ja myyntipaikka loimaa. ;D
-
8100 on kotimainen 6,6l 120hv vaparikone, 1993 malli on vielä vanhoilla vaihteiston välityksillä ja vanhalla katon etuosassa olevilla säätimillä olevalla lämmityslaitteella, kulkee aika hyvin tiellä, joku 45-46km/h vakiokierroksilla. Mulla oli tuollainen vuoden 1994 mallia ilmastoinnilla ja uudemmalla lämmityslaitteella, jonka säätimet katon oikeassa reunassa, ja hyvä kone olikin, harmi kun tuli myytyä kun köyhällä ei ole varaa pitää kaikkia leluja, on muuten Loimitraktorilla hintaa koneella, sain itse kaksi vuotta sitten koneesta pitkän myyntiajan jälkeen vajaan 17000 euroa verollisena kun ei ollut mahdollisuutta tarjota rahoitusta koneelle, ja se oli erittäin ehjä ja hyvä traktori. Tämä linkin ilmoituksen yksilö ilmeisesti jälkiturbotettu jos tehoilmoitus pitää vähänkään kutinsa.
Kallisko????
Siinä naapuriliikkeesä on 9000 ajettu etukuormainkone, hintaa lähes saman verran.
http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/valtra/8100/298-ram
Raakaa voimaa ja myyntipaikka loimaa. ;D
:-* ;D
-
Lämmöt nousee... 8)
-
Joo on eri männät ja se öljyruiskupuuttuu. Mutta kestääse kone silti ahtamista ja aika kovaa käsittelyä.
Mäntien erona teräs vahvistettu ylin ura, vai jotain muuta?
Tua ennytten sano mitään etten paljoo valehtele. Pitäs oikein tarkistaa asian laatu. Mullaonkyllä turbon mäntiä läjä risoja tosin. Vaparinkin on josain + nuo mitkäo paikallan.
-
ihan siisi joo. kallis tuo mun mielestä on varusteisiin nähden. pikku etuakseli, onko jarruventtiiliä? ilmastointia? 8100 moottorissa tosiaan heikommat männät, ei öljyruiskuja eikä öljynlauhduttajaa. kestää se kone silti ajaa 15000h +200hv säädöllä mutta ei oo 8400 veronen.
tosiaan vanhoilla pikavaihteenvälityksillä tuo loota(1993-1994). ei se sen nopeempi ole kuin uudemmatkaan. 46kmh vaatii 2500r/min. mulla on ollu 2x8400 uudemmilla välityksillä ja 2x8400 vanhemmilla. kaikki meni samaa vauhtia 45-46kmh.
tästä melkeen samalla rahalla TRAKTORI:
http://www.nettikone.com/valtra/8950/1506601
-
ihan siisi joo. kallis tuo mun mielestä on varusteisiin nähden. pikku etuakseli, onko jarruventtiiliä? ilmastointia? 8100 moottorissa tosiaan heikommat männät, ei öljyruiskuja eikä öljynlauhduttajaa. kestää se kone silti ajaa 15000h +200hv säädöllä mutta ei oo 8400 veronen.
tosiaan vanhoilla pikavaihteenvälityksillä tuo loota(1993-1994). ei se sen nopeempi ole kuin uudemmatkaan. 46kmh vaatii 2500r/min. mulla on ollu 2x8400 uudemmilla välityksillä ja 2x8400 vanhemmilla. kaikki meni samaa vauhtia 45-46kmh.
tästä melkeen samalla rahalla TRAKTORI:
http://www.nettikone.com/valtra/8950/1506601
Moommakummit ja kaikki.
Mitäs oot tehny tuolla?
