Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 399 - 01.03.14 - klo:17:06
-
tuollaisesta sivukepillisestä mf399,olis kyse. nelikko ei toimi ja vika paikallistettu kardaanin päässä olevan murikaan,mennyt aikaisemminkin tästä koneesta. johtunee tuosta nelivedon kytkeytymisestä jarruttaessa.mitä maksaa osat tuollaiseen remonttiin? jos joku tietäs kertoa?
-
yleensä menee booriakseli ja holkki...
-
yleensä menee booriakseli ja holkki...
Etuakselin keinulaakerit väljät ja akseli "kenottaa" ... syö boorit ja holkit. Ihan villi veikkaus, mutta jos kerran ennenkin mennyt, niin voipi olla syy ja seuraus. Huollosta sitten lähettää laskun , josta selviää mitä tekivät ja mitä se maksaa. mekaaniset viat vielä korjaa rahalla ::)
-
Voipi olla pelkkä boorissa olevan sokan katkeaminen!!
-
Nyt pitää ottaa samanlainen koeajolle, ja sitten kiireisinä aamuyön tunteina vaihdat toisesta osat ja palautat sen koeajokoneen takaisin todeten, että ei sovi oikein sun käteen... ::) :P
-
yleensä menee booriakseli ja holkki...
Etuakselin keinulaakerit väljät ja akseli "kenottaa" ... syö boorit ja holkit. Ihan villi veikkaus, mutta jos kerran ennenkin mennyt, niin voipi olla syy ja seuraus. Huollosta sitten lähettää laskun , josta selviää mitä tekivät ja mitä se maksaa. mekaaniset viat vielä korjaa rahalla ::)
Täähän on keskikardaanisten ongelma, 399 on sivukardaani ristinivelillä ei mitään booriholkkeja.
En oo tuollaiseen tutustunu mutta sehän on hydraulisesti/jousella pakotettu suora hammaskytkentä, hampaat sileenä? Tuossa on se osa mikä työnnetään rattaan kylkeen kytkettäessä: http://www.traktoritjavaraosat.fi/selector-coupler-290-300-s-4wd.html .
-
Ei mitään kun perinteen mukaisesti rajusti tarttipilottia ja isolla koneella hinaa niin kyl se siit tokentuu :-D
-
yleensä menee booriakseli ja holkki...
Etuakselin keinulaakerit väljät ja akseli "kenottaa" ... syö boorit ja holkit. Ihan villi veikkaus, mutta jos kerran ennenkin mennyt, niin voipi olla syy ja seuraus. Huollosta sitten lähettää laskun , josta selviää mitä tekivät ja mitä se maksaa. mekaaniset viat vielä korjaa rahalla ::)
Täähän on keskikardaanisten ongelma, 399 on sivukardaani ristinivelillä ei mitään booriholkkeja.
En oo tuollaiseen tutustunu mutta sehän on hydraulisesti/jousella pakotettu suora hammaskytkentä, hampaat sileenä? Tuossa on se osa mikä työnnetään rattaan kylkeen kytkettäessä: http://www.traktoritjavaraosat.fi/selector-coupler-290-300-s-4wd.html .
juu sivukardaanilla on ja kaveri on ajellut kyllä koneella täysiään ilman kardaania.eli kun kirjottelin alun en ajatellut asiaa että kardaanin molemmissa päissä olis ns murikka :D tarkoitin juuri tätä nelikon kytkennän päätä
mfv8 linjalla jos mennään,kuten oletan.. millaista laakeria sinne joutuuu vaihtamaan?tarviikos muuta sälää?
-
yleensä menee booriakseli ja holkki...
Etuakselin keinulaakerit väljät ja akseli "kenottaa" ... syö boorit ja holkit. Ihan villi veikkaus, mutta jos kerran ennenkin mennyt, niin voipi olla syy ja seuraus. Huollosta sitten lähettää laskun , josta selviää mitä tekivät ja mitä se maksaa. mekaaniset viat vielä korjaa rahalla ::)
Täähän on keskikardaanisten ongelma, 399 on sivukardaani ristinivelillä ei mitään booriholkkeja.
En oo tuollaiseen tutustunu mutta sehän on hydraulisesti/jousella pakotettu suora hammaskytkentä, hampaat sileenä? Tuossa on se osa mikä työnnetään rattaan kylkeen kytkettäessä: http://www.traktoritjavaraosat.fi/selector-coupler-290-300-s-4wd.html .
juu sivukardaanilla on ja kaveri on ajellut kyllä koneella täysiään ilman kardaania.eli kun kirjottelin alun en ajatellut asiaa että kardaanin molemmissa päissä olis ns murikka :D tarkoitin juuri tätä nelikon kytkennän päätä
mfv8 linjalla jos mennään,kuten oletan.millaista laakeria sinne joutuuu vaihtamaan?
tarviikos muuta sälää?
