Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mikra - 29.02.08 - klo:22:06

Otsikko: JD vai Case
Kirjoitti: Mikra - 29.02.08 - klo:22:06
Olen aikeissa ostaa traktorin etukuormainkäyttöön, vaihtoehtoina JD 6430, ja Case MC110.
Case olisi edullisempi, mutta onko kenelläkään kokemusta kyseisestä värkistä? Miten on kestävyys, kulutus, tai käyttöominaisuudet. Näyttää olevan melkein kaikki herkut vakiona, varsinkin 50km mallissa. JD:n on samat lisävarusteena, joten hintaa tulee.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Peurajussi - 01.03.08 - klo:11:38

Jos tulee itselle ajoon eikä esim. rengille, käy kokeilemassa molempia. Toinen todennäköisesti tuntuu enemmän omalta. Tai jos ei, siinä on helppo räknätä mitä on mistäkin valmis maksamaan. Vähintään yhtä tärkeänä kriteerinä pitäisin alueen huollon toimivuutta. Jontikkaan saa ainakin huoltosopimuksen, josta voi laskeskella kuluja- kaikissa on vikansa, mutta ainakin sitten tietää mitkä koneen huoltokulut tulevat olemaan. Yleensä ne yllätykset sattuvat takuun päätyttyä, jolloin maahantuoja ottaa nihkeästi kantaa vaikka olisikin selvästi valmistusvika. huoltosopimuksella se ongelma on sitten itseltä pois, eli sen kun vaan varaa pajalle aikaa.


Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: mike - 01.03.08 - klo:12:42
Vain yksi on joukosta poissa
MasseyFergusonia siellä ei näy.
Tä ???
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Ileh - 01.03.08 - klo:16:25
Meinasitko jontikkaa "karvalakkina" vai premiumina? Kuormainkäytössä JD erinomainen, ei tarvi traktoria rasittavaa erillisrunkoa. (Saahan sen teräsrungonkin rikki jos oikein yrittää)

Caseen en uskaltaisi vielä sekaantua. Vanhaa CNH maxxumia saa ulkomailta sen verran halvalla että luulis sen kertovan koneen kestävyydestä ja yleisestä arvostuksesta jotain.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Peurajussi - 01.03.08 - klo:16:42
Meinasitko jontikkaa "karvalakkina" vai premiumina? Kuormainkäytössä JD erinomainen, ei tarvi traktoria rasittavaa erillisrunkoa. (Saahan sen teräsrungonkin rikki jos oikein yrittää)

Caseen en uskaltaisi vielä sekaantua. Vanhaa CNH maxxumia saa ulkomailta sen verran halvalla että luulis sen kertovan koneen kestävyydestä ja yleisestä arvostuksesta jotain.

Olen muutamilta konemyyjiltä ja käyttäjiltä kuullut ettei näitä uudempia pidä verrata lainkaan 5000- sarjan maxxumeihin.. nehän oli hyviä koneita.
Jontikan painojakauma on erittäin hyvä kuormainkäyttöön.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Ileh - 01.03.08 - klo:17:00
Jep, eihän CNH ja CaseIH maksumeilla oo yhteistä kuin nimi.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: RockBull - 01.03.08 - klo:18:07
Kuis se kuormaimen runko rattoria rasittaa?
Ettei olisi vaan hyvänä jatkona jos ei oma riitä..?
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: SikaMies - 01.03.08 - klo:19:16
Mä vaihdoin tuon  6850 valtran tuollaiseen MXU 135:seen vuosi sit ja oon kyl tykännytm multicontrol ohjaimella etukuormain käyttö on mukavaa...ja itävaltalainen laatu mielestäni paljon parempaa ku näissä engalnnin tekeleis....
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: natikka - 01.03.08 - klo:19:43
kyllä nyt ei seata uusia caseja, ja vanhoja aivan oikeita cummins caseja!!! 5000- sarjan koneet pirun lujia, ei voi verrata esim. MXM maxxumiin. ei voi kyllä nyt muuta sanoa että, kun nyykkäri ja case yhdistyi niin siinä samassa meni casen maine!!!
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Peurajussi - 01.03.08 - klo:20:29
kyllä nyt ei seata uusia caseja, ja vanhoja aivan oikeita cummins caseja!!! 5000- sarjan koneet pirun lujia, ei voi verrata esim. MXM maxxumiin. ei voi kyllä nyt muuta sanoa että, kun nyykkäri ja case yhdistyi niin siinä samassa meni casen maine!!!

