Sain koeajoon kuukausi sitten nyykkärin nelosportaattoman. Vähän se kyllä opettelutti ajotuntuman suhteen. Nopeuden säätökäyrät hiukan ärsyttivät tieajossa, kun välillä meni yli tavoite(maksimi)nopeuden ja sitten korjasi alle. Kiihdytys ok, mutta hidastus tosiaan sellaista nyökkimistä.
Aumasta rehua kauhalla kuormatessa hiukan hankala, kun ajopolkimen nosto ei heti lopettanut työntöä rintuusta vasten. Lisäksi kuormain oli alimitoitettu kyseiseen koneeseen. Ei ollut ihan optimaalinen siihenkään hommaan.
Lantakuorman kanssa tieltä pellolle laskeutuessa huomasin, että hiukankin jos jarruttaa, niin voimansiirto kytkee jonkin aktiivisen jarrutustoiminnon päälle ja kärry meinaa sitten puskea traktorin linkkuun. Normaaliaskilla voi jarruttaa (kärryä) ja vetää yhtäaikaa. Kyseinen ominaisuus on myös ehdoton hinattavan silppurin kanssa mäkisillä pelloilla kärryä perässä hinattaessa. Kyselin yheltä jontikka-kuskilta asiasta, niin sanoi samaa ja että melkein joka syksy ekoilla liukkailla käväsee ojan puolella tän jarrutushomman takia.
Jotenkin muistelen, että s-matic olis näiltä osin ollut parempi ja speed droopin säätökin oli portaaton. Mutta tästä on jo niin kauan, että ehkä aika on kullannut muistot. Enkä tosin omistanut tätäkään konetta, kunhan testasin. Eikä taida olla yhtään testiraporttiakaan tallessa.