Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ruisleipä - 07.08.18 - klo:08:13
-
Täältä kun tieto löytyy niin kertokaa mistä tällainen mystinen vika johtuu. Syyllinen fiat 780, (ajettu n. 12000h) joka sammui yllättäin tyhjäkäynnillä ja ei enää lähde käyntiin ei edes vetämällä (ei edes uhkaa lähteä). Tutkittu on että polttoainetta on, suodattimet vaihdettu, siirtopumppu toimii, ainakin käsikäytöllä. Huono on ollut lähtemään käyntiin aikaisemmin ja konetta on silloin tällöin kylmänä starttipilotilla autettu käyntiin kun akusta on virta uhannut loppua, mutta näillä helteillä lähtenyt ilman kepulikonsteja eli mikä voisi olla syyllinen, voisiko olla syöttöpumppu tai sammutin jäädä pumppun sisällä jumiin ei kai suuttimien kuluminen aiheuta tuollaista täydellistä hiljaisuutta. Kiitän jo etukäteen hyvistä vinkeistä mistä voisi lähteä vikaa metsästämään.
-
Tuleeko usvaa putkesta startatessa ja minkä väristä?
-
Ei oikein minkään väristä, vähän harmaata, joten se viittaisi mielestäni siihen, että polttoainetta ei mene pytyille asti.
-
Harmaatahan se palamaton polttoaine höyry on,
-
Suutinputki auki ja tarttaamaan, että tuleeko lirua sinne suuttimille.
Jos ruikkii niin sitten siirrytään muuhun osioon.
-
joskus oli viijjatissa polttoaineen saantionkelma, vika oli suotattimelle tulevassa putkessa, joku isompi roska sen oli tukkinu
-
Siirtopumpun kalvo väsähtää erioten jos pääsee jäähtymään.
Pari kertaa tuli koettua takavuosina.Pumppu näytti toimivan,mutta ei sitten kuitenkaan.
-
ja halpa korjata. ite muistan kuin fiu alkoi rykimään kun tarpeeks vettä järjestelmässä. pakoputken loppupää lentää yleensä. nuissa kantsii myös kattoa jos on irtokannella pumppou niin se sihvilä on joskus tosi moskanen. ja putsauksen jälkeen taas toimii. saa löpöä kulkuun.
-
joskus oli viijjatissa polttoaineen saantionkelma, vika oli suotattimelle tulevassa putkessa, joku isompi roska sen oli tukkinu
hyvin pitkälti kärpänraato tai joku muu jäneksen koepipalanen
-
siirtopumpun sihti sielä on varmaan tukossa.
-
Kyllä se kannattaa alottaa sieltä löpön loppukäyttäjältä se tutkiminen, eli kattoo tuleeko suuttimille tavarata.
Siittä sitten pakittelemalla asteittain kohti tankkia.
-
Kyllä se kannattaa alottaa sieltä löpön loppukäyttäjältä se tutkiminen, eli kattoo tuleeko suuttimille tavarata.
Siittä sitten pakittelemalla asteittain kohti tankkia.
Jep.
Noi hiivatit on niin jumalattoman tarkkoja ilmasta pumpussa .
-
ja koivun siemenet on hyytyttänny monta traktoria. tiiän pari joilla ollu siemeniä putkentukkeena. ja nyt on niiden aika. siis siemenet lentelee...
-
Täältä kun tieto löytyy niin kertokaa mistä tällainen mystinen vika johtuu. Syyllinen fiat 780, (ajettu n. 12000h) joka sammui yllättäin tyhjäkäynnillä ja ei enää lähde käyntiin ei edes vetämällä (ei edes uhkaa lähteä). Tutkittu on että polttoainetta on, suodattimet vaihdettu, siirtopumppu toimii, ainakin käsikäytöllä. Huono on ollut lähtemään käyntiin aikaisemmin ja konetta on silloin tällöin kylmänä starttipilotilla autettu käyntiin kun akusta on virta uhannut loppua, mutta näillä helteillä lähtenyt ilman kepulikonsteja eli mikä voisi olla syyllinen, voisiko olla syöttöpumppu tai sammutin jäädä pumppun sisällä jumiin ei kai suuttimien kuluminen aiheuta tuollaista täydellistä hiljaisuutta. Kiitän jo etukäteen hyvistä vinkeistä mistä voisi lähteä vikaa metsästämään.
No?
-
Olisikohan sammutin jumissa? Se oli mulla yhdessä nyykkärissä vikana.
-
Monta hommaa tehtiin ja syyllinen oli todella pask...t suuttimet. Kärjet vaihdettu ja nyt käy kuin ei olisi tunteja koneessa kuin 500. Ei savuta.