Ja Nyykän myös..  ::)
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: natikka - 01.03.08 - klo:20:39
no tuosta mä ny en sitte tiä, mutta ei nuo nyykän TM ja M ja casen MXM sarjat huonoja ole. kyllä jos ite uuden koneen hommaisin niin saattaisi olla MXM maxxum. mutta heikompia kumminkin ovat ku oikean casen 5000 sarja ja MX sarja.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: KJL - 01.03.08 - klo:21:42

päätyttyä, jolloin maahantuoja ottaa nihkeästi kantaa vaikka olisikin selvästi valmistusvika. huoltosopimuksella se ongelma on sitten itseltä pois, eli sen kun

Ei nyykkärin takuuasiois mitää moitittavaa ollu ainakaa silloon kun sitä hommaa "pääkallonpaikalla" sivusta seurasin. Tuskin on tyyli miksikään muuttunu. Paras oli, kun 15 vuotta vanhaan vehkeeseen toimitettiin vaihteistokotelo (vai oliko se kytkinkoppa) takuuna (Ford 1510 kiinteistötraktori)
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Mikra - 02.03.08 - klo:10:44
Premiumia ajattelin
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Maalaispoika - 02.03.08 - klo:10:47
Premiumia ajattelin

Etukuormaajakäyttöä ajatellen niin kannattaakin, piisaa ainakin hydrauliikassa tuotto ilman moottorin huudattamista.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: natikka - 02.03.08 - klo:19:01
osta case suosista vain, ite oon ainaki kuullu jok ikisestä jontikasta pahaa. en toki ny tuostoo varma mutta en ite sortuisi välttämät jonnuun.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Peurajussi - 02.03.08 - klo:19:09
osta case suosista vain, ite oon ainaki kuullu jok ikisestä jontikasta pahaa. en toki ny tuostoo varma mutta en ite sortuisi välttämät jonnuun.

TODELLA vakuuttavan oloista argumenttia..  :o
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: natikka - 02.03.08 - klo:19:54
heti peuramiehet nostaa ääntään kun jotain sanoo. ;D sen kun ostat minkä tahansa ei mua tarvi kuunnella. nuo mun puheet jonnuista on kuulopuheita. mutta mielipitetitä sinähän hait raktorin valintaa varte. jos tuo case mikä oli vaihtoehtona niin on vielä cumminsin koneella niin siinä on varma peli.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: TM_ - 02.03.08 - klo:20:20
Meillä ollut tuollainen JD 6430 premium nyt 30h verran ajossa. Nokalla on 55 quicke. Tyytyväisiä ollaan oltu koneeseen. Ohjaamon ergonomia on todella hyvä ja command center ajotietokone on helppokäyttöinen. Ohjaamon hiljaisuus saa myös plussaa. Tietysti tuolla tuntimäärällä ei paljoa vielä kannata puhua, mutta jotain käsitystä on tullut jo  ;D
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Peurajussi - 02.03.08 - klo:21:06
heti peuramiehet nostaa ääntään kun jotain sanoo. ;D sen kun ostat minkä tahansa ei mua tarvi kuunnella. nuo mun puheet jonnuista on kuulopuheita. mutta mielipitetitä sinähän hait raktorin valintaa varte. jos tuo case mikä oli vaihtoehtona niin on vielä cumminsin koneella niin siinä on varma peli.

