Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Paalainurakoitsija - 02.06.19 - klo:16:08
-
Morjesta, nyt tarviisin tietoja paljonko agronicin 1302 yhdistelmä paalain vaatii vetokoneelta tehoja? Sekä millaisia
Tyyppi vikoja tälläisessä koneessa on?
-
200 hevosta ei oo liikaa.,ainaki jos on mäkiä ja hyvän hydrauliikan tuoton vaatii kans..
tyyppiviosta ei oo kokemusta ainkaan toistaiseksi
-
Itsellä lastutettu n141 n170hv ja keulalla agronicin karhotin, ihan riittää tehot mutta toki voisi enemmänkin olla.
Päätela mistä lähtee voimansiirto eteenpäin takateloille niin täälläpäin 2 paalaimesta ainakin katkennut se akseli. Päätylaakeri väljistyy ja rupeaa lieppaamaan se akseli ja lopulta katkeaa. Itse käytin sorvarilla kuntoon n600e taisi maksaa. Kävi tuuri eikä särkynyt mitään muuta.
-
Kunhan on yli 100hv niin se riittää.
-
Ylikokosella veturilla vaen särkee konneen. sataheppanen riittää
-
Ylikokosella veturilla vaen särkee konneen. sataheppanen riittää
Muistaakseni 320hv veti viime kesänä paalaajaa,mäkkäriä,kiinteistötraktori.Ei tuosta koosta ainakaan haittaa ollut.Sitä kuulee,laitetaan liian pieni traktori paalaajan eteen eikä sitten käärijä pyörikkään.Pintakaasulla veti tämä traktori paalaajaa.
-
Olen antanut uskotella itselleni että liian pienellä koneella paalaajan vetäminen ei ole aina hyvä asia.
Perusteluna se että kun kierrosluku putoaa niin voimansiirtoon tulee usein enemmän väkinäisiä värinöitä sekä myös keskimääräinen vääntö voi jossakin kohtaa jopa kasvaa jos sama teho tikistetään suunniteltua alhaisemmilla kierroksilla. Teho on kun kulmanopeus (kansankielellä noin kierrosluku, tarkallen rad/s) x vääntömomentti.
Ainakin Lely Tornadolle 200 hv näyttää olevan sellainen määrä jolla työ sujuu luonnikkaasti, ilman kakisteluja ja ähinöintiä eikä punoita pakosarja eikä kuskin niska.
-
Olen antanut uskotella itselleni että liian pienellä koneella paalaajan vetäminen ei ole aina hyvä asia.
Perusteluna se että kun kierrosluku putoaa niin voimansiirtoon tulee usein enemmän väkinäisiä värinöitä sekä myös keskimääräinen vääntö voi jossakin kohtaa jopa kasvaa jos sama teho tikistetään suunniteltua alhaisemmilla kierroksilla. Teho on kun kulmanopeus (kansankielellä noin kierrosluku, tarkallen rad/s) x vääntömomentti.
Ainakin Lely Tornadolle 200 hv näyttää olevan sellainen määrä jolla työ sujuu luonnikkaasti, ilman kakisteluja ja ähinöintiä eikä punoita pakosarja eikä kuskin niska.
Juuri näin. Kun kone kyykkää niin tiukoilla käydään.
Voi se niiatakkin,ihan miten vaan