Kuulinpa muuten sellaisenki jutun että pyörivät vetopäät jää kokonaan pois koska niillä on tapana kulua ja aikanaan sitte katketa. Mielenkiintoista vain että miten sitte toteutetaan kärryn mahdollisen kaatumisen aikana tapahtuva kierto niin ettei veturi mene kärryn mukana? Kuulakytkimien lukot on mitoitettu niin että antautuu siitä kohtaa tuollaisessa tapauksessa.
Lainaus käyttäjältä: Konemies - 23.04.10 - klo:12:51Kuulinpa muuten sellaisenki jutun että pyörivät vetopäät jää kokonaan pois koska niillä on tapana kulua ja aikanaan sitte katketa. Mielenkiintoista vain että miten sitte toteutetaan kärryn mahdollisen kaatumisen aikana tapahtuva kierto niin ettei veturi mene kärryn mukana? Kuulakytkimien lukot on mitoitettu niin että antautuu siitä kohtaa tuollaisessa tapauksessa. Normaalisti kyllä silmukka menee ennen poikki kuin tuo pyörivän osan akseli... Kuulavetolaitteesta ei oo kyllä mitään kokemusta mutta itse ottaisin pyörivän ainakin jos se on maansiirtokärryihin menossa vaikka itse en oo vielä koskaan kärryä kaatanut mutta lähellä on ollut ja jos se kärry kaatuu niin tuhoa kyllä tulee jos se ei oo pyörivä... Tiedä sitten kumpi parempi mutta itse ajattelisin näin kun vähintään se kuppi menee rikki tai sitten traktoriin tulee vaurioita ja pahimmassa tapauksessa kumpaankin jos se on kiinteä kuppi kaatuessaan...
Millais siirtelet jollain muulla traktorilla tuollaisia pallonivelvehkeitä?