Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Neke - 26.10.08 - klo:18:42

Otsikko: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Neke - 26.10.08 - klo:18:42
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: zetor8045 - 26.10.08 - klo:18:42
hahhah
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Ojala - 26.10.08 - klo:19:11
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Pappa - 26.10.08 - klo:19:17
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Onko se Ventissä vakiona ?
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Ojala - 26.10.08 - klo:19:23
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Onko se Ventissä vakiona ?

Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)

Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja  ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: juumassi - 26.10.08 - klo:19:51
[

Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
[/quote]Onko se Ventissä vakiona ?
[/quote]

Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)

Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja  ;D

[/quote]

parempi se on testata aikoinaan. ettei tavallinen käyttäjä joudu tietämättään tuotekehittelijäksi.

vrt. john deere ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: samppaj76 - 27.10.08 - klo:07:38
valtroja on ajossa paljon mahtuu monenlaista kuskia, hurjimmille ei 60 km/h, vauhtia riitä. pitää laskea vielä mäet vapaalla, kun polkaisee jarrua, niin kardaani lähtee irti. nopeusero on liian suuri. käyttäjät niitä koneita rikkoo paljon. pakokaasu jarru on hyvä raskaalla kuormalla säästää traktorin ja perävaunun jarruja, pitkissä mäissä. kyllä tuo vaihteisto on ihan hyvä parannus varsinkin jos pääsee pienemmillä kierroksilla tieajossa, tuskimpa ne vaihteistot räjähtelee. mulla on ollut 3 valtraa ajettu yhteensä 17000 tuntia eikä yhdestäkään ole vaihteistoa tai moottoria avattu. öljynvaihdot on riittäneet.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: tino (eli plini( - 28.10.08 - klo:18:30
valtrois ei ondelmia ollu
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: tino (eli plini( - 28.10.08 - klo:18:31
paitti yhesti
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Neke - 01.11.09 - klo:20:12
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Niin, nyt näyttää että Vertti on jo ottanut 60% portaattomien markkinaosuudesta.Muutamassa kuukaudessa.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Ojala - 01.11.09 - klo:20:28
Nyt sitte jännätään kuinka hienosti pelaa ja vetää  ::)
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Neke - 01.11.09 - klo:20:41
Nyt sitte jännätään kuinka hienosti pelaa ja vetää  ::)

Kuka jännittää,kuka ei.Myöskin Mortti on näemmä ottanut sijansa ylivoimaisena ykkösenä. Tämähän tietää vain Valdojen hinnan nousua vuodenvaihteessa.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Movado - 01.11.09 - klo:23:56
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

Usko vaan - usko on iloinen asia  ;)

http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html  

Bruttovetoisuus:   225 282 BRT
Uppouma:   noin 100 000 tonnia
Pituus:   361,8 m
Leveys:   47 m[3] (66m komentosilta)
Syväys:   9,1 m
Korkeus:   72 m vesirajasta[3]
Voimanlähde:   3 x Wärtsilä 12V46
(13,860 kW/18,590 hv per moottori),
3 x Wärtsilä 16V46
(18,480 kW/24,780 hv per moottori)

Aluksen erityispiirteitä ovat esimerkiksi keskelle, yläosaan rakennettu jalkapallokentän pituinen puisto nimeltään Central Park eli keskuspuisto. Sen molemmilla puolilla on kaksi erillistä hotellia. Puistoon tulee aitoja puita, nurmikkoa ja istutuksia. Reunoille rakennetaan kahviloita ja kauppoja.[9][10] Aluksessa on myös kolmen kannen väliä hissin lailla liikkuva baariravintola. Lisäksi aluksessa on vesiteatteri, päiväkoti, terveyshoitolat aikuisille ja nuorille, muutama teatterilava, iso uima-allasalue, tenniskenttä, minigolf-alue, koripallokenttä, kalliokiipeilyseinä, noin 2700 hyttiä matkustajille, useita ravintoloita, oleskelutiloja, kauppoja aikuisille ja nuorille sekä lasten oma alue. Projekti merkitsee telakalle ja kumppaneille 12 000 henkilötyövuotta.[10] STX Europe on toimittanut kyseiselle varustamolle tähän mennessä jo 11 alusta.


http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html  

Linkissä 2 vid Ison-Beltin sillan alituksesta - silta näyttää pienenltä
Sillan alituskorkeus   65 m
M/S Oasis of the Seas Korkeus:   72 m vesirajasta - tarkalle meni - alitus

