Ja avantti on ihan perseestä jos on vähänkään epätasasta maastoo, just ton jäykän runkonivelen takia. Hyvä tasamaalla, ihan paska jos pitää epätasasella päästä eteenpäin.
Mielipideasioita, mutta jotenkin paistaa tuosta kommentista, että ei olla kyllä aidosti ajettu molemmilla malleilla. Itse olen juuri tuota ominaisuutta verrannut ja eri koneita (jäykkä- ja niveltyvärunkoinen) ajanut samalla reitillä. Selkeä mielipide muodostui ja juuri päinvastainen. Niveltyvärunkoinen kapeana ja siihen suhteutettuna korkena koneena kun käyttää jokaista rengastansa aina siellä montun pohjalla, niin meno oli kun olisi ollut ravistettavan pullon sisällä... Mutta tosiaan joku voi tykätä siitäkin
Tämä siis epätasaisella alustalla. Myöskin niveltyvärunkoisten koneiden kaatokourmat käännettäessä ovat aikas paljon pienemmät, kuin jäykkärunkoisilla.
Avantissahan on joka pyörällä omat ajomoottorit, jotka on kytketty sarjaan, joten voima ei karkaa ilmassa olevan renkaan kautta. Niinpä mielestäni tuo viimeisinkin kommentti on enemmän provoilua, kuin kokemusperäistä totuutta.
Kaikki merkit ajavat asiansa ja moni asia vaikuttaa valintaan. Kannattaa tutustua rauhassa eri vaihtoehtoihin ja tehdä oma päätös.