Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tytölle auto  (Luettu 39008 kertaa)

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Tytölle auto
Nyt on pääsy käymäänniin,että vanhin lapsi on autokoulussa ja pitäs laittaa auto.Minkalaista autoa ootte laittaneet lapsille ens autoksi ja minkalaista autoo suosittelisitte tytölle hinta haarukalla 4-5000 eurolla.Ranskalaiset ,fordit ja ooppelit voi unohtaa,meinaan nukkua yöt rauhassa ;D

Ranskalaisia nyt ei missään nimessä kannattaisi unohtaa, jos tässäkin viestiketjussa peräänkuulutettuja aktiivisia ja passiivisia turvavarusteita lastensa autoihin haluaa. Missä neljän tonnin Suomi-Golfissa on esimerkiksi ajonvakautus? Sellainen löytyy jo parin-kolmen tonnin Xsarasta.

Todellinen luotettavuuskin useimmissa todella hyvällä tolalla ja ruosteettomuus huippuluokkaa.

Kunhan sanon.

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Tytölle auto
Noihin volkkarin 1.4 koneella oleviin härpäkkeisiin ei sitten kannata sekaantua. Koneet ihan sököjä jo pienillä ajokilometreillä. :o Tietää sitten parin tonnin koneremppaa. :( Eikä taida ne 1.6 olla sen kummempia. Kannesta kuluu pakopuolen ohjurit väljiksi, ja männistä kuluu teflonpinnoite pois. Kone alkaa nakuttaa, ja öljyn kulutus nousee moponbensa luokkaan. :( Jos on ennakkoluuloton ,niin nuo kaukoidän pelit voivat olla positiivinen yllätys.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Tytölle auto
Määkin sen verran ymmärrän, että viiden tonnin auto on parempi kuin viiden sadan euron. Samalla logiikalla luultavasti viidenkymmenentuhannen euron auto on parempi kuin se viiden tonnin, ei tosin ehkä niin paljon parempi mitä hinta antaa olettaa. Saattaa olla olemassa jopa vielä kalliimpia autoja?

Enkä minäkään niin uskollinen ole, että vain periaatteesta ajaisin parin tonnin lantaruiskulla ihan vaan huvikseni. Varsinkin, kun taas on leimallekin jonkin verran laittamista. Mutta niillä korteilla pelataan, jotka on jaettu. Ei ehkä järkevää mutta välttämätöntä. Ja kyllä siitä halvastakin autosta on enemmän hyötyä ollut kuin murhetta varsinkin jos vertaa siihen stressiin, mikä tulee kun yrittää yhdellä autolla pärjätä.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9786
Vs: Tytölle auto
Tuolla hintaluokalla ehkä etsisin sitä "luotettavaa" ja turvavarusteltua autoa, mahdollisimman uutta. Ehkä Joku Nissanin tai nykyään oma suosikkini Ford Mondeo. Siis halpisautoksi, kuten meilläkin käytetään tuo Foorti on luotettava ja "iso" , josta löytyy normit turvavarusteet ... Mutta mulla onkin tehtävä edessä vasta 3 vuoden päästä, mutta jos meidän Mondeo vielä silloin hyrrää, niin en epäilisikkään sitä tytölle antaa. Alle vielä uudet renkaat, olkoon auto  mikä hyvänsä

steyr

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Tytölle auto
Laita tällanen http://www.nettiauto.com/ford/focus/6931773, kunhan vaan on ruiskupumppu vaihdettu/korjattu. Toi ilmotettu kulutus pitää paikkansa ja on huoleton tulevaisuudessa. Veljen käytössä 390tkm ajettu samanlainen, paitsi ei ghia varusteltu, entinen autokouluauto. Vaihdettu vain kuluvia osia(laturi, startti, kytkin, yms.) ja pumppu, muuten toimii tosi hyvin huonolla huollollakin ja lähtee 20 asteen pakkasissa hyvin käyntiin ilman lohkolämppäriä(johto rikki). Osat on halpoja ja saatavuus lähes jokaisesta liikkeestä.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5275
Vs: Tytölle auto
Budjetti vaan 1000-1500 euroa
Tuolla hinnalla ei saa itselleen kuin murheita, kyllä sellainen 4000-5000 lienee taso, jossa ei autoa tarvitse jatkuvasti korjata tai kärvistellä, kun ei kaikki toiminnot oikein pelaa. On se myös panostusta omaan turvallisuuteen.
Ei ole tuon kalliimman haarukan autoja omalla pihalla paljoa seissyt, mutta aina on liikkeelle päästy. Useimmiten a-segmentin kuljettamia, nyt vähän isompi eli Suzuki wagon. Ajonautinnosta en tiedä, mutta näppäriä ja luotettavia ovat nuo kaukoidän kuljettimet. Vaikkapa Kia Suzuki Toyota Micra, 2000-luvun vehkeissä alkavat turvavarusteetkin  olla jo kohdillaan.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Tytölle auto
nyt vähän isompi eli Suzuki wagon. Ajonautinnosta en tiedä, mutta näppäriä ja luotettavia ovat nuo kaukoidän kuljettimet.

