Rohkenen epäillä että tekevät suomalaisia halpalentoyhtiöitä halvemmalla: Finnairin lentäjien keskipalkka oli pari vuotta sitten 11000 EUR/kk, Finncomm ja Blue 1(FlyBe kai nykyisin) alle 5000 EUR/kk, Norjassa sairaanhoitajat pääsee viiteen tonniin kuussa, joten tuskin halpalentoyhtiöiden pilotit alle 5000 EUR/kk lentää (siis norjalaiset pilotit Norwegianilla).
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/08/24926&ext=rssNorwegianin kulurakenne on halpa, kaikki extra maksaa matkustajille malliin Ryanair.
Palvelu on kehnoa yms., koneet vieraalla kentällä yön yli vain pakon edessä (säästöä hotellikuluissa yms.).
Mulle kerta halpalentoyhtiöllä riitti; odotin FlyBe:n toimittamaa matkalaukkua viikon Aberdeenissa (eivät lähteneet yhtä kadonnutta laukkua toimittamaan; toimittivat sitten min. viisi kadonnutta laukkua samaan kaupunkiin kerralla).
Sitä paitsi Norwegian on yksityinen pörssinoteerattu lentoyhtiö, jossa Norjan valtion osuus on 0% eli kyseessä on yksityisen yhtiön johdon tekemä päätös, jossa Norjan valtiolla ei ole vaikutusvaltaa.
Norjan valtio omistaa yhä 33% SAS:sta.
[/quote]
--Norja on niin kallis maa,että mun eläkkeellä siellä ei kerjäämättä eläis.käyn siellä silloin tällöin ja tavara on aina vaan kalliimpaa,viimeksi en uskaltanu tihata hintoja kuin toisella silmällä.
Ei voida Suomen ja Norjan hintoja ja palkkoja vertailla. saahan ne palkat olla vaikka kuinka hyviä,kun hinnat on huikeat.Munkin eräs tuttu oli siellä muutaman vuoden sairaanhoitajana,tuli takasin ja sanoi,ettei Norjassa työtä tekemällä pärjää sen paremmin kuin Suomessakaan.