jos vaihteisto on NH:n 18+6 Range command, vika on aluevaihtajan karoissa. Itsellä ollut välillä samaa vikaa, huoltomiehen ohjeilla olen saanut pelaamaan. Eli kalibroidaan vaihteiston 5 pakkaa ja sen jälkeen karojen ohjaus. Ongelmana on se, että karoja liikuttelevat magneettikelat saavat vain hetken virtaa ja jos karoissa on vaikka jotain töhnää, ei karat ehdi liikkumaan oikeaan asentoon. Kalibroinnin aikana syötetään virtaa pitempään ja karat ehtivät paremmin "perille". Jos kalibrointi ei auta niin joku kela saattaa olla sökö. Sen voi testata vaihtamalla kelojen paikkaa. Jos jokin toinen alue menee mykäksi, vika kelassa. Erikoisinta asiassa on ettei vaihteiston ohjausyksikkö anna mitään vikakoodia särkyneelle kelalle. Ainakin hollannin ulosoton kytkennässä käytetään samanlaista kelaa ja sen ohjausyksikkö kyllä ilmoittaa vikakoodilla vikaantuneesta kelasta.