Mulla tuo Daihatsu, näppärä kyllä ja ehkä luotettavakin, näkyi olevan rasvattavat yläpalloniveletkin kun toinen piti katsastajan pyynnöstä vaihtaa. Heti Saksasta löytyi varaosakin ::)

Ajonautinnosta ei voi puhua, ajomukavuudessa ym. on naurettavan suuri ero omaan henkilöautoon. Henkilöautolla ajetaan pintakaasulla, hutsua poljetaan ku vierasta sikaa ja silti ei kiihdy kuin kuski, 105hv ei pikkuautoakaan rivakasti liikuttele :) 80 toiselle pelottava nopeus hyvälläkin kelillä, toisella ei malttais niin hiljaa ajaa lainkaan.

Kyllä kai se golffi/focus/avensis on ehdoton ykkösautoksi, tytölle kun tulee, lienee etuveto selvä valinta. Aiemminkin sanoin, kaveri osti tonnilla tämän vuosituhannen 626 Mazdan, sellainenkin lienee luottovalinta.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Tytölle auto
....meinaan nukkua yöt rauhassa ;D 

Entäs päivät ja muu perherauha? Edellä on jo todettu naispuolisten olevan aika tarkkoja tietyistä asioista. Kai tytölläkin on aika paljon sananvaltaa tai ainakin valinnnanmahdollisuus etukäteen mietittuyjen vaihtoehtojen välillä ellei aloittaja ole todellisuudessa hakeamssa itselleen tai vaimolle sopivaa vara-autoa kun se parempi auto on todennäköisesti jälleen jossain muualla kuin pihalla tai käytettävissä  ;D

En minä noita nykyajan ns. turvallisuusvarusteita kovin korkealla noteeraisi. Melkeinpä riittää toimivat turvavyöt ja turvatyynyt. Luistonestot, ajovakaudenhallintalaitteet yms. ennemmin lisäävät mahdollisuutta ajaa ulos ja vielä kovemmassa vauhdissa kuin ilman noita kotkotuksia. Jos pihalta ei autolla pääse liikkeelle, niin todennäköisesti ei pysy tielläkään. Ijasja2:lla on ihan hyviä ehdotukisia ellei auton pidä olla pieni, tyttömäinen, söpö tms. kuskin tapoihin ja tyyliin sopiva.

Partson

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Tytölle auto

En minä noita nykyajan ns. turvallisuusvarusteita kovin korkealla noteeraisi. Melkeinpä riittää toimivat turvavyöt ja turvatyynyt. Luistonestot, ajovakaudenhallintalaitteet yms. ennemmin lisäävät mahdollisuutta ajaa ulos ja vielä kovemmassa vauhdissa kuin ilman noita kotkotuksia. Jos pihalta ei autolla pääse liikkeelle, niin todennäköisesti ei pysy tielläkään.
Aamen.
Itse aiheeseen ottamatta kantaa, niin ehkä olisi paras jos se jälkikasvu hankkii autonsa ihan itse omin kätösin ansaitsemillaan rahoilla. Silloin saattaa se arvostus olla hiukan suurempi hankintaa kohtaan, ja saatetaan jopa opetella niin uskomattoman vaikeita asioita kuin moottoriöljyn määrän tarkistus. Uudet renkaat voi toki isipappa sponsoroida.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2528
  • Etelä-Karjala
Vs: Tytölle auto


 Missä neljän tonnin Suomi-Golfissa on esimerkiksi ajonvakautus? Sellainen löytyy jo parin-kolmen tonnin Xsarasta.


Noiden ajettavuudessa varsinkin ääritilanteissa on sen verran eroa että Saarassa se ajonvakautus on ihan syytäkin olla...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tytölle auto
Noista vanhemmista en tiedä mutta ainakin uusissa ajonvakautus on niin hyvä että tilannenopeus on ylitetty oikein todella reilusti jos ojaan ajaa. Pari vuotta vanha kassu ottaa ainakin niin rajusti ohjat että se ei kyllä lapasesta mitenkään helposti lähde.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Tytölle auto
En minä noita nykyajan ns. turvallisuusvarusteita kovin korkealla noteeraisi. Melkeinpä riittää toimivat turvavyöt ja turvatyynyt. Luistonestot, ajovakaudenhallintalaitteet yms. ennemmin lisäävät mahdollisuutta ajaa ulos ja vielä kovemmassa vauhdissa kuin ilman noita kotkotuksia.

