Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorimarssi  (Luettu 74612 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
Savonmaalla kerätään jo rahastoa, jolla maksetaan rästissä olevat sähkölaskut. Pitäisiköhän meidänkin kerätä jonkinlainen potti köyhien viljanviljelijöiden tukemiseksi? Kaikkialla ei makseta 150 euron ruokarahaa.
Tottakai..käviskös alkupääomaksi kopallinen itäneitä perunoita?? Tai vaihtoehtoisesti kunnon kuorma lillinkisontaa?? Tai kantoja tai kiviä, niistä meillä on omavaraisuusaste reilusti yli sadan prosentin..joutas antaa eteenpäinkin.. ::)
Viel vanhat navettasaappaas ja potti on täydellinen .
Kohtahan nuo joutaa..jos vaikka uusi käyttäjä löytys. ;D
Kollonen vois tarvita .  ;D
Saattas ahistaa.. ;D

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Traktorimarssi
http://yle.fi/uutiset/savolaisviljelija_vaatii_maaseutuvirastoa_tilille_tukimaksatuksista/8708535

"Viljelijät eivät muutenkaan ole tappelemaan lähtevää rähinäporukkaa."

 ;D
aatteleppa jos koko agron porukkaki sattuu samalle abc.lle jossain pirkanmaan kupeessa :o :o :o :o
Minäpä luulen että ei käydä ABC-asemilla.Ja minä tykkään tappelemisesta,ihan oikeasti mutta tuonne ei nyt lähetä tappelemaan kenenkään kanssa vielä

navettapiika

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
http://yle.fi/uutiset/savolaisviljelija_vaatii_maaseutuvirastoa_tilille_tukimaksatuksista/8708535

"Viljelijät eivät muutenkaan ole tappelemaan lähtevää rähinäporukkaa."

 ;D
aatteleppa jos koko agron porukkaki sattuu samalle abc.lle jossain pirkanmaan kupeessa :o :o :o :o
Minäpä luulen että ei käydä ABC-asemilla.Ja minä tykkään tappelemisesta,ihan oikeasti mutta tuonne ei nyt lähetä tappelemaan kenenkään kanssa vielä
Vielä?? Mutta mahdollisuus on olemassa.  Tuossa on kyllä ideaa, ettei ABC: halpuuttajien  noutopöytää tueta, mutta siellä olisi kyllä kuluttajia, joita meidän kyllä tarvitsisi nuoleskella.. Sympatia-pisteitä jaossa, se jos mikä on nyt tärkeää.
Mutta taitaa koko tempauksella saada vain kupparin maineen, vielä kun tuo sähköjupakka toi tuota ikävää julkisuutta eläintenhyvinvoinnin huolehtimisesta.. Siitä olisi kannattanut olla hiljaa, mutta kehittäjä kehittää tilannetta kurjistamalla entisestään. Nyt on ainakin kettu-tytöt työllistetty. ::)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Traktorimarssi
  Enpä tiedä onko kaikilla kuluttajilla ymmärrystaymmärtää satojentuhansien tukieuroilla rakennettujen navetoiden kriisiä, eikö ne investoimtituet pitäneet olla sitä varten että niiden toteuttamisen jälkeen pystytään tuotanto pitämään pystyssä ilman yhteiskunnan tukea..
  Siis nyt on tuettu tuettavaksi..Joilla ei mopo alkanut keulimaan aikoinaan saavat vielä sähkönsäkin maksettua itse.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
Uskon,että tuohon vielä sitä ymmärrystä riittäisi, kun aina ei mene kuin Strömsöössä...mutta se, että lähdetään sillä talon komeimmalla pitkän pennin maksaneella traktorilla tuonne liikenteen tukoksi..ja vielä tuurillaan sekin on rahoitusyhtiön omaisuutta, mutta sitähän ei kuluttaja ymmärrä, eikä usko.
Niin siinä voi olla sympatiat hukassa. ::)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Traktorimarssi
Alkaa olla vanhan kertausta. Mää olen kyllä sitä mieltä, että ei se toisten haukkuminenkaan vie asioita eteenpäin. Homma on lähtenyt syystä tai toisesta Mavin hanskasta ja tilanne on nyt se kuin on. Järkevintä olisi kaikkien miettiä miten omalta kohdalta pystyy asiat järjestämään niin, että saa bisneksen pysymään pystyssä. Yksi kollega sanoi heti, kun tuli ensimmäiset tiedot tukimaksatusten siirrosta, että täytyy neuvotella pankin kanssa lyhennyksiä uusiksi ja tämä taisi olla jo toissavuonna. Mun mielestäni fiksua kaukonäköisyyttä aloittaa saman tien asioiden valmistelu.
Onhan verottajakin keventänyt ja sähköistänyt organisaatioitaan,aikataulujen pettämättä.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Traktorimarssi
Onhan verottajakin keventänyt ja sähköistänyt organisaatioitaan,aikataulujen pettämättä.

