Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Linnunpesät  (Luettu 8196 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Linnunpesät

Säästelkää nyt hyvät maajussit kuovien ja töyhtöhyyppien pesät.
Ei oo suuri vaiva niitä etsiä ja äkeellä kiertää. Kylväessä ottakaa leveä viljalapio mukaan ja pesän kohdalle osuessa ottakaa se reilun rapamäärän kanssa lapioon, siirrätte sivuun, kylvätte sen kohdan ja laitatte pesän samaan paikkaan samoin päin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8372
Vs: Linnunpesät
Töyhtöhyyppä hylkää helposti pesän, jos läheltäkin ajetaan koneilla.
Mystinen kesälaatumies

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Linnunpesät
Töyhtöhyyppä hylkää helposti pesän, jos läheltäkin ajetaan koneilla.

Paree pyyhkiä yli vaan, ja ensi viikolla sillä on uusi pesä haudottavana ja saa rauhassa istuskella, ja munat kuoriutuukin, toisin kuin monesti häirityissä joissa kylmenneet munat jää valmistumatta!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Linnunpesät
Mää oon säästänyt jopa pellolla majailevien lokkien pesät. Toisaalta, ne lokit tappavat sit kyl kaikki hyypät  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Linnunpesät
Mää oon säästänyt jopa pellolla majailevien lokkien pesät. Toisaalta, ne lokit tappavat sit kyl kaikki hyypät  :D

Meinasin kyllä laittaa että lokkien pesät vois hävittää emoineen  :-\
Ne syö kaikki lierot mun pelloilta  >:(

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Linnunpesät
Mää oon säästänyt jopa pellolla majailevien lokkien pesät. Toisaalta, ne lokit tappavat sit kyl kaikki hyypät  :D

Meinasin kyllä laittaa että lokkien pesät vois hävittää emoineen  :-\
Ne syö kaikki lierot mun pelloilta  >:(

Sama laki niitä suojaa. Lokki on ihan kiva ja nätti lintu  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Linnunpesät
Kyllä minä olen nostanut aina Jyräcombin vantaat ilmaan pesän kohdalla ja laskenut ne takaisin sitten pesän jälkeen  :-\

Ei vaan, kohtuullisella työllä on hyypän pesät merkattu ja kierretty koneilla mutta ei siihen pesän etsimiseen viitsi tolkuttomasti aikaa käyttää. Jos ei löydy niin ei löydy. Tämä olisi sopivaa hommaa näille lintubongareille. Meidän pelloille saa kyllä tulla merkkaamaan pesät.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Linnunpesät
Mää oon säästänyt jopa pellolla majailevien lokkien pesät. Toisaalta, ne lokit tappavat sit kyl kaikki hyypät  :D

Meinasin kyllä laittaa että lokkien pesät vois hävittää emoineen  :-\
Ne syö kaikki lierot mun pelloilta  >:(

Sama laki niitä suojaa. Lokki on ihan kiva ja nätti lintu  :D

Lokki on kiva  :o ?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Linnunpesät
Mää oon säästänyt jopa pellolla majailevien lokkien pesät. Toisaalta, ne lokit tappavat sit kyl kaikki hyypät  :D

Meinasin kyllä laittaa että lokkien pesät vois hävittää emoineen  :-\
Ne syö kaikki lierot mun pelloilta  >:(

Sama laki niitä suojaa. Lokki on ihan kiva ja nätti lintu  :D

Lokki on kiva  :o ?
Mitäs harmia niistä on, eivät ne käy nokkimassa pihoilla  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Linnunpesät
Kyllä minä olen nostanut aina Jyräcombin vantaat ilmaan pesän kohdalla ja laskenut ne takaisin sitten pesän jälkeen  :-\

Ei vaan, kohtuullisella työllä on hyypän pesät merkattu ja kierretty koneilla mutta ei siihen pesän etsimiseen viitsi tolkuttomasti aikaa käyttää. Jos ei löydy niin ei löydy. Tämä olisi sopivaa hommaa näille lintubongareille. Meidän pelloille saa kyllä tulla merkkaamaan pesät.

Hyyppä vielä pirullinen lintu kun jättää pesänsä ja kiertelee kauempana, kuovi pysyy paremmin pesässään ja jättää vasta viime tingassa jolloin sen huomaa. Vielä ei oo yhtään pesää näkynyt, tietyillä pelloilla pesiä kuin sieniä sateella. Parempi että ovat vielä munina pesässä, kuin juuri kuoriutuneina vipeltämässä kylvämättömällä. Eräänkin kerran saanut nostella poikasia sivuun...

Lokin pesiäkin lienee vielä luvassa, viime vuonna niitä viitisen kappaletta kierrettävänä. Kossit kävi hajottamasa pari pesää, huomasin kun olivat kotinurkilla. Leuka väpätti pojilla, kun otin mopoilijat crossipyörällä kiinni ja kerroin mitä mieltä olin ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4397
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Linnunpesät
Kyllä minä olen nostanut aina Jyräcombin vantaat ilmaan pesän kohdalla ja laskenut ne takaisin sitten pesän jälkeen  :-\


Minä tein juuri noin ekan kerran joskus 15 v sitten kun siirryin sivupyöräkoneesta jyräkombiin... tosin vain sen yhden kerran. Pakko oli nauraa itselleen, hyyppää ei tainnut juuri naurattaa. Surullisena seisoi pellolla töyhtö tuulessa :-(

Pari kertaa on käynyt niin, että kun pesä jää enemmän ympäristöstään erottuvaksi, ja omistajakin on vielä poissa, niin varikset, naakat tai lokit ovat käyneet lähes samantien korjaamassa munat parempiin suihin.

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Linnunpesät
lokki kivellä on paras ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Linnunpesät
Eipä oo pellolla näkyny mitään pesiä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Linnunpesät
Joitain vuosia sitten joku, muistaakseni saksalainen lintubongari merkkaili Alajoella pesiä. Helpotti kummasti niiden löytymistä.

Jonkun teorian (Timppa?) mukaan hyypät ja kuovit tietää minkälevyisellä koneella kukin isäntä kylvää ja tekevät piruuttaan pesän sellaiselle etäisyydelle pyörtänöstä, että pesän kiertääkseen jää puolen koneen levyinen hauki.  ;D
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Linnunpesät
saksalainen lintubongari merkkaili Alajoella pesiä. Helpotti kummasti niiden löytymistä.


Ettekö te ite löydä pesää? Tarvii tilata saksalainen. :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159