Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe T171 ja T191  (Luettu 28110 kertaa)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: T171 ja T191
No tännehän on tullutkin mukavasti vinkkiä. Kiitos kaikille vaivaa nähneille, mutta vielä ollaan pahasti vaiheessa.

Eikai tollasta vuokra massikkaa uskalla töihin pistää? Ettei vaan tulis kalliiksi.

Kyllä se nyt on haku päällä sellasesta vähän huokeemman kaliiberin koneeseen.
Tosta linkissä olevasta 180-90 kävin tarjousta kysymässä niin ei siitä montaa sataa alennusta saa kotiin tuotuna. Muutema kymppiä halvempia koneita olis kyllä kohtuu siistikuntoisina tarjolla. Kun ei ole kokemusta noista niin onko noissa kuin hyvä vaihdelaatikko? Lähinnä onko noissa tarpeeksi hidasta vaihdetta ja toisaalta kulkeeko noi kaikki edes 40km/h? Joskus vuosia sitten koeajanu jotain muistaakseni 115-90 ja 130-90 niin niiden vaihteistot oli niin hirveitä ettei meinannut pää pysyä hartioiden välissä kun vaihteita vaihtoi.

Megoja on aika vähän kohtuuhintaan-kohtuutunneilla tarjolla mutta pidetään silmät ja korvat auki.

Kyselin kavereilta Englannista koneita niin yksi siellä innostui ihan tosissaan etsintä puuhaan ja oli jo tänään laittanut kyselyt lähes kaikille jälleenmyyjille joita hän tuntee. Ja niitä viissin on useita kun on useamman kesän ollut Claassin demokuskina ympäri saarta.
Mitä se nyt ehdotuksia puolenkymmentä on kerinnyt laittaa niin onko noi Nyykkärin TM 175 ja 190 ja vastaavat MXM Caset mistään kotosin? Niistä siellä koitetaan näköjään eroon päästä.  :(
Ei taida kovin kestävän koneen maineessa olla? Vai olenko taas väärässä?

Hänen kaverillaan olisi kuulemma 7810 JD josta saattaisi luopua niin olisiko tälläine mulle soppeli??
Vaihteistosta ja varusteista ei tässä tapauksessa vielä ole sen tarkempaa tietoa.

 Pikkuveljeni kommentti jenkkiseikasta; isolta näyttää paikallaan ollessaan, mutta pellolla sopivan kokoinen. Takapainoinen laite, mutta renkailla sen saapi kompensoitua, tiukemmin tiristetyt voi voimanotto akselin holkkeja halkoa.

realisti

  • Vieras
Vs: T171 ja T191

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: T171 ja T191
tästä samasta aiheestahan kirjoteltiin ihan vähän aikaa sitten.

kirjoitin silloin:

***juu. vahva on 180-90, muttei paras winnerissäkin on vahvempi voimanotto 180-90:n pakan painetta voi nosta ja sinne sa sorvaamalla lisälevyn. painemittari koppiin niin voi seurata paineita. pakka on 180-90:ssä pieni ja paineessa on monesti ongelmia.

jyrsimen eteen valtran 8950,nh M160 tai jd 7710. t sarja nostele lämpöjä +300hv teholla,syyläri on matalampi kuin 8000srj ja maski ei toimi yhtähyvin, lisäksi cr kone herkempi nostamaan lämpöä+4 venttiilinansi heikompi kuin 2 venttiili (pätee kaikkiin merkkeihin).
8950 on kyllä kunnossa ollessaan kova peli ja saa rääkätä, voimanotto kestää 350-400hv( mulla 370hv ja alkuperäset pakat)
m160 ei nosta lämpöjä ja voimanotto kestää, vetolevy on heikko paikka alkuperäisenä, mutta siihen on konstit olemassa.
7710 puuttena paino (2000kg enemmän ku 8950),ryöminnän harvinaisuus ja surkea maavara/takapainoisuus. voimanotto on vahva ja mun mielestä rivipumpullisissä on ne kestävät männät. cr koneisessa (ap)on heikot männät vakiona, mutta siihen saa vahvemmat. moottori on muuten tosi vahva. ei nosta lämpöjä,ei pala. ilmastointi toimii kaikissa oloissa ja koppi mainituista koneista hiljaisin.***

toi realistin mainitsema tm190 ei pärjää vanhalle m160:lloe oikeen missään, eli jos nyykkärillä haluaa ajella niin pienempi on parempi.

