Agronet
Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: Oksa - 29.03.24 - klo:19:22
-
luin just tuosta kuin siinä oli juttu a45 proto-sisusta. tulipa hyin mieleen inttiajat. ja kuin met kuelttiin ympäri etelä ja keski suomea just tuollasen kanssa, joku hiton sergei perässä.. on se hienoa kun suomessa on osattu tehä armeijalle nuin hyiä kulkimia jo silloin...
-
luin just tuosta kuin siinä oli juttu a45 proto-sisusta. tulipa hyin mieleen inttiajat. ja kuin met kuelttiin ympäri etelä ja keski suomea just tuollasen kanssa, joku hiton sergei perässä.. on se hienoa kun suomessa on osattu tehä armeijalle nuin hyiä kulkimia jo silloin...
Aika kultaa muistot. Mulla oli kuitilla rek.nro 797 :-)
Masi oli kyllä hivenen mukavampi ajaa...
-
niin, tuolloin kun protoa suunnieteltu ei tuo autoilu ollu niiin mukavuushommaa kuorkki puolellakaan. mut on aika hienoa kun suomesta on esim pasia viety aika moneen maahan. ja yleensäkin että suomessa on ollu joa aika pitkään tuolla linjalla osaamista..
-
Molo (Gaz66) meni vielä kun Protot jäi kiinni.
-
hyähän sitä kun sai laskea paineet renkaista.. lohtajalla näin kuin molo veti protoa kuin laskipankia pitkin hietikkoa..
-
Vaan oli se molo ergonomian huipentuma. Vaihdevipstaakista alkaen.
Ja todiste siitä että isostakin koneesta voi tehdä täysin väännöttömän...
Olikohan se tuosta se vitsi että amerikkalaiset olisivat yrittäneet kopioida ao. konetta mutta eivät onnistuneet saamaan sitä ylipäätään käymään.
-
jotenkin tuntuu uskomattomalta kuin vanhanaikaista tuo ryssälän tekniikka nykypäivänä, paitti sotaisa tavara. eiks kinukit toimita kaiken ihmisvalvonnan tarvikkeetkin...? ja kun luonnonvaroissa ei ole säästötarvetta ni moottoritkin voi tehä ilman ööliroppua.. liekö nuissa mosseissakaan?
-
Vaan oli se molo ergonomian huipentuma. Vaihdevipstaakista alkaen.
Ja todiste siitä että isostakin koneesta voi tehdä täysin väännöttömän...
Olikohan se tuosta se vitsi että amerikkalaiset olisivat yrittäneet kopioida ao. konetta mutta eivät onnistuneet saamaan sitä ylipäätään käymään.
Olikos Molon kone ainakin perustaltaan kopio vanhasta Buickin koneesta? ???
-
ja sitäkin ryssän piti mennä koplaamaan oman mielen mukaan.. mut on se ihme kuin tuollanen maa osaa olla alkeellinen..
-
Amerikkalaiset ei varmaan osanneet antaa sille tarpeeksi ruokaa. ;D Joskus oli Molosta bensa loppunut ja kuski ei viittinyt pumpata käsipumpulla. Ottivat ilmansuodattimen pois ja toinen kaatoi jerrykannusta bensaa suoraan kaasariin ja toinen starttasi. Johan alkoi V8 hörisemään. :o
Nyt pakotteiden aikaan uutisoitiin, että ottivat venäjällä tuon Molon koneen uudelleen tuotantoon.
-
vanhat jermut osaa vielä tuollaisen kasata. mut kyllä tuolla se kehitys on miljuuna vuotta jälessä lännen vastaavasta. mut mitäpä se votkanjuojaa haittais.. eiks se molon kone kuluttannu pensaakin jerryllisen kilsalle?
-
vanhat jermut osaa vielä tuollaisen kasata. mut kyllä tuolla se kehitys on miljuuna vuotta jälessä lännen vastaavasta. mut mitäpä se votkanjuojaa haittais.. eiks se molon kone kuluttannu pensaakin jerryllisen kilsalle?
Mitä välii, sitä saa tukikohdasta lisää. Ellei toverit ole taas sosialisoineet 10 000 litraa itselleen tai unohtaneet sitä 2" hanaa auki...
-
Molo vei maantiellä olosuhteista ja kuskista riippuen 70-100 l / 100 km. Joku herkkäjalkainen pääsi hyvässä kunnossa olevalla yksilöllä alle 60...
-
oikea viherhippi kuskina. noissa ei kait alle puolentuuman letkua pensaletkuna..?