Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkäskokoinen on maatilanne?  (Luettu 101602 kertaa)

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?

Ihmetyttää noi suuret vuokrapinta-alat, voiko
niistä oikeesti jäädä käteen muuta kuin työnilo.


Jää kun se vuokra ei ole 5-600/ha.
Tai 0-100 €/ha

Täältä löytyy faktaa jonka kanssa jokainen sitten voi paukutella venttiilinkumiaan jalkovälistä tai surea omaa kohtaloaan. http://www.maataloustilastot.fi/node/2105

Viimeksi muokattu: 05.11.12 - klo:20:49 kirjoittanut Latz

mixutech

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 342
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Peltoa 29ha ja metsää 40ha.
Kaikki osaksi omia.....

Lisäksi tehdään: teiden hoitoa (lanausta ja pientareiden niittoa yms), lumen aurausta ja vapaa-ajan asujien vapaa-ajan asuntojen yleishuoltoa.

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Vähän odottelen että SKN vastaisi osaltaan ketjun aloittavaan kysymykseen.
Se kun jotakin ilmoittaa tällä palstalla, niin kolmen jakotaululla pääsee oikeampaan. ;D
5ha pankin ja 10 vuokrattua. Ens kesänä tarkotuksena vuokrata pankin 5ha pois. :o

Niin ja vuokrametsää 10ha omaa ei yhtään.


Landekin vois laittaa ne omat, pankin, varastetut ja vuokratut????

 Muut ilmoittaa pinta-alansa rohkeasti, mutta sinä et uskalla/kehtaa?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Vähän odottelen että SKN vastaisi osaltaan ketjun aloittavaan kysymykseen.
Se kun jotakin ilmoittaa tällä palstalla, niin kolmen jakotaululla pääsee oikeampaan. ;D
5ha pankin ja 10 vuokrattua. Ens kesänä tarkotuksena vuokrata pankin 5ha pois. :o

Niin ja vuokrametsää 10ha omaa ei yhtään.



Landekin vois laittaa ne omat, pankin, varastetut ja vuokratut????

 Muut ilmoittaa pinta-alansa rohkeasti, mutta sinä et uskalla/kehtaa?

Mitä vikaa on 15 hehtaarissa ???? Torppa mikä torppa. :-[
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?

Mitä vikaa on 15 hehtaarissa ???? Torppa mikä torppa. :-[

Aika sopiva yhden lohkon pinta-ala.

realisti

  • Vieras
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mä oon vähän yllättynyt kun suurimmat huutelijat ei sitten kerro omia lukuja, toinen mikä yllättää on se että monien olen kuvitellut viljelevän huomattavasti isompia aloja.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Mä oon vähän yllättynyt kun suurimmat huutelijat ei sitten kerro omia lukuja, toinen mikä yllättää on se että monien olen kuvitellut viljelevän huomattavasti isompia aloja.

Eikös olekin ihmeellistä?? Kai sitä rapitilla voi 15ha alaa kylvää jos toiset kylvää paskan ruskeella simultalla 150ha.......... :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Yhtä kiinnostavaa kuin käytössä olevat hehtaarit on minkä kokoisia aloja  työkoneillamme viljellään. Esim meikän ja kollegan omistuksessa olevilla nurmityökaluilla ja kylvölaitteilla viljellään ja korjataan rehusatoja ja niitetään laitumia yhteensä kahdellasataayhdeksälläkymmenelläyhdellä hehtaarilla.  Toisen kollegan kanssa korjataan hänen puimurillaan viljasatoja ja kuivataan meikän kuivurissa neljästäkymmenestä seitsemäänkymmeneen hehtaarin satoja. Voipi jonkun kolmannen kuivatuksiakin ehtiä vielä tehdä lisäksi tälläisinä hätävuosina kuin nytkin neljällekymmenelle hehtaarille. Lisäksi on vielä useita muita yhteisiä eläinten käsittelylaitteita, kesantosilppureita kaksi kappaletta, maanmuokkaus ja -siirto-, kaivuulaitteita, joita käytetään yhteisinä monien hehtaarien ja tiekilometrien ja pihojen kunnostuksissa. Urakoitsijaa käytetään tarvittaessa tekemään konetyötä, jota itse ei kannata tehdä. Ja jos joku nyt on kiinnostunut eläinten hoidosta, niin ammattikeritsijä saa meiltä palkkansa reilun viidensadan eläimen keritsemisestä, jotka myös jäävät poikimaan kevääksi uutta satoa tai maleksimaan tehtyänsä syystyöt.  Ympäristölupa on kuudellesadallekuudellekymmenelle emolle, jotka mahtuvat sääntöjen mukaisesti olemassaoleviin sisätiloihin. Tarkoitus on täyttää eläinmäärä kun rehua tuntuu luomu pukkaavan yllinkyllin vielä kylän hevosillekkin (toista tusinaa) jaettavaksi. Työvoimaa maatilan puolella keskimäärin 1,5 hlöä läpi vuoden. Ja lomaa pidetään aina kun vähänkin huvittaa!

