Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Maalaispoika - 30.01.10 - klo:11:28
-
Meinaa taas mennä loma toteen, kun lomittaja ei saa avanttia käyntiin ja pitää olla koko ajan sitä rassaamas. >:( Mikähän kubotan moottorissa mättää, kun välillä käy ja välillä ei? Kun sen lopulta saa käyntiin, niin voi toimia pitkänkin aikaa hyvin ja sitten taas sammuu kuin saunalyhty. Sen jälkeen käyntiin saaminen on hankalaa, vaikka moottori on lämmin. Sitten kun meinaa käynnistyä, niin kierrokset ampaisee tappiin, vaikkei kaasun kosketakaan. Naftanputsari on vaihdettu syksyllä samoin kuin moottoriöljykin. Liekö jatkuvalla navettamajoituksella vaikutusta...
-
Tuo ryntääminen ihmetyttää.Onko siirtopumppu mekaaninen vai sähkö? Mekaanisessa on ehkä sihti.
Löpön puute siinä on.Kylmäkoneissa eli kuorma-autojen kaappien kylmäkoneista tavattiin ohittaa
koko siirtopumppu.
-
Moron,
että vika on havaittu jo hetki sitten mutta ei vielä paikallistettu. ;D
Ei kait, noi pöööööööö-syötön ongelmat on kyllä aika noloja muuten kelpo tuotteelle. :P
Muistin virkistystä:
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=6941.0
-
mie ekana vaihtasin p-ö suodattimet..
-
Älä vaihda mitään vaan hae jostain sähkönen siirtopumppu ja kytke se linjaan. Omaani avantin kaveri teki niin ja sen jälkeen on pelittäny. Se pumppu on jotenkin kytketty virtalukon taakse eli kun laittaa virrat päälle niin se pumppu jo hurisee.
-
Kahtoppa palauttaako se sammutin.
Pajalla käynyt muutama Avantti, jossa moottorin sammutin ei palaudu käyntiasentoon sen jälkeen, kun se sähkösolenoidi vetää sen päälle muuten kuin käsin kääntämällä ja konehan ei luonnollisestikaan käynnisty.
Noista koneista herkistelty syöttöpumpun päällä oleva sammuttimen akseli ja jo vain on pelittänyt.
Sen sammuttimen toiminnan kuulee kuneen ulkopuolelle.
Kun sammutat masiinan virta-avaimella, pitäisi muutaman sekunnin kuluttua kuulua selvä klonksahdus konehuoneesta, kun sammutin palautuu taas käyntiasentoon.
-
Mulla vaihettiin järjestystä, ennen oli tankista suodattimelle-siirtopumpulle-ruiskutuspump...
Nyt on tankista karkeasihtin lpäi siirtopumpulle ja siitä suotimen låpi ruiskutsspumpp...
Nyt toimii ::)
-
Jos sammuu kun löysäät kaasun kierroksilta, ongelma on että hirttää sammuttimen luistia päälle. Käytä virrat pois ja käynnistysyritys sitten.Korjaus:avaa syöttöpumppu ja rasvaa se luisti tai käytä konetta traktorilla kylkiasennossa (30sek), että moottoriöljy voitelee sen. Kone kannattaa käyttää lämpimäksi ennen sitä.
-
Ruiskutuspumpusta on kolmospytyn ruiskutusyksikön palautusjousi poikki. Kubotan tyyppivika lyhyissä käyttöjaksoissa. Pikkuhomma vaihtaa, kunhan on jousi valmiina. Omasta Agromaticista vaihdettiin uudenvuodenaattona.
-
Polttoainevuotoja voisi kokeilla etsiä laittamalla paineilmaa polttoainesäiliöön. Samalla tavalla on muuten näppärä ilmata traktori. Ilmausruuvia löysälle ja paineilmaa tankin täyttöputkesta sisälle.
-
Jos sammuu kun löysäät kaasun kierroksilta, ongelma on että hirttää sammuttimen luistia päälle. Käytä virrat pois ja käynnistysyritys sitten.Korjaus:avaa syöttöpumppu ja rasvaa se luisti tai käytä konetta traktorilla kylkiasennossa (30sek), että moottoriöljy voitelee sen. Kone kannattaa käyttää lämpimäksi ennen sitä.