En tiedä peuramiehistä. Lähinnä tarkoitin sitä että jos on mielipide jollekin asialle, niin yleensä sille on myös jokin argumentaatio (Kuulopuheet mielipiteen perustana jättää aika paljon tulkinnanvaraa). Ihan mukava kuulla kokemuksia ja mielipiteitä puolesta ja vastaan, merkistä riippumatta.  :)

Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: KJL - 02.03.08 - klo:21:52
Mä mollaan ziideetä ihan omista syistäni, mutta joskus jopa ihan teknisin perusteinkin. Ei se varmaan itte traktoris niin vikaa oo sen kummemmin ku muiskaa (poislukien itävehkeet). Muutamien ziideemiesten asenne (ei tää agros) on suoraan sanoen niin *****, etten vois kuvitellakaan ostavani ziireetä ihan sen takia. Siks toisekseen... liian osuuskauppalaasta...
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Loordi Fordson - 02.03.08 - klo:21:58
Mä mollaan ziideetä ihan omista syistäni, mutta joskus jopa ihan teknisin perusteinkin. Ei se varmaan itte traktoris niin vikaa oo sen kummemmin ku muiskaa (poislukien itävehkeet). Muutamien ziideemiesten asenne (ei tää agros) on suoraan sanoen niin *****, etten vois kuvitellakaan ostavani ziireetä ihan sen takia. Siks toisekseen... liian osuuskauppalaasta...

Tuossa on muuten perää KJL...Loordikin kun kiipes Jontikan koppiin, toisten silmissä meikäläinen nähtiin uudestisyntyneenä...Eihän se helvetti ole kuin traktori, mutta jossain päin nuo asenteet on luotu...No,huumorimielellä tuota asennetta on sitten aina itsekin tullut pidettyä yllä.... :D :D
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: KJL - 02.03.08 - klo:22:00
Mä mollaan ziideetä ihan omista syistäni, mutta joskus jopa ihan teknisin perusteinkin. Ei se varmaan itte traktoris niin vikaa oo sen kummemmin ku muiskaa (poislukien itävehkeet). Muutamien ziideemiesten asenne (ei tää agros) on suoraan sanoen niin *****, etten vois kuvitellakaan ostavani ziireetä ihan sen takia. Siks toisekseen... liian osuuskauppalaasta...

Eihän se helvetti ole kuin traktori, mutta jossain päin nuo asenteet on luotu..

Nimenomaan. VAIN traktori. Joskus vois luulla, että ihan Jumalasta seuraava... ylöspäin.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Ileh - 02.03.08 - klo:22:40
ei taida olla vain yhden merkin ominaisuus  :D
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Laki Luuk - 02.03.08 - klo:23:52
miten muuten siinä vaiheessa kun etukuormain on nostettuna yläasentoonsa niin sopiiko traktoria liikuttaa enää minnekään päin jos kaikki öljyt on etukuormaajan sylintereissä? vai kuulostaako vaihdelaatikko samalta kuin sammakon kurnutus keväällä?
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: lappalainen - 02.03.08 - klo:23:54
Olen aikeissa ostaa traktorin etukuormainkäyttöön, vaihtoehtoina JD 6430, ja Case MC110.
Case olisi edullisempi, mutta onko kenelläkään kokemusta kyseisestä värkistä? Miten on kestävyys, kulutus, tai käyttöominaisuudet. Näyttää olevan melkein kaikki herkut vakiona, varsinkin 50km mallissa. JD:n on samat lisävarusteena, joten hintaa tulee.
ne on samaa tasoa  :)
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Snowman - 03.03.08 - klo:06:27
Itse väänsin vastaavaa pari vuotta sitten vaihtoehtoina oli Jd 6420 NH Tsa 110 ja fergun 5400 6400 sarjan koneet. Nyykkäriin päädyin samalla rahalla sain mielestäni eniten ja tyytyväinen olen koneeseen ollut joten täältä ainakin ääni caselle... MF olis mielestäni kanssa aiak kova sana sillon kun olin ostamassa omaani niin ei saanut 50 vaihteistoa 4 syl koneeseen, en tiedä miten nykyään on...
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Peurajussi - 03.03.08 - klo:08:26

Mielenkiintoista lukea ihmisten assosiaatioista eri merkkejä kohtaan. Itse en tunne henkilökohtaisesti kovinkaan montaa saman merkin edustajaa kuin mikä itsellä ykköskoneena, ja mielipiteet ja asenne on kyllä syntynyt puhtaasti oman empirian ja asiantuntijoiden (Huolto- ja korjaushommat- myyjät voi puhua mita haluaa) kautta. Itseäni jaksaa lähinnä huvittaa jos jotakin kampetta joku pitää jumalasta seuraavana..  :) Onhan se toki ymmärrettävää, että pitää hakea joka paikasta hyväksyntää sille vajaan sadan tonnin hankinnalle joka seisoo suurimman ajan.

