Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.