Juuri noin se tekee, eli kun päästää kaasun tyhjäkäynnille, niin sammuu. Uudelleen starttaamalla ei meinaa lähteä käyntiin, mutta kun käyttää virrat pois, niin sitten saattaa lähteä.
Tuo vain ihmetyttää, että käyntiin lähtiessä saattaa kierrokset rynnätä tappiin ja heti perään sammuu.
-
Siinä ruiskuelementissä on kolme liian pientä oljyreikää, joista voitelun pitäisi tapahtua roiskevoiteluna. Kone kyljelleen traktorilla, sille puolelle missä ruiskupumppu, sido moottorinkansi/penkki kiinni, ettei avaudu kallistaessa. Se ei lähde kirveelläkään käyntiin sammumisen jälkeen, ennen kuin rumppaa virtoja pois päälle. Tuo on semmoinen pikaremontti, mutta tepsii..
-
Mulla oli ihan kaikki samat oireet, paitsi kävi kahdella pytyllä. Ruiskutuspumpusta oli se jousi poikki. Pumppu oli ruosteessa öljytilan puolelta.
-
Roiskevoitelu ei pelaa, se pitäis oikeestaan kipata kyljeleen 3kk välein uudesta asti niin pumppu ei pääsis menemään pilalle.
-
jos enste kattoos ettei oo tankin pohjas oleva proppu jost lähtee p-aineletku töhnää täynnänsä ::)
-
Pitääkö kone olla käynnis, ennen kuin sitä rupiaa kippaamaan kyljelleen? Kone oli näköjään jäänyt lomittajalta latoon, entistä huonommin saa käyntiin, kun on kylmässä. Akkukin oli kyllä jo tyhjä...
-
Meinaa taas mennä loma toteen, kun lomittaja ei saa avanttia käyntiin ja pitää olla koko ajan sitä rassaamas.
Kumpaa sää ny todellisuudessa rassaat? ;D
-
Pikku ajossa kylmälimaa kertyy pumpun alapäähän ja syöpyminen alkaa.Ajo pitäisi olla aina niin reipasta että moottori lämpenee kunnolla tai säilytys kuivassa ja lämpimässä.
-
tuo mon yhä suurempi ongelma nykyaikana kun kaikkeen on oma koneensa ja jokaista käytetään vain se 5-10 minuuttia pikkukierroksilla joten aina haaleita ja akut puolillaan, naapurin kahta valtteriakin toiminta häiriöistä epäilen liian vähäistä käyttöä kylmällä! kaikki työvalot päällä ja lyhyt ajo ja sitten seis on akun surmaa! koneen pitäisi käydä niin kauan että se olisi kuuma jotta jaksaisi toimia myöhemminkin!
-
Akku oli yön yli lataukses ja sain koneen lopulta käyntiin. Sitten käytin sen lämpöiseksi ja kippasin etukuormaajalla kyljelleen. Ainakin sen jälkeen pysyi käynnissä, kun kuskasin rehua eläimille. Saas nähdä, kuinka jatkossa pelaa.
-
Kyllä se pelaa, uusi homma kerran pari kuussa niin siitä se pumppu liukastuu.
-
Onkos tietoa pitääkö tuo myös muovikuorinen 520 kaataa kylelleen muutaman kerran vuodessa?
-
Onko koneena kubota 722. Jos on, niin ei varmaan olisi pahasta.
-
Akku oli yön yli lataukses ja sain koneen lopulta käyntiin. Sitten käytin sen lämpöiseksi ja kippasin etukuormaajalla kyljelleen. Ainakin sen jälkeen pysyi käynnissä, kun kuskasin rehua eläimille. Saas nähdä, kuinka jatkossa pelaa.
No onko pelannu?
320 teki tänään tempun; käynnistymisen jälkeen moottori ryntäs, ei sammunu avaimesta, halli täynnä sinistä savua :o, aikansa huudettuaan sammui, ei käynnisty enää. Mitä sille nyt pitää tehä?
