Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Päätöksenteon ulkoistaminen ?  (Luettu 4034 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Onko se nyt tätäpäivää ?

Pankki ja ProAgria tekee isännän puolesta päätökset  ;)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Onko se nyt tätäpäivää ?

Pankki ja ProAgria tekee isännän puolesta päätökset  ;)

Ai näinkö pian teillä meni pankinjohtajalla yöunet??  ;)

Kerran vuoteen oon soitellu pankinjohtajalle, varmistaakseni, että on hengissä, kun ei muuten äijästä oo kuulunu!

Viimeksi muokattu: 09.02.13 - klo:10:54 kirjoittanut meedio

realisti

  • Vieras
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Minä olen yrittänyt päivittää tilannetta kerran vuoteen pankille, muuten ei paljoa ole pankilta kuulunut vaikka velkaakin on omiksi tarpeiksi. Mutta kyllä niin maatalouden kuin pienten yritystenkin rahoitus on melko tiukassa tällä hetkellä, eivät hirveästi onnesta hihku jos kertoo navettaa suunnittelevansa.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Minä olen yrittänyt päivittää tilannetta kerran vuoteen pankille, muuten ei paljoa ole pankilta kuulunut vaikka velkaakin on omiksi tarpeiksi. Mutta kyllä niin maatalouden kuin pienten yritystenkin rahoitus on melko tiukassa tällä hetkellä, eivät hirveästi onnesta hihku jos kertoo navettaa suunnittelevansa.

 Mitäs jos asiakseen menis vasiten kertomaan ettei ole suunnittelemassa navettaa? Varmaan tarjoisivat vähintään lounaan...  :D

Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo:12:48 kirjoittanut hvinnamo

Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
   Ahaa, moommalassa alkaa piikki olla jo täys. narsistilla hiukan keulii vielä.
FIXIT

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Minä olen yrittänyt päivittää tilannetta kerran vuoteen pankille, muuten ei paljoa ole pankilta kuulunut vaikka velkaakin on omiksi tarpeiksi. Mutta kyllä niin maatalouden kuin pienten yritystenkin rahoitus on melko tiukassa tällä hetkellä, eivät hirveästi onnesta hihku jos kertoo navettaa suunnittelevansa.

 Mitäs jos asikseen menis vasiten kertomaan ettei ole suunnittelemassa Fendtin ostoa? Varmaan tarjoisivat vähintään lounaan...  :D

Korjasin.
It ain't over till the fat lady sings

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Näinhän se pitääkin olla isännän ei kuulu osata niin hyvin välttämättä laskea että osaa laskea kannattaavimman rehustuksen ja talon takaisinmaksuaikataulut. Näihin tietoihin pitää pystyä käyttämään ammattilaisia. Isännä pitää pystyä hallitsemaan navetan rutiinit eli lukea sairaat eläimet ja seurata kiimoja ym.

Näissä on se ero eettä toisella tuoteetaan navetalla ja toisella vaan suunniteellaan tuottaavaa navettaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Minä olen yrittänyt päivittää tilannetta kerran vuoteen pankille, muuten ei paljoa ole pankilta kuulunut vaikka velkaakin on omiksi tarpeiksi. Mutta kyllä niin maatalouden kuin pienten yritystenkin rahoitus on melko tiukassa tällä hetkellä, eivät hirveästi onnesta hihku jos kertoo navettaa suunnittelevansa.
Kyllä pankista rahaa saa kun on vakuudet kunnossa, jokunen hehtaari kasvullista metsää rauhoittaa pankkia huomattavasti enemmän kuin riivitty raivio...  ;D

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2530
  • Etelä-Karjala
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Olen jonkunlaisen väärinkäsityksen seurauksena ja pääosin vastoin tahtoani ulkoistanut kaiken maatalouden ulkopuolelle jäävän päätöksenteon. Ne päätökset tekee kanssani samassa taloudessa asuva naishenkilö, joka ei kuitenkaan ole allekirjoittaneelle mitään sukua. ???

Viimeksi muokattu: 09.02.13 - klo:22:56 kirjoittanut ht

-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Näinhän se pitääkin olla isännän ei kuulu osata niin hyvin välttämättä laskea että osaa laskea kannattaavimman rehustuksen ja talon takaisinmaksuaikataulut. Näihin tietoihin pitää pystyä käyttämään ammattilaisia. Isännä pitää pystyä hallitsemaan navetan rutiinit eli lukea sairaat eläimet ja seurata kiimoja ym.

Näissä on se ero eettä toisella tuoteetaan navetalla ja toisella vaan suunniteellaan tuottaavaa navettaa.

eli joutua pankin karjakoksi ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Olen ulkoistanut kaiken maatalouden ulkopuolelle jäävän päätöksenteon. Ne päätökset tekee kanssani samassa taloudessa asuva naishenkilö, joka ei kuitenkaan ole allekirjoittaneelle mitään sukua. ???