-
ihan siisi joo. kallis tuo mun mielestä on varusteisiin nähden. pikku etuakseli, onko jarruventtiiliä? ilmastointia? 8100 moottorissa tosiaan heikommat männät, ei öljyruiskuja eikä öljynlauhduttajaa. kestää se kone silti ajaa 15000h +200hv säädöllä mutta ei oo 8400 veronen.
tosiaan vanhoilla pikavaihteenvälityksillä tuo loota(1993-1994). ei se sen nopeempi ole kuin uudemmatkaan. 46kmh vaatii 2500r/min. mulla on ollu 2x8400 uudemmilla välityksillä ja 2x8400 vanhemmilla. kaikki meni samaa vauhtia 45-46kmh.
tästä melkeen samalla rahalla TRAKTORI:
http://www.nettikone.com/valtra/8950/1506601
Moommakummit ja kaikki.
Mitäs oot tehny tuolla?
Ei tuo oo mun. On mulla 2x8950 ja yksi 8550 tällähetkellä.
-
ihan siisi joo. kallis tuo mun mielestä on varusteisiin nähden. pikku etuakseli, onko jarruventtiiliä? ilmastointia? 8100 moottorissa tosiaan heikommat männät, ei öljyruiskuja eikä öljynlauhduttajaa. kestää se kone silti ajaa 15000h +200hv säädöllä mutta ei oo 8400 veronen.
tosiaan vanhoilla pikavaihteenvälityksillä tuo loota(1993-1994). ei se sen nopeempi ole kuin uudemmatkaan. 46kmh vaatii 2500r/min. mulla on ollu 2x8400 uudemmilla välityksillä ja 2x8400 vanhemmilla. kaikki meni samaa vauhtia 45-46kmh.
tästä melkeen samalla rahalla TRAKTORI:
http://www.nettikone.com/valtra/8950/1506601
Moommakummit ja kaikki.
Mitäs oot tehny tuolla?
Ei tuo oo mun. On mulla 2x8950 ja yksi 8550 tällähetkellä.
No ei, kuhan kysyin... ;)
-
Miten tollases 8950 on voimaa vakiona, verrattuna uusiin saman tehosiin?
-
Miten tollases 8950 on voimaa vakiona, verrattuna uusiin saman tehosiin?
Lot of paljon, ei tierit ja pierit kiusaa.
-
Tollasia tullu vähän katteltuu, mut aika vähästä on tarjonta..
Ainakin jos alle 10000h ajettui kattelee..
-
Tollasia tullu vähän katteltuu, mut aika vähästä on tarjonta..
Ainakin jos alle 10000h ajettui kattelee..
Nii, mikään ei oo ikuista ja kaikki kiva loppuu aikanaan kuten legendaarisen 05-sarjan elämä.
-
Hyvin kestää ja 16000h on seuraava etappi. 8)
-
Hyvin kestää ja 16000h on seuraava etappi. 8)
Ikkunan kahvoja ja banjoja saa Pälkäneen purkupojilta... ;D
-
Onhan noil 8000 sarjan koneil joku ajanu yli 30000h ja kohtuu pienil remonteil..
Mut käytetyn ku ostaa niin mistä sitä ikinä tietää..
-
Onhan noil 8000 sarjan koneil joku ajanu yli 30000h ja kohtuu pienil remonteil..
Mut käytetyn ku ostaa niin mistä sitä ikinä tietää..
Meni se liomaan voimanpesä muutamassa päivässä....
Vähän meikkaaminen pelätti.
-
Mites tollanen?
http://m.nettikone.com/valtra/8750/1505454?vifAdCount=103&vifNav=Y#7
-
http://m.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/9425442/valtra-8950.html
Olis aika vähän ajettu, pikkusen karun näkönen.. Mut ei viittis ihan noin kaus lähtee kattomaan.
-
http://m.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/9425442/valtra-8950.html
Olis aika vähän ajettu, pikkusen karun näkönen.. Mut ei viittis ihan noin kaus lähtee kattomaan.
Eihän tuo kaukana. Melkein vieressä. ;)
-
Onhan noil 8000 sarjan koneil joku ajanu yli 30000h ja kohtuu pienil remonteil..
Mut käytetyn ku ostaa niin mistä sitä ikinä tietää..
