Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 30.04.17 - klo:20:30
-
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005192239.html
Sopivat tuotemerkit: KEPU, TUNDRA, LEPPÄ, MARTTILA, ....SIPILÄ
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
-
ETL.n Juutinenkaan tohdi totuutta kertoa. Paskat tulis housuihin ja kilometritehtaalle jos poikkipuolisen sanan kaupan toiminnasta lausuisi,
-
Mitähän Leppä on tehnyt tämän asian eteen istuessaan Osuuskauppa Suursavon hallituksessa?
-
Mitähän Leppä on tehnyt tämän asian eteen istuessaan Osuuskauppa Suursavon hallituksessa?
Pienet sille. 😁😀😁
-
Kovinpa pajun aloitus muistuttaa sibilän aloitusta.
Kova uho ja sitten pakittelua.
Jokainenhan tietää, jotta kauppa tekee mitä tahtoo, turha siinä kepupoliitikon vikistä.
-
Kovinpa pajun aloitus muistuttaa sibilän aloitusta.
Kova uho ja sitten pakittelua.
Jokainenhan tietää, jotta kauppa tekee mitä tahtoo, turha siinä kepupoliitikon vikistä.
Että nytkö kepu ja mtk eivät sanelekaan kaikkea suomenmaassamme?
-
Tuonko keksit ihan itse.
-
Tuonko keksit ihan itse.
En, kyllä sinä autoit ratkaisevasti.
-
kepu/mtk puoskaroi kaupan toimintatapoja vastaan omien periaatteittensa mukaan, tissinkoitto edellä.
Vasta kun maitosektori pääsi edes pikkuisen markkinatalouteen, nostettiin esille kriisi, vaikka kaikki muut sektorit ovat taistelleet kauppaa vastaan koko EU-ajan.
-
Kovinpa pajun aloitus muistuttaa sibilän aloitusta.
Kova uho ja sitten pakittelua.
Jokainenhan tietää, jotta kauppa tekee mitä tahtoo, turha siinä kepupoliitikon vikistä.
Kyllä se koko juttu on lähtöösin tuolta MTK:n puhheenjohtajalta. 😁😀
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ja kekkonen poikkeuslailla uudelleen presidentiksi !
-
Neuvostoliitossa ei ollut tollaista ongelmaa, vihanneskaupassakin oli kaalit ja tomaatit sun muut vain maalattuina hyllyjen takaseinässä..
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ehkä siinä x-tra lenkissä on myös 50% vähemmän lihaa.
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ja kekkonen poikkeuslailla uudelleen presidentiksi !
Halostako äänestit viime pressan vaaleissa?
-
Neuvostoliitossa ei ollut tollaista ongelmaa, vihanneskaupassakin oli kaalit ja tomaatit sun muut vain maalattuina hyllyjen takaseinässä..
Kaali kuin kaali, vaikka maalattukin.
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ehkä siinä x-tra lenkissä on myös 50% vähemmän lihaa.
No en jotenkin usko kun se tehdään kaupan omilla resepteillä. Näissä kaupan merkeissä tilaaja määrää mitä tehdään ja tekiät kilpailee kuka tekee sen halvimmalla. Eihän x-tran pekonissakaan ole 50% vähemmän lihaa vaikka on puolet halvempaa kuin HK amereikan pekoni.
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ehkä siinä x-tra lenkissä on myös 50% vähemmän lihaa.
No en jotenkin usko kun se tehdään kaupan omilla resepteillä. Näissä kaupan merkeissä tilaaja määrää mitä tehdään ja tekiät kilpailee kuka tekee sen halvimmalla. Eihän x-tran pekonissakaan ole 50% vähemmän lihaa vaikka on puolet halvempaa kuin HK amereikan pekoni.
Siivut on 50 % ohuempia. (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Themes/Agronet/images/post/grin.gif)
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ja kekkonen poikkeuslailla uudelleen presidentiksi !
Halostako äänestit viime pressan vaaleissa?
Sun ajatukses on kekkosen kaudelta.
Olet ilmeisen "onnellinen" ihminen kun kirjoittelet tuollaisia ajatuksia meidän muiden iloksi.
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ehkä siinä x-tra lenkissä on myös 50% vähemmän lihaa.
No en jotenkin usko kun se tehdään kaupan omilla resepteillä. Näissä kaupan merkeissä tilaaja määrää mitä tehdään ja tekiät kilpailee kuka tekee sen halvimmalla. Eihän x-tran pekonissakaan ole 50% vähemmän lihaa vaikka on puolet halvempaa kuin HK amereikan pekoni.
Siivut on 50 % ohuempia. (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Themes/Agronet/images/post/grin.gif)
Mutta grammoja saman verran.
