Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koppinen/ Pekan konepörssi  (Luettu 27424 kertaa)

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Koppinen/ Pekan konepörssi
Onko foorumilaisista kukaan hankkinut ulkomailta traktoria niin, että olisi ollut noiden tuojien mukana ulkomailla valitsemassa traktoria?

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
Onko foorumilaisista kukaan hankkinut ulkomailta traktoria niin, että olisi ollut noiden tuojien mukana ulkomailla valitsemassa traktoria?

en ole mutta yhdelle tutulle tuli koppisen kautta traktori englannista niin siinä oli tunteja 700 enemmän mitä piti.

muuten oli kunnossa kyllä.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
Joo, koppisten mukana tuli kierreltyä toisella kerralla. Ei niin viimmeesen päälle konemiehiä että itse on parempi tarkastella koneita. Unto on vähän semmoinen kärttyinen jotenkin mutta Jari on mukava. Vaan jos uudenkarhean ostaa niin ei kai siinä ole muuta väliä kun että tuntuu toimivan. Ensimmäisen koneen ostin valokuvan perusteella ja tuli kokonaan eri kone kuin oli kuvassa, vaan siihenkin ostokseen olen tyytyväinen.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
Onko foorumilaisista kukaan hankkinut ulkomailta traktoria niin, että olisi ollut noiden tuojien mukana ulkomailla valitsemassa traktoria?

jos aikoo itse raahautua paikalle, niin mihin noita koppisia & knit sitten enää tarvitaan?

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
Tilasin koppisen kautta yhden pari vuotta vanhan traktorin kuvien perusteella. Peruspessimistinä olin varautunut henkisesti lähes kaikkeen odotellessani traktoria. Yllätys olikin päin vastoin erittäin positiivinen: traktori osoittutui vielä kuvia siistimmäksi, tunnit piti paikkaansa, huollon tietokoneet näytti, että konetta oli huollettu ja mm. vaihteistopäivitykset oli tehtynä. Koneesta löytyi myös varusteita luvattua enemmän, myös semmoisia, mitä ns."suomikoneissa" ei ole juuri näkynyt. Esim. -06 koneessa automaatti-ilmastointia, sähkösäätöistäpeiliä, isobusnäytöt, sähkölohkot, kaikki jouset, jne....

Koppisesta (pojasta) jäi ihan ok kuva, mutta seuraava kone tuli kuitenkin  haettua itse. Lentäminen esim. englantiin on tosi edullista, ja auton vuokrauskaan ei maksa juuri mitään suomen hintoihin verrattuna. Ja ainahan se kotiolot voittaa, kun pääsee ukkoporukalla reissuun koneita kahteleen! ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
Ruiskutuspumppu vikoihin kannattaa varautua sen verran laaduttomalla polttoaineella ajelevat ,tämän kertoi sellainen ukko joka kunnostaa pumppuja 400 kpl. vuodessa jotta ei ainakaan kannatta epäillä hänen tietämystään.Jos huoltokirjaa ei ole mukana niin se kertoo jo paljon eli huoltoja ei mannereuroopassa eikä briteissä juuri harrasteta.
Etunavoissakin on aivan kuin tervaa öljy ei ikinä ole juuri vaivauduttu niihin öljyjä vaihtaan.
Mutta jos haluaa ensin säästää ja sitten korjauttaan konetta no lopputulos on aika fifti fifti.Tälläisiä kokemuksia useista tuontikoneista kertynyt
ei itselle mutta toisille tuotuja.

Viimeksi muokattu: 28.03.10 - klo:14:00 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
Onko foorumilaisista kukaan hankkinut ulkomailta traktoria niin, että olisi ollut noiden tuojien mukana ulkomailla valitsemassa traktoria?

jos aikoo itse raahautua paikalle, niin mihin noita koppisia & knit sitten enää tarvitaan?