Meni se liomaan voimanpesä muutamassa päivässä....
Vähän meikkaaminen pelätti.
Niitä on näitä ,jotka ymmärrttää tuon hyvän päälle ;) Joku tuntralle osti, siellon joka isännällä ainakin yksi oikea traktori. :D
-
Miten tollases 8950 on voimaa vakiona, verrattuna uusiin saman tehosiin?
Ei oo hevosvoiman määritelmä muuttunu mihinkään 200hv on 200hv. Kyllä se 1044 suuttimet vaatii, mutta mitään Muut ei tarvi tehä jos alle 300hv pysytään
-
Mites tollanen?
http://m.nettikone.com/valtra/8750/1505454?vifAdCount=103&vifNav=Y#7
Ei jousia. 40kmh. Mettäpyörät ja Taakseajolaite, eli vanha kantojyrsimen pyörittäjä. Miksi sä tunteja katot? Ei niillä ole merkitystä.
-
Miten tollases 8950 on voimaa vakiona, verrattuna uusiin saman tehosiin?
Ei oo hevosvoiman määritelmä muuttunu mihinkään 200hv on 200hv. Kyllä se 1044 suuttimet vaatii, mutta mitään Muut ei tarvi tehä jos alle 300hv pysytään
Din/iso onhan niissä jotain eroo.. Mut ajattelin moottorin luonnetta, rivipumppu vs jakaja tai cr.
Ei oo rivipumpullisista kokemuksia..
-
Mites tollanen?
http://m.nettikone.com/valtra/8750/1505454?vifAdCount=103&vifNav=Y#7
Ei jousia. 40kmh. Mettäpyörät ja Taakseajolaite, eli vanha kantojyrsimen pyörittäjä. Miksi sä tunteja katot? Ei niillä ole merkitystä.
Siellä mistä tuo on tullut ei edes tunneta mikä on kantojyrsin. :)
-
Pernöös... http://www.nettikone.com/valtra/8400/1509106
-
Yksi rehellinenki myyjä, kuitit 11000:
http://www.nettikone.com/valtra/8550/1495617
-
Yksi rehellinenki myyjä, kuitit 11000:
http://www.nettikone.com/valtra/8550/1495617
Mitä tuo kertoo rehellisyydestä? 10000 tuntia ajettuun on mennyt huolto-osiin jo melkein 10000 ja renkaatkin on jostain löytyneet päälle..
-
Yksi rehellinenki myyjä, kuitit 11000:
http://www.nettikone.com/valtra/8550/1495617
Mitä tuo kertoo rehellisyydestä? 10000 tuntia ajettuun on mennyt huolto-osiin jo melkein 10000 ja renkaatkin on jostain löytyneet päälle..
Kulutusosia ei ole tapana tässä yhteydessä mainita, vaan tekniikkaan tehdyt remontit. Rehellisyydellä tarkoitan tässä kohtaa sitä,että kun näitten wanhjoen rääkättyjen turve yms urakkakoneitten kanssa täälläkin mainostetaan että 15 000 ajettu eikä mitään tehty...ei se oikeasti niin mene.
-
Yksi rehellinenki myyjä, kuitit 11000:
http://www.nettikone.com/valtra/8550/1495617
Mitä tuo kertoo rehellisyydestä? 10000 tuntia ajettuun on mennyt huolto-osiin jo melkein 10000 ja renkaatkin on jostain löytyneet päälle..
Kulutusosia ei ole tapana tässä yhteydessä mainita, vaan tekniikkaan tehdyt remontit. Rehellisyydellä tarkoitan tässä kohtaa sitä,että kun näitten wanhjoen rääkättyjen turve yms urakkakoneitten kanssa täälläkin mainostetaan että 15 000 ajettu eikä mitään tehty...ei se oikeasti niin mene.