Vastasit itse jo omaan kysymykseesi
-
Ei mitään kun perinteen mukaisesti rajusti tarttipilottia ja isolla koneella hinaa niin kyl se siit tokentuu :-D
Sitten tuohon kannattaa laittaa vähän ylikokoinen etukuormaaja ja nostella kahta suursäkkiä kerrallaan :D
Sitten virittää vähän, ottaa kurvin vähän tiukemmin :)
-
tuossa kysymyksessä piilee reilu annos huumoria! kyllähän täällä päässä tiedetään jo alun perinkin että sälää tarttee jos jotain rikki, mutta mitä tarttee onkin toinen kysymys. kannattaisko ensin katella ja sitten kysellä?
-
ei kysyvä tieltä eksy.ja aktiivisimmat vastaajat ovat juuri niitä joille vahingon ilo on suurin ilo.tyyliin bacpake ja timppa
-
tuossa kysymyksessä piilee reilu annos huumoria! kyllähän täällä päässä tiedetään jo alun perinkin että sälää tarttee jos jotain rikki, mutta mitä tarttee onkin toinen kysymys. kannattaisko ensin katella ja sitten kysellä?
pointti on se,että kone on myy´nnissä ja haluis ennen ostoa tietää paljon joutuu panostamaan korjauksiin rahhaa :) muuten kyllä olisin jo purkanut sen...
-
ei kysyvä tieltä eksy.ja aktiivisimmat vastaajat ovat juuri niitä joille vahingon ilo on suurin ilo.tyyliin bacpake ja timppa
Ei ole vahingoniloa vaan lähinnä huvittaa nuo karikatyyrinomaiset korjausehdotukset :-D
-
ei kysyvä tieltä eksy.ja aktiivisimmat vastaajat ovat juuri niitä joille vahingon ilo on suurin ilo.tyyliin bacpake ja timppa
Höpöhöpö...
Minä en vaan tunne myötätuntoa jos vahinko on itseaiheutettu :D
Vuodesta toiseen tuo 399 rikotaan ihan samalla tavalla. Olen ajanut kolmea 399:ä ja ne kaikki olivat tuolleen rikki ja aina vika oli sähläämisessä
:)
-
Jotkut koneet kestää enemmän sähläämistä ja toisia on käsiteltävä kuin kipeää p****a. ::)
-
Jotkut koneet kestää enemmän sähläämistä ja toisia on käsiteltävä kuin kipeää p****a. ::)
Ja just tuo 399 ei kestä :D
-
Kannattaako ostaa tuollaista paskaa jos se on rikki. Tai menee samasta paikasta
-
Jotkut koneet kestää enemmän sähläämistä ja toisia on käsiteltävä kuin kipeää p****a. ::)
Ja just tuo 399 ei kestä :D
Kyl se kestää ihan hyvin hommissa mihin se on tarkoitettu.
-
Kannattaako ostaa tuollaista paskaa jos se on rikki. Tai menee samasta paikasta
se riippuu hinnasta kannattaako? ja nyt näyttää että kannattaa :D
tuokin alkaa kestää kun poistaa nelikon kytkeytymisen jarruttaessa
-
Jotkut koneet kestää enemmän sähläämistä ja toisia on käsiteltävä kuin kipeää p****a. ::)
Ja just tuo 399 ei kestä :D
bachpakella hajoa rautakankikin keskeltä halki
-
Jotkut koneet kestää enemmän sähläämistä ja toisia on käsiteltävä kuin kipeää p****a. ::)
Ja just tuo 399 ei kestä :D
bachpakella hajoa rautakankikin keskeltä halki
:D
Se vaatii kyl taitoa ja hyvän plasman
-
tuollaisesta sivukepillisestä mf399,olis kyse. nelikko ei toimi ja vika paikallistettu kardaanin päässä olevan murikaan,mennyt aikaisemminkin tästä koneesta. johtunee tuosta nelivedon kytkeytymisestä jarruttaessa.mitä maksaa osat tuollaiseen remonttiin? jos joku tietäs kertoa?
Mikäs tässä oikeen kiikastaa? Ostitko rikkinäisen ja nyt ei hinta ollukka sopiva? Pitäs saada rahaa takasin myyjältä???
-
tuollaisesta sivukepillisestä mf399,olis kyse. nelikko ei toimi ja vika paikallistettu kardaanin päässä olevan murikaan,mennyt aikaisemminkin tästä koneesta. johtunee tuosta nelivedon kytkeytymisestä jarruttaessa.mitä maksaa osat tuollaiseen remonttiin? jos joku tietäs kertoa?