Viimeksi muokattu: 08.11.12 - klo:00:08 kirjoittanut landehande

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Niin, luomumiestä kiinnostaa ajetut hehtaarit, joku muu saattaa olla kiinnostunut korjatusta sadon määrästä.  :P
No ok, rehua on korjattu n.320 hehtaarin alalta, vaikkei kolmatta satoa juurikaan tehty VIELÄ ole...
Ja kotikuivuriin tuli tunteja reipas 700, ja kolmessa muussakin kuivurissa on viljojani kuivattu.
Ja lopuksi vanha sanonta: Laiska töitään luettelee......

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Jos landekin kollegansa kanssa tarttuisi CAN-säkkiin voisi hyvin korjatun lähes kolmensadanhehtaarin korjuualan tiputtaa sataan hehtaariin. Luomut on olleet siitä asti liemessä kun meikäläisten, eturivin ja todellisten ruuantuottajien, kesantopeltojen ja muiden hömppisten käyttö kiellettiin koivunmahla-Mateilta.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

nilihaara

  • Vieras
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Niin, luomumiestä kiinnostaa ajetut hehtaarit, joku muu saattaa olla kiinnostunut korjatusta sadon määrästä.  :P
No ok, rehua on korjattu n.320 hehtaarin alalta, vaikkei kolmatta satoa juurikaan tehty VIELÄ ole...
Ja kotikuivuriin tuli tunteja reipas 700, ja kolmessa muussakin kuivurissa on viljojani kuivattu.
Ja lopuksi vanha sanonta: Laiska töitään luettelee......
  Jaa se nyt meni tilakoko keskustelu taas siiheen kuka tekee mitenkin paljon töitä. Olen yhä sitä mieltä että toimeentulo pitää saada mahdollisimman vähällä työnteolla, ei ne suuret tulot mutta pienet menot pitää edelleen paikkansa. Saa sitä koneita lennättää ja pitää yllä konekauppaa harva se vuosi mutta mitä järkeä siinä on, kuka hyötyy. Toiseksi Skännä on oikeessa että luomussa saa tehdä tyhjää työtä, sama tulos sadossa saavutetaan puolet pienemmällä pinta-alalla. Aiemmin kun kiersin puimassa niin päivässä sai kolmekin kuivurillista omilta pelloilta päiväaikaan yhden miehen voimin mutta luomunaapurilla meni 23 ha ja isäntä päivysti vielä koko ajan kärryn siirrossa yhteen kuivurilliseen.
   Jokainen meistä kuitenkin kulkee valitsemallaan tiellä ja tulkoon tyytyväiseksi. Itse aion kuitenkin käyttää kaiken mahdollisen ajan joka jää pellolta ja harrastuksilta niin metsänhoitoon, olenhan palaamassa näin siihen tilaan josta pikkupoikana olin kiinnostunut.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Niin, luomumiestä kiinnostaa ajetut hehtaarit, joku muu saattaa olla kiinnostunut korjatusta sadon määrästä.  :P
No ok, rehua on korjattu n.320 hehtaarin alalta, vaikkei kolmatta satoa juurikaan tehty VIELÄ ole...
Ja kotikuivuriin tuli tunteja reipas 700, ja kolmessa muussakin kuivurissa on viljojani kuivattu.
Ja lopuksi vanha sanonta: Laiska töitään luettelee......
  Jaa se nyt meni tilakoko keskustelu taas siiheen kuka tekee mitenkin paljon töitä. Olen yhä sitä mieltä että toimeentulo pitää saada mahdollisimman vähällä työnteolla, ei ne suuret tulot mutta pienet menot pitää edelleen paikkansa. Saa sitä koneita lennättää ja pitää yllä konekauppaa harva se vuosi mutta mitä järkeä siinä on, kuka hyötyy. Toiseksi Skännä on oikeessa että luomussa saa tehdä tyhjää työtä, sama tulos sadossa saavutetaan puolet pienemmällä pinta-alalla. Aiemmin kun kiersin puimassa niin päivässä sai kolmekin kuivurillista omilta pelloilta päiväaikaan yhden miehen voimin mutta luomunaapurilla meni 23 ha ja isäntä päivysti vielä koko ajan kärryn siirrossa yhteen kuivurilliseen.
   Jokainen meistä kuitenkin kulkee valitsemallaan tiellä ja tulkoon tyytyväiseksi. Itse aion kuitenkin käyttää kaiken mahdollisen ajan joka jää pellolta ja harrastuksilta niin metsänhoitoon, olenhan palaamassa näin siihen tilaan josta pikkupoikana olin kiinnostunut.