Ison-Beltin silta on riippusilta Ison-Beltin salmessa Tanskassa. Vuonna 1998 rakennettu silta ylittää 65 metrin korkeudessa merkittävän laivareitin. Eurooppatie E20 kulkee sillan kautta

Kunnioitukseta  suomalaista insinööri taitoa kohtaan juutit keskeytti liikenteen alituksen ajaksi  ???
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Heka - 02.11.09 - klo:00:45
Niin riippuu ku ka on ylivoimainen ja missä. Hyviä ja huonoja puolia löytyy kaikista, vaikka joku jotain muuta väittäisikin. Kaikki on käyttäjän ja katsojan silmissä. Käyttökode, -ympäristö, -määrä, -laatu yms yms määrää kuka on missäkin ylivoimainen. Mutta ojalelle vois kommentoida, että teidänkin kylällä taitaa olla taas yksi tapaus: fent.. 1 - valt.. 0?
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: AgerSilva - 02.11.09 - klo:13:34
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

Haaveesa kullakin. Eräässä valtran linkissa, joku ukko kehu uutta valmettiaan, että pystyy puhelimessa puhumaan kopissa kun voi kierrokset pitää alhaalla. Entisessä NELJÄ vuotta vanhassa T-valmeetissa tulee kahden tonnin kierroksissa kuulemma jo kuulovaurio!
Keltavanteisessa voi puhua puhelimessa onko kierrokset tapissa vai ei. Jopa jossai iänikuisessa 6810 voortissakun pysty puhumaan maantiejossa kännykkään.
Että kyllä suolahtelainen taitaa tulla kaukana perästä...
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Timppa - 02.11.09 - klo:15:42
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

Haaveesa kullakin. Eräässä valtran linkissa, joku ukko kehu uutta valmettiaan, että pystyy puhelimessa puhumaan kopissa kun voi kierrokset pitää alhaalla. Entisessä NELJÄ vuotta vanhassa T-valmeetissa tulee kahden tonnin kierroksissa kuulemma jo kuulovaurio!
Keltavanteisessa voi puhua puhelimessa onko kierrokset tapissa vai ei. Jopa jossai iänikuisessa 6810 voortissakun pysty puhumaan maantiejossa kännykkään.
Että kyllä suolahtelainen taitaa tulla kaukana perästä...

***Ainoastaan DynaVt:ssä pystyy puhumaan kännykkään. Poljinajolla ajellaan toinen käsi ratilla ja toinen käsi kännykän kanssa korvalla.

Ei onnistu muilla merkeillä. Frentilläkin täytyy "tikulla" jarruttaa ja siks aikaa täytyy kännykkä laittaa lokasuojan päälle.


 ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: eikka - 02.11.09 - klo:18:26
Kännykän käyttö ajaessa ilman handsfeetä on kiellettyä traktorilla.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Timppa - 02.11.09 - klo:18:34
Kännykän käyttö ajaessa ilman handsfeetä on kiellettyä traktorilla.

Ei ol polliisit vielä pellolle tullu.

 ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: AgerSilva - 02.11.09 - klo:19:20
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

Haaveesa kullakin. Eräässä valtran linkissa, joku ukko kehu uutta valmettiaan, että pystyy puhelimessa puhumaan kopissa kun voi kierrokset pitää alhaalla. Entisessä NELJÄ vuotta vanhassa T-valmeetissa tulee kahden tonnin kierroksissa kuulemma jo kuulovaurio!
Keltavanteisessa voi puhua puhelimessa onko kierrokset tapissa vai ei. Jopa jossai iänikuisessa 6810 voortissakun pysty puhumaan maantiejossa kännykkään.
Että kyllä suolahtelainen taitaa tulla kaukana perästä...

***Ainoastaan DynaVt:ssä pystyy puhumaan kännykkään. Poljinajolla ajellaan toinen käsi ratilla ja toinen käsi kännykän kanssa korvalla.

Ei onnistu muilla merkeillä. Frentilläkin täytyy "tikulla" jarruttaa ja siks aikaa täytyy kännykkä laittaa lokasuojan päälle.