Autuas merkkiuskollisuus on sairasta. Koneesta ja merkistä voi silti pitää hyvin paljon, ilman että se menee tuon sairauden piikkiin. Mutta jos ainoat kokemukset tietystä mallista tai merkistä rajoittuu tasolle "Esson baari" niin ei mielestäni paljoa poikkea tuosta uskovaisten hommasta.  ???

Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: KJL - 03.03.08 - klo:11:12

Mielenkiintoista lukea ihmisten assosiaatioista eri merkkejä kohtaan. Itse en tunne henkilökohtaisesti kovinkaan montaa saman merkin edustajaa kuin mikä itsellä ykköskoneena, ja mielipiteet ja asenne on kyllä syntynyt puhtaasti oman empirian ja asiantuntijoiden (Huolto- ja korjaushommat- myyjät voi puhua mita haluaa) kautta. Itseäni jaksaa lähinnä huvittaa jos jotakin kampetta joku pitää jumalasta seuraavana..  :) Onhan se toki ymmärrettävää, että pitää hakea joka paikasta hyväksyntää sille vajaan sadan tonnin hankinnalle joka seisoo suurimman ajan.

Autuas merkkiuskollisuus on sairasta. Koneesta ja merkistä voi silti pitää hyvin paljon, ilman että se menee tuon sairauden piikkiin. Mutta jos ainoat kokemukset tietystä mallista tai merkistä rajoittuu tasolle "Esson baari" niin ei mielestäni paljoa poikkea tuosta uskovaisten hommasta.  ???



Juu. Mä taas kerran totean, että täydellistä ei oo tehtykään ja mikä sopii toiselle, ei sovi taas toiselle jostain syystä. Yleensä oppilaille tapaan sanoa, etten oo koskaan nähny minkään työn jääneen tekemättä traktorin merkin takia. Monenlaisia varaosia on tullu ruuvattua Ferguihin ja Valtroihin, ja kaikenlaisia hassuja osia on tullu läheteltyä Jontikoihin ja Nyykkäreihin. Silti välillä pitää vähä kiusatakin...
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: LittleFarm - 04.03.08 - klo:20:34
En tiedä casesta muuta mutta sen verta olen nyykkärin Ts:llä ajanut että länsizetorin maine on perusteltu. Päällimmäinen mielikuva että p:skaa myydään tyylikkäällä ulkonäöllä ja runsaalla epäolennaisella rekvisiitalla. Itsellä on  150 deutsi kaikella mahdollisella mausteella ja parista Se mallin jontikasta. Täytyy sanoa että jontikka on tosi hyvä peli. Se vähä mikä
Se malliin on laitettu, se myös toimii ja on hyvä käyttää. En tiedä mitä db mittarit sanoo mutta tuo -03 6610:n on niin hiljainen että hiljaisempaa saa hakea. Äänen laatu ei ole niin terävä kuin uusissa joissa on alhaiset arvot. Etukuormaajakin liikkuu lähes samaan kuin yli 100 litran pumpuissa kun se ei hukkaudu johonkin
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Anttu - 05.03.08 - klo:18:12
En tiedä casesta muuta mutta sen verta olen nyykkärin Ts:llä ajanut että länsizetorin maine on perusteltu. Päällimmäinen mielikuva että p:skaa myydään tyylikkäällä ulkonäöllä ja runsaalla epäolennaisella rekvisiitalla. Itsellä on  150 deutsi kaikella mahdollisella mausteella ja parista Se mallin jontikasta. Täytyy sanoa että jontikka on tosi hyvä peli. Se vähä mikä
Se malliin on laitettu, se myös toimii ja on hyvä käyttää. En tiedä mitä db mittarit sanoo mutta tuo -03 6610:n on niin hiljainen että hiljaisempaa saa hakea. Äänen laatu ei ole niin terävä kuin uusissa joissa on alhaiset arvot. Etukuormaajakin liikkuu lähes samaan kuin yli 100 litran pumpuissa kun se ei hukkaudu johonkin

