Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etukuormaajan vivussa klappia, miten poistan  (Luettu 11770 kertaa)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Etukuormaajan vivussa klappia, miten poistan
kuikan alakuperääset 95vm ekat kesti 4v ja toiset 3v , silloon oli palio auraus ja kuormaustyötä ja kaikki maatilan nostot, sitten vaihrettiin ismelääset vaijerit muutospaloin tilalle ja non siä viäki, nykyään normaalit maatilan nostotyöt+ pajaa varte nostot tuolla.. 98vm on alakuperääset viäki toki nonki lyhyet vaijerit kun lohko ja vipu samalla puolen, sillä hoidetaan lastaustyöt ja rehunotto pääosin (kokonaiskäyttötunteja 1/8 tosta 95 verrattuna ja sen huomaa aisoissakin..)

niitä kolmiopaloja ja laakeritappeja menee aina joskus, heikosti tulee rasvattua tuonne niin johtunee siitäki.. tosta 98vm on pari kertaa irronnu vaijerin lukitus lohkolta mutta kiristyny kyllä viä ja pysyy
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Etukuormaajan vivussa klappia, miten poistan
mutta mites noi ismen yhtystangot nyky kone pelleissä?   eiks net estä nostoa?     ja mikä nyt olis hyvä ja toimintavarma peli?   minkä ohjaimia noi muut käyttää?
Ai meinaatko sitä tankoa joka menee siitä tuulilasin edestä?

Ei sitä ole varmaan yhdessäkään kuormaimessa enään nykypäivänä.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Etukuormaajan vivussa klappia, miten poistan
mutta mites noi ismen yhtystangot nyky kone pelleissä?   eiks net estä nostoa?     ja mikä nyt olis hyvä ja toimintavarma peli?   minkä ohjaimia noi muut käyttää?
Ai meinaatko sitä tankoa joka menee siitä tuulilasin edestä?

Ei sitä ole varmaan yhdessäkään kuormaimessa enään nykypäivänä.

Yhteen maasikaan 4255 juuri oli laitettu uusi isme, ja siinä oli se tanko konepellin yläpuolella, mutta siinä ei konepelti nouse pystyyn eli tanko sopii olemaan.
Oon vaatimaton!

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Etukuormaajan vivussa klappia, miten poistan
Vanhassa ismessä vm-96 oli ongelmaa noiden hallintavivun ja vaijereiden irtoamisen takia. Morsen ohjain josta niitä nailonkuulia kului loppu ja milloin katkesi se alumiini kaula kuulan alta. Vaijerit kiertyi irti lohkolta jne. Nykyisissä huomattavasti paremmat Lindemar ohjaimet, joista toiseen on reilun 5000 tunnin aikana vaihdettu kokonaan uusi ohjausvipu, mutta vaijerit ja lohko ok. Kellunta-asentoa ei enää ole kun karan lukituskuppi on kulunut väljäksi.
Oon vaatimaton!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65492
Vs: Etukuormaajan vivussa klappia, miten poistan
paljonko tulee tuota kelluntaa käytettyä, en ite käytä sitä juurikaan kun en ihan keksi missä se olis hyvä.  auraustuet on kyllä jatkuvasti käytössä.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 855
Vs: Etukuormaajan vivussa klappia, miten poistan
Vaati vaijerin uusimisen ja samalla kannattaa uusia lohkon päästä se millä vaijeri kiristetään.
Kulutustavaraa noi
Tuntuu quickessa olevan tosiaan. Ei kestänyt eka edes 200h kun taas ismejä on ollut useampia mihin ei 4000h aikana ole tarvinnut vaihtaa mitään.
Aivan uskomatonta miten surkea viritys quickessä/Trimassa. Kierrelukitetta ja klemmareita, lopulta taas sadattelua ja uusi ryömintä koneen alle..
..ei nimittäin ole todellakaan lohko noin näkysällä kuin noissa kuvissa...   >:(

Tuttua meilläkin, tuollainen valtran 630/quicke matkustaa 1490 taavetin nokalla. Mistäs kaupasta saa noita uusia osia kirimiseen/vaijerit?

isanta66

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: Etukuormaajan vivussa klappia, miten poistan
Tänään tilattiin uusi kaapeli. Kokeillaan auttaako.

Epäilys että vanha kaapeli on liian "löysä" eli kaapelin ja kuoren välillä on liikaa välystä, jolloin kaapeli vain menee edellä, ennen kuin tapaa kaapelin kuoren ja alkaa loppupäästä oikeasti liikkua.

2.5m pitkässä kaapelissa tuo pienikin kuoren ja kaapelin välys tuntuu isona liikkeenä vivussa