Iso          +       :-*
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Niin, luomumiestä kiinnostaa ajetut hehtaarit, joku muu saattaa olla kiinnostunut korjatusta sadon määrästä.  :P
No ok, rehua on korjattu n.320 hehtaarin alalta, vaikkei kolmatta satoa juurikaan tehty VIELÄ ole...
Ja kotikuivuriin tuli tunteja reipas 700, ja kolmessa muussakin kuivurissa on viljojani kuivattu.
Ja lopuksi vanha sanonta: Laiska töitään luettelee......
  Jaa se nyt meni tilakoko keskustelu taas siiheen kuka tekee mitenkin paljon töitä. Olen yhä sitä mieltä että toimeentulo pitää saada mahdollisimman vähällä työnteolla, ei ne suuret tulot mutta pienet menot pitää edelleen paikkansa. Saa sitä koneita lennättää ja pitää yllä konekauppaa harva se vuosi mutta mitä järkeä siinä on, kuka hyötyy. Toiseksi Skännä on oikeessa että luomussa saa tehdä tyhjää työtä, sama tulos sadossa saavutetaan puolet pienemmällä pinta-alalla. Aiemmin kun kiersin puimassa niin päivässä sai kolmekin kuivurillista omilta pelloilta päiväaikaan yhden miehen voimin mutta luomunaapurilla meni 23 ha ja isäntä päivysti vielä koko ajan kärryn siirrossa yhteen kuivurilliseen.
   Jokainen meistä kuitenkin kulkee valitsemallaan tiellä ja tulkoon tyytyväiseksi. Itse aion kuitenkin käyttää kaiken mahdollisen ajan joka jää pellolta ja harrastuksilta niin metsänhoitoon, olenhan palaamassa näin siihen tilaan josta pikkupoikana olin kiinnostunut.

Iso          +       :-*
   Julkinen tunnustus: mä tykkään susta Kurttu vaikka just hävitinkin sen Jonnun. :-*

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Jos apulantaa pitää kylvää peltoon siksi, että saa vain maksettua sen itsensä ja lisääntyneen energian kuivatukseen ym lisäkuluja, niin jotakin turhaa tuossa kuviossa piilee, työtäkin.  Näin pelkistettynä.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Minkäskokoinen on maatilanne?
Niin, luomumiestä kiinnostaa ajetut hehtaarit, joku muu saattaa olla kiinnostunut korjatusta sadon määrästä.  :P
No ok, rehua on korjattu n.320 hehtaarin alalta, vaikkei kolmatta satoa juurikaan tehty VIELÄ ole...
Ja kotikuivuriin tuli tunteja reipas 700, ja kolmessa muussakin kuivurissa on viljojani kuivattu.
Ja lopuksi vanha sanonta: Laiska töitään luettelee......
  Jaa se nyt meni tilakoko keskustelu taas siiheen kuka tekee mitenkin paljon töitä. Olen yhä sitä mieltä että toimeentulo pitää saada mahdollisimman vähällä työnteolla, ei ne suuret tulot mutta pienet menot pitää edelleen paikkansa. Saa sitä koneita lennättää ja pitää yllä konekauppaa harva se vuosi mutta mitä järkeä siinä on, kuka hyötyy. Toiseksi Skännä on oikeessa että luomussa saa tehdä tyhjää työtä, sama tulos sadossa saavutetaan puolet pienemmällä pinta-alalla. Aiemmin kun kiersin puimassa niin päivässä sai kolmekin kuivurillista omilta pelloilta päiväaikaan yhden miehen voimin mutta luomunaapurilla meni 23 ha ja isäntä päivysti vielä koko ajan kärryn siirrossa yhteen kuivurilliseen.
   Jokainen meistä kuitenkin kulkee valitsemallaan tiellä ja tulkoon tyytyväiseksi. Itse aion kuitenkin käyttää kaiken mahdollisen ajan joka jää pellolta ja harrastuksilta niin metsänhoitoon, olenhan palaamassa näin siihen tilaan josta pikkupoikana olin kiinnostunut.

Iso          +       :-*
   Julkinen tunnustus: mä tykkään susta Kurttu vaikka just hävitinkin sen Jonnun. :-*
Kamalaa, mä kun oon niin uskollista sorttia  :o  Merkkiuskollista  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.