Kyllä varmaan karvalakkimalleillakin parjaa jos tyytyy vähempään mutta kaveri vertailikin paremmin varusteltuja traktoreita.Kannattais varmaan ajella kuuttonnisarjan nyyskyillä enemmän ilman värillisiä laseja. Mielestäni se on hyvä kone. Itävallassa kasatut uudet Maxxumit ja Pumat vielä nyykkäriäkin laadukkampia koneita.  Ei Jontikkakaan huono ole mutta tehtaallla työn laatu on menossa alas päin.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Paalaaja - 07.03.08 - klo:21:52
En tiedä casesta muuta mutta sen verta olen nyykkärin Ts:llä ajanut että länsizetorin maine on perusteltu.

Kyllä varmaan karvalakkimalleillakin parjaa jos tyytyy vähempään mutta kaveri vertailikin paremmin varusteltuja traktoreita.
Itävallassa kasatut uudet Maxxumit ja Pumat vielä nyykkäriäkin laadukkampia koneita. 


Jos on ajanut TS NH:lla, niin ei juuri kannata tulla käymään keskustelua TSA:sta tai vastaavista Caseista. Koneen ovat konkreettisesti aivan eri vuosituhansilta!

Ajoin parissa vuodessa NH TSA 100 Dual Powerilla vajaan tuhannen tuntia.
Töiden monipuolistuessa vaihdoin Case 110 MXU:n (50 km/h, mutta ei MC), jolla nyt on ajettu vuoteen 700 h, tällä hetkellä 1200 h mittarissa. Case:n tuli myöskin etukuormain Triman +3.0, päätyömaana paalien nostelu.

Myönnän etten enää tuon vaihdon yhteydessä tehnyt vertailevaa tutkimusta, kuin sinisen ja punaisen välillä. Osin ihan laiskuuttakin: Johan näitä nykykoneita menee se ensimmäinen tuhat tuntia opetellessa! Lisävoima-ominaisuuden puuttuminen NH:n mallista, tekee tässä Case:ä ylivertaisen ainakin 50 km/h perällä.

JD:stä en siis osaa sanoa mitään. Mistään uskonnosta kohdallani ei kuitenkaan ole kysymys: Ennen Nyykkärin ostoa edelsi kierros eri merkkien laaneilla, Deutsi oli tuolloin ennakkosuosikki.

Minulle CNH hallintalaitteet sopivat käteen. Paremmat ajo-ominaisuudet tuossa jousitetulla etuakselilla ja ohjaamolla varustetussa traktorissa on kuin työautossani!  Ohjaamo on hiljainen, ja tarpeen mukaan lämmin/viileä.
Miinusta tulee siitä, ettei lumen mukanaan tuomia vaateita ole juuri pohdittu: Ovi aukeaa vain 1-2 cm korkeudella lokasuojasta, ja takavalojen alla on hyllyt kokoamassa lumen lyhtyjen tukkeeksi. Samoin nostolaitteen asennon anturin väliin pääsi NH:ssa(Case:ssa sama rakenne) syntymään jäätä: Calibrointiin tarvitaan huollon piuhan kiinnitys, lähes 100 €/h.
Nostolaitteen hallinnan osalta NH:n toteutus on enemmäm mieleeni: Case:n pyörivällä säätimellä ala-asennon tason lukitus on aivan mahdotonta!
Ja suojaamaton/mahdoton suojata etuakseli: Voitelun hydrauliletku meni syksyllä poikki, kun pari päivää kovettuneen LuEL-lohkon kyntöä jatkettiin. Ilmeisesti jäätynyt kami pyörähti etuakseli alla sillä seurauksella, että perä oli verraten tyhjä ennen kuin kuski havahtui öljyn puutteeseen.

Kuormain liikkuu sitä mukaa kun käskee. Sen verran hydrauliikasta moitetta että yksi lohkoista krenasi, mutta takuuhan on sitä varten.
Samoin omia aikojaan räjähtäneen lasioven sain takuuseen.


Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Snowman - 08.03.08 - klo:08:10
En tiedä casesta muuta mutta sen verta olen nyykkärin Ts:llä ajanut että länsizetorin maine on perusteltu.

Kyllä varmaan karvalakkimalleillakin parjaa jos tyytyy vähempään mutta kaveri vertailikin paremmin varusteltuja traktoreita.
Itävallassa kasatut uudet Maxxumit ja Pumat vielä nyykkäriäkin laadukkampia koneita.


Jos on ajanut TS NH:lla, niin ei juuri kannata tulla käymään keskustelua TSA:sta tai vastaavista Caseista. Koneen ovat konkreettisesti aivan eri vuosituhansilta!

Ajoin parissa vuodessa NH TSA 100 Dual Powerilla vajaan tuhannen tuntia.
Töiden monipuolistuessa vaihdoin Case 110 MXU:n (50 km/h, mutta ei MC), jolla nyt on ajettu vuoteen 700 h, tällä hetkellä 1200 h mittarissa. Case:n tuli myöskin etukuormain Triman +3.0, päätyömaana paalien nostelu.

Myönnän etten enää tuon vaihdon yhteydessä tehnyt vertailevaa tutkimusta, kuin sinisen ja punaisen välillä. Osin ihan laiskuuttakin: Johan näitä nykykoneita menee se ensimmäinen tuhat tuntia opetellessa! Lisävoima-ominaisuuden puuttuminen NH:n mallista, tekee tässä Case:ä ylivertaisen ainakin 50 km/h perällä.

JD:stä en siis osaa sanoa mitään. Mistään uskonnosta kohdallani ei kuitenkaan ole kysymys: Ennen Nyykkärin ostoa edelsi kierros eri merkkien laaneilla, Deutsi oli tuolloin ennakkosuosikki.

Minulle CNH hallintalaitteet sopivat käteen. Paremmat ajo-ominaisuudet tuossa jousitetulla etuakselilla ja ohjaamolla varustetussa traktorissa on kuin työautossani!  Ohjaamo on hiljainen, ja tarpeen mukaan lämmin/viileä.
Miinusta tulee siitä, ettei lumen mukanaan tuomia vaateita ole juuri pohdittu: Ovi aukeaa vain 1-2 cm korkeudella lokasuojasta, ja takavalojen alla on hyllyt kokoamassa lumen lyhtyjen tukkeeksi. Samoin nostolaitteen asennon anturin väliin pääsi NH:ssa(Case:ssa sama rakenne) syntymään jäätä: Calibrointiin tarvitaan huollon piuhan kiinnitys, lähes 100 €/h.
Nostolaitteen hallinnan osalta NH:n toteutus on enemmäm mieleeni: Case:n pyörivällä säätimellä ala-asennon tason lukitus on aivan mahdotonta!
Ja suojaamaton/mahdoton suojata etuakseli: Voitelun hydrauliletku meni syksyllä poikki, kun pari päivää kovettuneen LuEL-lohkon kyntöä jatkettiin. Ilmeisesti jäätynyt kami pyörähti etuakseli alla sillä seurauksella, että perä oli verraten tyhjä ennen kuin kuski havahtui öljyn puutteeseen.

Kuormain liikkuu sitä mukaa kun käskee. Sen verran hydrauliikasta moitetta että yksi lohkoista krenasi, mutta takuuhan on sitä varten.
Samoin omia aikojaan räjähtäneen lasioven sain takuuseen.