Mikäs tässä oikeen kiikastaa? Ostitko rikkinäisen ja nyt ei hinta ollukka sopiva? Pitäs saada rahaa takasin myyjältä???
en tiedä ilmaisinko asian epäselvästi? olen vasta ostattelemassa konetta ja myyjä on kertonut viat kyllä,ongelma on se että haluaisin tietäää paljon remontit köyhdyttää minua,ni sen mukaan tiedän sit paljonko olisi järkevää maksaa tuosta rikkonaisena.
-
Tuskin täällä kirjoittavat suolahtelaisella ajavat tietävät fergun remonteista. Kysy merkkihuollosta.
-
Yksi keino on sopia hinta ehjälle koneelle, ja siitä sitten ennen loppumaksua vähennetään tarvitut remppakulut. Tai ainakin osat, miten nyt halutaan. Jos myyjä ei tähän suostu, kannattaa ehkä unohtaa ao. kampe.
-
paljos olis tuollaisen ehjän vm-92 mallin mf399 hinta hyvällä etukuormaaajalla? kerron sit missä hintaluokassa liikutaan tämän yksilön kohdalla:)
niin kone tulee ihan kevyeen käyttöön,tuskin edes joka päivä liikkuu..
itse ajellut viimeisen 14 vuotta valtralla,mutta on kokemusta mf...
-
no ehjistä ja suht vähän ajetuista varmaan yli 20 k€...pilkältiki
mut mites toin nelivedon kytkeytymisen jarruttaessa sais helpoiten pois toiminnast?paremminki vika ku ominaisuus ..
-
no ehjistä ja suht vähän ajetuista varmaan yli 20 k€...pilkältiki
Eikai tuon ikäluokan kone voi paljoa yli 10-15 k€ hintaluokassa olla?
-
no ehjistä ja suht vähän ajetuista varmaan yli 20 k€...pilkältiki
mut mites toin nelivedon kytkeytymisen jarruttaessa sais helpoiten pois toiminnast?paremminki vika ku ominaisuus ..
taitaa olla käsijarrulla,josta pari piuhaa yhteen. mutta helpo pitäs ola kuitennii,390 joilla oon ajellut ei jarruttaessa kuitenkaa nelikko ole kytkeytynyt...
tuollaisia hintoja ne pyytää,en sit tiedä mikä on toteutuneiden kauppojen hinta haarukka??
-
mut mites toin nelivedon kytkeytymisen jarruttaessa sais helpoiten pois toiminnast
Jarrupolkimen yhteydessä on pieni vaihtokytkin josta menee piuhat jarruvaloille ja nelivedon kytkennälle, ota nelivedon kaapeli irti.
ongelma on se että haluaisin tietäää paljon remontit köyhdyttää minua,ni sen mukaan tiedän sit paljonko olisi järkevää maksaa tuosta rikkonaisena
MF-300 taitaa olla maailman valmistetuimpia traktorimalleja ja niihin saa osia ulkomailta nyt ja vielä kauas tulevaisuuteen, myös alkuperäisinä. Traktorin mekaniikka on yksinkertainen ja sen korjaa lähes mikä tahansa paja jolla edes jotain hajua traktoreista.
En ole kuullut että tuo murikka olisi muita herkempi hajoamaan, onko varmasti rengaskoko oikea? Toinen tapa välttää etuvoimansiirron rasitusta raskaalla kuormalla on pitää neliveto päällä koko ajan.
-
Itselläkin. Aikoinaan MF 399 ollut, ei mikään kestävä versio,
Vrt 100 srj ikiliikkujiin. Kevyt suhteessa tehoon, mutta
Tekniikka puoli mätti senkin edestä, meinas palaa pari kertaa,
Vielä paskempi sähköpuoli kun 100 srj.
Sivukardaani herkkä katkeamaan, jumalaton jysäys kun
Täydestä vauhdista katkeaa viljakuormalla, muovisuojat muuten maksaa
Enempi kun koko kardaani.... :o
Moottori oikeastaan parasta ko traktorissa, ei kyllä passaa turbottaa,
Leviää voimansiirto muuten.
Varaosahinnat aikas hintavia verrattuna valtraan.
Ei talvikäyttöön, läppäriään kenno taskumatin kokoinen, ainakin
Alkupään 399 koneissa.
-
vuosimalli on -96 tässä koneessa,kai siihen jotain parannuksia on sit jo tullut vrt. alkupään koneisiin...
