Käyhän se näppärästi kun on pelit ja vehkeet, ja ainahan puhdas kone on ilo ottaa keväällä esille, myönnetään. Mutta puolsinkin tuota oltsikin kommenttia siitä, kuinka paljon niitä koneita oikeasti on tarpeen pestä ja minkälainen pesuihin uhrattu työaika ja panostus tuo itsensä takaisin jonkinlaisina säästöinä? Esim. pidentynyt käyttöaika, vähemmän konerikkoja tms.
Mitä pidempään vaihtoväliin pyritään(vuosissa), sitä merkityksellisempää on tuo koneen puhtaus varastoinnissa.
Konerikkoihin pesu nimenomaan todellinen apu, mekaaniset viat jää helposti pskan sisään kunnes kosahtaa kunnolla. Rasitusmurtumat huomaa usein hyvissä ajoin pesun yhteydessä, korjaus helppoa ja ennenkaikkea vika ei ehdi kertautua koko koneeseen.
Onhan se ilo ottaa sesongin alkaessa puhdas ja lähes uutta vastaava, varmasti kunnossa oleva kone käyttöön, kuin että kattelee pskaläjän näköistä härpäkettä että mistähän tuo seuraavana porsii...
Vaihtokonehyvityksien pitäisi olla todellakin kunnon mukaan, romusta romun hinta eikä iällä olisi niin suurta merkitystä