Hyvin pitkälti samat kokemukset kuin omastanikin TSA 110 mallista samoilla tuntimäärillä , ja kyllä siinä on aivan samat lisätehoominaisuudet 137 hv lisäteholla tapista mitattiin lisäteholla.... Joo lokasuojat keräävät lunta ja tais iskee eilen tuolla vesijohto työmaalla mullekin se nostolaitteen anturivika, ha yksi hydraulilohko krenas mutta on korjaantunut jotenkin, oven lasi meni täälläkin takuuseen.... ainakin vikakoodia huutaa.. Casen multicontrol mallissa olis kätevä ainakin kuormaajan hallinta, no itsellä nyt hydraulinen esiohjaus joka kans pirun hyvä...
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Verku - 08.03.08 - klo:19:47
Kun olet tuosta JD:stä käynyt kaupoilla niin oletko ottanut tuon kuormaajan ohjauksen käsinojaan, paljonko kustantaa lisää? Vissiin kuikan kuormaajalla kaupoilla JD:stä olet?
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Verku - 08.03.08 - klo:19:57
Vai tulooko se preemiumissa (6X30-sarja) aina vakiona kuormaajan kanssa siihen käsinojaan jos joku muu tietää?  ???
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Mikra - 08.03.08 - klo:20:04
Se JD:n oma sähköventtiili virtauksen säädöllä maksaa 3874€, mutta on sitten aika kätevä siinä käsinojassa, kuikan oman vastaavan hintaa en muista, mutta myyjän mukaan se on toiminnaltaan epävarmempi, elikkä tulee kuulemma häiriöitä, varsinkin talvisaikaan.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Täpinäreiska - 08.03.08 - klo:20:21

 Eipä ole kovin huokeita jonteeren varusteetkaan  ::)
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: KJL - 09.03.08 - klo:21:43
Se JD:n oma sähköventtiili virtauksen säädöllä maksaa 3874€, mutta on sitten aika kätevä siinä käsinojassa, kuikan oman vastaavan hintaa en muista, mutta myyjän mukaan se on toiminnaltaan epävarmempi, elikkä tulee kuulemma häiriöitä, varsinkin talvisaikaan.

3874€! Ei se niin kätevä sentään oo, että noin paljon kannattas maksaa. Kuuluiko hintaan suihinotto...

Ja sit toi taikasana: "myyjän mukaan" Paljonko luulet sen myyjän tekevän töitä moisilla vehkeillä... Todennäköisesti oot itte ajanu traktorilla enemmän takaperin kuin se myyjä eteenpäin.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: kenttamestari - 09.03.08 - klo:22:05


3874€! Ei se niin kätevä sentään oo, että noin paljon kannattas maksaa. Kuuluiko hintaan suihinotto...
Kyllä se on jopa ilman suihinottoa, ja jos paikallinen myyjä sen mulle meinais tehä ni sais maksaa ton summan miljoona kertasena mullepäin.
Ja sit toi taikasana: "myyjän mukaan" Paljonko luulet sen myyjän tekevän töitä moisilla vehkeillä... Todennäköisesti oot itte ajanu traktorilla enemmän takaperin kuin se myyjä eteenpäin.
[/quote]
Joo no kysyppä täkäläiseltä KONEEN OMISTAJALTA miten se pelas. Oli jopa melkein vuoden se kone...
ja on ollu muissaki vikaa yhen kuskin kans haastoin ni kaks kertaaa kyrvähtäny piirikortti siitä.. Ensimmäises tapaukse vaihtu kerra koko lohko... Paikkakunnan myyjä ei suostunu sitä naapurille etes myymään, ei kuulemma kehtaa sitä takuu rumbaa..
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: KJL - 09.03.08 - klo:23:23

3874€! Ei se niin kätevä sentään oo, että noin paljon kannattas maksaa. Kuuluiko hintaan suihinotto...
Kyllä se on jopa ilman suihinottoa, ja jos paikallinen myyjä sen mulle meinais tehä ni sais maksaa ton summan miljoona kertasena mullepäin.
Ja sit toi taikasana: "myyjän mukaan" Paljonko luulet sen myyjän tekevän töitä moisilla vehkeillä... Todennäköisesti oot itte ajanu traktorilla enemmän takaperin kuin se myyjä eteenpäin.
Joo no kysyppä täkäläiseltä KONEEN OMISTAJALTA miten se pelas. Oli jopa melkein vuoden se kone...
ja on ollu muissaki vikaa yhen kuskin kans haastoin ni kaks kertaaa kyrvähtäny piirikortti siitä.. Ensimmäises tapaukse vaihtu kerra koko lohko... Paikkakunnan myyjä ei suostunu sitä naapurille etes myymään, ei kuulemma kehtaa sitä takuu rumbaa..

