Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lava-auto.  (Luettu 22905 kertaa)

realisti

  • Vieras
Lava-auto.
Mikäs tällä hetkellä olisi paras noista avolavoista? Vw Amarok olisi kiinnostava, mutta hinta 10 000€ muitten yli. Fordilta ja isuzulta on ihan uudet mallit samaan hintaluokkaan, kun taas Nissan, Mitsubishi ja Toyota ovat vielä 5v vanhalla mallistolla liikeellä.
Yhtä 100tkm ajettua 170hv Navaraa kävin kokeileen eikä sekään ollut hullumpi, hinta vajaa 10 000€ alle uusien. Nykyinen mitsu alkaa olla hieman rapsakka, eikä tekniikkakaan ihan uutta vastaa vajaa 400tkm mittarissa.
Jenkit kiinnostaa kanssa, mutta 5v vanhasta saisi pulittaa uuden japsin verran.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Lava-auto.
Foortin Ragerissa on koppi hyvä,siis saapi sinne takahutlariin hyvin heitettyä tavarat ei tarvitse niitä selkänojasulkeisia pitää,ja nyt on näemmä Isutsun koppi myös kaappariovilla.Tojota vissiin kestävyydessä parhaasta päästä mutta k'äytetyissä ainakin hintaa on enempi kuin noissa muissa.Nissanissa kait joissain vuosimalleissa ollut moottorimurheita. 8)

Parhaasta en tiedä,mutta Rangerin kävin koeajamassa.Tuo ovisysteemi on hieno.Muutenkin auto tuntui hyvältä.
Vertailukohtaa vaan ei ole kun en ole muita,esim Amarokia ajanut.Volkkarin myyjä selitti mulle,että autot menee käsistä...eli ei oikein ollu kiinnostunut kaupanteosta.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 694
Vs: Lava-auto.
Toinen navara menossa, eikä voi moittia.
Nykyinen neliovinen pa ilman takapenkkiä.
Loistava kärryn veturi, vie paremmin 3tn kärryä, kuin joskus ollut ameriikan 6,5 v8 turporiisseli.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Lava-auto.
Toinen navara menossa, eikä voi moittia.
Nykyinen neliovinen pa ilman takapenkkiä.
Loistava kärryn veturi, vie paremmin 3tn kärryä, kuin joskus ollut ameriikan 6,5 v8 turporiisseli.
Navara on aina testeissä ollut voimakkain.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Lava-auto.
Mulla on -08 Rangeri se uusi malli taitaa olla kyllä jonkin verran muuttunut. Mutta noi kaappariovet tulevat varmasti seuraavaankin. On niin mahottoman näppärä viedä tavaraa sisätiloissa.
Ei oo voortista pahaa sanottavaa jos nyt ei heikkoa alavääntöä oteta mukaan. Herkkä sammumaan jos ei anna kaasua lähdöissä. Ja ne kiinnityspisteet lavan ylälaidassa ei saa mitään muuta kiinni kun korkeita taakkoja.
Mitään vikaa siinä ei ole ollut vast 70tonnii kylläkin mittarissa.
Toisena ajokkina 91 Caddy ja kummasti sekin viel kuljettaa!

realisti

  • Vieras
Vs: Lava-auto.
Olisi tuossa pari kiinnostavaa Chevrolet silveradoakin, uskoisi että ovat sen verran jämäkkää tekoa että kestää. Tuo Navara mikä nyt on oikeastaa 1.vaihtoehto on -09 mallia ja 171hv +automaatti yhdistelmällä, onko noissa mitään sellasta tyyppivikaa mitä kannattaisi tutkia? Isuzu ja Ford ovat todella samanlaisia ohjaamostaan, samoin ulkoasu niin samanlainen ettei äkkinäisempi erota. Hilux olisi varmasti luja, mutta vanhahtava hytti hävittää mielenkiinnon.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Lava-auto.
mullon -05 navara, liekö se 136hv tjsp. saksasta haalattu puolenkymmentä vuotta sitten "uudenkarheana", oli n.puolet suomen hinnoista ja joku tonni veroa päälle.

ei oo vajaan sadantuhannen kilometrin jälkeen ollu mitään murheita vielä,kopkop.. kattastusmies tuumaskin että nää loppuu vaan ruostumalla.. ;D ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

Mullistaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: Lava-auto.
Mulla on ollu 5 vuotta neliveto Dodge ram. 5,9 cumminssilla. 2003 eli "sitä uudempaa" mallia.
4 ovea. Rekisteröity 6:lle, dieselvero 100€/vuosi. Ei muita maksuja.
Keskikulutus 12-13l/100km.
Bully dogilla napin takana tehoa 325hv/700nm - 425hv/1000nm.
Uudemmissa haittapuolena nopeudenrajoitin, mutta sekin on lähinnä omantunnon kysymys.
Ja tietysti vaatii kuorma-autokortin.

