Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain  (Luettu 10216 kertaa)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
kannattaa aloottaa siitä päävirtakatkaasijan napojen yhyristämisestä jos kengät ja navat on putsattu

..............ka perkeles soliki jo ohitettu..


no se kenkien siivous.. oliko palio valoja tms kuluttavia päällä kun huomasit kenkän löystynehen? siä on nyssitte jo voinu lämmetä nipus tai virtalukollaki.. ei sulakkehia oo palanu mystisesti?

Viimeksi muokattu: 21.03.16 - klo:19:10 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Joskus on -navassakin kiinni joku pikkujohto.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8390
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Virtalukko. Onko johtoa irti?


Koita ny eka sillä ruuvarilla tartilta oikosulkea ja kokeilla lähteekö käyntiin.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Mikä versio 3000-sarjasta kyseessä? Joissakin menee sen kirotun boksin kautta valtaosa toiminnoista, ajattelin vaan että jos akkuliitoksen pätkiminen olisi vahingoittanut boksia niin niissä malleissa voi sen jälkeen olla melkein kaikki mahdollista.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Mikä versio 3000-sarjasta kyseessä? Joissakin menee sen kirotun boksin kautta valtaosa toiminnoista, ajattelin vaan että jos akkuliitoksen pätkiminen olisi vahingoittanut boksia niin niissä malleissa voi sen jälkeen olla melkein kaikki mahdollista.

ja tämei alkuperääsosana tainnu olla kauhian halapa ja purkuosina kaikki paskoja..

mutta näitähän joku mika yms tinaaloo kasahan erullisesti..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Dr.Who

  • Vieras
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Virtalukko. Onko johtoa irti?


Koita ny eka sillä ruuvarilla tartilta oikosulkea ja kokeilla lähteekö käyntiin.
Ja on myös muistettava että eteenpäinajovaihde on päällä.

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Näin ulkomuistista ei pitäisi boksin vaikuttaa merkkivalojen palamiseen ja käynnistymiseen. Moottorin päällä on moninapaisia liittimiä, niissä voi olla kontaktihäiriötä. Kojetaulun suoja lähtee parilla ruuvilla niin pääsee virtalukkoon käsiksi, näkee tuleeko sinne asti virtaa. Simppelit sähköthän näissä on loppupeleissä että tutkimaan vaan.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Samantyyppinen, mutta päinvastainen ongelma täällä myös 3000-sarjan massikassa. Eli mittaristoon tulee valot, lähtee käyntiin, mutta kaikki muut valot ovat sekaisin. Omituisinta on että kun mittailee yleismittarilla jännitettä lamppujen kannoista, jotka eivät pala, saa normaalin 12,8V. Eli olisiko huono maadoitus kuitenkin syynä tähänkin ongelmaan, ei tule virtaa läpi niin paljoa että lamppu syttyisi? Koska kone kuintekin lähtee käyntiin, niin olettaisin että tämä huono maadoitus on jossain muualla kun akun kengässä. Onko ideoita mistä pitäisi katsella? Myös tässä ropeltimessa on pääkatkaisija, mutta en osaa sitäkään epäillä kun kerran starttaa. Voisihan sen kokeeksi ohittaa.

hienoja laitteita nämä. onko muuten normaalia että valojen sulakkeelle ei tule jännitettä ennen kuin laittaa valot katkaisijasta päälle? kuulostaa takaperoiselta ratkaisulta?

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Näin ulkomuistista ei pitäisi boksin vaikuttaa merkkivalojen palamiseen ja käynnistymiseen. Moottorin päällä on moninapaisia liittimiä, niissä voi olla kontaktihäiriötä. Kojetaulun suoja lähtee parilla ruuvilla niin pääsee virtalukkoon käsiksi, näkee tuleeko sinne asti virtaa. Simppelit sähköthän näissä on loppupeleissä että tutkimaan vaan.

Noista kyseisistä liittimistä löysin yhden katkenneen pinnin, voisiko siitä johtua täydellinen lamppujen sekoaminen vai pitäisikö puuttua vain yhden toiminnon? En ehtinyt vielä ohittaa sitä kun piti lähteä muihin töihin rahoittaakseen maataloutta.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Samantyyppinen, mutta päinvastainen ongelma täällä myös 3000-sarjan massikassa. Eli mittaristoon tulee valot, lähtee käyntiin, mutta kaikki muut valot ovat sekaisin. Omituisinta on että kun mittailee yleismittarilla jännitettä lamppujen kannoista, jotka eivät pala, saa normaalin 12,8V. Eli olisiko huono maadoitus kuitenkin syynä tähänkin ongelmaan, ei tule virtaa läpi niin paljoa että lamppu syttyisi? Koska kone kuintekin lähtee käyntiin, niin olettaisin että tämä huono maadoitus on jossain muualla kun akun kengässä. Onko ideoita mistä pitäisi katsella? Myös tässä ropeltimessa on pääkatkaisija, mutta en osaa sitäkään epäillä kun kerran starttaa. Voisihan sen kokeeksi ohittaa.