-
Mistä se 399 tietää, milloin on viljakuorma kärryillä, että tietää katkaista kardaanin? ;)
-
Mistä se 399 tietää, milloin on viljakuorma kärryillä, että tietää katkaista kardaanin? ;)
Siitä että lasketellaan mäkeä vaihde vapaalla?
-
Tällä otsikolla on hyvä jatkaa vielä vuosia eteenpäin jos nimimerkki 399 vaan ostaa ko. koneen.
Ongelmia tulee varmaan. ;D
-
vuosimalli on -96 tässä koneessa,kai siihen jotain parannuksia on sit jo tullut vrt. alkupään koneisiin...
n vuodesta -94 ihan eri kone kuin ne entiset keskikeppikatastrofit. Osta pois vaan jos näyttää asialliselta. On edullinen ylläpitää kunhan jotenkin järjellä käyttää.
-
täyrel vauhril täyrel kuarmal vaan posottaa jos hajoo ni korjaa....saa niihi sentään viäl
varaosiaki
-
kai se kestää kun melkein piha traktoriks tulee,siis todella kevyeen käyttöön :)
-
Itellä kokemusta 97 vusimallin turbotetusta koneesta. Aina tehty talon raskaimmat hommat noukkarin vedot ja paskan levitykset, kynnöt jne. Kun ei tahallaan yritä hajoittaa niin kestää kyllä. Isolla rengastuksella kulkee 50 km/h Tosi pieni ruokanen verrattuna nykypäivän traktoreihin.
-
Itellä kokemusta 97 vusimallin turbotetusta koneesta. Aina tehty talon raskaimmat hommat noukkarin vedot ja paskan levitykset, kynnöt jne. Kun ei tahallaan yritä hajoittaa niin kestää kyllä. Isolla rengastuksella kulkee 50 km/h Tosi pieni ruokanen verrattuna nykypäivän traktoreihin.
Onko valmistaja Bruder?
-
Itellä kokemusta 97 vusimallin turbotetusta koneesta. Aina tehty talon raskaimmat hommat noukkarin vedot ja paskan levitykset, kynnöt jne. Kun ei tahallaan yritä hajoittaa niin kestää kyllä. Isolla rengastuksella kulkee 50 km/h Tosi pieni ruokanen verrattuna nykypäivän traktoreihin.
turbotitko ite? jos niin rakensitko ite pakosarjan?minkä turbo siinä on?
-
Itellä kokemusta 97 vusimallin turbotetusta koneesta. Aina tehty talon raskaimmat hommat noukkarin vedot ja paskan levitykset, kynnöt jne. Kun ei tahallaan yritä hajoittaa niin kestää kyllä. Isolla rengastuksella kulkee 50 km/h Tosi pieni ruokanen verrattuna nykypäivän traktoreihin.
Onko valmistaja Bruder?
Mikä se sun anustapin valmistaja oli? Mä en katsele minkä valmistajan leluilla leikin ;) Pääasia että on hauskaa.
-
Itellä kokemusta 97 vusimallin turbotetusta koneesta. Aina tehty talon raskaimmat hommat noukkarin vedot ja paskan levitykset, kynnöt jne. Kun ei tahallaan yritä hajoittaa niin kestää kyllä. Isolla rengastuksella kulkee 50 km/h Tosi pieni ruokanen verrattuna nykypäivän traktoreihin.
Onko valmistaja Bruder?
Mikä se sun anustapin valmistaja oli? Mä en katsele minkä valmistajan leluilla leikin ;) Pääasia että on hauskaa.
aamun paras,jos skn sorvaa itse
-
Itellä kokemusta 97 vusimallin turbotetusta koneesta. Aina tehty talon raskaimmat hommat noukkarin vedot ja paskan levitykset, kynnöt jne. Kun ei tahallaan yritä hajoittaa niin kestää kyllä. Isolla rengastuksella kulkee 50 km/h Tosi pieni ruokanen verrattuna nykypäivän traktoreihin.
Onko valmistaja Bruder?
Mikä se sun anustapin valmistaja oli? Mä en katsele minkä valmistajan leluilla leikin ;) Pääasia että on hauskaa.
aamun paras,jos skn sorvaa itse
Jos joku muu sorvaa niin illan paras? ;D
-
löytyskö keneltä räjäytyskuvia ja varaosa leutteloa mf 399 vm-96
-
Joko massikka pihassa kun kuvia kyselet?
-
ei vielä,mut pari juttuu pitää selvitellä ihan varuiksi...tarviis vissiin sen valu osan johon kiinnittyy etuakseli,tai sit pitää korjata entinen :/
jos jollain on,ni vois tarjota tännepäin vaikka yv :)