Näin on! Tuonne pääsee niin halvalla ja helposti että kannattaa pyytää joku kielitaitoinen kaveri mukaan jos ei itse enkkua osaa. Itse pääsin yhdestä vaihtokoneesta eroon kun kaksi konetta toivat siitä hyvästä.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
Paljonko nuo perii tulkkina, matkaoppaanaolosta, sekä paperihommien hoidosta?

realisti

  • Vieras
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
traktorin tuonti on helppoa hommaa. Itsekin olen muutaman koneen tuonut ihan myyntiin, ja pari kertaa ollut virossa "tinkausapuna".

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
Mulla oli yhellä Lontoonreissulla nätti sosioonoomi mukana..ei se vaatinnu mittää korvauksia.. ;D
se oli asustellu siellä ja puhu lontoota sujuvasti.
Mut eipähän sossiionoomi mittää konneista tiijä..bubit se kyllä osas valkata ;D

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
traktorin tuonti on helppoa hommaa. Itsekin olen muutaman koneen tuonut ihan myyntiin, ja pari kertaa ollut virossa "tinkausapuna".
Eikä isompia yllätyksiä vieläkään ole tullut vironkoneista esiin.Enkkukoneis vissiin voi pettyäkki ::)

Tracman

  • Vieras
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
kerran tuli soiteltua sille yhdestä koneesta et olisiko mahdollista tuoda sellanen.... merkki ei ollu fendt, mut hetken juteltiin sellasesta koneesta ja puheet vaan rupes kääntyyn ihan väkisin pekalla ventin suuntaan ja loppua ei meinannu tulla  :o

yhtäkkiä vähä epäilyttää tuo portaaton laatikko jatkuvassa tieajossa, ku meidän ajot on pääsääntöisesti sitä, et onko se niin hyvä ku keppivaihteinen powershiftillä?!?!?! keston suhteen!!!

309Ci

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
kerran tuli soiteltua sille yhdestä koneesta et olisiko mahdollista tuoda sellanen.... merkki ei ollu fendt, mut hetken juteltiin sellasesta koneesta ja puheet vaan rupes kääntyyn ihan väkisin pekalla ventin suuntaan ja loppua ei meinannu tulla  :o

yhtäkkiä vähä epäilyttää tuo portaaton laatikko jatkuvassa tieajossa, ku meidän ajot on pääsääntöisesti sitä, et onko se niin hyvä ku keppivaihteinen powershiftillä?!?!?! keston suhteen!!!
 
  Aivan samat kokemukset tästä paikasta !!  Mitään tietoa ei saa, ei edes hintaa, vaikka kuinka kyselee ja tosiaan - varioo vaan aletaan kehumaan lopuksi. Miten siellä voi tehdä kauppaa, ellei sitä varioo sit ala ostelemaan..

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
kerran tuli soiteltua sille yhdestä koneesta et olisiko mahdollista tuoda sellanen.... merkki ei ollu fendt, mut hetken juteltiin sellasesta koneesta ja puheet vaan rupes kääntyyn ihan väkisin pekalla ventin suuntaan ja loppua ei meinannu tulla  :o

yhtäkkiä vähä epäilyttää tuo portaaton laatikko jatkuvassa tieajossa, ku meidän ajot on pääsääntöisesti sitä, et onko se niin hyvä ku keppivaihteinen powershiftillä?!?!?! keston suhteen!!!
 
  Aivan samat kokemukset tästä paikasta !!  Mitään tietoa ei saa, ei edes hintaa, vaikka kuinka kyselee ja tosiaan - varioo vaan aletaan kehumaan lopuksi. Miten siellä voi tehdä kauppaa, ellei sitä varioo sit ala ostelemaan..

Vähän tuonsuuntaista havaittavissa, soita Tarjalle, asenne paljon asiakaslähtöisempi...

jd-69

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 49
  • Pientilallinen
Vs: Koppinen/ Pekan konepörssi
Kaivinkoneen Koppiselta ostin 5 vuotta sitten .Oli puolet halvempi ostaa kuin suomesta ei mitään kalliita yllätyksiä tullut ainakaan minun aikana myin pois 2 vuotta sitten.
Torppari