Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 6800 vs. 8050  (Luettu 14821 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12295
  • Virolaista kiitos!
6800 vs. 8050
Pitäisi ns. kakkoskoneelle varata enemmän eläkepäiviä ja olen alustavasti katsellut korvaajaa tilalle otsikon tyyppisistä koneista. Tehoa kun saisi olla 100-120hp, vuosimalli väliltä 2000-2005 ja tunteja ei yli neljää tonnia. Siinä muut speksit. 6800 olisi suosikki, mutta tarjontaa vähän. 8050 olisi enemmän tarjolla. Ei ole aikaisempaa kokemusta valmetin kuutoskoneista ja sen takia kaipailisin tuosta kokemuksia. Käsittääkseni tekniikka on koeteltua ja huoltomiehen mukaan voi huoletta nostaa tehoja 120-130 väliin, kone sen kestää. Tuo tehonlisäys tulisi sitten optiona. Eniten askarruttaa tuo kankeus. Nuo nelipyttyiset on olleet aika käteviä ahtaissa paikoissa. Jos kutonen on kovin kankea, niin esim. metsäajoa ei sitten kannata harkita. Onkohan noiden polttoainetaloudessa paljon eroa suuntaan tai toiseen? Kuvittelisin, että kutonen olisi omalla tavallaan jämäkämpi noissa vetohommissa, kun painoa on enemmän, niin pitoakin olisi sitten enemmän.

Tuossa jotain pohjaa jolla olen liikeellä. Heittäkäähän Valmettimiehet kommenttia...

Niin ja peruskankea vaihteisto riittää. Haitekki on jo liian luksusta...

Viimeksi muokattu: 30.01.11 - klo:16:53 kirjoittanut kylmis

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: 6800 vs. 8050
Netissä näky olevan 6900 eli kuutoskoneella juhlamalli myytävänä ,oliskoha se Turun valtralla ,oli siisti.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: 6800 vs. 8050
Kutonen!

Tiellä ja pellolla huomattavasti vakaampi ajettava pitemmän akselivälin johdosta. Painavaksi tuota kutostakaan ei voi kyllä väittää. Painaa saman kuin N-sarjalainen ja todellisuudessa N-sarjalainen yleensä painavempi. Oma ex 8150 HHT etukuormaajalla punnittuna tasan 6t.
Virivaraa on kyllä huomattavasti enemmän kun tuo 120-130hp. Omassa 8150 oli reilu 160hp tapilla eikä se siitä valittanu. Ketteryydessä tietysti hieman häviää neloselle, mutta rajoittimet ruuvattuna ihan siedettävä. Tuo meidän kone ainakin meni oikeissa töissä kohtuu vähällä naftalla, mutta tuntui että se söi nurkkapyörityksessäkin saman.
Jos tuohon kutoseen päädyt niin katsele -01 tai uudempia malleja niin saat tehokkaamman nostolaitteen.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: 6800 vs. 8050
Meillähän on 6800...jos oikein jotain vetää tarttee,varsinkin lämpimässä niin 8050,8150..etc.Eikös 2000 vuoden jälkeen malli ole 6850.
Kylmis tähtäs aika lailla tulevaisuuteen mallihaarukalla vuoteen 20005... ;)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12295
  • Virolaista kiitos!
Vs: 6800 vs. 8050
En kerinny korjaamaan, mutta tavoitteet on näissä investoinneissa ollu aina hyvin pitkällä.

Teroman

Vs: 6800 vs. 8050
Pitäisi ns. kakkoskoneelle varata enemmän eläkepäiviä ja olen alustavasti katsellut korvaajaa tilalle otsikon tyyppisistä koneista. Tehoa kun saisi olla 100-120hp, vuosimalli väliltä 2000-2005 ja tunteja ei yli neljää tonnia. Siinä muut speksit. 6800 olisi suosikki, mutta tarjontaa vähän. 8050 olisi enemmän tarjolla. Ei ole aikaisempaa kokemusta valmetin kuutoskoneista ja sen takia kaipailisin tuosta kokemuksia. Käsittääkseni tekniikka on koeteltua ja huoltomiehen mukaan voi huoletta nostaa tehoja 120-130 väliin, kone sen kestää. Tuo tehonlisäys tulisi sitten optiona. Eniten askarruttaa tuo kankeus. Nuo nelipyttyiset on olleet aika käteviä ahtaissa paikoissa. Jos kutonen on kovin kankea, niin esim. metsäajoa ei sitten kannata harkita. Onkohan noiden polttoainetaloudessa paljon eroa suuntaan tai toiseen? Kuvittelisin, että kutonen olisi omalla tavallaan jämäkämpi noissa vetohommissa, kun painoa on enemmän, niin pitoakin olisi sitten enemmän.

Tuossa jotain pohjaa jolla olen liikeellä. Heittäkäähän Valmettimiehet kommenttia...

Niin ja peruskankea vaihteisto riittää. Haitekki on jo liian luksusta...


Ota vaan kutonen on vakaampi ja mahtuu kyl metsäänkin ,,,,,,,,,,,,å

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Vs: 6800 vs. 8050
Itellä 6800 vm. 2000 tunteja tullu huimat 2200h nopealla perällä, ja ajovoimanotolla. pirun ketterä kone perunan istutuksessa on aivan omiaan, kääntyy tosi hyvin, ja on sopivasti voimaa noihin istutuksiin, ja 3m jyräkombin vetoon. metässä hyvän ketterä ja voimaa tarpeeksi.'