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=39989.0

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: T171 ja T191
Näyttäis hintaa tulevan pellolle aikalailla; jyrsin, traktori, kunnon paripyörät, pari nivelakselia, pari remonttia, polttoaineet ja paljon  omaa aikaa tai kuskiksi joku pojanklppi, joka ei kuule eikä näe mitään vaan leikkuuttaa jonkun koneen kiinni. Jyrsimen lootat syytä olla kunnossa, maksaa sen minkä traktoriremonttikin. Eli pahimmillaan kesän ajankäyttö pilalla, mutta onnea hankkeeseen ja hyvällä lykyllä saat myydä vielä kamppeet samaan hintaan kesken sesongin eteenpäin.

Äläppäs nyt vaikka kyllä aivan mahdollinen skenaario toikin ja kaikkeahan voi käydä, voihan sitä vaikka seuraavan kerran kun astuu pihalle, kaatua ja lyödä päänsä eikä koskaan enää herätä.

Omaan sänkyynkin on moni kuollut että ei sielläkään ole turvassa.

Olen kanssasi samaa mieltä ja itse olen jo tuon kaiken kokeillut. On edelleen jyrsintä ja mega valtroja ja viiatteja. Oma aika on tullut vaan arvokkaammaksi ja emäntä on onneksi tallella vieläkin. Jos joku täppäri lupaa kohtuu hintaan tehdä, niin ei niin hinku siihen itsellä enää ole. Onnistuu kyllä omat työmaat, mutta kulupuolta ei voi etukäteen tietää, kuten hehtaaritaksaurakoitsijan ottamalla.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: T171 ja T191
7710 puuttena paino (2000kg enemmän ku 8950),ryöminnän harvinaisuus ja surkea maavara/takapainoisuus. voimanotto on vahva ja mun mielestä rivipumpullisissä on ne kestävät männät. cr koneisessa (ap)on heikot männät vakiona, mutta siihen saa vahvemmat. moottori on muuten tosi vahva. ei nosta lämpöjä,ei pala. ilmastointi toimii kaikissa oloissa ja koppi mainituista koneista hiljaisin.***

 cr8,1:ä keppilootinakin. 7,6 alkaa lämpöillä parinsadan hepan jälkeen, ainaskin ilmasta-ilmaan kuuleri melkoisen konstikas soviteltava kuttaperkan alle. Kymppi-sarjojen aapeet ei sovittele toimiaan kovinkaan jouheasti moottorin kanssa.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: T171 ja T191
Nyt alkaa olla vaihtokone tilannetta vähän kartoitettu.

Todennäköisimmät vaihtoehdot tuntuu olevan vanhat isot fiiut ja noi mega valtut.

Mitä käytännön eroja on 8450 - 8550 - 8950 Valtroilla muuta kun moottori/moottorin ohjaus?
EHD pakalla olevia 8950 on vain pari myynnissä, kalkkivaunun edestä sais keväällä suomesta ja Baltiassa olisi yksi taakseajolaitteilla. Vanhoja 8400 olisi muutema tarjolla kanssa.
Paikallinen Valtran huoltomies oli sitä mieltä että n.3t€ sais EHD pakat vaihdettua jos ne vakio pakat porsii. Sen puoleen katsellut nyt noita 8550 tai 8450 malleja. Näitäkään ei hirveän montaa ole mut joitain kuitenkin.
T-sarjassa tuntuu hinnat karkaavan jos kohtuu tunnit alla.

Nyykkärin TM sarjalaisia olisi paljon tarjolla mutta ryöminnät tuntuu olevan vain niissä kaikista rujoimmissa ilmestyksissä. Eikä toi naapurin poika juuri sellaista suositellut kun tuntuu vikoja olevan. Nyttenkin on kuulemma perse auki pajalla kun jarrumähmät tukkineet vaihteiston osia.
M sarjaa on heikommin enää saatavilla liekö nämä sulatettu jo?

