Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uudeksi sivutoimi viljelijäksi  (Luettu 9185 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Uudeksi sivutoimi viljelijäksi
Tuollaisen 60 ha pystyy pyörittämään 40 tonnin konekalustolla kun ulkoistaa puinnin ja kuivauksen. Helppoa rahaa  ;D

Mun mielestä riittää toi summa jo kaikkeen. ;D
Tuonverran maksaa jo paripyörätkin kaikkiin koneisiin ;D
Vain Moommalassa tarvitaan kellukkeita yms. ponttooneja työkoneissa. Armeijassa naisille annetaan ns. tamppoonirahaa ja moommalassa ponttoonirahaa  ;D

Uimataidottomuus on huono juttu. Pinnalla pysyminen on erittäin tärkeää hengissä selviämisen vuoksi.

Moommalassa vallitsee yleinen uimatoidottomuus???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JackSparrow

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 343
Vs: Uudeksi sivutoimi viljelijäksi
Tuollaisen 60 ha pystyy pyörittämään 40 tonnin konekalustolla kun ulkoistaa puinnin ja kuivauksen. Helppoa rahaa  ;D

Mun mielestä riittää toi summa jo kaikkeen. ;D
Tuonverran maksaa jo paripyörätkin kaikkiin koneisiin ;D

Hulluilla kalliit huvit.....
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Uudeksi sivutoimi viljelijäksi
Tuollaisen 60 ha pystyy pyörittämään 40 tonnin konekalustolla kun ulkoistaa puinnin ja kuivauksen. Helppoa rahaa  ;D

Mun mielestä riittää toi summa jo kaikkeen. ;D
Tuonverran maksaa jo paripyörätkin kaikkiin koneisiin ;D

Hulluilla kalliit huvit.....

Nussilla on mitä törsätä. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Uudeksi sivutoimi viljelijäksi
Olen ryhtymässä sivutoimiviljelijäksi 60ha viljatilalle, eli maksimi  hömppäheinät ja lopuille kaura, ohra ja rypsi satoa tuottaen?

Tuossa on jo alaa sen verran että pitää varmistaa että siitä päätyöhommasta pystyy järjestämään sesonkiajaksi viikon yhtämittaa vapaata lyhyellä varoitusajalla. Iltatöinä hommat ei vaan etene kun aloittamisessaa ja lopettamisessa on aina vaivansa, ja viikonloppuna ei välttämättä ole kelejä.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Uudeksi sivutoimi viljelijäksi
Olen ryhtymässä sivutoimiviljelijäksi 60ha viljatilalle, eli maksimi  hömppäheinät ja lopuille kaura, ohra ja rypsi satoa tuottaen?

Tuossa on jo alaa sen verran että pitää varmistaa että siitä päätyöhommasta pystyy järjestämään sesonkiajaksi viikon yhtämittaa vapaata lyhyellä varoitusajalla. Iltatöinä hommat ei vaan etene kun aloittamisessaa ja lopettamisessa on aina vaivansa, ja viikonloppuna ei välttämättä ole kelejä.





Tottakai aina viikonloppuna on sopivaa keliä  ;D

savmikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Uudeksi sivutoimi viljelijäksi
60 ha on sen verran että siinä jo merkitsee tilusjärjestely jonkin verran. Jos lohkoja on tuon saman 60 kpl tai edes puolet siitä, niin kuin jossain päin savoa voi olla, niin tuskaa on saada tehtyä. Siinä kun vielä metsätaivalta ja siirtymää muutamia kilometrejä lohkojen välillä niin tietää tekevänsä.
Samoin jos tavoitteena on hoidella 100% tehokkuudella ja maximipanostuksilla niin kiire tulee.  Pitkän kaavan mukaan kyntöineen ja kivenkeruineen ... hattua pitää nostaa.

Miettimällä prosessit suoraviivaisiksi ja tekemällä valmistelut ajoissa viikonloppuisin ei tehollisia, aikaan sidottuja, työpäiviä (ja öitä) niin montaa vuodessa tarvita. Totuus on kuitenkin se että palo maahan pitää olla. Rahansa voi haaskata myös monella muulla tavalla, jotka joidenkin mielestä (=Perheen) voivat olla paljon parempia.



 

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Uudeksi sivutoimi viljelijäksi
Tee jonkun kans säilörehun korjuusopimus ja nosta tuet ite. Tai vuokraa kovaan hintaan pois. Eikös siinä olis bisnes?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

ikoivu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Uudeksi sivutoimi viljelijäksi
keltä se on pois jos joku haluaa toimia sivussa viljelijänä? ihmettelen vaan :o ite olen sivutoiminen viljelijä.