Miinukset:

noukka kevyt
lyhyt akseliväli= nypyyttää tiellä tyhjänä.
Jos vielä valittisin nii hitech ehdottomasti, pikavaihteetkin mukavemmat.

No noilla tunneilla mitä tulee niin liiankin hyvä, pyytävät noista kyllä vielä aika paljon ottaen huomioon että uutena maksanut n255 000mk 42000e

Maakärryjä joskus sillä kutosen kaverina vedetään niin siinä sais olla painoa enemmän, mutta onko sellasta konetta olemaassakaan mikä sopisi joka hommaan. viljatilalle hyvä kones.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: 6800 vs. 8050
Jos pienemmät koneet kerran jää taloon niin ilman muuta kuutoskoneella. Ennenkuin itse hankin ensimmäisen kuutoskoneisen niin naureskelin noille kuutos-uskovaisille kun itse pärjäsin kolmepyttyisellä ja neloskoneella, mutta on se vaan kivampi kuunnella tasaista murinaa kuin neloskoneen pärinää. En mää kyllä mitään järkisyytä keksi kumpi kannattaa ostaa, tosin täytyy sanoa että kyllä 8450 ainakin on aika sitkeävetoinen jo 1000 kierroksesta asti.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

justus

  • Vieras
Vs: 6800 vs. 8050
laita nyt kerralla kunnon traktori jontikka 6800 ja jätä nuo valtrat rasvakourille

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: 6800 vs. 8050
Jos tarttet voimaa luokassa yli 100 hevosta, laita  kuutonen.
Merkin luonnollisesti valitset maksajana itse.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Fuller

  • Vieras
Vs: 6800 vs. 8050
8050

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1364
Vs: 6800 vs. 8050
6650 hitekki ja 8050 Mega löytyy talosta,
tuo hitekki turbiinilla ja  etukuormaajalla.

on niissä selkeä ero, kyllä tuo kutonen on vetokones,
paperilla pitäs löytyä sama tehomäärä, kumpikin vakiotällissä....

"kankeus" riippuu paljolti rengaskoosta ja raideleveydestä , sekä
rajotinruuvien asennosta.

kyntökoneena kutonen jämäkämpi, johtuu toki rengaskoosta,
mut polttoainekulutuksessa kutonen kyntöhommassa
vähemmän vie löpöä verrattuna neloskoneiseen hitekkiin

eipä niissä muuta eroa ole ulkomitoissa keskenään ku
kutonen on noin 30 cm pitempi, lisäksi rengastus eroavaisuutta,
muutoin sama perusrakenne.

megalla mettähommat, on ajovoimanotto, ja talveksi
"joutilas" siihen hommaan, ei ny kauheen kankee ja liikkuu
huonommassakin maastossa, mettäkärry  vetävä (brunetin perästä)
aika pahasta paikasta sillä liikkuu, kun traktorissa ketjut ja
kärryssä kanssa toisissa pyörissä (kulkee puuterilumessa kuopimatta)


Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: 6800 vs. 8050
6900 tais olla tehonnostoa ajatellen se huono puoli että on ns. pienellä perällä joka oli Mezzoissa ennen 2001 vuotta.

Jos pilkekoneen pyöritykseen ym. on joku joutilas pikkukone, niin melkein laittaisin tuon 8050 tai 8150. Metsäajo tuskin sen suurempi ongelma kutosella kuin nelosellakaan, harvoin tulee eteen niin tiukkoja ajolinjoja että tuo 30 oikeasti merkkais. Lisäksi Neloskoneinen ilman ek:ta pikkusen köykänen metsävaunun eteen. Metässä ei painosta ole yleensä mitään haittaa, päinvastoin.

Tehoa jos meinaa joskus nostaa niin turbiinikytkin kannattaa ainakin kutosesta jättää pois.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Teroman

Vs: 6800 vs. 8050

Åikeastaan olis parei jos ei Valtua ollenkaan ,,,,,,,,,,,?

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12295
  • Virolaista kiitos!
Vs: 6800 vs. 8050
6650 hitekki ja 8050 Mega löytyy talosta,
tuo hitekki turbiinilla ja  etukuormaajalla.

on niissä selkeä ero, kyllä tuo kutonen on vetokones,
paperilla pitäs löytyä sama tehomäärä, kumpikin vakiotällissä....

"kankeus" riippuu paljolti rengaskoosta ja raideleveydestä , sekä
rajotinruuvien asennosta.

kyntökoneena kutonen jämäkämpi, johtuu toki rengaskoosta,
mut polttoainekulutuksessa kutonen kyntöhommassa
vähemmän vie löpöä verrattuna neloskoneiseen hitekkiin

eipä niissä muuta eroa ole ulkomitoissa keskenään ku
kutonen on noin 30 cm pitempi, lisäksi rengastus eroavaisuutta,
muutoin sama perusrakenne.

megalla mettähommat, on ajovoimanotto, ja talveksi
"joutilas" siihen hommaan, ei ny kauheen kankee ja liikkuu
huonommassakin maastossa, mettäkärry  vetävä (brunetin perästä)
aika pahasta paikasta sillä liikkuu, kun traktorissa ketjut ja
kärryssä kanssa toisissa pyörissä (kulkee puuterilumessa kuopimatta)
Miten rengaskoko vaikuttaa kääntyvyyteen? Meneekö se niin, että mitä leveämpi rengas, niin sen enemmän jarruttaa. Tuossa olisi yksi kone kiikarissa, jossa olisi 600/65x38 rengastus. Tuntuu vaan liian leveältä kyntöhommiin. Muussa peltotyöskentelyssä onkin varmaan ihan paikallaan.