Jontikan 7710 tai 7810 ei meinaa ryöminnällä oikein löytyä.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: T171 ja T191

Eikä toi naapurin poika juuri sellaista suositellut kun tuntuu vikoja olevan. Nyttenkin on kuulemma perse auki pajalla kun jarrumähmät tukkineet vaihteiston osia.
On muuten nimimerkki kyntajan entinen TM  ;)

Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo:09:44 kirjoittanut massikka_mies

Power By Perkins

realisti

  • Vieras
Vs: T171 ja T191

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: T171 ja T191

Eikä toi naapurin poika juuri sellaista suositellut kun tuntuu vikoja olevan. Nyttenkin on kuulemma perse auki pajalla kun jarrumähmät tukkineet vaihteiston osia.
On muuten nimimerkki kyntajan entinen TM  ;)

Ai ai ai... paljooonko lie nyt tunteja. Nimittäin alkuperäiset levyt. Kun vaihettiin uus perämurkkka niin todettiin silloin jarrut hyvä kuntoisiksi. Ei tosiaan kärsi noissa tm ajaa jarruja sohloiksi tai solenoidien kanssa riittää jumppaa. pätee tosin kaikkii koneisiin.
Ite vaihoin jontikoihinkin jarrut ennakoivasti 6000h
Nii se on...

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: T171 ja T191

Eikä toi naapurin poika juuri sellaista suositellut kun tuntuu vikoja olevan. Nyttenkin on kuulemma perse auki pajalla kun jarrumähmät tukkineet vaihteiston osia.
On muuten nimimerkki kyntajan entinen TM  ;)

Ai ai ai... paljooonko lie nyt tunteja. Nimittäin alkuperäiset levyt. Kun vaihettiin uus perämurkkka niin todettiin silloin jarrut hyvä kuntoisiksi. Ei tosiaan kärsi noissa tm ajaa jarruja sohloiksi tai solenoidien kanssa riittää jumppaa. pätee tosin kaikkii koneisiin.
Ite vaihoin jontikoihinkin jarrut ennakoivasti 6000h

No eikai siinä  kyseisessä ole kun just 7000h ylitetty.

Yhdellä tutulla urakoitsijalla on nettikoneesaa myynnissä TM 190 ja kun hänen kahdelta kuskilta tossa kyselin koneesta niin molemmat kehotti kiertämään sen hyvin kaukaa. Reilu 4000h ajettu ja jatkuvasti viettää aikaansa pajalla. Kai niistä sit on lähes kaikki noita maanantaina koottuja.

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: T171 ja T191
Joop eipä välttämättä kannata sekaantua nuihin tm 175 ja 190 malleihin,vai jo täälläkin mainittuihin m160,8560,tm 155 ja 165. 70 sarjan genesis foortit on arvostettuja pelejä ulkomailla,ihme ku eivät olleet täällä agritekillä myynissä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: T171 ja T191
Hieman kun lueskelee teidän tehontarpeita raktoreissa niin se versio jonka joku ehdotti eli ottakaa kuorma-auton alusta ja purkakaa ylimääräinen pois. Liittäkää ajovoimanotto taka-akselin voimalinjaan ja sitten se vaikka 500 heppanen kuorkin kone sinne työkoneelle. Saatte tehokkaan veturin eli 8 pyörävedon jossa koko raktorin teho käytetään eteenpäin menemiseen ja lisäksi se 500 heppaa ulosottoon...
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: T171 ja T191
Joko highlander on jyrsimen veturin löytäny?
Power By Perkins

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: T171 ja T191
Nyykkäreiden aski on pehmonen ne kannattaa kiertää kaukaa.
Portaattomat nyykkärit viihtyy erittäin hyvin pajalla myöskin. ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: T171 ja T191
Nyykkäreiden aski on pehmonen ne kannattaa kiertää kaukaa.
Portaattomat nyykkärit viihtyy erittäin hyvin pajalla myöskin. ;D
Asennettiinko siellä portaita niihin??