Niin ittiä *itutti öljy vuoto joka tuli n 2000h paikkeilla 6400 Valtraan. Se muutaman euron tiiviste vaihdettiin moottorin takapäähän, samalla kun kerran oli poikki uusittiin kytkin ja starttiratas josta puuttui hampaita, vaikka en siitä ollut itse edes tietoinen. Toki tuotakaan remonttia ei järjellisesti olisi kannattanut silloin tehdä. Varsinkin kytkin uusittiin aika etupainotteisesti, mutta samalla ei enää kasaan kannattanut laittaa. Tunteja silloin 2500. En tuon remontin takia Valtraa mollaa, mutta turha kehuakkaan . Samaa paskaa kun muutkin ::)
-
Pernöös... http://www.nettikone.com/valtra/8400/1509106
Nätti yksilö, ei ihan usein enää tarjolla tuossa kunnossa alkuperäisillä maaleilla näitä vuosimalleja.
-
http://www.koneareena.fi/koneet/73043 (http://www.koneareena.fi/koneet/73043)
Siinä vois olla jollekkin aika hyvä peli..
-
http://www.koneareena.fi/koneet/73043 (http://www.koneareena.fi/koneet/73043)
Siinä vois olla jollekkin aika hyvä peli..
Kyllä tuon joku turveukko käy ostamassa, ja vielä pyyntihintaan. Kovasti tykkäävät ottaa kasitonnisia vaihdossa, kun nevan laidalta löytyy aina ostaja. Mitään järkeähän noiden hinnoissa ei ole jos muihin maataloustraktoreihin vertaa, mutta ei noita mahda jussit paljoa ostellakaan.
-
Respektiä edelliselle omistajalle, siinon hyvinpidetyn oloinen kone.
Miinuspuolina jousien ja tod.näk. liikenneperän, sekä ajovoimanoton puute.
-
Respektiä edelliselle omistajalle, siinon hyvinpidetyn oloinen kone.
Miinuspuolina jousien ja tod.näk. liikenneperän, sekä ajovoimanoton puute.
Hankkijan sivuil kirjottaavat et olis jouset.. Ja kulkee vaan 45.
-
Ei tuos jousia oo, ku on pitkä akseliväli.
-
Puhelimen ruudulta toi vihree kone ainaki maalatulta näyttää, ettei nyt alkuperäsestä kunnosta niin varma voi olla. Muuten kyllä siistin näkönen.
-
Puhelimen ruudulta toi vihree kone ainaki maalatulta näyttää, ettei nyt alkuperäsestä kunnosta niin varma voi olla. Muuten kyllä siistin näkönen.
Joo maalataan ne tehtaalla ihan jokainen no vitsi vitsi. Paljon on nykyään vaihtokoneista maalattuja mikä ihme että ne ränstyy niin äkkiä,pestään liian kovilla aineilla tai ei pestä koskaan.
Mutta toisaalta onhan noilla jo ikää.15-25 vuotta.
-
Puhelimen ruudulta toi vihree kone ainaki maalatulta näyttää, ettei nyt alkuperäsestä kunnosta niin varma voi olla. Muuten kyllä siistin näkönen.
Joo maalataan ne tehtaalla ihan jokainen no vitsi vitsi. Paljon on nykyään vaihtokoneista maalattuja mikä ihme että ne ränstyy niin äkkiä,pestään liian kovilla aineilla tai ei pestä koskaan.
Mutta toisaalta onhan noilla jo ikää.15-25 vuotta.
Niihin tuli vahvistettu maali?
-
Puhelimen ruudulta toi vihree kone ainaki maalatulta näyttää, ettei nyt alkuperäsestä kunnosta niin varma voi olla. Muuten kyllä siistin näkönen.
Joo maalataan ne tehtaalla ihan jokainen no vitsi vitsi. Paljon on nykyään vaihtokoneista maalattuja mikä ihme että ne ränstyy niin äkkiä,pestään liian kovilla aineilla tai ei pestä koskaan.
Mutta toisaalta onhan noilla jo ikää.15-25 vuotta.
Niihin tuli vahvistettu maali?
