Ideana voisi esittää, että kun lietteen vetoletkulevitys yleistyy nopeasti, niin siihen voisi lykätä täydennyslannoitusta myös sekaan.
Tilarakenteen pirstoutuessa vetoletkulevitys ei tule lisääntymään. Ai niin, pohjanmaan raiviot...
Vetoletkulevitystä voi tehdä myös etempänä lietesäiliöstä, mutta se vaatisi tilojen välistä yhteistyötä, että saataisiin se liete siirtymään sopivaa tahtia pellon reunaan puskurisäiliöön. Tai sitten sellainen urakoitsija, joka saisi sopivan määrän siirtokaluastoa paikalle.
Edullisempi tapa voisi monesti olla korvata vetoletkulevitin nykymittapuussa pienellä (n. 12 kuutiota) vaunulla, sille tulisi tavara puskurisäiliöön. Olisi nopea siirtää lohkolta toiselle, muttei olisi ihan kohtuuttoman painoinen ja kulkisi kohtuullisella traktorilla.
No meni vähän aiheen viereen.
Alkuperäiseen aiheeseen. Tuotteen selkeä hinnoittelu on yksi tärkeimmistä palveluun liittyvistä asioista. Rosvolaivan hinnoittelu poukkoilee perinteisen (Kemiran aikuisen) hintaporrassysteemin ja päivänhinnan (vrt. polttoöljy) välillä, eikä oikein tiedä kumpaanko suuntaan kallistuisi. Hinnan nostoille etsitään aina perusteet sieltä, mistä ne on löydettävissä.