 ;D ;D ;D

Kaivinkonetta ajellaan poljinajolla  ;D Myös vissiin sitten tynä veeteetä  ::)
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: KJL - 02.11.09 - klo:19:54
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

Haaveesa kullakin. Eräässä valtran linkissa, joku ukko kehu uutta valmettiaan, että pystyy puhelimessa puhumaan kopissa kun voi kierrokset pitää alhaalla. Entisessä NELJÄ vuotta vanhassa T-valmeetissa tulee kahden tonnin kierroksissa kuulemma jo kuulovaurio!
Keltavanteisessa voi puhua puhelimessa onko kierrokset tapissa vai ei. Jopa jossai iänikuisessa 6810 voortissakun pysty puhumaan maantiejossa kännykkään.
Että kyllä suolahtelainen taitaa tulla kaukana perästä...

***Ainoastaan DynaVt:ssä pystyy puhumaan kännykkään. Poljinajolla ajellaan toinen käsi ratilla ja toinen käsi kännykän kanssa korvalla.

Ei onnistu muilla merkeillä. Frentilläkin täytyy "tikulla" jarruttaa ja siks aikaa täytyy kännykkä laittaa lokasuojan päälle.


 ;D ;D ;D

Kaivinkonetta ajellaan poljinajolla  ;D Myös vissiin sitten tynä veeteetä  ::)

Giant pienkuormaintakin ajellaan poljinajolla. Dyna-VT:n vipuajoa oon kokeillu pari kertaa huvikseni, mutta työt tehdään poljinajolla, voimanottoa vaativat hommat "silppuriajolla". Tarkkuutta vaativas kuormaukses Dyna-VT:n poljinajo on suorastaan lyömätön.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Timppa - 02.11.09 - klo:20:04

Kaivinkonetta ajellaan poljinajolla  ;D Myös vissiin sitten tynä veeteetä  ::)
[/quote]

***Hienoa! Edes yksi on ymmärtänyt.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Neke - 02.11.09 - klo:21:27
Nyt sitte jännätään kuinka hienosti pelaa ja vetää  ::)

Kuka jännittää,kuka ei.Myöskin Mortti on näemmä ottanut sijansa ylivoimaisena ykkösenä. Tämähän tietää vain Valdojen hinnan nousua vuodenvaihteessa.

Tätäkään ei pahvit ymmärrä. Jore,Nykäri,Pentti,sekä muut ku valdo uskovaiset.Mehän saamme traktorimme vain entistä edullisemmin.Valdo ajajat maksavat ja mahdollistavat sen.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: breeder - 02.11.09 - klo:21:37
Poljinajo tekee Dynasta ylivoimasen hyvän pellolla liikkuvan toimiston!
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: zape - 02.11.09 - klo:22:08
Poljinajo tekee Dynasta ylivoimasen hyvän pellolla liikkuvan toimiston!

Niin näkkyy olevan poljinajo ;D ;D  Tässähän oppii koko ajan uutta :o http://www.lelushoppi.fi/tuotteet.html?id=152/2616
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Timppa - 02.11.09 - klo:22:11
Poljinajo tekee Dynasta ylivoimasen hyvän pellolla liikkuvan toimiston!

Niin näkkyy olevan poljinajo ;D ;D  Tässähän oppii koko ajan uutta :o http://www.lelushoppi.fi/tuotteet.html?id=152/2616

5470:ssä ei ole poljinajoa. Siin on Dyna4
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: hvinnamo - 02.11.09 - klo:22:25
Kännykän käyttö ajaessa ilman handsfeetä on kiellettyä traktorilla.
Ai, täällähän on uus agronetin kyläpoliisi, Eikka. Moro!! Vai että ilman "handsfeetä" :P
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Makee - 02.11.09 - klo:22:39
Polkutraktoria ajetaan kuulemani mukaan poljinajolla :)
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: AgerSilva - 03.11.09 - klo:10:16
Poljinajo tekee Dynasta ylivoimasen hyvän pellolla liikkuvan toimiston!

Niin näkkyy olevan poljinajo ;D ;D  Tässähän oppii koko ajan uutta :o http://www.lelushoppi.fi/tuotteet.html?id=152/2616

Takuu kolme vuotta ja hintakin on tullu alaspäin!  ;D Tässähän on oiva tilaisuus tulla massikan omistajaks  :o
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: hiihaamees - 03.11.09 - klo:11:08


Ei onnistu muilla merkeillä. Frentilläkin täytyy "tikulla" jarruttaa ja siks aikaa täytyy kännykkä laittaa lokasuojan päälle.


 ;D ;D ;D

Et oo tainnut TMS ventillä koskaan ajella, eihän sitä tarvitse tikulla jarruttaa, mutta sekin mahdollisuus on olemassa, jos sitä haluaa käyttää. Nostaa polkimen ylös niin vauhti lähestyy nollaa, ei tosin lukkojarrutuksena...

