Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä yhistelisitte..  (Luettu 7383 kertaa)

Hiippailija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Mitä yhistelisitte..
Mekaaninen pumppu,ei tarvis toista tonnia maksaa noista pokseista ja ohjelmoinneista. :-[

Konehemmo

  • Vieras
Vs: Mitä yhistelisitte..
Mekaaninen pumppu,ei tarvis toista tonnia maksaa noista pokseista ja ohjelmoinneista. :-[

Elä muuta virka!  Ja tuolla aikasemmin mainittu elektroniikka joutais kans hevon kuuseen.. sen 80- sarjan vallun kopin ja kokonaispituuden yhistettynä tämän päivän moottoriin.. Mut vanhan motin hallinnot ja semmoset.

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Mitä yhistelisitte..
joo se kytkin tosiaan olis aika tarpeellinen!toinen nh menos ja molemmis sama liipaisin,vaikka kuinka säätäis!!!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9828
Vs: Mitä yhistelisitte..
joo se kytkin tosiaan olis aika tarpeellinen!toinen nh menos ja molemmis sama liipaisin,vaikka kuinka säätäis!!!

Mutta voit lohduttaa itteäs, sillä fiiateis (Nh) ei ikinä ole ollut kytkintä, vain laukaisulaite  :P

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Mitä yhistelisitte..
Entivanhaan oli hienoo kun rengasrikon sattuessa sai rattorin etusen nostaa emännän eskortin takakonttiin ja evästää jotta " käytä kulkiessasi sepällä" :D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Konehemmo

  • Vieras
Vs: Mitä yhistelisitte..
Entivanhaan oli hienoo kun rengasrikon sattuessa sai rattorin etusen nostaa emännän eskortin takakonttiin ja evästää jotta " käytä kulkiessasi sepällä" :D

Nykyvempeleen ku nostat avensiksen konttiin ni emäntä nostaa avensiksen katolle ja muistuttelloo "puotahha korjaamolle ohi ajellessas!", vai mitenkä on nyt?  :D

Verku

Vs: Mitä yhistelisitte..

05 valluun kun saisi tehokkaamman hydraulipumpun ja hiljaisemman hytin niin se olisi siinä.

Joo ja laatikon.


Kyllä oikeasti, ajoin päivän rahtia 2008 vuoden N111 Valteemilla, kone oli ihan ok, mies mahtu rattiin ja hienosti jopa "mettäkonepuolelle" kun penkin pyöräytti, hydrauliikan vivut oli ihan mukavasti hollilla ja kaikki muutenkin yllätykseksi ihan kunnossa.

Mutta se laatikko, Valtterin mies ei tätä ymmärrä kun se on siihen tottunut mutta minkä jumalan tähden laatikosta on pitänyt tehdä niin epämiellyttävä käyttää.

Ensinnäkin se oli valtavan kankea käyttää, vaihdevälit oli myös melko pitkät.

Toisekseen siinä kun vaihtoi keskialueelta isolle puolelle, pikavaihdetta kolmoselta ykköselle, ja kertojan neloselta kakkoselle samassa rytäkässä jotta nopeusalue edes jotenkin täsmäis niin tuli semmonen olo että kyllä jotakin tarvis muuttua..... Jumaliste ei vaihdetta pitäsi joutua noin miettimään, paljon olis auttanu jos edes jokin automatiikka sovittais pikavaihteen automaattisesti..... ???


Ei tainnu olla pikavaihdeautomatiikka päällä? ;) ;D

Ai jaa.

Sopis jotenkin kuvioon että siihen laatikkoon on ympätty vielä tuommonen amis-nappi. :D

Eihän siinä sitten ollu ku kolme keppiä ja seittämän nappia laatikon hallintaan, kuulostaa ääneen lausuttuna vielä typerämmältä kuin kirjotettuna.... ;D

Ps. Mähän sanoin ettei valtterin mies tajua sen laatikon kauheutta. ;)

Viimeksi muokattu: 16.06.09 - klo:22:25 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Mitä yhistelisitte..
joo se kytkin tosiaan olis aika tarpeellinen!toinen nh menos ja molemmis sama liipaisin,vaikka kuinka säätäis!!!

Mutta voit lohduttaa itteäs, sillä fiiateis (Nh) ei ikinä ole ollut kytkintä, vain laukaisulaite  :P
Kyl miun nh L85:ssä on oikein miellyttävä kytkin. Nyt on massalevy, alunperin oli kera. Molemmat mielyttäviä käyttää, kera vaan kurahteli, jos luistatti liikaa ::)
Mutta ihimeen luja oli se alakuperänen kytkinlevy...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9828
Vs: Mitä yhistelisitte..
joo se kytkin tosiaan olis aika tarpeellinen!toinen nh menos ja molemmis sama liipaisin,vaikka kuinka säätäis!!!

Mutta voit lohduttaa itteäs, sillä fiiateis (Nh) ei ikinä ole ollut kytkintä, vain laukaisulaite  :P
Kyl miun nh L85:ssä on oikein miellyttävä kytkin. Nyt on massalevy, alunperin oli kera. Molemmat mielyttäviä käyttää, kera vaan kurahteli, jos luistatti liikaa ::)
Mutta ihimeen luja oli se alakuperänen kytkinlevy...

Ittellä vieläkin 80/90 fiiatti massalevyllä, kestänyt nyt 4300h. alkuperäräinen kesti 1200h ! Lisäksi omistin reilun 4400 h tuntia ajetun Nh L 85. Totta puhut ainut mikä toimi niin kuin pitikin oli kytkin, tosin se oli mulla reilun 300h, ei kerinnyt siinä vielä hajoamaan (siis kytkin). MUTTA vaikka fiiatin laukaisulaite toimisikin , ei sitä voi tai saa verrata TRAKTORIEN kytkimiin. Kyllä vanhojen massikkojen kytkin oman käsitykseni mukaan aivan omaa luokkaansa  ;D . Case 4240: n kytkin loppui 2400h , siinäkin muuten oli laukaisulaitteen vikaa, ihme pompottaja, jos olis yrittänyt liirata, mutta sekin silti jotenkin onnistui (vrt. Fiiat) :-X .