Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneviestin peurakokeilu  (Luettu 9519 kertaa)

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 855
Koneviestin peurakokeilu
Siis ymmärsinkö väärin. Uusi liki 200 hepan peura ja lyödään 4 teräiset kyntöpaluut perään. Lähinnä vaan selasin nopeasti mutta jotain oli että kaukana traktorista nostopiste.
Jos on noin. En jummarra. Meikäläinen pärjää pikkutilkuillani 1594 hydrashift casella joka maksaa jotain 8000€. Kulkee sekin 44kmh nopeusnäyttöön maantiellä ajettuna. Agrolux fk paluuaurat 4x16 vm 1991 jolla ajaa kevyesti 5 ha päivässä jos pitkiä taukoja pitää.

On kyllä totta että harrastelijoilla on eri vehkeet kuin talon hintaisilla vetureilla.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Nic Bäkiksen ”arvuuttaja ” 5820  jonnikka vetää 3 siipisiä ilman nelivetoa, muuta en jonikasta ja auroista osaa sanoa.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Tehojen puolesta tuolla pitäisi kyllä mennä jo melkein 8-siipinen hinattava ees-taas aura.

6125R

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Mulla 4-mukinen R jonttu. Aivan hirveä ajettava maantienopeuksilla jos nostolaitteessa jotain painavampaa ja pitempää, esim. 4-teräinen paluuaura.
Kummallinen heijari. Varmaan johtuu juuri tuosta kaukana taka-akselista olevasta nostolaitteesta.
Muuten menee tosi hyvin tiellä. 55km/h ajelee ilokseen.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Onko se nostopiste kauempana kuin muissa?

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Ei se pituussuntainen ero taka-akseliin pelkästään ratkaise. Myös vetovarsien traktorin puolen kiinnityspisteen korkeussuuntainen ero taka-akselin keskipisteeseen vaikuttaa vipuvarsiin hyvinkin merkittävästi.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26152
  • vastustan
Vs: Koneviestin peurakokeilu
nykkö niissä on liian pitkät nostovarret kun ennen on kaikki vehkeet ollu hyttiin tulossa jos ne on sopinu kiinnittämään :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Mulla 4-mukinen R jonttu. Aivan hirveä ajettava maantienopeuksilla jos nostolaitteessa jotain painavampaa ja pitempää, esim. 4-teräinen paluuaura.
Kummallinen heijari. Varmaan johtuu juuri tuosta kaukana taka-akselista olevasta nostolaitteesta.
Muuten menee tosi hyvin tiellä. 55km/h ajelee ilokseen.


Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa vielä enemmän.

6125R

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Mulla 4-mukinen R jonttu. Aivan hirveä ajettava maantienopeuksilla jos nostolaitteessa jotain painavampaa ja pitempää, esim. 4-teräinen paluuaura.
Kummallinen heijari. Varmaan johtuu juuri tuosta kaukana taka-akselista olevasta nostolaitteesta.
Muuten menee tosi hyvin tiellä. 55km/h ajelee ilokseen.


Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa vielä enemmän.

1,4-1,6 bar ollut kaikessa ajossa. Sontinentaalit 540/70 x 38.
Hytin jousitus piti ens töikseen säätää kovimmalle että tohtii yleensä maantiellä ajaa.
Pienoinen yllätys Valtran jälkeen kun piti alkaa ohjailemaan suorallakin tiellä. Valtran rattia tarvi käännellä vain mutkissa. N1-Valtra kyseessä.
Hieman myös epäilyttää Jörniksessä etuakselin kiinnitys. Yhtäkkiä näyttää siltä että sitä työnnetään kardaanin varassa ja pari kettinkilenkkiä varmistaa ettei akseli tipu matkalle.
Jousitus edessä on muuten hyvä mutta manuaaliasetus/jäykistys pitäisi pystyä asettamaan esim. kuormainkäytössä itse valitsemalle max. nopeudelle. Nyt on tilanne sellainen että asetus muuttuu automaattisesti liian alhaisella, olikohan 15 km/h, nopeudella pehmeämmälle säädölle. Harvoin on sellaista kuormainhommaa jossa ei mennä yli 15 km/h. Ei kuulemma ole ohjelmoitavissa esim. 25 km/h nopeuteen asti.

Viimeksi muokattu: 30.10.17 - klo:17:41 kirjoittanut 6125R

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Harvoin jontikan ajettavuutta on moitittu.

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Ei se pituussuntainen ero taka-akseliin pelkästään ratkaise. Myös vetovarsien traktorin puolen kiinnityspisteen korkeussuuntainen ero taka-akselin keskipisteeseen vaikuttaa vipuvarsiin hyvinkin merkittävästi.
Nyt en ymmärrä. Kyllähän keulan keveyteen Vaikuttaa vaan se kuinka kaukana taka-akseliin nähden kannettava kohde on. Monentin kaavahan on varsi kertaa voima.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Samanlaiset kokemukset, continentaalit kun vaihtaa vastaavankokoisiin xeobibbeihin meno muuttuu totaalisesti.

Se jontikan jousitettu etuaksilakonstruktio taitaa olla pian 20 vuotias.

Pari vuotta sitten oli t-sarjan valtra koeajossa. Ilmajousitettu etuakseli piti ohjekirjan mukaan LUKITA tapeilla mikäli käytetään raskaita koneita nostolaitteissa esimerkiksi paluuauroja. ihanan kätevää.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Onko sulla penkin sivujousto päällä? Tekee kummia maantieajossa ennenku siihen tottuu.

6125R

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Onko sulla penkin sivujousto päällä? Tekee kummia maantieajossa ennenku siihen tottuu.
Joskus kun unohtuu lukita sivujousto pois pellolta lähtiessä niin kyllä sen unohduksen aika äkkiä huomaa. Sellainen ikävä ilmiö tuossa muuten hyvässä sivujoustossa on kun istuinta joutuu pitämään oikealle käännettynä aina sen kuormaajan ohjainmurikan takia niin jysäyttelee toisinaan ko. murikkaa sivuverhoiluun. Tainnut insinöörillä jäädä koeistuminen tekemättä kun jalkakaasua ei kertakaikkiaan pysty käyttämään ellei käännä istuinta. Selkeä, ja pahin puute R:mallin hyttiergonomiassa.

Pitänee vaihtaa juuripyörät ja laittaa levikkeiksi nuo sontinentaalit ens kevääksi.

Viimeksi muokattu: 30.10.17 - klo:22:45 kirjoittanut 6125R

6125R

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Koneviestin peurakokeilu
Lämmitys tuossa R:n kopissa on tehokas. Ikävä vain että puhallinnopeuksia, joita on varmaan kymmeniä, on alkaen kovasta puhalluksesta sietämättömän kovaan. Onko tiedossa mitään keinoa millä saisi hillittyä puhallinmoottorin kierroksia. Omalla säätimellään se ei onnistu.