hienoja laitteita nämä. onko muuten normaalia että valojen sulakkeelle ei tule jännitettä ennen kuin laittaa valot katkaisijasta päälle? kuulostaa takaperoiselta ratkaisulta?


muistelen, jotta joissakin massikan malleissa on lamput maadoitettu lokasuojiin ja lokasuojat taas maadoitettu hytin runkoon ja hytti taas traktorin runkoon. voithan testata maadoitukset vaikka apuvirtakaapeleilla. riipaiset kaapelin kirkkaalta pinnalta hytän rungosta suoraan traktorin runkoon, sitten akun miinukseen. sama lokasuojista.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Samantyyppinen, mutta päinvastainen ongelma täällä myös 3000-sarjan massikassa. Eli mittaristoon tulee valot, lähtee käyntiin, mutta kaikki muut valot ovat sekaisin. Omituisinta on että kun mittailee yleismittarilla jännitettä lamppujen kannoista, jotka eivät pala, saa normaalin 12,8V. Eli olisiko huono maadoitus kuitenkin syynä tähänkin ongelmaan, ei tule virtaa läpi niin paljoa että lamppu syttyisi? Koska kone kuintekin lähtee käyntiin, niin olettaisin että tämä huono maadoitus on jossain muualla kun akun kengässä. Onko ideoita mistä pitäisi katsella? Myös tässä ropeltimessa on pääkatkaisija, mutta en osaa sitäkään epäillä kun kerran starttaa. Voisihan sen kokeeksi ohittaa.

hienoja laitteita nämä. onko muuten normaalia että valojen sulakkeelle ei tule jännitettä ennen kuin laittaa valot katkaisijasta päälle? kuulostaa takaperoiselta ratkaisulta?
Mistä maa mittarille? Huonosti maadoitetusta kabiinista?
pessimisti ei pety!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Vahva veikkaus on että hytin ja rungon välinen maadoitus on poikki.
Kui mää ain olen paras?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Vahva veikkaus on että hytin ja rungon välinen maadoitus on poikki.
Jopa vähäinen runko, kenties ::)
pessimisti ei pety!

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Samantyyppinen, mutta päinvastainen ongelma täällä myös 3000-sarjan massikassa. Eli mittaristoon tulee valot, lähtee käyntiin, mutta kaikki muut valot ovat sekaisin. Omituisinta on että kun mittailee yleismittarilla jännitettä lamppujen kannoista, jotka eivät pala, saa normaalin 12,8V. Eli olisiko huono maadoitus kuitenkin syynä tähänkin ongelmaan, ei tule virtaa läpi niin paljoa että lamppu syttyisi? Koska kone kuintekin lähtee käyntiin, niin olettaisin että tämä huono maadoitus on jossain muualla kun akun kengässä. Onko ideoita mistä pitäisi katsella? Myös tässä ropeltimessa on pääkatkaisija, mutta en osaa sitäkään epäillä kun kerran starttaa. Voisihan sen kokeeksi ohittaa.

hienoja laitteita nämä. onko muuten normaalia että valojen sulakkeelle ei tule jännitettä ennen kuin laittaa valot katkaisijasta päälle? kuulostaa takaperoiselta ratkaisulta?
Mistä maa mittarille? Huonosti maadoitetusta kabiinista?

Joo, eli kun mittailin sulakkeiden jännitteitä, niin maadoitus oli kabiinista. Täytynee toistaa tämä mittaus koppi tilapäisesti kunnolla maadottaen. Mitäs raati on mieltä kannattaako vikaa etsiä perävaunun pistorasiasta? Siellä muistaakseni on ollut ennekin jotain ongelmia maadoituksen kanssa, vai viittaako tämä nyt taas huonosti maadoitettuun koppiin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65470
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
miun mielestä kyse juuri tuosta huonosta maasta kyse.   itellä kerran ihmettelein että ei fiude jaksakaan lähtee ihan käyntiin mutta kun katoin olikin pääkytkin auki ja kun virta kulkikin käärimen mittarin kautta..... saakelin nuo virran tiet!