Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kohtu tulehdus lehmällä  (Luettu 2593 kertaa)

pisarasade

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Kohtu tulehdus lehmällä
Miten teillä hoidetaan lehmän kohtu tulehdusta.
Hieho poiki ja jäi jälkeiset sisään ja sai aika pahan kohtu tulehduksen. Penisiliini kuurilla ei ollut mitään vaikutusta. Täkäläinen eläinlääkäri ei tunnu tietävän muusta kuin laskun kirjoittamisesta jotain. Eli kiinnostaisi tietää millä teillä on kyseisiä tapauksia hoidettu.
Hookaksoo on mun kaveri ja mä taidan olla Heinähattu

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Kohtu tulehdus lehmällä
Mitä lääkettä lehmälle laitettiin? Meilläpäin eläinlääkärit eivät enää käytä Penovetiä tai Ethacilinia kohtutulehdukseen, vaan jotakin muuta valmistetta, nimeä en nyt justiin muista. Hankalaa se oli kumminkin pistää, kun ei meinaa tulla ruiskusta pihalle.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

pisarasade

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: Kohtu tulehdus lehmällä
Eläinlääkäri piikitti eka kerralla ethaciliniä ja reilun viikon päästä terramyciniä. Kummallakin kerralla sai puhdistus piikin ja tietty kipulääkkeen. Hieho näykkii ruokaa kipulääkkeen vaikutuksen aikana sen verran, että pysyy hengissä, mutta terve se ei ole vieläkään. Eläinlääkäriä ei kiinnosta selvittää mikä pöpö on kyseessä.
Hookaksoo on mun kaveri ja mä taidan olla Heinähattu

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Kohtu tulehdus lehmällä
Eläinlääkäri piikitti eka kerralla ethaciliniä ja reilun viikon päästä terramyciniä. Kummallakin kerralla sai puhdistus piikin ja tietty kipulääkkeen. Hieho näykkii ruokaa kipulääkkeen vaikutuksen aikana sen verran, että pysyy hengissä, mutta terve se ei ole vieläkään. Eläinlääkäriä ei kiinnosta selvittää mikä pöpö on kyseessä.

kokkeiltu on Etasillit,Terramyssiinit, Amok silliinit, Suluhvat. Kaikki yhtä hyvällä/huanolla lopputuloksella.
Parraan ohjeen anto eläkkeelle jääny elläinlääkäri. Anna varovasti selleeni kivennäistä ,"auttaa itte itteensä parraiten ja lisäks ADE- vitammiinia viikon kuurina". Näyttääs helepottavan.

HUAM!!!!! SELLEENIÄ varovasti........