Ajovakausjärjestelmissä on sellainen ajatus että sinne pellolle tai metsään ajetaan nokka eikä kylki edellä. Nokan puolella on enempi peltiä ja rautaa ja nuo vyöt ja tyynyt on suunniteltu sinnepäin tapahtuvaa törmäystä vastaan. Talviaikaak kokemattomilla ja joskus kokeneemmillakin saattaa hommat lähteä arvaamattomaan suuntaan jos syystä tai toisesta erehtyy lumivallin yli ajamaan, ja noissa ajonvakautus saa kulkuvälineen takaisin hallintaan ennenkuin päätyy johonkin puhelintolppaan tai siltarumpuun.

Samoin tuon aikakauden autoissa alkaa myös olemaan enemmän ajatusta siitä miten rakenteet suunnitellaan myötäämään toisista paikoista ja pitämään kehikko kasassa kuskin ja matkustajien ympäriltä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tytölle auto
En minä noita nykyajan ns. turvallisuusvarusteita kovin korkealla noteeraisi. Melkeinpä riittää toimivat turvavyöt ja turvatyynyt. Luistonestot, ajovakaudenhallintalaitteet yms. ennemmin lisäävät mahdollisuutta ajaa ulos ja vielä kovemmassa vauhdissa kuin ilman noita kotkotuksia.

Ajovakausjärjestelmissä on sellainen ajatus että sinne pellolle tai metsään ajetaan nokka eikä kylki edellä. Nokan puolella on enempi peltiä ja rautaa ja nuo vyöt ja tyynyt on suunniteltu sinnepäin tapahtuvaa törmäystä vastaan. Talviaikaak kokemattomilla ja joskus kokeneemmillakin saattaa hommat lähteä arvaamattomaan suuntaan jos syystä tai toisesta erehtyy lumivallin yli ajamaan, ja noissa ajonvakautus saa kulkuvälineen takaisin hallintaan ennenkuin päätyy johonkin puhelintolppaan tai siltarumpuun.

Samoin tuon aikakauden autoissa alkaa myös olemaan enemmän ajatusta siitä miten rakenteet suunnitellaan myötäämään toisista paikoista ja pitämään kehikko kasassa kuskin ja matkustajien ympäriltä.

Toi kassu ei kyllä oikein ojaankaan ajata vaan jos kuski pyytää ratilla oikeaan suuntaan nin vasta yliohjaukseen se puuttuu ja silloin niin rajusti että samalla otetaan vauhti pois eli ojaanajo käytännössä estyy. Laitteisto on varsin tylsä koska kaikki kikkailu on käytännössä estetty kun tietokone ei anna puskea eikä yliohjata eikä sutia. Sitä en tiedä miten se asiat toteuttaa mutta huomattavan pätevä se on työssään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19970
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tytölle auto
Automalleissa on eroja vakuutusmaksujen ja autoverojen osalta. Kun uuden liikennevakuutuksen maksuja alkaa maksella, huomaa, että ei se olekaan sadanviidenkympin hintainen, niin kuin isulla, vaan lähemmäs tonnin rytkäys, jos vielä on jokin vakuutusyhtiöiden vieroksuma merkki.

Sitten katsastus- ja päästönmittausmaksut, pakolliset hihnanvaihdot, renkaat, miksipähän ne siellä käytettyjen laanilla ovat, jos ne aivan kustannuksettomasti seuraavat pari-kolme vuotta kulkisivat ?

Varsinkin VAG - tekeleet ovat kauppiailla ylihintaisia, vaikka itselläni sellainen onkin, niin omasta voisi saada viisisataa, jopparille joutuisi maksamaan 3000.
Eli tuoreehko 307 oli meidän flikalle valinta, ei tarvinnu paljon yli puoltatoistatonnia maksaa, vakuutus on edullisimmasta päästä, ja toimiihan tuo, jos osaa sähköliitinten puhdistamisen. Johonkin Brishit Leyland -tuotteeseen verrattunahan Pökötti on aivan premium-auto, lisäksi se on Folksamin turvallisuusarviossa 20% turvallisempi kuin kokoluokan keskiarvo. !

-SS-

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Tytölle auto
nuo isomman sarjan bemarit eivät hinnankiroissa ole. perusvarmoja, hyviä ajettavuudeltaan ja sillä litran, parin kulutuserolla ole paskankaan merkitystä. turvallisuus kuitenkin tulee samassa paketissa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...