Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hiekoitin  (Luettu 11416 kertaa)

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Hiekoitin
Mä oon ajanu tolla 9 mottisella pääasiassa suolahiekkaa, jos tavara on pelkkää kamia niin ongelmia tulee. Mutta niin sitä sitten muillakin. Mä en oo vielä joutunu lapiomaan tuota tyhjäksi, mutta tiedän tapauksia kun soukkio on täytynyt fiskarssilla tulee tyhjentää. Silloin kun ei ole kameja ollu ollenkaan tai niitä on vähän eivät ahdista toimintaa. Mahtava laite, kesällä sorastin pikkutien tuolla ja se joka vetää maansiirtokärrin kanssa samanlaisen täysin tasasen n 5cm maton niin tarjoon kahveet. 8)

Nyt päästiin asiaan..toimintatavassa ei moittimista. Mutta kun ne sorakasat on ulkona niin ei tule kerrassa mitään. Kamit ei mene läpi yhtään, siirtojen aikana holvaa tavaran kartioon ja onlähestulkoon mahoton tyhjentää. Tuon vehkeen kanssa on ollu varapäre tarpeen..kaikki vehkeet toimii sulalla hiekalla.

Ei ne telasyöttöisetkään toimi sit kun tavara on pelkkää kamia, nimimerkillä sellanenkin nostolaitehiekoitin on.. Varsinkin kun niissä pitää olla se tihee silmänen verkko sekoitusakselin päällä että täyttää normit. Mitä helkkaria se muka sekoittaa jos sen verkon läpi ei tavara mahdu? Toisekseen Atilta saa seulaverkon muistaakseni 70mm silmillä kaikkiin muihin hinattaviin paitsi näihin kippaaviin malleihin.
Moon oikias, soot vääräs.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Hiekoitin
Mä oon ajanu tolla 9 mottisella pääasiassa suolahiekkaa, jos tavara on pelkkää kamia niin ongelmia tulee. Mutta niin sitä sitten muillakin. Mä en oo vielä joutunu lapiomaan tuota tyhjäksi, mutta tiedän tapauksia kun soukkio on täytynyt fiskarssilla tulee tyhjentää. Silloin kun ei ole kameja ollu ollenkaan tai niitä on vähän eivät ahdista toimintaa. Mahtava laite, kesällä sorastin pikkutien tuolla ja se joka vetää maansiirtokärrin kanssa samanlaisen täysin tasasen n 5cm maton niin tarjoon kahveet. 8)

Nyt päästiin asiaan..toimintatavassa ei moittimista. Mutta kun ne sorakasat on ulkona niin ei tule kerrassa mitään. Kamit ei mene läpi yhtään, siirtojen aikana holvaa tavaran kartioon ja onlähestulkoon mahoton tyhjentää. Tuon vehkeen kanssa on ollu varapäre tarpeen..kaikki vehkeet toimii sulalla hiekalla.

Ei ne telasyöttöisetkään toimi sit kun tavara on pelkkää kamia, nimimerkillä sellanenkin nostolaitehiekoitin on.. Varsinkin kun niissä pitää olla se tihee silmänen verkko sekoitusakselin päällä että täyttää normit. Mitä helkkaria se muka sekoittaa jos sen verkon läpi ei tavara mahdu? Toisekseen Atilta saa seulaverkon muistaakseni 70mm silmillä kaikkiin muihin hinattaviin paitsi näihin kippaaviin malleihin.
Kosteaa ja jäätyvä sepeliä joutuu välillä kolistelemaan jos on pidempään purkissa.. Täryn kun laittas niin ei olis enää ongelmaa :P

anakonda

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Hiekoitin
Mulla on toi atin 9000 kaks kippinen versio..ja ulkokasasta hiekkaa kuormattaessa kameja tulee aina. Se on sitte välittömasti tukossa eikä tyhjene vaikka pohjan aukasee ku siellä on niitä poikkirautoja sen heiluripohjan päällä. Noi kaksi muuta vaunuhiekotinta on ns. siilomallia, seulalla, sekoitin akselilla ja telasyötöllä. Vaikka ovatkin vain kasi mottisia niin varmasti pesee tehokkuudessa tuon atin. Kyllä seula ja sekoitin akseli on poikaa..

liiteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: Hiekoitin
Just tosta syystä siilomalliin mieltyny.
Vielä ku kamiverkko ihan ylhäällä ni voi kauhalla pyhkäistä.
Lämmitys alaosaan auttaanee pakkasella
.Viä ku laittais nestekaasulämmittimen vesikierrolle ni ei varmasti jäädy.
Vois jopa toimia seuraavasti:
Autoilija taannoin levitti mursketta pikimestarin sirottimella ja meinas et pikkasen ku lämmittää , niin tarttuu jäätikköön mut liikaa tais ku putos murske jään sisään ::)

sulkasato

  • Vieras
Vs: Hiekoitin
Eikös semmonen apulannanlevittäjä,missä on levitys leveys esim 18m olis hyvä vaik jossain parkkipaikoilla??
Tulis valmista jälkee nopeesti ;D ;D
Esim. amazone

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Hiekoitin
Mulla on toi atin 9000 kaks kippinen versio..ja ulkokasasta hiekkaa kuormattaessa kameja tulee aina. Se on sitte välittömasti tukossa eikä tyhjene vaikka pohjan aukasee ku siellä on niitä poikkirautoja sen heiluripohjan päällä. Noi kaksi muuta vaunuhiekotinta on ns. siilomallia, seulalla, sekoitin akselilla ja telasyötöllä. Vaikka ovatkin vain kasi mottisia niin varmasti pesee tehokkuudessa tuon atin. Kyllä seula ja sekoitin akseli on poikaa..

Uskon että ulkokasasta ottaminen on helvettiä. Pienempiin Ateihin saa seulan, noihin kipillisiin ei. Me päästään ottamaan hallista suolahiekka kyytiin niin ei niin paljon tarvi tapella.
Moon oikias, soot vääräs.

anakonda

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Hiekoitin
Olet onnellisessa asemassa ja säästyt lievältä Vi....!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Hiekoitin
Juu kyl sepelit kuuluu katon alla olla..  Joskus pelleiltiin pressujen kanssa.. Ei onneksi enää..