Tilinpäätösostoksessa oli kesälaadut tankissa eikä niillä kyllä enää yli 10C pakkasilla pärjännyt.
Syksyllä pakkaset pääsi yllättämään silloin kun oli vielä kesälaadut säiliössä, mutta traktorit toimi vielä kohtuullisesti kun mittari ei laskenut alle -10c.
Kyllä se vaan ihmetyttää kuinka etelässä pakkanenkaan ei pure yhtä lujaa polttoaineeseen
Kesälaatuakin on (ainakin) kahdenlaista 0/-10 ja -5/-15. Edellä mainittua myydään ainakin agrin toimesta tiettyyn aikaan kesästä ja sillä ongelmat tulee tietty aikaisemmin. Edellä mainittu on ehkä sen sentin halvempaa ja sisältää taas hiukan enempi energiaa eli käyttö lämpimällä järkevää, jos paljon ajaa. Syksyllä tulee yleensä tuota jälkimainittua ainetta, mutta farmarisäiliössä voi siis olla sekalainen seos.
Toinen mikä vaikuttaa, niin nimimerkistäsi päätellen sun kalusto on uudempaa kuin mun kuormaajakone, jossa on vaan yksi harva suodatin. Uudempi kone meilläkin hyytyy miedomalla kelillä, kun on tiuhemmat siivilät.
Jotkut rekkamiehet ajaa läpi talven kesiksellä, kun autot koko ajan liikkeellä. Aine halvempaa ja energiasisältö suurempi. Säästöä molempiin taskuihin.