Löytyykö vergusta lennosta tehtävää suunnanvaihdon ripeydensäätöä? Aidosti en tiedä, onko vai ei, luulen ettei sitä ole, mutta voin olla väärässä?
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Timppa - 03.11.09 - klo:11:42
Löytyykö vergusta lennosta tehtävää suunnanvaihdon ripeydensäätöä?

Suunnanvaihdon ripeyden säätö löytyy GTA paneelin vaihteistovalikosta.

Ja kyl sitä voi ihan vauhdissakin säätää.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Neke - 16.03.10 - klo:19:58
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

tais tulla mortist ja vertist valtralle arevan olkiluoto.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: tissinkoittaja - 16.03.10 - klo:21:27
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Onko se Ventissä vakiona ?

Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)

Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja  ;D


Jos fenttejä särkyy 1 kpl nii se on jo 50% koko fenttikanasta mikä suomessa on ,valtroja sentää pikkusen enempi kun fenttejä :P ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Teroman - 16.03.10 - klo:21:29

Onhan niitä paljon ,,,,

mutta kun särkyy , niin särkyy myös ppaaaaljoooon
 :'(
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Konemies - 18.03.10 - klo:20:56
http://www.valtra.fi/news/2232.asp
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Verku - 18.03.10 - klo:21:26
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Onko se Ventissä vakiona ?

Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)

Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja  ;D


Jos fenttejä särkyy 1 kpl nii se on jo 50% koko fenttikanasta mikä suomessa on ,valtroja sentää pikkusen enempi kun fenttejä :P ;D

No nyt puhutaan portaattomista ja kyllä uskoisin että ei noitten vikataajuudessa nyt paljoa eroa oon vaikka koko mallistot pantais vertailuun. Fentti on paremmin tehty mutta tietty siellä enemmän vikaantuvaa sähköä, valtu karumpi joten se taas tasaa tilejä.....

Noo katotaan miten se myynti syksyllä käy, tokihan ne aluksi menee kaupaksi kun moni odottanut niitä kieli pitkällä muutaman vuoden.

Hetken piikki ei siis niin merkittävä ole mutta jos syksyyn asti piikkipaikka pysyy niin onhan se hieno homma suolahden poi'jille.....
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: kuu - 19.03.10 - klo:00:29
Lainaus käyttäjältä: Verku link=topic=5457.msg258470#msg258470
  Fentti on paremmin tehty mutta tietty siellä enemmän vikaantuvaa sähköä, valtu karumpi joten se taas tasaa tilejä.....

..

Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Verku - 19.03.10 - klo:00:35
Lainaus käyttäjältä: Verku link=topic=5457.msg258470#msg258470
  Fentti on paremmin tehty mutta tietty siellä enemmän vikaantuvaa sähköä, valtu karumpi joten se taas tasaa tilejä.....

..

Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty

Noo, korjataan nyt sitten vaikka sananmuotoon monimutkaisemmin tehty........
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Teroman - 19.03.10 - klo:09:21


Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty

kuun valossa kannattaa katsella esim valtun valujen jälkeä......

Niin koneessa kuin rungon osissakin; etuakselit hieman parempaa jälkeä,,,,,

Niin ne tais tullakin maailmalta ?
 :o
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Teroman - 19.03.10 - klo:11:43

tais tulla mortist ja vertist valtralle arevan olkiluoto.

http://sites.videostrip.com/farmersweeklymachinery/11796943/Valtra_Powershift_versus_CVT/Default/CVT/powershift/tractors/Valtra

Valtu testissä
 :'(
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: kuu - 19.03.10 - klo:13:57


Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty

kuun valossa kannattaa katsella esim valtun valujen jälkeä......

Niin koneessa kuin rungon osissakin; etuakselit hieman parempaa jälkeä,,,,,

Niin ne tais tullakin maailmalta ?
 :o


Vallulla on valuosaaminen ihan hyvin hanskassa tietääkseni.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Karhula - 19.03.10 - klo:14:19
Näitä juttuja lukiessa luulisi Valtran markkinaosuuden Suomessa olevan 0,6 eikä 60%.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Neke - 07.04.11 - klo:18:05
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

tais tulla mortist ja vertist valtralle arevan olkiluoto.