Poika sinähän alat oppia. 05 sarjan ensimmäiset koneet muutama vuosi maalattiin tosi kehnolla maalilla sen päivä paisto aika pian kuten muissakin merkeissä oli samaa tautia.Sitten tosiaan tuli "vahvistettu maali" eli uv kesto oli vankempi.
-
Enpä nyt avaa uutta keskustelua vaan kysyn tähän jatkona.. Tuommoista 8400-8950 konetta katteltu. 99-03 mallia.
Tarttis olla suht siivo ja toimiva peli. Miel 4 lohkoa hydraulia. Etukuormaaja voi olla tai voi olla olematta. Ihan äkeen ja auranvetoon tulee maatilahommaan. Ei tarvi kulkea 50kmh. 40 piisaa
Mitäs eroa on tuolla lyhyt ja pitkäakselivälisellä koneella noin muuten? Toki pitkä on vähän kankeampi ja ehkä pompottaa vähempi, mutta siis käytännössä muuta? Onko valmistusmäärissä miten eroa?
Entä mitä näistä pitäs osata luurata sitte konetta ostettaessa?
-
peltohommiin tietysti pitempi akseli väli parempi. itsellä ollu pienemmästä päästä kyseinen vehje ja 5000h mittarissa ja pelkkä startti vaihettu mikä pitäisi jo tehtaalla vaihtaa parempaan.. ei voi hirveesti haukkua.. hyvä karvalakki vehe työntekoon. moni on kehunut parhaaksi valtraksi kyseisen sarjan kestävyyden vuoksi.
-
Ota pitkällä akselivälillä jos vaan löydät sopivan. Eikä etujousituskaan huono juttu ole. Taitaa pitkään mahtua isot etulevikepyörätkin jopa paremmin. Se pitkä akseliväli on sama kuin T-sarjassa on käytössä, ei ole sen enempää eroa. Mulla oli pitkään haaveissa pitkä 8550, mutta nyt tulee kuitenkin parin viikon päästä reiluhkosti ajettu T-sarjalainen syksyllä myydyn 8400:n tilalle, saa nähdä mikä pommi tuli taas hankittua kunhan kone kotiutuu. Lyhyt 8450 on ajossa nyt, ollut jo yli 10 vuotta, ja etukuormaajan kanssa olisi pitkä akseliväli kiva mutta tällä mennään hamaan tulevaisuuteen.
-
Jos ek kones kiikarissa, niin etuakseli kannattaa tsekata. Muuten kyllä aikasen pommin varmaan tekniikkaa.
-
kaikki mallit etujousilla aina lyhyellä akselivälillä.
jos ilman jousia niin 8400-8450 on molempia. 8550 ja 8950 aina pitkällä.
-----
peltohommiin saa edullisemmin parempiakin traktoreita. mutta kyllähän nämä hintanasa pitävät ja ovat varmoja.
-
kaikki mallit etujousilla aina lyhyellä akselivälillä.
jos ilman jousia niin 8400-8450 on molempia. 8550 ja 8950 aina pitkällä.
-----
peltohommiin saa edullisemmin parempiakin traktoreita. mutta kyllähän nämä hintanasa pitävät ja ovat varmoja.
Kyllä 8550 on lyhyenä paljon ilman jousia, tuli ikäväkseni se huomattua kun sellaista etsin ennekuin päädyin kuitenkin T170-Valtraan.
-
kaikki mallit etujousilla aina lyhyellä akselivälillä.
jos ilman jousia niin 8400-8450 on molempia. 8550 ja 8950 aina pitkällä.
-----
peltohommiin saa edullisemmin parempiakin traktoreita. mutta kyllähän nämä hintanasa pitävät ja ovat varmoja.
Vielä ei ole mitään ostettu. Saa suositella muutakin. Tehoa jossain 150hv paikkeilla. Ei kamalan kallis. Ei liian hieno ja mutkikas. esim 6910-6920 Deere on kait pätevä.