-
lähtee kunhan on "huilannut" pari tuntia,napsuteltu sammutinta ja lohkolämmittimellä lämmmitetty kuumaksi syynä sama aikaisemmin mainittu huono pumpun voitelu/kylmälima
-
Akku oli yön yli lataukses ja sain koneen lopulta käyntiin. Sitten käytin sen lämpöiseksi ja kippasin etukuormaajalla kyljelleen. Ainakin sen jälkeen pysyi käynnissä, kun kuskasin rehua eläimille. Saas nähdä, kuinka jatkossa pelaa.
No onko pelannu?
320 teki tänään tempun; käynnistymisen jälkeen moottori ryntäs, ei sammunu avaimesta, halli täynnä sinistä savua :o, aikansa huudettuaan sammui, ei käynnisty enää. Mitä sille nyt pitää tehä?
Voit käyttää myös ruiskupumppua auki: Ruiskuputket irti, pol ylivuoto putki irti ja sammutus järjestelmän korvakko myös. 2+2kpl kuusiokolo ruuveja/muttereita ja elementti nousee yllöspäin. Sammutus vipu saattaa harata vastaa joten katso että saat samalle mallille takaisin laittaessa. Puhdista hyvin ja voitele öljyllä,elementin sivussa 3kpl reikiä (aseöljy tai joku muu notkea). Semmoinen tunnin jobi ajallisesti.Tuo ettei sammu avaimesta on *****mainen juttu. Nimimerkillä: Saman kokenut
-
edelleenkään schäfferissä ei mitään ongelmaa..
-
ittelä oli kans vastaavia ongelmia keskitalavella ... laitoon jäänestoa ja 2 tahtiöljyä lorauksen tankilla ollessani toimii ainaki mun 320 ssä jäänesto tua aivan ylivoimaiset kylmäkäynnistys ominaisuudet ja ööli voitelee pumpun
-
Akku oli yön yli lataukses ja sain koneen lopulta käyntiin. Sitten käytin sen lämpöiseksi ja kippasin etukuormaajalla kyljelleen. Ainakin sen jälkeen pysyi käynnissä, kun kuskasin rehua eläimille. Saas nähdä, kuinka jatkossa pelaa.
No onko pelannu?
320 teki tänään tempun; käynnistymisen jälkeen moottori ryntäs, ei sammunu avaimesta, halli täynnä sinistä savua :o, aikansa huudettuaan sammui, ei käynnisty enää. Mitä sille nyt pitää tehä?
Myy se minulle. Se on ihan paskana. Nyt pääset eroon :D
-
edelleenkään schäfferissä ei mitään ongelmaa..
Muuta positiiivista siinä ei sitten kyllä olekkaan..
-
Akku oli yön yli lataukses ja sain koneen lopulta käyntiin. Sitten käytin sen lämpöiseksi ja kippasin etukuormaajalla kyljelleen. Ainakin sen jälkeen pysyi käynnissä, kun kuskasin rehua eläimille. Saas nähdä, kuinka jatkossa pelaa.
No onko pelannu?
320 teki tänään tempun; käynnistymisen jälkeen moottori ryntäs, ei sammunu avaimesta, halli täynnä sinistä savua :o, aikansa huudettuaan sammui, ei käynnisty enää. Mitä sille nyt pitää tehä?
Kyllä nyt on pelannu kuin ajatus, kolme kertaa oon tainnu sen kaataa käynnis kyljellensä pumpun puolelle ja sitten on toiminu ihan ok.
-
Sammuta ennen kuin kippaat sen!
-
edelleenkään schäfferissä ei mitään ongelmaa..
Muuta positiiivista siinä ei sitten kyllä olekkaan..
no eikös tuossakin ole jo tarpeeksi jos muita huolia ei ole ku tankata ja vaihtaa öljyt..
-
edelleenkään schäfferissä ei mitään ongelmaa..
Muuta positiiivista siinä ei sitten kyllä olekkaan..
no eikös tuossakin ole jo tarpeeksi jos muita huolia ei ole ku tankata ja vaihtaa öljyt..
Eli sama homma kuin pyöreälamppuisen Ladan kanssa ;D