Ei kait kelpaa vaihdossa edes maasikkaan. Mihin menee suomalinen Valdo?
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: caseman - 07.04.11 - klo:20:30
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

Usko vaan - usko on iloinen asia  ;)

http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html  

Bruttovetoisuus:   225 282 BRT
Uppouma:   noin 100 000 tonnia
Pituus:   361,8 m
Leveys:   47 m[3] (66m komentosilta)
Syväys:   9,1 m
Korkeus:   72 m vesirajasta[3]
Voimanlähde:   3 x Wärtsilä 12V46
(13,860 kW/18,590 hv per moottori),
3 x Wärtsilä 16V46
(18,480 kW/24,780 hv per moottori)

Aluksen erityispiirteitä ovat esimerkiksi keskelle, yläosaan rakennettu jalkapallokentän pituinen puisto nimeltään Central Park eli keskuspuisto. Sen molemmilla puolilla on kaksi erillistä hotellia. Puistoon tulee aitoja puita, nurmikkoa ja istutuksia. Reunoille rakennetaan kahviloita ja kauppoja.[9][10] Aluksessa on myös kolmen kannen väliä hissin lailla liikkuva baariravintola. Lisäksi aluksessa on vesiteatteri, päiväkoti, terveyshoitolat aikuisille ja nuorille, muutama teatterilava, iso uima-allasalue, tenniskenttä, minigolf-alue, koripallokenttä, kalliokiipeilyseinä, noin 2700 hyttiä matkustajille, useita ravintoloita, oleskelutiloja, kauppoja aikuisille ja nuorille sekä lasten oma alue. Projekti merkitsee telakalle ja kumppaneille 12 000 henkilötyövuotta.[10] STX Europe on toimittanut kyseiselle varustamolle tähän mennessä jo 11 alusta.


http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html  

Linkissä 2 vid Ison-Beltin sillan alituksesta - silta näyttää pienenltä
Sillan alituskorkeus   65 m
M/S Oasis of the Seas Korkeus:   72 m vesirajasta - tarkalle meni - alitus

Ison-Beltin silta on riippusilta Ison-Beltin salmessa Tanskassa. Vuonna 1998 rakennettu silta ylittää 65 metrin korkeudessa merkittävän laivareitin. Eurooppatie E20 kulkee sillan kautta

Kunnioitukseta  suomalaista insinööri taitoa kohtaan juutit keskeytti liikenteen alituksen ajaksi  ???
Olin tekemässä kahta ensimmäistä.. Voyager, ja joku toinen. Kyllä siellä liikuntaa sai kun esim kapusi 13 kerrosta ylöspäin työmaalle. Aina ei voinut käyttää hissiä. Oi niitä aikoja...

Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: caseman - 07.04.11 - klo:20:36
Ei direktissä kamalasti vikoja ole ollut. Silti vaihtaisin sen cvx:ään, tai T7:aan ihan koska vaan...
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 07.04.11 - klo:21:17
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Aprillia  ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: SAS - 07.04.11 - klo:21:48
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: piki1 - 07.04.11 - klo:22:18
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
näinhän se on.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Husokki - 07.04.11 - klo:22:20
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
näinhän se on.

Asiaa joka sana.  8)
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Greenpwr - 07.04.11 - klo:22:26
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)

Mascus: >200hv, >2005, Suomi, Ruotsi, Tanska ja Norja, JD-Valtra: 20-19kpl myynnissä olevia...
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Wejjo - 08.04.11 - klo:06:47
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)

Mascus: >200hv, >2005, Suomi, Ruotsi, Tanska ja Norja, JD-Valtra: 20-19kpl myynnissä olevia...

Juu, jontikat myydään pois ja Valtralla tehdään työt  ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Verku - 08.04.11 - klo:07:25
Jaahas, poij'jat täällä suorittaa uskontunnistusta kuin helluntaikonventissa konsanaan. ;D

(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/3/35958/1274600238_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 08.04.11 - klo:08:46
Jaahas, poij'jat täällä suorittaa uskontunnistusta kuin helluntaikonventissa konsanaan. ;D

(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/3/35958/1274600238_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)

Eikö muka ollukkaan kuva valdeemien luovutustilaisuudesta?
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: icefarmer - 08.04.11 - klo:10:51
Jaahas, poij'jat täällä suorittaa uskontunnistusta kuin helluntaikonventissa konsanaan. ;D

(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/3/35958/1274600238_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)

Eikö muka ollukkaan kuva valdeemien luovutustilaisuudesta?
valmetin luovutustilaisuus on kuitenki tuommonen arvokkaan oloinen hetki, toista se on ku joku valmiiks vaihteistovikainen marginaalimerkki kuitataan  jossain vanhan ränsistyneen teollisuushallin katveessa häpeillen omaksi ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: ravenlord - 08.04.11 - klo:12:34
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)