-
Vielä ei ole mitään ostettu. Saa suositella muutakin. Tehoa jossain 150hv paikkeilla. Ei kamalan kallis. Ei liian hieno ja mutkikas. esim 6910-6920 Deere on kait pätevä.
On paljon parempi ja ei ainakaan kalliimpi kuin nuo valmetit.
-
Hitech-8000 Valtrat niin kalliita jos vähänkään siisti yksilö että kannattaa harkita myös T-sarjan Valtraa, saa samalla rahalla uudemman. Ei tuo 6910 Deerekään varmaan huono ostos olisi vaikka itse en oikein Deereen ole koskaan innostunut.
-
Hitech-8000 Valtrat niin kalliita jos vähänkään siisti yksilö että kannattaa harkita myös T-sarjan Valtraa, saa samalla rahalla uudemman. Ei tuo 6910 Deerekään varmaan huono ostos olisi vaikka itse en oikein Deereen ole koskaan innostunut.
Juu. Ollaan katsottu että T sarja on samoissa hinnoissa. Samoin siistin näköistä N:stä saa samaan hintaan kuin vähän ajettua 6000-sarja (esim 6850 2000 luvulta on arvokas kone)
Se on vielä selvittämättä että onko nämä oikeasti huonompia ja siksi arvo rapaantuu nopeammin vai onko vaan "vanha on aina parempi" ajattelu näin vahvaa.
-
Hitech-8000 Valtrat niin kalliita jos vähänkään siisti yksilö että kannattaa harkita myös T-sarjan Valtraa, saa samalla rahalla uudemman. Ei tuo 6910 Deerekään varmaan huono ostos olisi vaikka itse en oikein Deereen ole koskaan innostunut.
Juu. Ollaan katsottu että T sarja on samoissa hinnoissa. Samoin siistin näköistä N:stä saa samaan hintaan kuin vähän ajettua 6000-sarja (esim 6850 2000 luvulta on arvokas kone)
Se on vielä selvittämättä että onko nämä oikeasti huonompia ja siksi arvo rapaantuu nopeammin vai onko vaan "vanha on aina parempi" ajattelu näin vahvaa.
Johtuu siitä että niitä voi isännätkin räplätä eikä läppäri miehet. Valtralla ovat lopettaneet vesipumppujen maalauksen sen takia kun ei ne kestä niin kauan että kannataisi maalata.
-
Eikös viimeiset 6850:t aikoinaan myyty hintaan 39900€+alv Nyt näkyy nettikoneessa muutama n. neljäänkymppiin 5000h ajettuna..
Samanlaista hintakehitystä ei varmaankaan nähdä N154:n osalta. Vai saako siitä 100k vuonna 2030?
-
TM sarjan Nyykkäri olisi kuitenkin sellainen peruskone nykymittapuulla, vaikka ihan moderni kone onkin, varsinkin mega-Valtraan verrattuna. Yleensä löytyy neljä lohkoa, ilmastointi, ilmapenkki, osassa ohjaamojousitus, osassa tutka jne. Peruslujia koneita. Pakilla hidas, mutta normi peltotöissä ei ongelma.
-
Nyykkärit ja valmetit, miksei 10 sarjan jörniksetkin, ovat suht samalla viivalla käytettynä. Valmetti vähä karumpi, mut toisaalta rivipumppu ja jakajatekniikka sekä avoin hydrauliikka yksinkertaisempaa huoltaa ja korjata.
-
Valmetin hyviin puoliin kuuluu ainakin se että se on painavampi mitä 10-sarjan peurat ja se on suuntavakaampi tiellä. Myös vaihteita löytyy enemmän mitä peurasta. Peura on taas enemmän "nurkka"traktori pienemmän kääntösäteen johdosta. Mutta hytti on paljon kehittyneempi mitä Valmetti. Kumpaa sitten haetaan, raakaa ja yksinkertaista voimaa vai käytännöllisempää vähän pienempää traktoria.
-
Valmetin hyviin puoliin kuuluu ainakin se että se on painavampi mitä 10-sarjan peurat ja se on suuntavakaampi tiellä. Myös vaihteita löytyy enemmän mitä peurasta.
