***Jos etukuormaajakäyttöä on paljon niin portaaton loota on kyllä tarpeeton,Ojalan ylistyslauluista poiketen väitän Fendtin suunnanvaihtoa hitaaksi tehokkaaseen etukuormaintyöhön,Valtra HT on tossa tosi hyvä.Muutenkin pienen kokeilun jälkeen N141 Advance sopi ek:n kanssa mun kouraan pahuksen hyvin.Tosin en itse semmoista sitten saanu irti....
Ihan tosi on se on hitaampi mut se
KESTÄÄ Ajattelepa periaatetta millä toimii tavallinen "poweshift" laatikon
suunnanvaihtoo, välityssuhde vaihteistossa säilyy samana jos
ei toisin ohjelmoitu, suunnan vaihtajan pakka ensin vapaalle ja
kohta luistamaan toiseen suuntaan... (levyt huutaa hoosiannaa!)
Yskähdellen ja suunnanvaihtajalla ajonopeutta jarruttaen vaihtuu
suunta ja isäntä kehuu - pelaa hienosti...
(suunnanvaihatjan pakat "poks" alle 1500 h )
Variolla suunnanvaihtoo menee siten että: Nappaat tilauksen toiseen
suuntaan ja vaihteiston välitys alkaa pienentyä nollaan ja sit lähtee
suurenemaan päinvastaseen suuntaan joko samalla nopeudella kuin edell
tai ohjelmoituna eri nopeus tai jos kuskii puuttuu peliin joko tikulla
tai kuormitussäätöö armahtaa...
Eli tavanomaises luistaa ja kuluu , variossa ei luista eikä kulu
ja toimii vaikka 50 km/h vauhdissa...
Kuinkas käyp jos Valtteris vetää viiksestä 15km/h lasissa ?