Laitat niihin kumpaankin vedon hihnalla ja sitten toisen hihnan vaan laitat 180º kieroon, hyvin pelaa.
Ylön entisiä insinjööriä vai?
No esim. ensimmäisessä 2 potkurisessa lentokoneessa voima propelleille vietiin noin ja sehän jopa lensi.
Mut jostain syystä nuo ketjuharavat on raunioille hylätty. Mä luulen, että haravien leveys pitäisi tuplata ja pyörimisnopeus puolittaa. Eli noita koneita tarvittaisiinkin 4 yhteen """karhottimeen"""
Jos jo kuivalla heinällä tai oljella sokat lentelee ja piikit katkeilee, niin mitähän tapahtuu kun ajetaan jotain tuoretta, paksusta apilanurmesta niitettyä karhoa.
[/quote]Niin kait siinä jotain pulmia saattaa olla. On tullu vaan ajeltua tuommosella tehtyjä karheita tai siis yhdellä koneella tehtyjä. On vaan hidas kun joutuu molemmin puolin ajeleen. On tuo ainakin yksittäisenä näyttänyt kestävän ihan hyvin. Eikä tässä nyt kovin suuria aloja tarviskaan keräillä noin 200ha. Osa kun karhottelee itte omansa niin ei tarvi kun paalata. Niin ja se luomu apila sekoitus jotain muutakin puumaista rölliä
Sitä nyt ei välltämättä kovinmontaa karhetta tarvikkaan yhdistellä. Kun on tottunut ajeleen semmosta 13-17kmh ja kuivalla sitte sen mitä mennäjaksaa. Tosin tänä kesänä menis lujempaa kun uskaltaa päästää. Mutta tuo luomurölli mölli joskus märkänä kun on semmosia tolloja että rakvaattorin maha niitä levittelee. Niin ei välttämättä calaussi nialase ihan heittämällä sillon kun paali alkaa oleen valmis. Tosin tukkoonhan se ei mene mutta silppurin pohja ei aina kerkee mukaan ja räikkä päästää. Pohjan manuaalisen avaamisen jälkeen matka jatkuu. Mutta kyllä se joskus hiukan häirittee tota vauhdin pittoo