Valtrat 8550 ja 8400 painaa noin 5200kg, Jd 6910 enemmän, 6610 ehkä hieman vähemmän.
Megasarja Valtralta on kevyimpiä isoja kuutosia, paras tehopainosuhde monesti. Mulla 230hv/5200kg, sopii minulle.
-
Valmetin hyviin puoliin kuuluu ainakin se että se on painavampi mitä 10-sarjan peurat ja se on suuntavakaampi tiellä. Myös vaihteita löytyy enemmän mitä peurasta.
Valtrat 8550 ja 8400 painaa noin 5200kg, Jd 6910 enemmän, 6610 ehkä hieman vähemmän.
Megasarja Valtralta on kevyimpiä isoja kuutosia, paras tehopainosuhde monesti. Mulla 230hv/5200kg, sopii minulle.
Eikös kaikissa 8000-sarjan valtroissa oo takavanteet täynnä sitä valmentintekoainetta. Mahtoikohan olla joku vakiovaruste, vai antoivatko lattialle roiskuneet runkovalut mukaan painoiksi?
-
Valmetin hyviin puoliin kuuluu ainakin se että se on painavampi mitä 10-sarjan peurat ja se on suuntavakaampi tiellä. Myös vaihteita löytyy enemmän mitä peurasta.
Valtrat 8550 ja 8400 painaa noin 5200kg, Jd 6910 enemmän, 6610 ehkä hieman vähemmän.
Megasarja Valtralta on kevyimpiä isoja kuutosia, paras tehopainosuhde monesti. Mulla 230hv/5200kg, sopii minulle.
Eikös kaikissa 8000-sarjan valtroissa oo takavanteet täynnä sitä valmentintekoainetta. Mahtoikohan olla joku vakiovaruste, vai antoivatko lattialle roiskuneet runkovalut mukaan painoiksi?
Vientiin meni aina painoilla, kotimaahan ei niinkään. Tuontikoneissa yleensä painot. Meillä tykätään että jää mustaa, kun polkasee vähän. Riippuu siis käytöstä mitä kukakin tarvii.
-
8000-sarjalaisten painojakaumahan on aivan perseestä maataloushommiin, siksi varmaan vientikoneisiin on laitettu painoa taakse. Turvesuolla kevyt perä ja se koukun sijoitus on varmaan hyvä juttu, mutta maataloudessa ei niinkään, etenkään ek:n kanssa.
Se 6810/6910 jontikka on tosiaan vähintään yhtä iso traktori kuin noi valmetitkin, vaikka ei siltä näytäkkään.
-
Juuri näin. Meillä toisessa Megassa vielä reilu keulapaino, pitkårunkoisessa ei tarvii, kun suurin osa voimasta otetaan ulosotolta. Jd on parempi tie-ja etukuormainkone. Voimaa en jd:stä uskaltaisi ottaa kuten megavaltroista.
-
Omasta mielestäni Jd on tieajossa kaikkea muuta kuin omillaan. Ohjaus on löysä joten heittelee puolelta toiselle. Valmetit on mun mielestäni pikkuisen suuntavakaampia. Ainakin 8000 sarjalaiset.
-
Omasta mielestäni Jd on tieajossa kaikkea muuta kuin omillaan. Ohjaus on löysä joten heittelee puolelta toiselle. Valmetit on mun mielestäni pikkuisen suuntavakaampia. Ainakin 8000 sarjalaiset.
JD:n ohjaus on sellainen että täytyy vaan lopettaa se jatkuva ratin veivaus ja antaa koneen mennä niin alkaa jo kulkea suorempaan, näin ainakin oman hyvin vähäisen JD-kokemuksen perusteella 10 ja 20 sarjalaisilla. Valmetin ohjaus ei ole niin herkkä mutta ratissa on 8000-sarjassa pieni tyhjä liike joka taas ärsyttää joitakuita.