Yläpeukku.... ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Näinhän se pitääkin olla isännän ei kuulu osata niin hyvin välttämättä laskea että osaa laskea kannattaavimman rehustuksen ja talon takaisinmaksuaikataulut. Näihin tietoihin pitää pystyä käyttämään ammattilaisia. Isännä pitää pystyä hallitsemaan navetan rutiinit eli lukea sairaat eläimet ja seurata kiimoja ym.

Näissä on se ero eettä toisella tuoteetaan navetalla ja toisella vaan suunniteellaan tuottaavaa navettaa.

eli joutua pankin karjakoksi ;D

Niin hän se menee mutta kuitenkin maatalous keskittyy paljon laskemiseen ja siihen liittyviin asioihin. Nämä on kuitenkin helposti ulkoistettavissa jos löytyy tarpeeksi luotettava taho laskemaan. Kuitenkin tilan talous tehdän vielläkin vain ja ainoastaan siinä tuottavassa työssä eli pääasiassa joko pellolla tai lehmähallissa. Tämä unohdetan aivan liian usei miettissä robotin tai raktorin pellin väriä. Samoiten aperesepti on helposti ulkopuolisen laskettavissa mutta lehmän kiiman havaitseminen, navetan lantakoneen toimimattomuden havaitseminen, jonkun lehmän asetonitaudin huomaaminen on vain ja ainoastraan omistajan vastuulla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Näinhän se pitääkin olla isännän ei kuulu osata niin hyvin välttämättä laskea että osaa laskea kannattaavimman rehustuksen ja talon takaisinmaksuaikataulut. Näihin tietoihin pitää pystyä käyttämään ammattilaisia. Isännä pitää pystyä hallitsemaan navetan rutiinit eli lukea sairaat eläimet ja seurata kiimoja ym.

Näissä on se ero eettä toisella tuoteetaan navetalla ja toisella vaan suunniteellaan tuottaavaa navettaa.

eli joutua pankin karjakoksi ;D

Niin hän se menee mutta kuitenkin maatalous keskittyy paljon laskemiseen ja siihen liittyviin asioihin. Nämä on kuitenkin helposti ulkoistettavissa jos löytyy tarpeeksi luotettava taho laskemaan. Kuitenkin tilan talous tehdän vielläkin vain ja ainoastaan siinä tuottavassa työssä eli pääasiassa joko pellolla tai lehmähallissa. Tämä unohdetan aivan liian usei miettissä robotin tai raktorin pellin väriä. Samoiten aperesepti on helposti ulkopuolisen laskettavissa mutta lehmän kiiman havaitseminen, navetan lantakoneen toimimattomuden havaitseminen, jonkun lehmän asetonitaudin huomaaminen on vain ja ainoastraan omistajan vastuulla.

Ootko kuullu menestyvästä tilasta, jossa ei itse lasketa mitään? Mielestäni asia on ihan toisinpäin, rutiineja voi tehdä kuka vain navetassakin mutta isäntä on se, joka laskee mitä siellä navetassa/pellolla/tilalla kannattaa tehdä. Jos aika menee rutiinitöissä ja laskelmat jättää muille, hukka perii...

Laskelmia kannattaa ja pitääkin teettää muilla, mutta isännällä pitää olla tieto ja aavistus siitä mitkä ratkaisut ovat oikeita ja mihinpäin niitä pikkuviilauksia pitää viedä, ilman että joku ulkopuolinen sen sanoo? Ei uskonto kymppi ja matikka nelonen systeemillä nykyään pärjää. Niitä laskelmia pitää sitten osata soveltaa, ei välttämättä orjallisesti seurata sitä sillä hetkellä kannattavinta juttua vaan kokonaisuus hahmottaen. Mistä löydät sellaisen ulkopuolisen henkilön, joka handlaa kokonaisuuden, tietää mitä SINÄ tilallasi haluat tehdä. Kun neuvojapuoltahan piti nimenomaan karsia?

Tosiasia on että samoista lähtökohdista eri tilat kehittyy ja toimii ihan eritavalla, toinen keikkuu konkurssin partaalla ilman mitään muutoksia ja toinen tekee huipputulosta. Eroa sen yhden/kahden ihmisen verran, talon isännän... Ei tuosta konkurssikypsästäkään tule toisen veroista päätöksen teon ulkoistaen mutta varmasti keskimääräinen. Kuka yrittäjä haluaa olla keskimääräinen :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Päätöksen teko on yrittämisen perimmäisiä tunnusmerkkejä. Ja neuvojen kysyminen suurteen päätösten äärellä on viisauden merkkejä.

Jos yrittäjällä itsellään on hanskat pudonneet, niin taitaapa kovasti olla pankin ja samalla asiakkaan edun mukaista puuttua ongelmiin.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Vs: Päätöksenteon ulkoistaminen ?
Olen ulkoistanut päätöksenteon vaimolleni.Ja aikaa sitten.