Joo, mutta joidenki pitää va hifistellä, ei se toimivuus vaan se että on uusintauutta....
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: roadman - 08.04.11 - klo:19:12
Mikähän kummajainen meitin seutukunta on kun ne jotka tosissaan töitä traktoreilla töitä tekevät, niin eivät ole tämän talven aikana saaneet yhtään valtion metallin tuotetta alle ???. Liikkuvat ryökäleet vielä aikas laajalla alueella urakoimassa juuri sellaisilla tiloilla jotka potentiaalisia isojen traktoreiden ostajia. Onkohan Piirimyyjälle sattunut pahemman luokan hinnoittelu kämmi ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: 6350 - 08.04.11 - klo:19:20
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: piki1 - 08.04.11 - klo:20:01
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...
deeren myynti syö koko maatalousmyynnin voiton agrissa.ei mutu vaan ex deerenmyyjän kertoma.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: kylmis - 08.04.11 - klo:20:15
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: piki1 - 08.04.11 - klo:20:27
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: lypsyukko - 08.04.11 - klo:20:35
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.

Onko deeren myynti jotenkin muuttunut vuosien saatossa. Kerran kysyin n. 125 hv koneesta tarjousta ja sainkin sitten 6230 ( 107hv) tarjouksen. Siinäkin surkuhupaista että esitteessä luki vakiovarusteet ja tarjouksessa 6230 prem - ( miinus)  seuraavat varusteet   :o . Ehkä hinnalla mutta ei tyylillä  :-X Siksi traktorit on aina punaisia  8)
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: KJL - 08.04.11 - klo:20:43
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.

Onko deeren myynti jotenkin muuttunut vuosien saatossa. Kerran kysyin n. 125 hv koneesta tarjousta ja sainkin sitten 6230 ( 107hv) tarjouksen. Siinäkin surkuhupaista että esitteessä luki vakiovarusteet ja tarjouksessa 6230 prem - ( miinus)  seuraavat varusteet   :o . Ehkä hinnalla mutta ei tyylillä  :-X Siksi traktorit on aina punaisia  8)

Joo-o... yks ukko vaihto vanhan deeren uuteen deereen kun sai useita tonneja halvemmalla kuin toisen merkkisen, niin no olihan siihen perushintaan sitten pitäny lisäillä sitä ja tota. Kuulipa ukko sitten tänään, että toisessa merkissä nämä lisävarusteet oli jo vakiona... Hyvinpä nämä "kilpailuttavat" ja "hinta ratkaisee" asiakkaat tutustuvat ehdolla oleviin koneisiin, kun kuitenkin yli 100000 koneista on kysymys...

On muuten kuulemma helppo ajaa...  ;D

Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Oksa - 08.04.11 - klo:20:49
ja tossa kylällä yks yli 85 osti uuden nyyn ja totesi että valtemilla olivat nauranneet ostohankkeille!                         nooo, pappa ajelee tyytyväisenä uutella ja perikunta kattelee silmät pyöreenä että...... !" :D :D :D :D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Neke - 08.04.11 - klo:21:08
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...
deeren myynti syö koko maatalousmyynnin voiton agrissa.ei mutu vaan ex deerenmyyjän kertoma.




Tuo pitää paikkansa heinä/rehukoneiden osalta.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Neke - 08.04.11 - klo:21:10
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)



Näinhän se oli.Aika ennen Morttia ja Verttiä
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: SamiT - 08.04.11 - klo:21:58
Miksei sitä Versun viittä pikavaihdetta voida tarjota normaalin HiTech-voimansiirron kolmeportaisen tilalle, eikö mahdu tällaiset palikat samaan koneeseen? Varmasti tekisi kauppansa vaikka mekaanisella ulkopuolisen hydrauliikan hallinnalla ja viisiportaisella pikavaihteella oleva muuten perus-HiTech T-sarjalainen jossa olisi 120-140l hydrauliikkatuotto. Nimimerkillä Valtran lahkoon liittynyt jo syntymästä asti.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Verku - 08.04.11 - klo:23:11
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.