Aivan huippu peli ainakin mun käyttöön. En kusekaan japsipickuppien suuntaan enää.

Nothing beats cubic inches, except turbocharged cubic inches.....

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Lava-auto.
Mulla on ollu 5 vuotta neliveto Dodge ram. 5,9 cumminssilla. 2003 eli "sitä uudempaa" mallia.
4 ovea. Rekisteröity 6:lle, dieselvero 100€/vuosi. Ei muita maksuja.
Keskikulutus 12-13l/100km.
Bully dogilla napin takana tehoa 325hv/700nm - 425hv/1000nm.
Uudemmissa haittapuolena nopeudenrajoitin, mutta sekin on lähinnä omantunnon kysymys.
Ja tietysti vaatii kuorma-autokortin.

Aivan huippu peli ainakin mun käyttöön. En kusekaan japsipickuppien suuntaan enää.

Nothing beats cubic inches, except turbocharged cubic inches.....

Jännä juttu kun kaveri ei oo mitannu muistaakseni -05 dodgelle kertaakaan alle 15l/100km kulutuksia. Normaalisti aina 16-17...

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Lava-auto.
fordista hajoaa 100tkm jälkeen vaikka ja mitä.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Lava-auto.
fordista hajoaa 100tkm jälkeen vaikka ja mitä.

Hyvä tietää. Parikyttonnii sit voip viel ajaa huoletta.
Voisitko pienen vikalistan kirjata?

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Lava-auto.
fordista hajoaa 100tkm jälkeen vaikka ja mitä.

Hyvä tietää. Parikyttonnii sit voip viel ajaa huoletta.
Voisitko pienen vikalistan kirjata?
lähinnä etuakselilta vetonivelet irtoaa ulkopäästä lopulta kåyttivät huollossa kemppiliimaa varmistukseen, nuppeja.startti meni monta kertaa.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Lava-auto.
Mulla on ollu 5 vuotta neliveto Dodge ram. 5,9 cumminssilla. 2003 eli "sitä uudempaa" mallia.
4 ovea. Rekisteröity 6:lle, dieselvero 100€/vuosi. Ei muita maksuja.
Keskikulutus 12-13l/100km.
Bully dogilla napin takana tehoa 325hv/700nm - 425hv/1000nm.
Uudemmissa haittapuolena nopeudenrajoitin, mutta sekin on lähinnä omantunnon kysymys.
Ja tietysti vaatii kuorma-autokortin.

Aivan huippu peli ainakin mun käyttöön. En kusekaan japsipickuppien suuntaan enää.

Nothing beats cubic inches, except turbocharged cubic inches.....

Joo, ja There´s no replacement for displacement.

Joltain on vaan unohtunu selittää noille ämerikkalaisille käsite LITRATEHO  :D

Jos ei omatunto soimaa ni  F-250 Fordi -08 eteenpäin ja matka taittuu tyylillä. Japseista/Euroista ehdottomasti Isuzu, ei kannata juuri edes tarjousta kysyy muista.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Lava-auto.
fordista hajoaa 100tkm jälkeen vaikka ja mitä.

Hyvä tietää. Parikyttonnii sit voip viel ajaa huoletta.
Voisitko pienen vikalistan kirjata?
lähinnä etuakselilta vetonivelet irtoaa ulkopäästä lopulta kåyttivät huollossa kemppiliimaa varmistukseen, nuppeja.startti meni monta kertaa.

Hyvä tietää! Omas vissiin jotakin häikkää kun ei oo ymmärtäny vielä hajota. Tai on siihen egr-venttiili kerran vaihdettu.

antti-x

  • Vieras
Vs: Lava-auto.
Meillä on VW doppel neliveto jostain 90-luvun lopulta keskivertoa tehokkaammalla koneella. Parin astianpesukoneen verran tilaa hytin puolella ja joka suuntaan aukeava noin 1,8 x 2,4m lava jolla kuljettaa pari trukkilavaa (jos yhteispaino ei paljoa yli tonnin), 1,5m kaivonrenkaan tms. Etenee yhtä hyvin kuin normi 4-veto pickup eikä vie juuri sen enempää tilaakaan. Enemmän työauto kuin tuning/elvistely-paija tosin.