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ja kekkonen poikkeuslailla uudelleen presidentiksi !
Halostako äänestit viime pressan vaaleissa?
Sun ajatukses on kekkosen kaudelta.
Olet ilmeisen "onnellinen" ihminen kun kirjoittelet tuollaisia ajatuksia meidän muiden iloksi.
Väitätkö tosissasi ettei kauppa harrasta vedätystä?
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
eikös maidolle jo määrätty :) ;) :D ;D
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ja kekkonen poikkeuslailla uudelleen presidentiksi !
Halostako äänestit viime pressan vaaleissa?
Sun ajatukses on kekkosen kaudelta.
Olet ilmeisen "onnellinen" ihminen kun kirjoittelet tuollaisia ajatuksia meidän muiden iloksi.
Väitätkö tosissasi ettei kauppa harrasta vedätystä?
Väitätkö ettei Valiu ole harrastanut vedätystä ? Sähköpostit sen todisti.
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ja kekkonen poikkeuslailla uudelleen presidentiksi !
Halostako äänestit viime pressan vaaleissa?
Sun ajatukses on kekkosen kaudelta.
Olet ilmeisen "onnellinen" ihminen kun kirjoittelet tuollaisia ajatuksia meidän muiden iloksi.
Väitätkö tosissasi ettei kauppa harrasta vedätystä?
Väitätkö ettei Valiu ole harrastanut vedätystä ? Sähköpostit sen todisti.
Ei Valio harrastanut vedätystä. Valio harrasti samaa mitä kaupatkin harrastaa, eli paikkaavat toisella tuotteella toisen tuotteen katetta. Eli Valio ei saa appelsiinimehulla paikata maidon katetta, mutta kauppa saa kumikengillä kattaa Pirkka maidon hintaa.
-
No nyt t2 kirjottaa ihan otsikon mukaan ittestään.
-
Ehei. Ukko puhuu hyvin totta mutta hänellä on vastassa aika iso taloudellinen seinä. Kaupan merkki on ainoastaan luotu häiriköimään sisäänostohintaa kun kauppa pystyy kilpailuttamaan tuottajan. Eli käytännössä pirkka lihan toimittaja voi muutaman kuukauden sisällä olla niin hk kuin atria ja snelman jne. Kuluttaja luulee aina ostavansa samaa mutta kauppa onkin luonut keinotekoisen kilpailun ja saanut hinnat vedettyä alas ja tätäkautta pidettyä oman katteen.
Se on paskapuhetta ettei kaupan merkkit häiriköi! Esim. x-tran lenkkiä myydään 50% halvemmalla kuin HK "BLÖÖTÄ". Ei sen tekeminen voi niin paljon halvemmaksi tulla vaikka miten kilpailutetaan, tai sitten sinne survotaan ne ulkomaan lihat. Voihan se tietysti olla että tuon X-TRAN lenkin kohdalla kauppa tinkii omista katteistaan ja mahdolisen tappion maksattaa HK "BLÖÖN" ostajilla. Pitäisi kaupan kaikille tuotteille myyntikate määrätä yhtä suureksi.
Ja kekkonen poikkeuslailla uudelleen presidentiksi !
Halostako äänestit viime pressan vaaleissa?
Sun ajatukses on kekkosen kaudelta.
Olet ilmeisen "onnellinen" ihminen kun kirjoittelet tuollaisia ajatuksia meidän muiden iloksi.
Väitätkö tosissasi ettei kauppa harrasta vedätystä?
Väitätkö ettei Valiu ole harrastanut vedätystä ? Sähköpostit sen todisti.
Ei Valio harrastanut vedätystä. Valio harrasti samaa mitä kaupatkin harrastaa, eli paikkaavat toisella tuotteella toisen tuotteen katetta. Eli Valio ei saa appelsiinimehulla paikata maidon katetta, mutta kauppa saa kumikengillä kattaa Pirkka maidon hintaa.
Joo se Pitäjänmäen mehulantraamo pitääs lakkauttaa. 😁😀
-
Onko Seppo käynyt ulkona tänään?
-
Onko Seppo käynyt ulkona tänään?
On. Ilkka työntänyt rullatoolia ja kertonut päivän epistolat.
-
Onko Seppo käynyt ulkona tänään?
Kävin mää päivällä torikahvilassa. 😁😀
-
Esimerkiksi Jalostajan hernekeittoa löytyy kauppojen hyllyiltä Jalostaja merkkisenä hintaan 1,45 eur per tölkki.
Samoilta hyllyiltä löytyy saman firman valmistamaa samaa hernekeittoa kauppojen omilla tuotemerkeillä puoleen hintaan.