Lähtökohtaero?

Verottaja kun on tehnyt hallittuja muutoksia ja saanut pääsääntöisesti itse suunitella ja sanella aikataulunsa. Tietysti jotain vuosittaisia muutoksia mutta pientä, suuret järjestelmäuudistukset on saatu tehdä omassa aikataulussa.

MAVI taas... Siellä ihan viimeiseen asti EU neuvotteluissa väännettiin ja käännettiin tukiehtoja. Ja tietojärjestelmää ja ohjelmia on hankalaa (ja kallista...) suunnitella ja toteuttaa kun voi pahimmillaan käydä niin että 10 hengen puolen vuoden työ menee romukoppaan jos (kun...) tukiehdot kuitenkin muuttuvat kaavaillusta. Sen takia MAVIssa piti odottaa kunnes viimeinenkin pilkku on sopimuksissa saatu kohdalleen.

Ja sitten vielä tämä että meillä on MTKn lobbausten ja viilausten ja poikkeusten takia EUn monimutkaisin järjestelmä niin se yhdistettynä siihen että tuli saneltu aikataulu ja resursseja (rahaa) ei todennäköisesti tullut lisää niin se sitten johti tähän tilanteeseen.

Niin sellainen puolustuksena. Että tukijärjestelmän monimutkaisuus johtuu myös siitä että kun on tiettyjä sääntöjä EUssa millä perusteilla tukea voidaan jakaa. Niin kun meillä yritetään sitten niihin sääntöihin sovittaa sosiaalinen tulotuki, aluepolitiikka ja köyhäinapu että saadaan tuo sosiaalituki sääntöjen puitteissa maksettua ja vielä summat niin suuriksi kuin suinkin mahdollista että sosiaalitukea tulee tarpeeksi niin ehdoista ja säännöistä saattaa sitten tulla hiukan monimutkaisia.

  Täyttä asiaa, MTK täytyisi pitää ulkona noista jutuista,, nykyään ei enää ole noita "omia "firmoja joitten edusta pitää huolehtia,, ja Valiokin pitäs jo suuruudellaan pärjätä ilman mitään lobbausta.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
http://yle.fi/uutiset/savolaisviljelija_vaatii_maaseutuvirastoa_tilille_tukimaksatuksista/8708535

"Viljelijät eivät muutenkaan ole tappelemaan lähtevää rähinäporukkaa."

 ;D
aatteleppa jos koko agron porukkaki sattuu samalle abc.lle jossain pirkanmaan kupeessa :o :o :o :o
Minäpä luulen että ei käydä ABC-asemilla.Ja minä tykkään tappelemisesta,ihan oikeasti mutta tuonne ei nyt lähetä tappelemaan kenenkään kanssa vielä
Minä päivän tätä mietin, mutta onkohan tuollainen uho oikeasti paikallaan... Siellä pian otetaan turpaan, että tukka lähtee... ::)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Traktorimarssi
http://yle.fi/uutiset/savolaisviljelija_vaatii_maaseutuvirastoa_tilille_tukimaksatuksista/8708535

"Viljelijät eivät muutenkaan ole tappelemaan lähtevää rähinäporukkaa."