Onko deeren myynti jotenkin muuttunut vuosien saatossa. Kerran kysyin n. 125 hv koneesta tarjousta ja sainkin sitten 6230 ( 107hv) tarjouksen. Siinäkin surkuhupaista että esitteessä luki vakiovarusteet ja tarjouksessa 6230 prem - ( miinus)  seuraavat varusteet   :o . Ehkä hinnalla mutta ei tyylillä  :-X Siksi traktorit on aina punaisia  8)

Jaa, haiskahtaa turhan tutulta "väärinkäsitykseltä".... Piti olla premium tarjouksen mukaan kans, sitten ruvettiin esitteitä tavaamaan, että mitäs v*ttua kun ei premiumis edes tämmöstä tarjottua laatikkoa kyllä ole, kuin mitä se myyjä siihen esitti, mutta halvemmassa mallissa kylläkin. Hinta oli tasan varmasti premiumista. Selitystä kyllä piisas "kato kun, kato kun".... Ei tullu vihreää.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: lypsyukko - 09.04.11 - klo:08:58
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.

Onko deeren myynti jotenkin muuttunut vuosien saatossa. Kerran kysyin n. 125 hv koneesta tarjousta ja sainkin sitten 6230 ( 107hv) tarjouksen. Siinäkin surkuhupaista että esitteessä luki vakiovarusteet ja tarjouksessa 6230 prem - ( miinus)  seuraavat varusteet   :o . Ehkä hinnalla mutta ei tyylillä  :-X Siksi traktorit on aina punaisia  8)

Jaa, haiskahtaa turhan tutulta "väärinkäsitykseltä".... Piti olla premium tarjouksen mukaan kans, sitten ruvettiin esitteitä tavaamaan, että mitäs v*ttua kun ei premiumis edes tämmöstä tarjottua laatikkoa kyllä ole, kuin mitä se myyjä siihen esitti, mutta halvemmassa mallissa kylläkin. Hinta oli tasan varmasti premiumista. Selitystä kyllä piisas "kato kun, kato kun".... Ei tullu vihreää.

Niin juuri tuo vaihteisto oli tässäkin se myyjän omasta halusta vaihdettu  :o Toisaalta yks tuttu osti premiumin , mutta tulikin SE tilalle. Nuori kossi ei pitänyt muutosta ittelle merkittävänä ja oli myyjälle sanonut että ruuat saat kyllä joskus tarjota. Taisi olla aika kallis sapuska  8) Sama purkkaa jäyhäävä myyjä molemmissa tapauksissa.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: roadman - 09.04.11 - klo:13:38
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...

Hyvä että vielä löytyy niitä jotka rahoittavat minunkin koneen ostoa  ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: 6350 - 09.04.11 - klo:14:21
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...

Hyvä että vielä löytyy niitä jotka rahoittavat minunkin koneen ostoa  ;D

Onhan se tietysti mukavaa, että maksetaan vaihtokoneesta 1,5 kertaa reaalihinta. Mutta ei sekään vielä ole saanu ala-arvoista tuotetta ostamaan. :o
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Neke - 12.04.11 - klo:20:29
Directit sekoittavat valtra huoltojen aikatauluja.Directit korjataan heti. Vanhempien valtrojen huollot/korjaukset voivat siirtyä jopa viikoilla tästä johtuen. Onko näin?
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: piki1 - 12.04.11 - klo:21:31
Directit sekoittavat valtra huoltojen aikatauluja.Directit korjataan heti. Vanhempien valtrojen huollot/korjaukset voivat siirtyä jopa viikoilla tästä johtuen. Onko näin?
ei oo .eilen kysäsin kokkolan valtralta diregtistä,sanoivat että ei ohjelmointia kummempaa tarvinnu tehdä-ei ollu hallissa kuin vanhempia koneita pari.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: ijasja2 - 12.04.11 - klo:21:34
Directit sekoittavat valtra huoltojen aikatauluja.Directit korjataan heti. Vanhempien valtrojen huollot/korjaukset voivat siirtyä jopa viikoilla tästä johtuen. Onko näin?
ei oo .eilen kysäsin kokkolan valtralta diregtistä,sanoivat että ei ohjelmointia kummempaa tarvinnu tehdä-ei ollu hallissa kuin vanhempia koneita pari.