Valmistajan brändi siis tuplaa tuotteen hyllyhinnan. Kun hinta on puolittuu, niin kuka on tinkii katteistaan?
Rahastaako kauppa enemmän brändituotteista? Jos rahastaa niistä paremmin, niin miksi sen kannattaisi myydä omia merkkejään?
Tinkiikö teollisuus katteistaan? Vai repiikö se erotuksen duunarien palkoista tai alkutuotteen hinnasta?
Jos hinta kaupan hyllyllä puolittuu, niin joltakin tuotantoketjussa on rajusti vähennetty katetta.
Mutta näin toimii markkinatalous, löysät pois, armoton kilpailutus tavaran toimittajille. Tuottajat ovat alin lenkki tässä ketjussa.
-
Esimerkiksi Jalostajan hernekeittoa löytyy kauppojen hyllyiltä Jalostaja merkkisenä hintaan 1,45 eur per tölkki.
Samoilta hyllyiltä löytyy saman firman valmistamaa samaa hernekeittoa kauppojen omilla tuotemerkeillä puoleen hintaan.
Valmistajan brändi siis tuplaa tuotteen hyllyhinnan. Kun hinta on puolittuu, niin kuka on tinkii katteistaan?
Rahastaako kauppa enemmän brändituotteista? Jos rahastaa niistä paremmin, niin miksi sen kannattaisi myydä omia merkkejään?
Tinkiikö teollisuus katteistaan? Vai repiikö se erotuksen duunarien palkoista tai alkutuotteen hinnasta?
Jos hinta kaupan hyllyllä puolittuu, niin joltakin tuotantoketjussa on rajusti vähennetty katetta.
Mutta näin toimii markkinatalous, löysät pois, armoton kilpailutus tavaran toimittajille. Tuottajat ovat alin lenkki tässä ketjussa.
Näin varmasti on, mutta samaa tuo hernekeittopurkin sisältö ei välttämättä kyllä ole. Osta ja tee vertailu, huomaat äkkiä, että kaupan merkissä on ehkä hitusen lisätty vettä ja suolaa, muita mausteita siinä ei todellakaan ole.
-
Esimerkiksi Jalostajan hernekeittoa löytyy kauppojen hyllyiltä Jalostaja merkkisenä hintaan 1,45 eur per tölkki.
Samoilta hyllyiltä löytyy saman firman valmistamaa samaa hernekeittoa kauppojen omilla tuotemerkeillä puoleen hintaan.
Valmistajan brändi siis tuplaa tuotteen hyllyhinnan. Kun hinta on puolittuu, niin kuka on tinkii katteistaan?
Rahastaako kauppa enemmän brändituotteista? Jos rahastaa niistä paremmin, niin miksi sen kannattaisi myydä omia merkkejään?
Tinkiikö teollisuus katteistaan? Vai repiikö se erotuksen duunarien palkoista tai alkutuotteen hinnasta?
Jos hinta kaupan hyllyllä puolittuu, niin joltakin tuotantoketjussa on rajusti vähennetty katetta.
Mutta näin toimii markkinatalous, löysät pois, armoton kilpailutus tavaran toimittajille. Tuottajat ovat alin lenkki tässä ketjussa.
Näin varmasti on, mutta samaa tuo hernekeittopurkin sisältö ei välttämättä kyllä ole. Osta ja tee vertailu, huomaat äkkiä, että kaupan merkissä on ehkä hitusen lisätty vettä ja suolaa, muita mausteita siinä ei todellakaan ole.
niin, perin mielenkiintoista miksi myydä halvan kaupan ketjun nimellä jos tuote sama ja voisi käyttää valmistajan tunnettua merkkiä :) ;) :D ;D
grillinpitäjä näitä makkaroita on verrannu ja ei tule yhtähyvän makuiset makkaraperunat kaupan omalla merkillä kuin tunnetun valmistajan vaikka valmistaja on sama, lidlin lenkki taas on ihan yhtä hyvä kuin alkuperäinenki :) ;) :D ;D
-
Onko porukka edelleen sitä mieltä, että Suomi on lähes paras paikka asua?
-
Onko porukka edelleen sitä mieltä, että Suomi on lähes paras paikka asua?
On jos keput saatais muuttamaan venäjälle ja tilalle mamuja. 🎅
-
Onko porukka edelleen sitä mieltä, että Suomi on lähes paras paikka asua?
On jos keput saatais muuttamaan venäjälle ja tilalle mamuja. 🎅
No sitten kannattaa muuttaa Ruotsiin. Siellä riittää mamuja, ja kepulaiset asuu itänaapurissa.