Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vältätkö lisä-aineita?  (Luettu 3742 kertaa)

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vältätkö lisä-aineita?
Tutkitko kaupassa että mitä kaikkea
lisä-aineita ruoka-aineisiin on laitettu?
Ja vaikuttaako se ostopäätökseesi kuinka?

Itse pyrin välttämään mm. glutamaattia, nitraatteja
kaikkia "ooseja", aspartaamia, asesulfaami k:ta
karrageenia ja mitä hittoja näitä nyt onkaan.

Ja nyt joku neropatti tietenkin miettii että mitäs
se aloittaja siinä nyt hurskastelee, laillisia lisä-
aineita kaikki.
Kyllä.
Laillista on myös myydä tupakkaa, en osta sitäkään
Ja moni muukin tuote saa jäädä kauppaan.

Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
en erityisemmin tutki lisäaineita. pyrin kuitenkin ostamaan mahdollisimman vähän jalostettuja elintarvikkeita, siis vähän jalostettuja. mieluummin lihaa, kuin makkaraa. maito maitona, vihannekset vihanneksena, hedelmät hedelmänä, leipä maakunnan leipomon tuotetta.

no tupankia kuitenkin ostan.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
Aika hyvin pysyy lisäaineet kurissa koska en juurikaan käytä eineksiä tai valmiita kastikkeita, saati osta valmiiksi marinoitua lihaa. Sämpylät pyöräytän näppärästi itse. Kurkkasin just jääkaappiin ja pahimmat lisäainepakkaukset näytti odotetusti olevan hätävarakarjalanpiirakat, pekoni ja chorizomakkara...

En mä niitä kyllä mitenkään erityisesti vältä, hyvällä omallatunnolla voin ostaa jonkun kemikaalipommin ja nauttia siitäkin.
Nothing is Something Worth Doing

navettapiika

  • Vieras
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
Minulla tuohon on jo kehittynyt vuosien saatossa tapa. Tiedän, mitä taloon ei saa tuoda, koska perheessä yhdellä on lisäaineallergia. Sai lapsena niistä todella vaikeita oireita, joten siitä jäi tapa, etten täytä jääkaappia elintarviketeollisuuden jatkeilla.
Tähän sitten vielä hedelmiä, joiden viljelyssä on käytetty torjunta-aineita tai muuta kivaa, joista saattaa jäämiä olla.. Eli todella harvat ja herkät reagoivat niihin. Tästä johtuen en osta mitään, missä on  Jaffa-tuotemerkki. Kiivit ovat myös ehdoton ei.
Aspartaami ja kivan väriset karkit ovat myös näitä ehdoton ei-juttuja. Suklaa vaarattominta karkkia ja sitä meillä kyllä kuluu.. ;D

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
Kivahan sitä on saada ruokamyrkytys pilaantuneista elintarvikkeista. Säilyvyyden varmistamiseen nuo aineet ovat. Mutta valinta on omakohtainen, kyllä mun mielestä on mukava kun lenkkimakkarakin säilyy jonkun aikaa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
Joo, esim. maitotuotteista maustamaton jugurtti ja viili, on ainoita mitä pystyy käyttämään. Maustetut on upotettu sellaiseen sokerimäärään, että niitä kun pari viikkoa napostelee, niin painoa tulee heti pari kiloa lisää.

Köntys

  • Vieras
Vs: Vältätkö lisä-aineita?

Alkoholi jossa on jotain lantrinkia  ???

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
  Eihän maitoa saa maitona kaupasta,

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
Minulla tuohon on jo kehittynyt vuosien saatossa tapa. Tiedän, mitä taloon ei saa tuoda, koska perheessä yhdellä on lisäaineallergia. Sai lapsena niistä todella vaikeita oireita, joten siitä jäi tapa, etten täytä jääkaappia elintarviketeollisuuden jatkeilla.
Tähän sitten vielä hedelmiä, joiden viljelyssä on käytetty torjunta-aineita tai muuta kivaa, joista saattaa jäämiä olla.. Eli todella harvat ja herkät reagoivat niihin. Tästä johtuen en osta mitään, missä on  Jaffa-tuotemerkki. Kiivit ovat myös ehdoton ei.
Aspartaami ja kivan väriset karkit ovat myös näitä ehdoton ei-juttuja. Suklaa vaarattominta karkkia ja sitä meillä kyllä kuluu.. ;D

  Joo,, sulla on hyvä lista. Tuo kiivi on todella paha. Ennen sitä syötettiin pikkuvauvoillekin.  :D
Ja tää natriumglutamaatti on pelkästään aivon välittäjäaineiden kaltainen. Siksi niihin sipseihin tulee himo.
Ja nää normimansikat on todella myrkkypommeja. 3 pv varoaika. Samoin oli yllättävää nähdä kuinka salaattipeltoa ruiskutettiin viimekesänä 3pv ennen sadonkorjuuta. Että hyvästi kotimaanen puhdas ruoka.  ;D

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12122
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
Mulla turpoaa naama kreikkalaisesta fetajuustosta, jossa ei tuoteselosteen mukaan ole lisäaineita. Nää etelä-eurooppalaiset osaa....

navettapiika

  • Vieras
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
Mulla turpoaa naama kreikkalaisesta fetajuustosta, jossa ei tuoteselosteen mukaan ole lisäaineita. Nää etelä-eurooppalaiset osaa....
Se on varmaan se suola... ::)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
Mulla turpoaa naama kreikkalaisesta fetajuustosta, jossa ei tuoteselosteen mukaan ole lisäaineita. Nää etelä-eurooppalaiset osaa....
Se on varmaan se suola... ::)

 Viittaa siihen jotta pumppu pitääs vaihtaa :o

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
mutta sepe. mistäs siä ostat sitten sen puhtaan ruuan?   ettei vaan liiteristä jossa on vain hyvää ja terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa...                     kinkkukroisantitkin kestää tavallisessa kaapissa pussissaan homehtumatta sen 7 kuukautta!!!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
mutta sepe. mistäs siä ostat sitten sen puhtaan ruuan?   ettei vaan liiteristä jossa on vain hyvää ja terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa...                     kinkkukroisantitkin kestää tavallisessa kaapissa pussissaan homehtumatta sen 7 kuukautta!!!

  Tuleehan siinä sitten palsamoitua jo elävältä..

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Vältätkö lisä-aineita?
Koulussa sain joskus lisäaineita kotiläksyiksi kun metelöin tunneilla  :-\
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.