Jep jep, ja lehmät lentää ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Pillari - 12.04.11 - klo:21:35
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)

Onse hyvä että huumorimiehiä löytyy täältäkin  ;D
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: hvinnamo - 13.04.11 - klo:00:00
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)

Onse hyvä että huumorimiehiä löytyy täältäkin  ;D
Täällä on paljon huumorimiehiä, jotka eivät itse sitä aina tiedäkään. Samoin uskovaisia löytyy myös.  ;)
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: MacGyver - 13.04.11 - klo:07:26
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)

Onse hyvä että huumorimiehiä löytyy täältäkin  ;D
Täällä on paljon huumorimiehiä, jotka eivät itse sitä aina tiedäkään. Samoin uskovaisia löytyy myös.  ;)

Ja joidenkin juttut ovat pelkkää huumoria. Tai p##kaa.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: koivumaki - 13.04.11 - klo:07:35
Juu,täähän on humoorikanava...
Neken kysymykseen Directin huolloista.Ilmeisesti Jonkinlainen määräys Directien liikkeelläpitämisestä on,tuskin se kuitenkaan viikoilla muiden huoltoja siirtelee.

Joku kaipas 5 portaista pikavaihdetta Deltan tilalle.Ei kyllä mahdu samaan tilaan.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: agricult - 13.04.11 - klo:09:25

Joku kaipas 5 portaista pikavaihdetta Deltan tilalle.Ei kyllä mahdu samaan tilaan.


Miksi sen samaan tilaan tarvitsisi mahtua?

Minä ainakin ymmärsin, ette SamiT 60:ä vaihdetta kaipaa, vaan Versu-voimansiirtoa yhdistettynä yksinkertaisempaan hydrauliikkaan, ei-kuvaruutuhallintaan yms.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: SamiT - 13.04.11 - klo:16:34
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: agricult - 13.04.11 - klo:17:06
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.

Sama, mutta kyllä mä sen Hitech-suunnanvaihdon ottaisin, on se vaan niin pirun hyvä sekä teknisesti, että käyttöliittymältään (=vipu) eikä mennä robomaisuuksiin, kun vain öljynpaineen kanssa pelataan. Alue sit kepillä ja 120l/min pumppu, mutta ei elektronista hallintaa, ei valikoita eikä ruutuja :P Tähän sopivan käsinojan saa uudesta Hitech A:sta.

Ohjaamon jousituksen sijaan kunnon aktiivi-ilmapenkki, saa vaihdevivustakin tunnokkaan. Ja etujousitus Fendtistä :-)

Siinä ois kunnon kone viljatilalle vaikka ison kultivaattorin eteen.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Verku - 13.04.11 - klo:23:28
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.

Just.

Oonkin aina miettinyt miksi joku haluaa oikeasti ajaa sillä valmetin keppihelvetillä.

Sen vielä ymmärrän, että robottilaatikkoa et halua mutta sähkö-hydraulinen suunnanvaihto on traktoripuolellakin ollut käytössä sen 15 vuotta, jotta käy nyt edes koittamassa kun seuraavan kerran vaihdat.

Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: Verku - 13.04.11 - klo:23:33
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.

Sama, mutta kyllä mä sen Hitech-suunnanvaihdon ottaisin, on se vaan niin pirun hyvä sekä teknisesti, että käyttöliittymältään (=vipu) eikä mennä robomaisuuksiin, kun vain öljynpaineen kanssa pelataan. Alue sit kepillä ja 120l/min pumppu, mutta ei elektronista hallintaa, ei valikoita eikä ruutuja :P Tähän sopivan käsinojan saa uudesta Hitech A:sta.

Ohjaamon jousituksen sijaan kunnon aktiivi-ilmapenkki, saa vaihdevivustakin tunnokkaan. Ja etujousitus Fendtistä :-)

Siinä ois kunnon kone viljatilalle vaikka ison kultivaattorin eteen.

Eli yhtä kuin Dyna-6 massikka 155hp sisudieselillä?

Vähän erilainen suunnittelu ja nappien yms asemointi toki kopissa mutta ehkäpä vois olla juurikin kuvaamasi "välimalli" ventin ja vallun välistä.
Otsikko: Vs: Valtran ylivoimaa
Kirjoitti: SamiT - 14.04.11 - klo:08:00
Saahan se HiTech-suunnanvaihto tietysti olla koneessa, meinasin vaan että tähän asti on pärjätty ilman sitä. Kyllä tuo Valtran HT-suunnanvaihdin taitaa olla yksi tarkimmin toimivista tilanteissa joissa konetta pitää ryömittää vaikka viisi senttiä työkoneen kytkemiseksi. Kuivan kytkimen käyttötuntuma ja tarkkuus vaan niin mukavia ominaisuuksia kun ei ole muilla paljoa tullut ajettua suurimman osan ajotunneista kertyessä omalla jo vanhempaa tekniikkaa edustavalla kalustolla.