Ai sä luit ton beigenkin... Tuota naisväkee tosiaan on vähemmän traktorimyyjänä, et saa suihinotto traktorikaupois jäädä väliin.
Valkoinen on kirjainvärinä viä parempi...

Aina se on ikävää, kun käyttöön tarkotetut vehkeet krenaa. Muuten vaan tulee mieleen, kun kuikkahan on niin ylijumalallisen hyvä kuormain, ettei siinä voi olla mitään vikaa - edes sähkölohkossa.

Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Verku - 10.03.08 - klo:19:37
Se JD:n oma sähköventtiili virtauksen säädöllä maksaa 3874€, mutta on sitten aika kätevä siinä käsinojassa, kuikan oman vastaavan hintaa en muista, mutta myyjän mukaan se on toiminnaltaan epävarmempi, elikkä tulee kuulemma häiriöitä, varsinkin talvisaikaan.

Venttiili virtauksen säädöllä? Onko siellä siis on/off venttiilit vivun perässä joista säädät hyvän vai ihan oikeat propo-(f)venttiilit?
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: oltsik - 10.03.08 - klo:19:53
Se JD:n oma sähköventtiili virtauksen säädöllä maksaa 3874€, mutta on sitten aika kätevä siinä käsinojassa, kuikan oman vastaavan hintaa en muista, mutta myyjän mukaan se on toiminnaltaan epävarmempi, elikkä tulee kuulemma häiriöitä, varsinkin talvisaikaan.

Venttiili virtauksen säädöllä? Onko siellä siis on/off venttiilit vivun perässä joista säädät hyvän vai ihan oikeat propo-(f)venttiilit?

Miten toteutetaan on/off venttiileillä etukuormaimen ohjaus edes vähän jouhevasti? Ja miten toteutetaan tässä konstruktiossa virtauksensäätö sähköisesti?

Toteutus JD:ssä on seuraava: joikkari kiinni ohjausboksissa ja ohjausboksilla säädetään askelmoottoreita, millä ohjataan suuntaventtiileitä postaattomasti ja virtauksen säätö vaikuttaa tän ohjausboksin toimintaan. Eli toiminta sama kun propovcenttiilissä, mutta toteutus erilainen.
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Mikra - 14.03.08 - klo:08:29
Tuohon JD:n sitten päädyttiin, siis 6430 Premium. Tilattiin se 600/ 540 renkailla, mahtaako olla eturenkaiden leveydestä haittaa kääntyvyydessä?
Niin etukuormain kuikka 55, JD:n omalla tikulla, joka on käsinojassa.
Lieneekö millainen ostos kokonaisuudessaan?
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Peurajussi - 14.03.08 - klo:09:21
Tuohon JD:n sitten päädyttiin, siis 6430 Premium. Tilattiin se 600/ 540 renkailla, mahtaako olla eturenkaiden leveydestä haittaa kääntyvyydessä?
Niin etukuormain kuikka 55, JD:n omalla tikulla, joka on käsinojassa.
Lieneekö millainen ostos kokonaisuudessaan?

Eipä tuosta varmasti Jontikka parane, oikein hyvä kuormainkone. Onnea uudelle koneelle!
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: maxxumpro - 14.03.08 - klo:19:49
Varmasti hyvä valinta tämäkin. Itse päädyin aikoinaan natikkaan, kun 6-sylinterisiä vertailin. Nämä kaksi pääsi silloin loppusuoralle. Näissä oli erot lopulta ihan hiuksen hienoja...
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: TM_ - 15.03.08 - klo:18:27
Tuohon JD:n sitten päädyttiin, siis 6430 Premium. Tilattiin se 600/ 540 renkailla, mahtaako olla eturenkaiden leveydestä haittaa kääntyvyydessä?
Niin etukuormain kuikka 55, JD:n omalla tikulla, joka on käsinojassa.
Lieneekö millainen ostos kokonaisuudessaan?

Aivan loistava kuormainkone. Ketterä kääntymään ja suunnanvaihto toimii kuin unelma  :)
Otsikko: Vs: JD vai Case
Kirjoitti: Ileh - 15.03.08 - klo:22:30
Onnea valinnalle!  :D