 ;D
aatteleppa jos koko agron porukkaki sattuu samalle abc.lle jossain pirkanmaan kupeessa :o :o :o :o
Minäpä luulen että ei käydä ABC-asemilla.Ja minä tykkään tappelemisesta,ihan oikeasti mutta tuonne ei nyt lähetä tappelemaan kenenkään kanssa vielä
Minä päivän tätä mietin, mutta onkohan tuollainen uho oikeasti paikallaan... Siellä pian otetaan turpaan, että tukka lähtee... ::)
Kyl Matti, niin tahtoessaan, laittaisi Kallion ja puolet Punavuoresta tasaiseksi ilman että hiuskarvakaan katkeaisi päästä  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
http://yle.fi/uutiset/savolaisviljelija_vaatii_maaseutuvirastoa_tilille_tukimaksatuksista/8708535

"Viljelijät eivät muutenkaan ole tappelemaan lähtevää rähinäporukkaa."

 ;D
aatteleppa jos koko agron porukkaki sattuu samalle abc.lle jossain pirkanmaan kupeessa :o :o :o :o
Minäpä luulen että ei käydä ABC-asemilla.Ja minä tykkään tappelemisesta,ihan oikeasti mutta tuonne ei nyt lähetä tappelemaan kenenkään kanssa vielä
Minä päivän tätä mietin, mutta onkohan tuollainen uho oikeasti paikallaan... Siellä pian otetaan turpaan, että tukka lähtee... ::)
Kyl Matti, niin tahtoessaan, laittaisi Kallion ja puolet Punavuoresta tasaiseksi ilman että hiuskarvakaan katkeaisi päästä  ;D
Onkohan tuo noin...sopii eppäillä..en kyllä laittas roposiani likoon tuon vedon puolesta. ::)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Pete-Puuha

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Köyhä joutuu puimaan romuilla..
Vs: Traktorimarssi
http://yle.fi/uutiset/savolaisviljelija_vaatii_maaseutuvirastoa_tilille_tukimaksatuksista/8708535

"Viljelijät eivät muutenkaan ole tappelemaan lähtevää rähinäporukkaa."

 ;D
aatteleppa jos koko agron porukkaki sattuu samalle abc.lle jossain pirkanmaan kupeessa :o :o :o :o
Minäpä luulen että ei käydä ABC-asemilla.Ja minä tykkään tappelemisesta,ihan oikeasti mutta tuonne ei nyt lähetä tappelemaan kenenkään kanssa vielä

Hienoa kun on miehinen mies ja noin hienolla asenteella. Turpaan vaan, niin ne aikuiset tekevät. :)
Hankmo, vaarivainaan vaari ja vuokrapelto...

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Traktorimarssi
http://yle.fi/uutiset/savolaisviljelija_vaatii_maaseutuvirastoa_tilille_tukimaksatuksista/8708535

"Viljelijät eivät muutenkaan ole tappelemaan lähtevää rähinäporukkaa."

 ;D
aatteleppa jos koko agron porukkaki sattuu samalle abc.lle jossain pirkanmaan kupeessa :o :o :o :o
Minäpä luulen että ei käydä ABC-asemilla.Ja minä tykkään tappelemisesta,ihan oikeasti mutta tuonne ei nyt lähetä tappelemaan kenenkään kanssa vielä

Hienoa kun on miehinen mies ja noin hienolla asenteella. Turpaan vaan, niin ne aikuiset tekevät. :)

Matti jäi  v.1918 punakaarti junasta asemalle, jaksaa vain vielä aatetta jakaa.

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
Mitähän tuolla traktorimarssilla kuvitellaan saavutettavan? Ihmiset on jo muutenkin ärsytetty niin monella asialla, yhteiskunnallinen ilmapiiri on todella kireä, pääkaupunkiin tulevat traktorimaajussit eivät satavarmasti sympatioita kerää, nyrkinheilutukset on todennäköisempiä seurauksia liikenteen ruuhkauttamisesta.

Viimeksi muokattu: 08.03.16 - klo:22:10 kirjoittanut Sivupersoona