Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: arzyboy - 20.09.14 - klo:17:03
-
Onko porukalla ollut käytössä jankkoleikkuria kyntö autoissa? Onko hyötyä ja entä haitat?
-
Ei ole,mutta kiinnostaisi kans tietää.
-
Niinpä... Vähän löytyy juttua haulla netistä. Kantoja nostaa todennäköisesti hyvin, mutta helppo ruuvata pois kun menee eloperäisille maille.
-
On ollut joinakin vuosina paikoillaan 1 kpl /puoli,vetotehoa ottaa yllättävän paljon. Näennäistä hyötyä paha arvioida,kannattaa laittaa siipeen mistä ei pyörä enää paina palatessa (eli toiseksi viimeiseen,joutuu tosin vaihtamaan pitkän maapuolen siihen koska kiinnitys reiät yleensä siinä)
-
Tämmönen on toimiva systeemi ;)
(http://www.murtola.com/foorum/download/file.php?id=1650&t=1)
-
Ei näy kuva?
-
On ollut joinakin vuosina paikoillaan 1 kpl /puoli,vetotehoa ottaa yllättävän paljon. Näennäistä hyötyä paha arvioida,kannattaa laittaa siipeen mistä ei pyörä enää paina palatessa (eli toiseksi viimeiseen,joutuu tosin vaihtamaan pitkän maapuolen siihen koska kiinnitys reiät yleensä siinä)
Niinpä, mistäköhän johtuu.
Jankkurillakin kun menee kyntökerroksen alapuolelle, niin pito alkaa loppumaan eksponentiaalisesti. Pelkään, että maanviljely on syyllinen.
-
Onko porukalla ollut käytössä jankkoleikkuria kyntö autoissa? Onko hyötyä ja entä haitat?
Joo harvemmalla taitaa olla edes kyntö autoa ::) ;D
-
Heh... Helevatan tabletti kun "korjailee" itse sanoja.
-
Ei näy kuva?
Näkyykö nyt :-[
-
Tämmönen on toimiva systeemi ;)
(http://www.murtola.com/foorum/download/file.php?id=1650&t=1.jpg)
Näin.
-
Aikoinaan käyttäessäni tätä museoviraston hyväksymää muokkausmenetelmää jokaisessa maapuolessa oli jankkoleikkuri enkä huomannu mainittavanpaa vastuksen kasvua. Eikä muitakaan vaikutuksia jotka olisivat ylittäneet havaintokynnyksen.